Et fullon/psy forsøg . Kritik modtages !

Del dit nye track eller website med os andre. Få ørerne i Lydmaskinen!
Forumregler
Indlejr din musik i dit indlæg fra SoundCloud, Mixcloud, Bandcamp, m.fl.

Læs mere om hvordan du indlejrer her
Nyt svar
Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Sted: Nordfyn

Et fullon/psy forsøg . Kritik modtages !

Indlæg af Jenkins »

For nogle måneder siden opfordrede en kammerat mig til at lave et goa/fullon/psychedelic nummer. Dette er nu lykkedes med inspiration fra vores "unge" dage .

Resultatet kan i høre her på skyen :

https://soundcloud.com/tinsoldat/blast-free-download

Eller med lidt funky til øjnene også på tuben:

https://www.youtube.com/watch?v=e6TGlxlzxBg

Kritik på mix osv modtages med kyshånd ;)

Medlemsavatar
martinleblanc2
Medlem
Sted: Virum

Indlæg af martinleblanc2 »

Volumen på bassen skal ned. Smid evt. mere sidechaining på så kick får mere plads.
Kicket kunne godt være bedre.
Breaket ved 3:05 er ret fedt, men jeg savner lidt en opbygning der hjælper med at forudse hvad der vil ske efterfølgende.
Arrangementet fungerer ikke for mig. For mig skal denne type musik kunne sende en i trance når man danser - jeg mangler de små hooks og melodier der gør at man bliver fanget af nummeret. Tjek evt. Sensient ud. Han er mester at skabe et spændende track med få elementer:

Medlemsavatar
Jacodavis
Medlem

Indlæg af Jacodavis »

Du har helt klart et nummer der er grundlaget for noget der kan arbejdes videre på.
Når det så er sagt, så føler man lidt at der er nogen spor der muted, og ikke kommet med?
Her tænker jeg på alle de korte og lange melodistykker, og alle de psykedeliske effekter.
Ligeledes så bliver grundfundamentet kedeligt i længden, her kunne man sagtens lave det mere varierende.

Så kort og godt, så har du lavet grundlaget, får at foden begynder at vippe.
Nu mangler der blot alt det der skal til for at få folket til at danse.. :banan:
[color=#3C3291][b]If the van is rockin, don't come a knockin[/b][/color]

social_northpole
Medlem

Indlæg af social_northpole »

er enige med de andre:)

og så vil jeg tilføje din bassline mangler lidt. det er som om dine notes er for lange. prøv at kort dem lidt, smid en comp på, og rod lidt med sidechain så du kan få en mere pumpende effekt frem. ydermere savner jeg lidt bund på den. lyder som om den kun arbejder i dine mid freq?

dit track er meget psychedelic, så tænker det er kick bassline og hats der skal bærer tracket og få folk ud på gulvet:)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Lytter på din youtube upload, lader til at den er fjernet fra din soundcloud?
Ja bass for høj og evt. for fyldig, evt. leg lidt mere med en mere snappy envelope på filteret, og sustain + decay på amp env.
fedt techno-agtigt break omkring 2:20, det gør ikke noget at blande genrerne sammen her.
3:05 det skift havde jeg ikke set komme, med den lyd, heh. Ved ikke hvor godt jeg synes det passer ind.
Generelt for kedeligt og ensformigt arrangement. Lydene roder også for meget sammen i mixet. Nogle gode idéer du blander ind hist og her, men det er ikke det hele der passer sammen.

Lyt evt. noget The Delta, det har også en smadret lyd, dog knap så lys bass og generelt mere dyster atmosfære.

Nyt svar