Lad os se hvad i andre arbejder på PT - Screenshots og måske en lille bid af projektet

Del dit nye track eller website med os andre. Få ørerne i Lydmaskinen!
Forumregler
Indlejr din musik i dit indlæg fra SoundCloud, Mixcloud, Bandcamp, m.fl.

Læs mere om hvordan du indlejrer her
Nyt svar
Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Re: Lad os se hvad i andre arbejder på PT - Screenshots og måske en lille bid af projektet

Indlæg af Holger »

Rosenfeldt skrev:
Holger skrev:Intet screenshot, men sidder med 208 kanalers (jaja 104 stereo WAV så) Faustix ft. Skinz mix på Warner. Det tager vel 17-18 minutter af få mixet... halløjsuppe. Har brugt en time bare på at rydde op, navngive, farvelægge og sortere.
Jeg tror aldrig at jeg har været over 60-70 stereospor. 104 er sindsygt mange ... [emoji16][emoji1360]
Tror ikke jeg har fået et mix fra Faffe under 100 tracks, ha ha

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Indlæg: 2938
Sted: Hørsholm

Indlæg af Rosenfeldt »

Holger skrev:
Rosenfeldt skrev:
Holger skrev:Intet screenshot, men sidder med 208 kanalers (jaja 104 stereo WAV så) Faustix ft. Skinz mix på Warner. Det tager vel 17-18 minutter af få mixet... halløjsuppe. Har brugt en time bare på at rydde op, navngive, farvelægge og sortere.
Jeg tror aldrig at jeg har været over 60-70 stereospor. 104 er sindsygt mange ... [emoji16][emoji1360]
Tror ikke jeg har fået et mix fra Faffe under 100 tracks, ha ha
Jeg synes selv, at jeg mikro-knepper detaljerne, - og alligevel kan jeg ikke presse citronen til mere end level 60-70 :-D

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

david mondrup skrev:Har Mallebroks andet album til mastering hos Torben Lysholm, men har brugt de sidste par år (on and off) til at lave det. Alt er tracket, produceret og mixet i Ableton Live. Track count, incl. grupper, ender i denne sang oppe på 91.
Skærmbillede 2020-02-14 kl. 12.40.21.png
Nå ja, der blev jo også bedt om "en lille bid af projektet" i tråd-overskriften. Her er ca. fra takt 89 i screenshottet. Det er ikke Torbens mastering, men blot masterniveauet pumpet med FF Pro-L 2, så blame mig for at det brækker sig lidt her og der ...

https://www.dropbox.com/s/tbsd2e5tnzeod ... 9.mp3?dl=0
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Omkring farve-snakken, så bruger jeg ofte de 4-5 blå nuancer der er i Cubase, fordi de er dejligt behagelige at se på. Har jeg så et eller andet der bare skal fikses, så får det en markant farve, oftest hen af de skrigende lyserøde. Er der noget jeg er i tvivl om får det en gul evt. grønlig, for at det står lidt i kontrast.
Men den slags noter kan, som man kan se på mit billede, også bare være hvide. Hvor mange farver der er i spil afhænger mest af hvor meget der er gang i i projektet.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Jeg glemmer tit at farvekode. I det hele taget er jeg ikke så god til sat tage mig sammen til at organisere mine projekter

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Seskho
Medlem
Indlæg: 1369
Sted: København

Indlæg af Seskho »

Er det ikke bare et spørgsmål om at smække X antal tracks sammen. Hvis ikke de har separate sends, inserts eller pan, så kan man jo bare smide dem sammen. Jeg tror alle DAWs har sådan en "group" funktion. Det gør det ihvertfald langt mere overskueligt end at skulle sidde og mixe 50+ tracks separat, det gad jeg godt nok ikke :-D

Medlemsavatar
the green 9
Medlem
Indlæg: 856
Sted: oddesund

Indlæg af the green 9 »

Dejlig tråd... jeg arbejder med mange sessions af gangen, så jeg vil lige tænke over hvilken jeg skal smide op senere :)

Jeg vil ønske at jeg kunne være mere konsekvent vedr farvekoder.. det er måske noget jeg skal blive i år.

