Vrøvl. Vrøvleord på dårligt engelsk. Nu med lyrikvideo.

Del dit nye track eller website med os andre. Få ørerne i Lydmaskinen!
Forumregler
Indlejr din musik i dit indlæg fra SoundCloud, Mixcloud, Bandcamp, m.fl.

Læs mere om hvordan du indlejrer her
Nyt svar
Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Re: Aaha aaha aaha uhuu

Indlæg af SustainerPlayer »

Noncommittal - Gone Away

Medlemsavatar
JesperS
Forum Donator
Indlæg: 399
Sted: København

Indlæg af JesperS »

Ahhhh....tillykke med den!

Synes vokalen fungerer meget fint. Virker som om den ligger lidt mere naturligt til dig end nogle af de andre jeg har hørt.

Ved ikke helt hvad jeg synes om slutningen :p

Bonus info: Som related video foreslår Youtube mig: "The Navy's Long Overdue Smart & Deadly Patrol Boat Has Arrived" :)

Medlemsavatar
Seskho
Medlem
Indlæg: 1369
Sted: København

Indlæg af Seskho »

Jeg synes bassen ligger lidt for meget fremme og lidt for tørt i forhold til resten. Kan godt lide vokalen og effekterne. Trommer og percussions kan man ikke rigtig høre, og kick'et er helt druknet. Jeg ville lowcutte bass'en, sænke den ihvertfald 3-4 dB og så forsøge at få trommer og bas til at snakke lidt bedre sammen. Måske samlet det hele på en bus og behandle det separat.

Outroen foreslår jeg at du bare lader reverben klinge ud og fjerner melodyne og de to sidster bas noter :)

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Vokalen virker godt. Men jeg synes måske også at mange af lydene er meget tynde i det (mangler bas og dyb mellemtone), og bassen ligger alt for højt. Og ja, storetrommen er meget svært at høre.

Men nummeret fungerer fint som helhed. Et par justeringer, og så er den der!
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

JesperS skrev:Ahhhh....tillykke med den!
Synes vokalen fungerer meget fint. Virker som om den ligger lidt mere naturligt til dig end nogle af de andre jeg har hørt.
Tak - ja den ligger nok ret ok til min begrænsede range der.
JesperS skrev: Ved ikke helt hvad jeg synes om slutningen :p
Det er fair nok - det er lidt en kitched joke on my part :-D
JesperS skrev: Bonus info: Som related video foreslår Youtube mig: "The Navy's Long Overdue Smart & Deadly Patrol Boat Has Arrived" :)
Googles algoritmer tager jo sjældent fejl. Måske min musik kan anvendes som et maritimt våben? :!: :idea:

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Seskho skrev:Jeg synes bassen ligger lidt for meget fremme og lidt for tørt i forhold til resten. Kan godt lide vokalen og effekterne. Trommer og percussions kan man ikke rigtig høre, og kick'et er helt druknet. Jeg ville lowcutte bass'en, sænke den ihvertfald 3-4 dB og så forsøge at få trommer og bas til at snakke lidt bedre sammen. Måske samlet det hele på en bus og behandle det separat.
Tak for det. Tracket er videre. Men jeg afprøver altid gode råd - det er en god måde at blive bedre på.
Tracket blev vist uploadet i marts. Og jeg synes også nu, at pruttebassen er lige lovlig fremtrædende.
Seskho skrev:Outroen foreslår jeg at du bare lader reverben klinge ud og fjerner melodyne og de to sidster bas noter :)
Som skrevet til JesperS er der nok gået lidt joke i den. Men de fleste numre jeg laver slutter typisk med noget delay/rumklang.

Det er vist heller ikke så mange, der holder ud til mine numre slutter ifølge YT's statistikker. :-D

Men tak - det er værdsat.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Joachip skrev:Vokalen virker godt. Men jeg synes måske også at mange af lydene er meget tynde i det (mangler bas og dyb mellemtone), og bassen ligger alt for højt. Og ja, storetrommen er meget svært at høre.

