Lad os se hvad i andre arbejder på PT - Screenshots og måske en lille bid af projektet

Del dit nye track eller website med os andre. Få ørerne i Lydmaskinen!
Forumregler
Indlejr din musik i dit indlæg fra SoundCloud, Mixcloud, Bandcamp, m.fl.

Læs mere om hvordan du indlejrer her
Nyt svar
Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Sted: På kanten

Re: RE: Re: Lad os se hvad i andre arbejder på PT - Screenshots og måske en lille bid af projektet

Indlæg af SustainerPlayer »

Smittefar skrev: En eller anden dag får jeg taget mig sammen til at automatisere farvekoder i Reaper. Så man bare kalder sin folder for Guitar, og så får alle tracks i den folder automatisk den samme farve (hver gang)

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Meget smart - men jeg vil gerne have forskellige nuancer på sporene - undtagen trommer.

Default avatar
Rosenfeldt
Forum Donator

Indlæg af Rosenfeldt »

Holger skrev:
Christoffer I. N. skrev:Totalt off-topic, men hvad sker der for de to sidste Mac screenshots her? Hvordan får I den der mørke ramme med når man åbner det på en ny fane? Og der er så indbyggede skygger når det er embedded her i tråden.
Det gør macOS automatisk. Man kan undgå det ved at tage fuld skærm almindeligt eller et udsnit i stedet for at vælge et aktivt vindue.

Shift+Command+3 = Automatisk full screen dump uden skygge
Shift+Command+4 = Markér et område og tag et dump uden skygge
Shift+Command+4 efterfulgt af spacebar = Dump af valgt vindue/menu + skygge. Hover over andet vindue/menu for at skifte.

Skyggen er lavet som et transparent alpha layer i PNG'en, så det virker i alle browsere, m.v.
... "det kan Christoffer så ikke. Da han kører Vinddåse" :dollargrin:
"nothing is stronger than the weakest part" ...

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Jojo, der lå en del skjult drilleri i. Nå, tilbage på sporet... ;-)

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist

Indlæg af Holger »

Holger skrev: Faustix ft. Skinz - Glemmer Alting. Kommer vel ud om en måned eller noget. Har lige sendt det til label.

Fik det ned på 75-ish spor, der var nogle voxdubletspor og andre ting kunne konsolideres på andre spor.
Mix+master godkendt i første hug. Det er sgu heller ikke svært når mixfiler er leveret ordentligt og ens primære job består i ikke at fucke op ;-)

Medlemsavatar
bryla
Lydmaskinist
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Fedt! Man skal bare ikke være bange for, ikke at ødelægge det :-D
skriver noder

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist

Indlæg af Holger »

True dat!

Var lidt fræk og skrev "my way or the highway" på forhånd forleden, heh heh ;-) Men endte med at forbarme mig og har rettet nogle ting til.

Normalt er jeg dog næsten lige så ydmyg i forhold til mine kunders ønsker, som jeg ikke sætter mit lys under en skæppe i andre situationer.

Men der er jo en grund til at folk har hyret én. Er man bare en robot uden en selvstændig holdning, så kan det jo være ligegyldigt.

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator

Indlæg af Mr. Soundman »

I kan få lov at se den sidste komponering jeg har arbejdet med i min DAW... Den er fra januar i år og endnu ikke halvfærdig. Den er på kladde-stadiet:
Capture1_B.jpg
Capture1_B.jpg (151.46 KiB) Vist 800 gange
Capture2_B.jpg
Capture2_B.jpg (144.97 KiB) Vist 800 gange
Det der giver værket sit originale særpræg ligger indtil videre indlejret i orgelspillet og noget MIDI-baseret mundharpe... Dette er desværre bortcensureret i lydklippet, da det stadig er hemligstemplet :lol: Og her går I faktisk glip af noget vigtigt, for mit KORG KRONOSX keyboard har ellers noget rigtig lækker orgel-lyd :) Men I kan i første omgang få lov at høre noget udkast til lidt klaver- og guitar-solo på nummeret:
https://soundcloud.com/mr-deepman/kompo ... ort-sample

