Mine professionelle udgivelser :) (Trance)

Del dit nye track eller website med os andre. Få ørerne i Lydmaskinen!
Forumregler
Indlejr din musik i dit indlæg fra SoundCloud, Mixcloud, Bandcamp, m.fl.

Læs mere om hvordan du indlejrer her
Nyt svar
Medlemsavatar
Gelardi
Medlem
Sted: Silkeborg

Mine professionelle udgivelser :) (Trance)

Indlæg af Gelardi »

Hej, det er først nu, at jeg har oprettet en bruger og skriver noget herinde, men jeg har tjekket forummet fra tid til anden, specielt da jeg skulle ud og købe nye monitore osv. da der var mange gode rekommandationer :)

Anyways, ville lige dele min ene udgivelse og så de to der er på vej.. Det kunne jo være, at der var nogle herinde der kunne lide dem :)

Gelardi - Deira [Armada] Featured på Eco's 'Constellations In You' og spillet på ASOT 567:
(Mit eneste udgivede stof indtil videre)

Gelardi - Coming Alive [Infrasonic Main] (Release dato: TBA) Kommer sammen med et Colonial One Remix

Ultimate - One Way To A Better World (Gelardi Remix) [Infrasonic Future] (Release dato: 12. November)

Håber nogle af jer kunne lide noget af det :)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Udgivelser hos Armada og Infrasonic, thumbs up! Tillykke med det. :)

Medlemsavatar
Gelardi
Medlem

Indlæg af Gelardi »

Christoffer I. N. skrev:Udgivelser hos Armada og Infrasonic, thumbs up! Tillykke med det. :)
Jo tak!, der er meget mere på vej, jeg er først lige begyndt :D Har kun produceret i lidt over et år, så interessen og passionen er helt i tops :)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist

Og nu har jeg så også lige brugt lidt tid på rent faktisk at lytte til det.
Lyder sgu lækkert! Hvor i landet er du fra? Vi er nogle få trance-hoveder herinde og IMO er der en god skare af dygtige folk.

Deira lyder sådan lidt som noget der ellers kunne udgives på Enhanced. Nu er det nogle måneder siden jeg sidst har tjekket udgivelser, men rytmen med bass'en er spot on til Enhanced sådan som jeg hører det.
Coming Alive er lidt mere straight forward uplifter. Fedt.
Ultimate remixet fortsætter ligeså fedt som de 2 andre.
Fed lyd du laver, god traditionel omgang uplifter Trance. :)

Medlemsavatar
Gelardi
Medlem

Indlæg af Gelardi »

Jeg er en 18-årig gut fra Silkeborg som bruger FL Studio 10 - Lyder godt at der findes lidt flere end en selv der lytter til Trance her i DK! :)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist

Fedt, dejligt at ha' dig herinde. :)

Medlemsavatar
Sam Silver
Medlem
Sted: 4000, 3$

Indlæg af Sam Silver »

Lyder superfedt!

Medlemsavatar
Szin
Medlem

Indlæg af Szin »

Nice og uplifting. :D :thumbup:
Mangler nogle flere trance hoveder her. :dollargrin:
----------------------------------------
[url]http://www.Chaos-Pixel.dk[/url]
Mix of eletronic stuff / Arturia Spark, Novation Mininova & Launchpad

Medlemsavatar
Gelardi
Medlem

Indlæg af Gelardi »

Yes, sådan! Så kom der sku lige FSOE Support på Ultimate remixet, som først lige netop nu har ramt Promo :)

Aly & Fila Presents Future Sound Of Egypt Episode 258 Rip:

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

ja men jeg vil buste dine balls :)

jeg synes simpelthen det lyder så mainstream, at enhver ku ha lavet det.
få noget signatur på det!

Medlemsavatar
Brigane
Medlem
Sted: Ballerup, Denmark

Indlæg af Brigane »

SIDwave skrev:ja men jeg vil buste dine balls :)

jeg synes simpelthen det lyder så mainstream, at enhver ku ha lavet det.
få noget signatur på det!
Jeg vil tildels give SIDwave ret.. Det lyder meget mainstream og man kunne ligeså godt tro at det var Daniel Kandi der havde været på spil igen.
Der er ingen tvivl om at du har erfaring og og skills til at nå langt indenfor trance verdenen, men der mangler lige et twist af at det er Din egen lyd :)
Bortset fra det vil jeg sige at dine numre er super fede, og jeg ser frem til at høre mere af din musik.