David Mondrup : vildt, jeg har altid set dig som en less-is-more-kind-a-guy .. måske fordi at jeg har set live et par gange eller.. fisk
.. det er du så åbenbart ikke :)
- the green 9

100% er ikke altid nok :-(

https://www.facebook.com/Mycelium-Moss- ... 4921821212

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

the green 9 skrev:David Mondrup : vildt, jeg har altid set dig som en less-is-more-kind-a-guy .. måske fordi at jeg har set live et par gange eller.. fisk
.. det er du så åbenbart ikke :)
Jeg prøver at være det. I dette projekt er jeg mislykkedes totalt med dén ambition, men jeg er stadig ret glad for resultatet ;-)
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

bryla skrev:Det er en federe tråd, end jeg havde forestillet mig! Ligesom at kigge ind i folks skabe :) (idé til næste tråd)
david mondrup skrev:Track count, incl. grupper, ender i denne sang oppe på 91.
Hvad er almindeligt for folk? Når jeg selv komponerer med samples ender jeg omkring de 50 spor og så 10 busser.
Jeg er altid overrasket over hvor mange spor folk ender med, men det er nok mig som er meget minimal. Jeg har yderst sjældens mere end 20 spor. Oftest er jeg faktisk nede omkring 10-12 spor.

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Indlæg: 2938
Sted: Hørsholm

Indlæg af Rosenfeldt »

AvS skrev:Jeg er altid overrasket over hvor mange spor folk ender med, men det er nok mig som er meget minimal. Jeg har yderst sjældens mere end 20 spor. Oftest er jeg faktisk nede omkring 10-12 spor.
Det handler bestemt ikke om hvor mange spor man kan opnå, - men netop det færdige resultat. I langt de fleste tilfælde er "less than more" det de fleste ender op med.

Jeg kan godt bruge mange spor, fordi jeg eksempelvis bruger 10 (stereo-spor) på trommer, 3-4 bass, 6-8 leadsynth (layering), 6-8 dubsynth (layering), 8 strings (layering), 8 pads (layerings) etc. Det løber hurtigt op! :-D
Senest rettet af Rosenfeldt lør 15. feb 2020 13:56, rettet i alt 2 gange.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Mine 2 skærme, er igang med at mixe sommerens store projekt til fremvisning af video ved reunion.

Da optagelse af audio var FOH's interesse og ikke bestilt, var der ikke meget fokus på det, så vi havde ikke fået optaget de 26 vokalspor for sig selv, så dem trækker jeg fra mixerens stereo-out som vi gemte.

Mit view er zoomet ud lige nu for screenshot, normalt ser jeg på de waves-spor jeg arbejder med.
Skærmbillede 2020-02-15 kl. 13.27.30.png
Skærmbillede 2020-02-15 kl. 13.27.30.png (424.15 KiB) Vist 1167 gange
Skærmbillede 2020-02-15 kl. 13.27.30 (2).png
Skærmbillede 2020-02-15 kl. 13.27.30 (2).png (1.29 MiB) Vist 1167 gange
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Enormt!

I filmmusik branchen har der også været en tendens til at have 1000 MIDI-spor klar, som hver triggede et sample på en slavemaskine og sendte audio tilbage over LAN til 1000 tilhørende busser. Kan slet ikke forstå, hvorfor man ville det men sådan er vi så forskellige.
skriver noder

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

I dag ser det sådan her ud:
Skærmbillede 2020-02-15 14.42.58.png
Skærmbillede 2020-02-15 14.42.58.png (1.01 MiB) Vist 1154 gange
Arrangerer for en filmkomponist, der skal have sit musik opført live. Sidder med tracket i Transcribe hvor jeg kan loope, oktavere, M/S monitorere og sætte tempoet ned. Nedenunder skriver jeg direkte arrangementet ind i Sibelius.

Jeg savner en hardware dims, der kan styre Transcribe, mens jeg har Sibelius aktiv. Ak.
skriver noder

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Jeg er ved at teste nogen ting med en rumklang, så det er noget ret underlig musik der er gang i. Men det fungerer til formålet.



