Lidt musik, lyddesign, foley og mix.

Del dit nye track eller website med os andre. Få ørerne i Lydmaskinen!
Forumregler
Indlejr din musik i dit indlæg fra SoundCloud, Mixcloud, Bandcamp, m.fl.

Læs mere om hvordan du indlejrer her
Nyt svar
Medlemsavatar
the19thbear
Medlem
Sted: Roskilde

Lidt musik, lyddesign, foley og mix.

Indlæg af the19thbear »

Ja nu er det jo ikke kun musik jeg har lavet, men hele lydsiden (musik, sfx og foley) og mix etc.

Og så denne fine lille film, hvor jeg også har lavet det samme.
https://vimeo.com/272216354
-ved ikke hvordan man embedder vimeo-videoer.

Kig evt forbi på http://www.trjaudio.com for at se et lille udpluk af ting jeg har lavet.

Og som jeg skriver i en anden post, så sig endelig til hvis du kender nogen der kunne ha brug for min hjælp:) er pt. På udkig.
Senest rettet af the19thbear tors 28. feb 2019 20:33, rettet i alt 2 gange.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Cool. Tak for kig og lyt.

Den første video der. Hvordan foregår det helt præcist?
Modtager du en "færdigklippet" video eller kan du "returnere bolden".
Jeg tænker egenligt det med at få tempo til at passe - f.eks det lækre lille løb i musikken og klippene, der kommer omkring 1:50?

Kan du fortælle lidt om vokalkæden? Det virker som om, at den ændre karakter undervejs?

I videoen om Thit, der glemte jeg dig ... eller ... ja - jeg blev opslugt af hendes historie. Så det er vel job welll done også der. :)

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Virkelig lækkert lavet. Jeg vil også gerne høre lidt mere om, hvordan det foregår :)
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
the19thbear
Medlem

Indlæg af the19thbear »

Hehe. Tak. Godt at du glemte "mig". Det betyder nemlig at det virker præcis som det skal.
Jeg fortæller mere lidt senere ang. Processen.
Smutter til køjs nu.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Medlemsavatar
kandersen
Forum Donator
Sted: ejby, lille skensved (Køge)

Indlæg af kandersen »

Synes også din Hero Blocks: Block Sport er pænt fed.

Medlemsavatar
bryla
Lydmaskinist
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Fedt! Vil jeg bestemt have i baghovedet :)
skriver noder

Medlemsavatar
the19thbear
Medlem

Indlæg af the19thbear »

Tak:)

Mht hvordan processen er:
Modtager video, evt ikke helt låst i klip.
Start brief med generelle tanke etc, evt skype møde.

Modtager låst billedside.

Går igang med opgaven, og laver for det meste lyddesign først.
Musikken laver jeg så i et seperat projekt og laver for det meste et nedmix når retningen er godkendt, og klipper det helt til i en session hvor der også er lyddesign i.
Her mixer jeg så det hele sammen.

Lidt inde i processen, for gør os alle grønnere, reklamen, pointerede de at de ville klippe hurtigere midt i filmen (mener ikke det var der i starten), og at det gerne skulle understøttes musikalsk.

Jeg har ikke rigtig mulighed for at kaste bolden den anden vej. Eller jeg gør det ihvertfald aldrig. Jeg prøver at rette musikken til så det passer til klip. Man kan slippe af sted med MEGET løs timing her og der, så længe det passer til billede, uden at man overhovedet lægger mærke til det.

Mht vokal-kæde:
Kan ikke huske rækkefølge, men der bliver brugt fabfilter: pro-eq, pro-comp, pro-limiter. og så acustica audios "Diamond" EQ, som er fuldstændig vildt fantastisk. Den har også preamp del, som kan farve godt.
Jeg tror ikke rigtig jeg ændrer den undervejs, men speakere lyder lidt forskelligt tit, over tid. Og så kan det måske også være at jeg har eq'et lidt undervejs, for at få den til at smelte til bedre på visse tidspunkter i filmen, men jeg kan simpelthen ikke lige huske det.

Jeg sender altid til busser: SFX, Musik og dialog, og M&E (Music & Effects).
Dem mixer jeg så på og laver for det meste sidechain fra dialog til M&E bussen, så hver gang der bliver snakket, bliver sfx og musik ducket lidt.

Det hele skal jo "puttes" godt, da det er reklame, og dialog skal altid lyde så absolut lækkert som muligt, så det er altid en sjov opgave at få tingene til at smelte sammen uden at lyde råbe-reklame-agtigt.
Synes det lykkedes godt med den reklame:)

Medlemsavatar
the19thbear
Medlem

Indlæg af the19thbear »

Jeg er lidt på udkig efter projekter for tiden. Så kender du nogen der har brug for lyddesign og/eller musik til deres reklamer/computerspil etc?
2x Emmy nomineret og Masa award vindende. Har arbejdet med Disney/Lucasfilm/LEGO mfl og flere computerspil.

Kender i mon nogen jeg kunne tage kontakt til?
Takker:)

Nyt svar