Mine professionelle udgivelser :) (Trance)

Del dit nye track eller website med os andre. Få ørerne i Lydmaskinen!
Forumregler
Indlejr din musik i dit indlæg fra SoundCloud, Mixcloud, Bandcamp, m.fl.

Læs mere om hvordan du indlejrer her
Nyt svar
Default avatar
Bassmann
Medlem

Re: Mine professionelle udgivelser :) (Trance)

Indlæg af Bassmann »

Jeg mener, det var måske lidt kluntet formuleret? Men jeg tror intentionen var god.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Bassmann skrev:ærgeligt man ikke kan sige hvad man mener herinde.
Det hører ikke til i den her tråd at begynde at diskutere det. Opret en tråd under Backstage.

Medlemsavatar
Gelardi
Medlem
Sted: Silkeborg

Indlæg af Gelardi »

Christoffer I. N. skrev:
Bassmann skrev:ærgeligt man ikke kan sige hvad man mener herinde.
Det hører ikke til i den her tråd at begynde at diskutere det. Opret en tråd under Backstage.
Lige netop!

Medlemsavatar
Martin Leblanc
Medlem

Indlæg af Martin Leblanc »

Damn hvor fedt. Jeg er både fan af Armin og Eco, så jeg har nok hørt din musik en del gange uden at vide at det var dansk.

Hvilken software / hardware bruger du?
[url=http://soundcloud.com/martin-leblanc]Lyt til min musik på Soundcloud[/url]

Medlemsavatar
Gelardi
Medlem

Indlæg af Gelardi »

Martin Leblanc skrev:Damn hvor fedt. Jeg er både fan af Armin og Eco, så jeg har nok hørt din musik en del gange uden at vide at det var dansk. Hvilken software / hardware bruger du?
Haha tak, ja det har du nok :D Har også fået en helt masse support siden på mine Infrasonic releases blandt Armada gutterne (Aly & Fila, Protoculture osv.) hvis du også kan lide dem :)

Lydkort: Focusrite Saffire 6 USB
DAW: FL Studio 10, Ableton Live
Plug-ins: Fabfilter Bundle, Artsacoustic Reverb, TP Basslane, Sausage Fattener, URS Strip Pro Native
Software instrumenter: Sylenth1, Massive
Samples: Næsten alle Vengeance pakker
Studio monitors: 2x Prodipe Pro8
Hovedtelefoner: Sennheiser HD 25 Mk-II
Midi keyboard: M-Audio KeyRig 49

Så egentligt kun software ;) 95% af mine synths er Sylenth1 og de sidste 5% Massive.. Og jeg bruger kun Ableton til fællesprojekter, siden jeg kender FL ud og ind (:

Medlemsavatar
Martin Leblanc
Medlem

Indlæg af Martin Leblanc »

Fedt, mange undervurderer FL! Jeg har lavet en del med det, men er skiftet til Logic Pro. Det er super godt til elektronisk musik og jeg syntes at automations er lettere at administrere.

Det er vildt at du får støtte fra Armada - og så i en alder af 18 år. Du har nok karriere foran dig inden for elektronisk musik, hvis det er det du vil :-)

Vil det være muligt at remixe et af dine numre?

Du kan høre noget af det jeg roder med her: - det er godt nok psytrance.
[url=http://soundcloud.com/martin-leblanc]Lyt til min musik på Soundcloud[/url]

Medlemsavatar
Gelardi
Medlem

Indlæg af Gelardi »

Martin Leblanc skrev:Fedt, mange undervurderer FL! Jeg har lavet en del med det, men er skiftet til Logic Pro. Det er super godt til elektronisk musik og jeg syntes at automations er lettere at administrere.

Det er vildt at du får støtte fra Armada - og så i en alder af 18 år. Du har nok karriere foran dig inden for elektronisk musik, hvis det er det du vil :-)

Vil det være muligt at remixe et af dine numre?