Jeg prøver selv at lave uplifting trance musik, dog på hyggebasis. Så det er begrænset hvad jeg har produceret igennem tiden. Så du er ikke alene ;)

Brigane
[color=#0000FF][url]https://soundcloud.com/design8[/url][/color]

Medlemsavatar
Gelardi
Medlem

Indlæg af Gelardi »

Tak for ordene, tjaa det er måske lidt generic mit uplifting, men jeg vil dog stadig sige at mine numre, bortset fra remixet, har nogle punkter hvor de skiller sig ud. Hovedsageligt min måde at lave bassline på til uplifting, samt den lidt mere progressive følelse end at det føles som 140-uplift.

Med det sagt, skal det lige siges jeg startede kun med at producere da jeg var 17, dvs. jeg har kun produceret ca. et år indtil videre, så jeg har stadig sindssygt meget at lære og mangler rigtigt meget erfaring :) Min stil i øjeblikket udvikler sig hele tiden, men det er også fordi jeg eksperimenterer med alt melodisk mellem 128 og 138 BPM (Ja jeg laver også Progressive House osv. :))

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist

Jo jo, det er da et fint nok råd at komme med, mht. at danne sig sin egen lyd, men Jeppe har kun produceret i et års tid, og laver allerede så fede resultater her. At finde sin egen lyd skal nok komme med tiden.
I bliver også nødt til at høre mere materiale for at kunne bedømme at det her er vedkommendes lyd. Genkendeligheden i en artists/et projekts lyd bliver svær at bestemme efter mindre end 3-4 numre. Og hvad nu hvis man bare laver hvad man føler for, og det så ikke bliver samme stil hele tiden?
- for at svare på sidste spørgsmål selv, så opdeler jeg selv mine numre indenfor projekter med specifikke idéer for hvordan jeg synes det skal lyde, istedet for at det hele hedder Deadmua5, Tiesto eller for at blive ovre i den trancy del et eksempel som Protoculture. Men det er bare min tilgang til tingene. Jeg kan sagtens forstå hvis folk bare vil kunne genkendes under ét projekt-navn, og har folk valgt det på den måde må man respektere deres valg.

Medlemsavatar
Brigane
Medlem
Sted: Ballerup, Denmark

Indlæg af Brigane »

Christoffer I. N. skrev:Jo jo, det er da et fint nok råd at komme med, mht. at danne sig sin egen lyd, men Jeppe har kun produceret i et års tid, og laver allerede så fede resultater her. At finde sin egen lyd skal nok komme med tiden.
I bliver også nødt til at høre mere materiale for at kunne bedømme at det her er vedkommendes lyd. Genkendeligheden i en artists/et projekts lyd bliver svær at bestemme efter mindre end 3-4 numre. Og hvad nu hvis man bare laver hvad man føler for, og det så ikke bliver samme stil hele tiden?
- for at svare på sidste spørgsmål selv, så opdeler jeg selv mine numre indenfor projekter med specifikke idéer for hvordan jeg synes det skal lyde, istedet for at det hele hedder Deadmua5, Tiesto eller for at blive ovre i den trancy del et eksempel som Protoculture. Men det er bare min tilgang til tingene. Jeg kan sagtens forstå hvis folk bare vil kunne genkendes under ét projekt-navn, og har folk valgt det på den måde må man respektere deres valg.
Enig, og det var skam heller ikke ment som en direkte kritik :)
[color=#0000FF][url]https://soundcloud.com/design8[/url][/color]

Medlemsavatar
metal
Medlem
Sted: Midtjylland

Indlæg af metal »

Tillykke med de fine udgivelser.

Men der er noget jeg ikke helt forstår. Der er så meget gang i det høje frekvensområde med pads, riffs og et stormfuldt hav af reverb og delay at det grænser til hvid støj i mine ører. Jeg kan slet ikke adskille elementerne fra hinanden. Er det virkelig hvad der forbindes med "uplifting"? Eller er det bare den dårlige komprimering på soundcloud/youtube, der smadrer mixene?

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist

På hvilke klip?
De to klip fra Infrasonic (dem på youtube) lyder bedre end det første soundcloud link. Armin Van Buuren klippet er streamet fra nettet, + at han altid kører noget compression på hans radioshows. Lyden bliver til tider temmelig harsk i hans shows.

Medlemsavatar
metal
Medlem
Sted: Midtjylland

Indlæg af metal »

Christoffer I. N. skrev:På hvilke klip?
De to klip fra Infrasonic (dem på youtube) lyder bedre end det første soundcloud link. Armin Van Buuren klippet er streamet fra nettet, + at han altid kører noget compression på hans radioshows. Lyden bliver til tider temmelig harsk i hans shows.
Det er specielt klippet fra Soundcloud, men din forklaring lyder plausibel :)

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

Vil bare sige den unge nystartede herre: komponer en masse melodier i forskellige genrer. du har brug for at udvikle din personlige stil, så du kan genkendes.

Hvis du udelukkende satset på at blive trance producer, og kun laver 1 slags musik, så får du aldrig en stil udviklet, og vil til stadighed lyde som alle de andre - og hvad har du så opnået ?

