Lille ulovlig Lo-Fi nummer

Del dit nye track eller website med os andre. Få ørerne i Lydmaskinen!
Forumregler
Indlejr din musik i dit indlæg fra SoundCloud, Mixcloud, Bandcamp, m.fl.

Læs mere om hvordan du indlejrer her
Nyt svar
Medlemsavatar
sproed
Medlem
Indlæg: 257
Sted: Aarhus

Lille ulovlig Lo-Fi nummer

Indlæg af sproed »

Hej Maskinen

[soundcloud][/soundcloud]

Hvad synes I om det?

Cheers
Beer

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Du har som sædvanligt helt check på genren på den lækre måde.

Dog vil jeg sige, at jeg, trods dårlige lytteforhold lige nu, synes at hihatten er alt for dominerende i mixet. Det er mere messing end missing, hvis du forstår :)

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Det holder helt klart house stilen rigtigt godt, og hihatten skal jo være høj i house. Men den har måske lige fået en tand for meget her, hvilket bliver tydeligere af den crunchy'e EQ der er på beatet.

Og lo-fi crunch er fedt, men jeg synes måske man kommer til at savne lidt diskant hen ad vejen, for der sker ikke så meget over 6 kHz.

Men cool nok nummer. :)
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
K-Bee
Medlem
Indlæg: 840
Sted: Kbh

Indlæg af K-Bee »

Det er ret fedt! Rammer stilen fuldstændig, og jeg sidder og tænker over den kvindestemme....jeg synes jeg kender den (Er det det der menes med ulovlig? :lol: ). Enig med de andre i at hihatten ligger for højt i lydbilledet.

Medlemsavatar
sproed
Medlem
Indlæg: 257
Sted: Aarhus

Indlæg af sproed »

Først og fremmest; many thank for dejlig feedback.

Giver jer fuldstændig ret i, at hi-hatten er for loud. Jeg er en hund efter en steep kurve på mit filter, og jeg elsker det skrækkelige screech der kommer af at cutte midt i 909erens resonans på toppen. Lofi skal gøre ondt. Man kan argumentere for stilistiske mix-greber og kreativ tænkning men nogle gange bliver noget måske en kende for meget. Jeg har taget det til mig, og ser om jeg kan undgå at lave øreskærende hats en anden dag ;)

Og ja, det er lidt af et bootleg. Jeg var i en lidt nederen periode personligt efter break-up, og skrollede mit Facebook og Twitter-feed for at finde hvornår sidst hun skrev noget på min profil. I et bette hovsa øjeblik læste jeg en post jeg havde lavet for knapt et år siden, efter hende sangerinden her døde. Nogle gange bliver man kreativ når forskellige energier mødes. Den originale Missing You med Kim English er isoleret set en munter groover, jeg prøvede her at ændre stemningen lidt til mere hvordan jeg havde det. Hendes tekst passede i hvert fald lige ind i en lidt mut Lo-Fi house sang. Jeg kan ikke huske hvad samplet hedder, det er noget italiensk library orkestermusik tror jeg nok.

PS er alt godt igen nu

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

fedt.
Ja hihat er nok lidt for højt.
Men er det en rigtig 909 du har brugt og hvad har du kørt den igennem?
eller hvad har du lavet det i?
eller hvilket filter er det?

det har en god "crunchy" og sproed lyd :-)

Nyt svar