Men nummeret fungerer fint som helhed. Et par justeringer, og så er den der!
Tak. Jeg vil også tage de fix med til fremtidige numre. :)

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

SustainerPlayer skrev:Det er vist heller ikke så mange, der holder ud til mine numre slutter ifølge YT's statistikker. :-D
En af dem var mig der var lige ved at komme for sent til lillesøsters fødselsdag. (Men jeg nåede det!)
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Joachip skrev: En af dem var mig der var lige ved at komme for sent til lillesøsters fødselsdag. (Men jeg nåede det!)
Jeg takker for prioriteten :)

Medlemsavatar
donnievandango
Medlem
Indlæg: 497
Sted: Fyn

Indlæg af donnievandango »

Det er fedt og super catchy:)

Og så er det fedt at få et billede på efter jeg har fulgt alle dine mange indslag, du ligner en jeg gerne vil drikke øl med:)

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

donnievandango skrev:Det er fedt og super catchy:)
Mange tak. :)
donnievandango skrev:Og så er det fedt at få et billede på efter jeg har fulgt alle dine mange indslag, du ligner en jeg gerne vil drikke øl med:)
Jeg har ellers figureret i en del af mine videoer efterhånden - men tak. :dollargrin:

Lydmaskine grillfesten ligger desværre igen ubelejligt for mig - ville ellers gerne møde flere lydmaskinister IRL. :party: :drunk:

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

SustainerPlayer skrev:NO?COMMITTAL [feat. Karen and Amelie] - Fade To Grey [Visage cover]
Det er jo kun yderst sporadisk, hvad jeg får af plays på diverse streamingtjenester.
Men Fade To Grey var åbenbart røget på Spotifys Release Radar, så Spotify For Artists mener jeg havde 21 fans ... det er nok en misforståelse at bruge det ord, fordi 21 mennesker var blevet påduttet et stykke musik, de sandsynligvis har trykket Billede til :-P

Det havde ialt givet 25 plays, så det er heller ikke fordi, at det var røget ud til særligt mange.

Medlemsavatar
JesperS
Forum Donator
Indlæg: 399
Sted: København

Indlæg af JesperS »

Something.jpg
Something.jpg (5.65 KiB) Vist 855 gange

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Haha - ja.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Så kan mit lille projekt fejre 1 års fødselsdag med dette cover af en af U2's nok mindre kendte sange.

Det er en b-side til deres Wide Awake In America EP.
Jeg har altid syntes at originalen lyder meget demo-agtig. Så her er mit forsøg på en færdig produktion. :-P

Noncommittal - Love Comes Tumbling [U2 Cover]


1 års fødselsdag ... så skal man vel være en smule retrospektiv. Så nu ... ananas i egen juice:

18 udgivelser.

Top 3 streamede numre har været:

1. Through the Night [feat. GuitaRasmus] - 909 Day Remix
2. Fade to Grey
3. In Orbit

Top 3 på Youtube har været:

1. Through the Night [feat. GuitaRasmus] - 909 Day Remix
2. Photographic
3. With You Tonight

Det har været super lærerigt. Når man kigger og ikke mindst lytter tilbage, er der selvfølgelig en masse, man ved man kunne lave bedre nu. Det er fedt at kunne mærke den udvikling. Det er også fedt at produktiviteten giver en positiv spiral. Der bliver ved med at dukke nye ideer og skitser op - så der er hele tiden nye numre på vej. Så det stopper ikke lige foreløbigt :-P

In the other news, så tester jeg nu Amuse af som aggregator. Der kommer en enkelt udgivelse via Amuse senere i år. Resten af året er allerede klar via Distrokid.

Hvorfor Amuse? Tjaa ... gratis er en god pris for noget man alligevel ikke tjener noget på.
Så må vi se om det så også holder i længden. Mere om det senere.

:party: :drunk: :banan:

Medlemsavatar
JesperS
Forum Donator
Indlæg: 399
Sted: København

Indlæg af JesperS »

Bravo! Kendte ikke nummeret i forvejen, men det lyder super godt. Kan virkelig godt lide guitarerne.

Og tillykke med fødselsdagen - det er meget imponerende at du kan holde produktiviteten oppe.

Medlemsavatar
ThomasRiem
Forum Donator
Indlæg: 285
Sted: Kjøbenhavnstrup

Indlæg af ThomasRiem »

Bravo og tillykke med årsdagen!

Jeg har altid været lidt vild med det nummer - og jeg havde aldrig set den komme, at nogen ville prøve at lave den ”færdig”. Det er et godt take på det, du har lavet, der.

Hvor kommer videosiden forresten fra?

