Euphoric FullOn

Del dit nye track eller website med os andre. Få ørerne i Lydmaskinen!
Forumregler
Indlejr din musik i dit indlæg fra SoundCloud, Mixcloud, Bandcamp, m.fl.

Læs mere om hvordan du indlejrer her
Nyt svar
social_northpole
Medlem

Euphoric FullOn

Indlæg af social_northpole »

smid gerne en masse kritik:)

Jeg har haft fokus på bassline og lead. jeg har endelig fået lidt liv i midten af mine leads:)

btw, introen skal i ikke ligge så meget i, tracket er til et set så den skal ikke bruges:)

Medlemsavatar
kandersen
Forum Donator
Sted: ejby, lille skensved (Køge)

Indlæg af kandersen »

Hehe fedt nummer.. Der er godt nok brugt lyde og effekter.. Lyder fedt, godt bund. Stilen er ikke helt mig, men der er ting i det som jeg synes lyder ret godt, netop bass og lead.
Men hvad sker der lige med takten ved 3:27? Det er da et helt vildt atypisk break, sjovt men også lidt "belastende" fordi jeg troede det var en fejl/"hickups" i afspilningen :-)

social_northpole
Medlem

Jamen det er helt meningen, rytmen skal lige brydes, og så er det et lille build up effekt til når basslinen kommer igen:) kan hører på dig det virkede efter hensigten:)

Medlemsavatar
kandersen
Forum Donator

Indlæg af kandersen »

social_northpole skrev:Jamen det er helt meningen, rytmen skal lige brydes, og så er det et lille build up effekt til når basslinen kommer igen:) kan hører på dig det virkede efter hensigten:)
Det gjorde det, så jeg måtte gå tilbage og høre det 3 gange førend jeg var overbevist om, at det var meningen :-)

social_northpole
Medlem

jamen jeg undskylder da mit besvær:) hvad tænkewr du i forhold til kick bassline balancen, kicket er ikke blevet for dominerende?:)

Medlemsavatar
kandersen
Forum Donator

Indlæg af kandersen »

Nix, faktisk var det absolut det første jeg noteret mig, at kicket ligger ret godt hvor det ligger. Er mere bassen som er meget markant i billedet. Men det tolker jeg som du bevidst har valgt den skal være.

social_northpole
Medlem

ja det var meningen. men det kan da sagens ske jeg har fået den lidt for meget frem:)

Medlemsavatar
martinleblanc2
Medlem
Sted: Virum

Indlæg af martinleblanc2 »

Det er ret fedt. Jeg vil sige at du skal på med at få lavet en "glad" stemning med lead-melodien og melodien omkring 4:13. Kombineret med tempoet og energiniveauet fungerer det bedre hvis det er tand mere mørkt. Jeg ville nok smide nogle lyde ind med en del distortion for at give den meget klare/rene kick + bass et modspil. Det hele virker en tand for poleret. Jeg elsker Avalon der også laver full-on (spiller foresten snart i DK). Her er et eksempel på en melodi der er væsentligt mere simpel og har en mere mørk stemning:

Mange lyde/effekter ligger i centrum i stereo billedet. De rytmiske lyder du har omkring 3:40 ville være superfede at have til at flyve fra hver side i stereo billedet - det ville kun understøtte effekten tror jeg.

Nyt svar