Medlemsavatar
derermusikanten000
Medlem
Sted: copenhagen

Indlæg af derermusikanten000 »

Soundman - jeg syntes nok at det lød bekendt det som du havde linket til :)

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator

Indlæg af Mr. Soundman »

derermusikanten000 skrev:

Ja okay det kan være den guitar-solo får det til at ligge lige tæt nok op ad et kendt nummer... den bør nok gå lidt anderledes på det færdige arrangement :)

Medlemsavatar
derermusikanten000
Medlem

:)

Medlemsavatar
JesperS
Medlem
Sted: København

Indlæg af JesperS »

Er ved at have grundarrangementet klar til næste track. Har fået lagt guitar på og er nu ved at være halvvejs igennem guitareditering. Er altid sjovt når der er en guitarfætter der bare sidder og høvler og så kan man ellers får lov at klippe klistre. :)

WIP demo:

Skærmbillede 2020-02-24 kl. 16.28.46.png
Skærmbillede 2020-02-24 kl. 16.28.46.png (378.69 KiB) Vist 725 gange

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator

Indlæg af Mr. Soundman »

Mr. Soundman skrev:... I kan i første omgang få lov at høre noget udkast til lidt klaver- og guitar-solo på nummeret:
https://soundcloud.com/mr-deepman/kompo ... ort-sample
derermusikanten000 skrev:

Mr. Soundman skrev:Ja okay det kan være den guitar-solo får det til at ligge lige tæt nok op ad et kendt nummer... den bør nok gå lidt anderledes på det færdige arrangement :)
Så har jeg lagt en ny fil på soundcloud-linket med et opdateret udkast til guitar-soloen... Håber den er mere original nu :wink:

Medlemsavatar
derermusikanten000
Medlem

I denne genre er det jo stort set umuligt at være original, da det hele jo er spillet og vendt og drejet 1000 gange.
Hvis du spurgte mig om din nye ( solo ) så tror jeg at du kan lave en der er meget bedre - jeg syntes denne her er for happy Bodega - lav en ny :)

Medlemsavatar
bryla
Lydmaskinist
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Mens jeg venter på, andre ting bliver godkendt laver jeg originale arrangementer til et originalt scenespil.
Vedhæftede filer
Skærmbillede 2020-02-26 10.32.21.png
Skærmbillede 2020-02-26 10.32.21.png (872.11 KiB) Vist 665 gange
skriver noder

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

Arbejder for tiden på musik til et Commodore 64 spil, Planet X2.1
Spillet er en 2er af Planet X2, som er en klon af command/conquer, ala Star Craft.
Så vidt vides, det eneste realtime strategi lavet til C64.

Ingame musikken må kun være 2 kanaler, da der spilles sfx rundt omkring i spillet.
Her ses en af ingame tunes, hvor man kan se wavetable, pulse, filter til højre.
Programmet hedder Goattracker, og kan eksportere musikken til en ægte PRG fil, som er player+data som kan bruges i ethvert C64 program
Indtil nu har jeg lavet Title, Menu, Game Over, Status, Victory tunes, samt 5 ingame og 14 sfx
Spillet er 99% færdigt nu og udgives at Protovision (tyskland), hvor jeg "arbejder" :)

Billede

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator

Indlæg af Mr. Soundman »

SIDwave skrev:Arbejder for tiden på musik til et Commodore 64 spil, Planet X2.1
Spillet er en 2er af Planet X2, som er en klon af command/conquer, ala Star Craft.