Mvh

Thomas
C'est magnifique. Mais ce n'est pas la guerre....

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Stor respekt for din produktivitet. Det er virkelig imponerende. Din stil/genre gror ikke lige i min baghave, men jeg synes sgu i det store og hele, det lyder rigtig godt.

Synth introen i det seneste nummer lyder megagodt. Vokalproduktionen er også ret fed.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

JesperS skrev:Bravo! Kendte ikke nummeret i forvejen, men det lyder super godt. Kan virkelig godt lide guitarerne.

Og tillykke med fødselsdagen - det er meget imponerende at du kan holde produktiviteten oppe.
Mange tak. :)
ThomasRiem skrev:Bravo og tillykke med årsdagen!

Jeg har altid været lidt vild med det nummer - og jeg havde aldrig set den komme, at nogen ville prøve at lave den ”færdig”. Det er et godt take på det, du har lavet, der.

Hvor kommer videosiden forresten fra?

Mvh

Thomas
Takker. Ja - har altid elsket den følelse nummeret giver.

Footage er fra videoblocks.com smadret lidt med nogle filtre i iMovie.
Smittefar skrev:Stor respekt for din produktivitet. Det er virkelig imponerende. Din stil/genre gror ikke lige i min baghave, men jeg synes sgu i det store og hele, det lyder rigtig godt.

Synth introen i det seneste nummer lyder megagodt. Vokalproduktionen er også ret fed.
Tak for det Kristian. :)

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

En af mine store fans ( :wink: ) havde på chatten spurgt ind til introsynth'en til Love Comes ...

Så her lige nogle screenshots af indstillinger mm:

Et preset fra Arturia SEM - let modificeret
Skærmbillede 2019-08-23 kl. 14.16.24.png
Skærmbillede 2019-08-23 kl. 14.16.24.png (1.03 MiB) Vist 791 gange


Lidt EQ:
Skærmbillede 2019-08-23 kl. 14.16.55.png
Skærmbillede 2019-08-23 kl. 14.16.55.png (285.34 KiB) Vist 791 gange
Og der sendes til delay bus med -6Db:
Skærmbillede 2019-08-23 kl. 14.17.23.png
Skærmbillede 2019-08-23 kl. 14.17.23.png (392.91 KiB) Vist 791 gange

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

September måned byder på mere melankolsk 80'er pop.

Noncommittal - Hurt Me More

Medlemsavatar
JesperS
Forum Donator
Indlæg: 399
Sted: København

Indlæg af JesperS »

Tillykke med den - ja, 80'er inspirationen fornægter sig ikke.

Kunne de ah ah'er omkring 1:19 ikke godt bruge lidt mere Melodyne?

Elsker dine slutninger - det er aldrig kedeligt :p

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

JesperS skrev:Tillykke med den - ja, 80'er inspirationen fornægter sig ikke.

Kunne de ah ah'er omkring 1:19 ikke godt bruge lidt mere Melodyne?

Elsker dine slutninger - det er aldrig kedeligt :p
Mange tak. :)

Jow - det er skævt der - jeg un-melodynede det faktisk igen med vilje. I don't know - ting var også skæve i 80'erne ... og ikke kun pga. a det vi røg :dollargrin:

Slutninger - den ultimative kreative udfordring :)

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Så har jeg kastet mig over denne legendariske klassiker fra 1985. Fra et fedt album og et endnu federe band.

Jeg prøver at fremmane lidt Geordie Walker henover noget typisk fra mig synthy arrangement.

Noncommittal - Love Like Blood


I øvrigt min første udgivelse via Amuse.io - så den første gratis udgivelse jeg prøver. Da det er et cover, så er iTunes og Google Play fravalgt , da det kræver licens til downloads - i mens streaming er streamingplatformens ansvar. Man kan desværre ikke dele udgivelser op de to steder.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Månedens udgivelse er nok "stating the obvious" for de fleste. :-D

Noncommittal - I Don't Know


Videoen er et helt dogme-agtigt one-take. En billig festpære fra Rema og nogle sikkerhedsbriller fra en nytårsaften. Så er der dømt fat-Bono look-alike. Læg mærke til den lækre måde, at AF bliver tiltet af de forskellige farver. Det er så organisk, at man næsten må se det to gange.

Co-produceret af den gode GuitaRasmus. Han fik basgangen til at give bedre mening.

Nyt svar