Du kan høre noget af det jeg roder med her: - det er godt nok psytrance.
Jaja det ville da være fedt hvis du gad, det kan nok ikke blive officielt desværre eftersom de labels jeg arbejder med er meget strikse med remixes :)
Men hvis du vil, kan du lige finde et af mine numre du kan lide og så sende en PM, så kan jeg lige fixe en lille remix pack til dig :)

Medlemsavatar
Gelardi
Medlem

Indlæg af Gelardi »

Endnu en til kollektionen :)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Lyder som altid fedt Jeppe. Fede interesante toneskift i temaet denne gang. Og så lige et tillykke med dagen. :-D

Medlemsavatar
Gelardi
Medlem

Indlæg af Gelardi »

Christoffer I. N. skrev:Lyder som altid fedt Jeppe. Fede interesante toneskift i temaet denne gang. Og så lige et tillykke med dagen. :-D
Mange tak :) Fik også lige support af Aly & Fila igen på et andet remix så det var også dejligt :D

Medlemsavatar
Gelardi
Medlem

Indlæg af Gelardi »

Der var FSOE rippet fra det nye remix :) Det er pænt cheesy, men kan nu meget godt lide breaket (Det orkestrale jeg lavede) men må nu sige jeg ikke er så glad for at radio masteringen fremhævede den ellers lidt (meget) skingre piano lige før outro'en.. Og nogle af fugle lydene (De skingre) der kommer lige bagefter fra det andet nummer der bliver mixet ind gør det heller ikke meget bedre :)

Medlemsavatar
T.Find
Medlem
Sted: Rødovre

Indlæg af T.Find »

hold kæft hvor er det klasse, og så 18år! Jeg håber da i den grad at du bliver ved :thumbup: Lyder fedt.
- If Chuck Norris has 5 dollars and you have 5 dollars, Chuck Norris has more money than you -

Medlemsavatar
Gelardi
Medlem

Indlæg af Gelardi »

T.Find skrev:hold kæft hvor er det klasse, og så 18år! Jeg håber da i den grad at du bliver ved :thumbup: Lyder fedt.
Haha mange tak, det håber jeg da på, at jeg gør :)

Medlemsavatar
Gelardi
Medlem

Indlæg af Gelardi »

Smider lige endnu et FSOE Rip herind :D

Medlemsavatar
proflow
Forum Donator
Sted: Vanløse

Indlæg af proflow »

Genren er slet ikke mig. Men hold kæft du er dygtig ! Thumbs up !
Lars Louvré

Medlemsavatar
Gelardi
Medlem

Indlæg af Gelardi »

proflow skrev:Genren er slet ikke mig. Men hold kæft du er dygtig ! Thumbs up !
Mange tak, hvad så med det her? :) Er begyndt at lave lidt chill prog med noget uplift influens :)

Medlemsavatar
jawin
Forum Donator
Sted: Holstebro

Indlæg af jawin »

Det lyder rigtig, rigtig godt - jeg kan enormt godt li den stil. :clap: :thumbup:
Smider du lidt mere op når du kommer længere ?
Two wrongs don't make a right - however, tree lefts do.

:) Jakob

Medlemsavatar
Rahbek78
Medlem
Sted: Esbjerg - Denmark

Indlæg af Rahbek78 »

Det er sgu fedt. Har hørt sindsyg meget trance/uplifting de sidste mange år. Som i RIGTIG meget. :) Dog ikke så meget mere, da jeg er ved at blive gammel. Ha. :)
Derfor synes jeg at det er rigtig spændende at du trapper lidt ned på tempoet og prøver lidt prog. Det er lige mig. Iøvrigt så er Dinka - Tales Of The Sun det bedste album i mange år for mit vedkommende. Er stadig ikke træt af det, og så er det fantastisk produceret. Gi det en lytter hvis ikke du kender det.

Må man spørge om hvorfra du får de vocal ting du tit har kørende som atmosfære. Du ved - uuh ahh osv.