Billede
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Det fungerer ellers meget godt Joachip :)
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

bryla skrev: Jeg savner en hardware dims, der kan styre Transcribe, mens jeg har Sibelius aktiv. Ak.
Mon ikke der er et eller andet hack til det... fx en combo af nOb Control og noget macOS scripting eller lign.?

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Holger skrev:fx en combo af nOb Control og noget macOS scripting eller lign.?
Har godt tænkt over nOb og Stream Deck men har ikke kunne se, at de kunne styre programmer der lå i baggrunden. Har desværre ikke erfaring med scripting. Må lige læse op :)
skriver noder

Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Indlæg: 1115
Sted: Nordfyn

Indlæg af Jenkins »

Joachip skrev:Jeg er ved at teste nogen ting med en rumklang, så det er noget ret underlig musik der er gang i. Men det fungerer til formålet.



Billede
Det lyder fedt !!

Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Indlæg: 1115
Sted: Nordfyn

Indlæg af Jenkins »

Og fedt at se hvad i roder med !

Som Bryla skrev er det lidt som kigge i andres skabe . Spændene projekter i har gang i.

Keep em coming :thumbup:

Medlemsavatar
nulpunkt
Medlem
Indlæg: 81

Indlæg af nulpunkt »

Screenshot 2020-02-16 at 10.37.41.png
Screenshot 2020-02-16 at 10.37.41.png (458.62 KiB) Vist 1034 gange
Jeg fik skrevet de sidste par sange ind i guitar pro så vores bassist har en chance for at få dem læst. Uden tvivl den opgave jeg glæder mig mindst til i sangskrivnings-processen.

Så er der videre til at få skrevet de sidste tekster.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Faustix ft Skinz.png
Faustix ft Skinz.png (543.37 KiB) Vist 1013 gange
Faustix ft. Skinz - Glemmer Alting. Kommer vel ud om en måned eller noget. Har lige sendt det til label.

Fik det ned på 75-ish spor, der var nogle voxdubletspor og andre ting kunne konsolideres på andre spor.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Har stort set haft en 1 1/2 måneds pause fra hjemmestudiet. Men som sædvanligt arbejder jeg på en masse forskelligt.
Lige i dette øjeblik et cover af en klassiker, hvor der snart skal trackes vokaler og guitar:
Skærmbillede 2020-02-18 kl. 12.09.23.png
Skærmbillede 2020-02-18 kl. 12.09.23.png (598.34 KiB) Vist 1012 gange
Da det er et cover, så kan jeg vist ikke rigtigt lægge en lydsnas op uden at komme i vanskeligheder. :-P
I må høre det, når/hvis det bliver udgivet.

Jeg er på farvekodningsholdet. Prøver at holde de samme farver for samme instrumentgrupper på alle numre. Det er ikke altid jeg får gjort det, før nummeret har udviklet sig nok ... :)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Totalt off-topic, men hvad sker der for de to sidste Mac screenshots her? Hvordan får I den der mørke ramme med når man åbner det på en ny fane? Og der er så indbyggede skygger når det er embedded her i tråden.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

SustainerPlayer skrev:
Jeg er på farvekodningsholdet. Prøver at holde de samme farver for samme instrumentgrupper på alle numre. Det er ikke altid jeg får gjort det, før nummeret har udviklet sig nok ... :)
En eller anden dag får jeg taget mig sammen til at automatisere farvekoder i Reaper. Så man bare kalder sin folder for Guitar, og så får alle tracks i den folder automatisk den samme farve (hver gang)



Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Christoffer I. N. skrev:Totalt off-topic, men hvad sker der for de to sidste Mac screenshots her? Hvordan får I den der mørke ramme med når man åbner det på en ny fane? Og der er så indbyggede skygger når det er embedded her i tråden.
Det gør macOS automatisk. Man kan undgå det ved at tage fuld skærm almindeligt eller et udsnit i stedet for at vælge et aktivt vindue.

Shift+Command+3 = Automatisk full screen dump uden skygge
Shift+Command+4 = Markér et område og tag et dump uden skygge
Shift+Command+4 efterfulgt af spacebar = Dump af valgt vindue/menu + skygge. Hover over andet vindue/menu for at skifte.

Skyggen er lavet som et transparent alpha layer i PNG'en, så det virker i alle browsere, m.v.

Nyt svar