Stardust - Ny quirky pop sang

Del dit nye track eller website med os andre. Få ørerne i Lydmaskinen!
Forumregler
Indlejr din musik i dit indlæg fra SoundCloud, Mixcloud, Bandcamp, m.fl.

Læs mere om hvordan du indlejrer her
Nyt svar
Medlemsavatar
JesperS
Forum Donator
Indlæg: 399
Sted: København

Stardust - Ny quirky pop sang

Indlæg af JesperS »

Nu har jeg siddet og rodet rundt med denne her i mange måneder så nu er det på tide at trykke på release knappen.

Som sædvanligt lidt skævt 80'er inspireret synth pop - denne gang krydret med en Canadisk singer song writer type og en Florida rapper :)

Det kan godt være det er lidt mystisk, men det har været sjovt at lave og håber også det bare er lidt sjovt at lytte til.

[soundcloud][/soundcloud]

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Det er en sjov blanding af synthpop og 90'er pop-rap-something.
Jeg synes hele arrangementet, lydene uden rappen osv har en absolut lækkerhed over sig. Sådan i Propaganda 1234-klassen.

Rap-delen er nok en ting jeg lige skal akklimatisere mig til. :)

Medlemsavatar
Seskho
Medlem
Indlæg: 1369
Sted: København

Indlæg af Seskho »

Fin produktion. Jeg forstår dog ikke helt hvorfor de første to minutter er meget pop og så pludselig går over i nærmest progressiv trance. Jeg havde måske mere savnet at holde det i popgenren og så bygge det op med vers og omkvæd :)

Får lidt associationer til den her:


Medlemsavatar
JesperS
Forum Donator
Indlæg: 399
Sted: København

Indlæg af JesperS »

Seskho skrev:Fin produktion. Jeg forstår dog ikke helt hvorfor de første to minutter er meget pop og så pludselig går over i nærmest progressiv trance. Jeg havde måske mere savnet at holde det i popgenren og så bygge det op med vers og omkvæd :)
Kan sagtens se hvad du mener. Når jeg sidder og laver noget bliver det altid noget non-linært der ændrer sig mere hen ad vejen og så kommer der noget vokal på bagefter. I virkeligheden er det nok mest fordi det er det jeg synes er sjovest at lave. Kunne bestemt også godt tænkte mig at blive bedre til at lave noget med en mere standard pop struktur. Bliver nok ikke det næste nummer for den er allerede stukket lidt i samme retning :)
Seskho skrev: Får lidt associationer til den her:

Kendte dem ikke, men det kan jeg rigtig godt lide. Ville sikkert være sådan noget jeg ville lave hvis jeg kunne. :p

Medlemsavatar
JesperS
Forum Donator
Indlæg: 399
Sted: København

Indlæg af JesperS »

SustainerPlayer skrev:Det er en sjov blanding af synthpop og 90'er pop-rap-something.
Jeg synes hele arrangementet, lydene uden rappen osv har en absolut lækkerhed over sig. Sådan i Propaganda 1234-klassen.

Rap-delen er nok en ting jeg lige skal akklimatisere mig til. :)
Tak for lyttet! Rappen var lidt i kategorien - det må jeg sgu prøve, men synes egentlig det blev meget sjovt og en god kontrast til hendes lille pige stemme.

Medlemsavatar
Seskho
Medlem
Indlæg: 1369
Sted: København

Indlæg af Seskho »

JesperS skrev:Kendte dem ikke, men det kan jeg rigtig godt lide. Ville sikkert være sådan noget jeg ville lave hvis jeg kunne. :p
Prøv at lyt til Conjure One. Det kunne sikkert også inspirere dig :)



Medlemsavatar
derermusikanten000
Medlem
Indlæg: 1299
Sted: copenhagen

Indlæg af derermusikanten000 »

Det er fedt - :)

Medlemsavatar
JesperS
Forum Donator
Indlæg: 399
Sted: København

Indlæg af JesperS »

Seskho skrev: Prøv at lyt til Conjure One. Det kunne sikkert også inspirere dig :)
Mange tak - altid godt med nogen anbefalinger. Lyder også godt - måske lige lidt for poleret til min smag :)

Medlemsavatar
JesperS
Forum Donator
Indlæg: 399
Sted: København

Indlæg af JesperS »

derermusikanten000 skrev:Det er fedt - :)
Mange tak!!

Nyt svar