Medlemsavatar
Gelardi
Medlem

Indlæg af Gelardi »

Rahbek78 skrev:Det er sgu fedt. Har hørt sindsyg meget trance/uplifting de sidste mange år. Som i RIGTIG meget. :) Dog ikke så meget mere, da jeg er ved at blive gammel. Ha. :)
Derfor synes jeg at det er rigtig spændende at du trapper lidt ned på tempoet og prøver lidt prog. Det er lige mig. Iøvrigt så er Dinka - Tales Of The Sun det bedste album i mange år for mit vedkommende. Er stadig ikke træt af det, og så er det fantastisk produceret. Gi det en lytter hvis ikke du kender det.

Må man spørge om hvorfra du får de vocal ting du tit har kørende som atmosfære. Du ved - uuh ahh osv.
Haha det lyder godt, og tak! Det er meget forskelligt hvorfra jeg får min vox, men til det basale vox bruger jeg næsten altid Veela's Siren af Black Octopus ;)

Og lige en update.. Har fået et lille website op at køre nu, da det var ved at være på tide :)
Link: http://www.JGelardi.com

Medlemsavatar
Gelardi
Medlem

Indlæg af Gelardi »

Så er den helt gamle endeligt kommet på promo med et remix fra Trance giganterne Husaria (Nitrous Oxide & Adam Kancerski)

Medlemsavatar
Brigane
Medlem
Sted: Ballerup, Denmark

Indlæg af Brigane »

Vold fedt nummer :) Hvornår ligger release dato?
[color=#0000FF][url]https://soundcloud.com/design8[/url][/color]

Medlemsavatar
Gelardi
Medlem

Indlæg af Gelardi »

Brigane skrev:Vold fedt nummer :) Hvornår ligger release dato?
25 Marts er lige blevet annonceret :) Allerede supported af Max Graham og Manuel Le Saux :P

Medlemsavatar
SLL
Forum Donator
Sted: DK

Indlæg af SLL »

Mega fedt, pro trance i den gode ende.

Lidt konstruktiv kritik:
En ting der irriterer mig mere eller mindre ved næsten alle dine produktioner, er lyden på dine mix. Jeg kan høre et kick på alle produktionerne, men så syntes jeg ofte resten (reverbs, synths, snares, hihats (drukner), effekter osv...), flyder sammen og kommer til at lyde meget ens, lidt støjrende og flade på mange af dine mix. Det er lidt synd, eftersom det er super fede ting du har lavet.

Jeg sagner noget mere dynamik og progression på mixene, kort og godt en lidt bedre mixning, mastering :)

Men ellers totalt fedt :jam: :thumbup: :)

SLL

Medlemsavatar
Gelardi
Medlem

Indlæg af Gelardi »

SLL skrev:Mega fedt, pro trance i den gode ende.

Lidt konstruktiv kritik:
En ting der irriterer mig mere eller mindre ved næsten alle dine produktioner, er lyden på dine mix. Jeg kan høre et kick på alle produktionerne, men så syntes jeg ofte resten (reverbs, synths, snares, hihats (drukner), effekter osv...), flyder sammen og kommer til at lyde meget ens, lidt støjrende og flade på mange af dine mix. Det er lidt synd, eftersom det er super fede ting du har lavet.

Jeg sagner noget mere dynamik og progression på mixene, kort og godt en lidt bedre mixning, mastering :)

Men ellers totalt fedt :jam: :thumbup: :)

SLL
Jo tak, som tidligere nævnt i denne tråd så er masteringen ikke altid helt god (Hovedsageligt hos Infrasonic som bruger LabelWorx mastering) og ved de andre er det fordi at jeg har delt radio rips hvor tracks'ne bliver kompresset helt op i det røde felt..

Medlemsavatar
Gelardi
Medlem

Indlæg af Gelardi »

SAPPY skrev:
Gelardi skrev:Fandt en fantastisk Timelapse video der var free-to-use, så lagde den lige over med FSOE Rippet til 'Northern Sky' - Giver en helt anden oplevelse! :)

Lyder rigtig godt.....er der mulighed for at du vil lægge et screenshot op af din bassline (matrix)...eller bare noget af den ?!
Til folk der har problemer med rolling basslines har jeg lavet en tutorial her for nylig :)

Nyt svar