...
Spillet er 99% færdigt nu og udgives at Protovision (tyskland), hvor jeg "arbejder" :)
Jeg vidste slet ikke, at der stadig laves spil til Commedore 64 :shock:

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

Mr. Soundman skrev:
SIDwave skrev:Arbejder for tiden på musik til et Commodore 64 spil, Planet X2.1

...
Jeg vidste slet ikke, at der stadig laves spil til Commedore 64 :shock:
Drengene som fik en C64 i 1982+ gik hen og blev programmører. nu er de 40+ og de unge er kommet med.
Der har aldrig været et stop af demoproduktion, besøg www.csdb.dk, for spil besøg protovision, itch.io, psytronik, rgcd

Pt har vi, Protovision, gang i 17 spil der udvikles. Det kan jeg se i vores hemmelige forum.
Vores nye spil fra sidste år, Sam's Journey, har solgt over 10000 eksemplarer! og jeg ved at Psytronik også kører derudaf
https://www.protovision.games

https://www.youtube.com/results?search_ ... 7s+journey

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

I får en snippet uden screenshot, for jeg er på vej i byen, så det nummer blev ikke færdigt i dag.

Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Sted: Nordfyn

Indlæg af Jenkins »

Nå.. skulle vi aldrig holde lidt gang i den her tråd og lure lidt mere hos hinanden ?!

Her en lille snippet af et af de tracks jeg arbejder på med mit projekt.

Filen er hævet ca 5 db i snippen her, for bare at komme lidt op i volume. Mixer lavt.

Nummeret er stadig i den kreative fase :)

https://www.dropbox.com/s/9oichp13xxob1 ... w.wav?dl=0

Edit: Har opdaget at nogle af mine bass tracks er skubbet lidt til den ene side ! Det er rettet i tracket :dollargrin:

Edit 2: Så er det hele rettet. Nyt billede og ny lydfil. i fik lige hele breakdown med også ;)
Vedhæftede filer
PREVIEW.jpg
PREVIEW.jpg (791.21 KiB) Vist 356 gange

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Jenkins skrev:
man 27. apr 2020 15:47
Nå.. skulle vi aldrig holde lidt gang i den her tråd og lure lidt mere hos hinanden ?!

Filen er hævet ca 5 db i snippen her, for bare at komme lidt op i volume. Mixer lavt.

Edit: Har opdaget at nogle af mine bass tracks er skubbet lidt til den ene side ! Det er rettet i tracket :dollargrin:

Edit 2: Så er det hele rettet. Nyt billede og ny lydfil. i fik lige hele breakdown med også ;)
Der er noget nice bund i det kick!
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 11 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Sted: Nordfyn

Indlæg af Jenkins »

Hald skrev:
man 27. apr 2020 16:56
Jenkins skrev:
man 27. apr 2020 15:47

Der er noget nice bund i det kick!
Kicket er fra en samplepack fra Ghost Syndicate hvor jeg har givet bunden et forsigtigt boost omkring 43hz . Og det er det :)

Medlemsavatar
jakobole
Forum Donator
Sted: København / Vanløse

Indlæg af jakobole »

Arbejder på et nyt projekt med Alex Ball, featuring et Roland System100M (som rent faktisk har en tidlig Jupiter 4 indbygget). Den siger kongegodt.
Trommemaskiner er en 808 og Oberheim DMX, the real deal. Videoen er snart på gaden - der mangler kun lidt redigering i 1.vers og mastering.
75 spor og 6 returns
BallProject.PNG
BallProject.PNG (559.6 KiB) Vist 311 gange
Senest rettet af jakobole tors 30. apr 2020 20:36, rettet i alt 1 gang.
Microsoft Certified MCSA

Medlemsavatar
Emil
Medlem
Sted: Odense

Indlæg af Emil »

Jeg har også brugt Corona tiden til at få opdateret hjemmeside fronten lidt.
Er ved at lægge sidste hånd på værket :)

For en der ikke rigtig ved noget om HTML, CSS osv. så er sådan en online tjeneste som Webflow ret så genialt. Lidt stejl læringskurve. Men jeg synes det ligner at det er ved at bære frugter ;)

Billede

https://www.copenhagenjazzensemble.dk

Medlemsavatar
Hippo
Synth-hvisker
Sted: FishCorp

Indlæg af Hippo »

lille random bid af et projekt jeg arbejder på pt; hverken helt eller halv mixet, cue-vokaler osv osv ..

Rune Borup :: Producer / Tekniker / Synth-hvisker @ FishCorp

Nyt svar