Smittefars Guitar Noodles
Forumregler
Indlejr din musik i dit indlæg fra SoundCloud, Mixcloud, Bandcamp, m.fl.
Læs mere om hvordan du indlejrer her
Indlejr din musik i dit indlæg fra SoundCloud, Mixcloud, Bandcamp, m.fl.
Læs mere om hvordan du indlejrer her
Re: Smittefars Guitar Noodles
Tak, ja det der pitch tracking kører faktisk ret godt. Det er lidt svært at vænne sig til at spille på guitar, så en synthlyd lyder godt, men så må man jo bare høre sig umage 
- Christoffer I. N.
- Lydmaskinist
- Sted: Hørsholm
Mangler der ikke lidt chorus?! 

- Mr. Soundman
- Forum Donator
- Sted: Fyn
Fe' 
Og flot guitar. Jeg mindes ikke lige at have set dig spille på den før. Er det en rigtig Gibson?

Og flot guitar. Jeg mindes ikke lige at have set dig spille på den før. Er det en rigtig Gibson?
Det er en Gibson Les Paul standard Ltd Edition jeg købte i 2005. Den er vanvittig flot, men jeg har ikke brugt den så meget siden jeg fik min PRS singlecut satin for ~5 år siden. Udover farven, er det ibenholt bræt, headstock inlay og timers, der adskiller den fra en almindelig standard. Det er med den tynde 60er hals, og det er nok i virkeligheden ikke rigtig min favorithals.
I dag skal vi i en helt anden retning - Jeg savner åbenbart at spille til bryllupper så meget, at jeg fik lyst til at indspille brudevalsen
Her kan man også lige høre den Bigsby-agtige arm hive en hel tone op - Det troede jeg egentlig ikke, det dalreværk kunne
Her kan man også lige høre den Bigsby-agtige arm hive en hel tone op - Det troede jeg egentlig ikke, det dalreværk kunne
- Mr. Soundman
- Forum Donator
Er det med dit nye Plugin Alliance Ampeg på bassen...?
Det link opfører sig under på Safari direkte fra lydmaskinen - virker fint når jeg hugger URL'en og hopper direkte på FB.Smittefar skrev: ↑søn 24. jan 2021 21:41I dag skal vi i en helt anden retning - Jeg savner åbenbart at spille til bryllupper så meget, at jeg fik lyst til at indspille brudevalsen
PS! Det haster med den vaccine

--
Robert
Robert
- Mr. Soundman
- Forum Donator
Smittefar - er det tilladt at komme med lidt konstruktiv kritik? 

- Mr. Soundman
- Forum Donator
Smittefar - må jeg spørge, hvor du har akkordgangen fra?
Det er en node bandet har fundet på et tidspunkt - jeg tror, det var bassisten, der havde den
- Vedhæftede filer
-
- brudevalsen.pdf
- (32 KiB) Downloadet 8 gange
- Mr. Soundman
- Forum Donator
Der hvor du spiller akkorden Gdim, der vil jeg foreslå dig at tage tonen a i bassen eller cis eller begge dele - begyndende med a fortsættende op i cis.
(På akkordguitaren kan du evt. tage A7 i stedet for Gdim, men det giver jo i princippet samme resultat, så det er vel mindre vigtigt). Men altså a og evt. cis i bassen i stedet for g vil i mine ører fungere meget godt.
Det vil jeg foreslå, at du prøver.
(På akkordguitaren kan du evt. tage A7 i stedet for Gdim, men det giver jo i princippet samme resultat, så det er vel mindre vigtigt). Men altså a og evt. cis i bassen i stedet for g vil i mine ører fungere meget godt.
Præcis, vi skal bare opnå et bevidsthedsniveau der er højt nok til at fatte det

Måske ville Jobs bare beskytte mig mod at tænke på hvorlænge siden det egentlig var jeg dansede den vals... Håber der er styr over Corona inden for de næste år, så vi kan rejse væk fra at skulle gentage det - har aldrig været meget for 3/4.
--
Robert
Robert
Cool - det skal jeg prøve at lege medMr. Soundman skrev: ↑søn 24. jan 2021 22:57Der hvor du spiller akkorden Gdim, der vil jeg foreslå dig at tage tonen a i bassen eller cis eller begge dele - begyndende med a fortsættende op i cis.