Derfor, lav en masse musik, i alle mulige afskygninger. Du kan sagtens lave din jazz og rock, eller synth, om til trance.

Medlemsavatar
nuktheking
Medlem

Indlæg af nuktheking »

Jeg mener det er forskelligt, hvordan man skaber sin egen stil. Hvis bare du er bevidst om, at det er dit mål at skabe din egen stil, så er jeg sikker på, at du også finder et middel som passer til dig ;D
[color=#00FF00]Nuk The King[/color]

Medlemsavatar
Gelardi
Medlem

Indlæg af Gelardi »

metal skrev:
Ja, det er helt bestemt rigtigt, stort set alle radioshows nu om dage går jo igennem adskillige lydprocesser, og bliver nærmest brickwall compressed undervejs..

Derudover er masterene på de to Infrasonic tracks ikke ret gode, som i nok kan høre, men Armada masteren var nu ok, men tilgængæld da jeg lavede 'Deira' havde jeg kun produceret i 6 mdr. og derfor var min forståelse for mixing minimal..

Her er 'Deira' uden ASOT compression:

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist

Gelardi skrev:
metal skrev:
Ja, det er helt bestemt rigtigt, stort set alle radioshows nu om dage går jo igennem adskillige lydprocesser, og bliver nærmest brickwall compressed undervejs..

Derudover er masterene på de to Infrasonic tracks ikke ret gode, som i nok kan høre, men Armada masteren var nu ok, men tilgængæld da jeg lavede 'Deira' havde jeg kun produceret i 6 mdr. og derfor var min forståelse for mixing minimal..

Her er 'Deira' uden ASOT compression:

youtube indlejring:
kun koden:

Medlemsavatar
BlueSwan
Medlem
Sted: Helsinge

Indlæg af BlueSwan »

Christoffer I. N. skrev: youtube indlejring:
kun koden:

Det er eddermaneme imponerende for en der har produceret i 6 mdr.

Jeg er også en af dem herinde der er glade for trance. Jeg producerer dog ikke trance og jeg er generelt gået lidt kold på genren på det seneste. Jeg synes den trænger til at forny sig.

Medlemsavatar
Gelardi
Medlem

Indlæg af Gelardi »

Jo tak, ja det er gået lidt hurtigt :)

Medlemsavatar
Gelardi
Medlem

Indlæg af Gelardi »

Så er der lidt nyt herfra, har en E.P der lige netop er gået på promo på Infrasonic Future :)

Gelardi - Metropolis (Original Mix)

Gelardi & Cintra - Nothern Sky (Original Mix)

"Northern Sky" var originalt bare et bootleg jeg lavede for sjov for Cintra, men han syntes der var så meget kvalitet over det, at han absolut syntes at jeg skulle sende det afsted - Så det gjorde jeg, og Infra kunne også godt lide det :)

Kunne godt tænke mig at høre hvad i synes :)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist

Metropolis:
Fedt feel over temaet. Og så med bass'en indover bliver det da bare endnu federe. Eneste umiddelbare kritik rent mix-mæssigt er at bass'en fylder ret meget. Toppen på den er fed og crunchy men den dybe mellemtone (jeg slynger et tal ud der hedder 200 hz, det er nok lavere) fylder lidt for meget. Kan du selv høre det? Lækker lyd endnu engang og der er rigtig god sammenhæng mellem alle dine lyde. Prikken over i'et ville ha' været en titel der var mindre brugt. :-D (gareth emery, alexander popov, med garanti flere trancere)

Northern Sky:
Skal skynde mig at sige at jeg ikke kender Cintra, men han må være udgivet på Infrasonic, eller hvordan?
En hurtig tanke da jeg hører breaket (inden tema kommer ind): kunne være fedt med et "sløvt" breakbeat hen af det sean tyas lavede i .... hva fanden hed den.. ivy tror jeg. blev sammenlignet med gouryella's lyd da den kom frem. nå nok om det. :-D stemningen var der lige.
Igen lyder det sgu lækkert. Bass'en fylder ikke helt så meget som i Metropolis, men har stadig en tendens derhen af. Temaet bliver rimelig sovset når det hele spiller, lidt som der blev snakket om med det ASOT radiorip. Ved ikke hvad du har gjort anderledes. Om der er mere reverb på dine synths her eller hvordan. Generelt kunne mixet være mere defineret under temadelen.
Lytter lige igen. Jeg tror problemet er at dine 2 synths (viuwaaaaaaaaaaaaaeeeeeeeuuuuuuuuuuuuu og den hurtige) ligger for tæt op af hinanden, rent lydmæssigt. De minder for meget om hinanden og spiller for meget oven i samme frekvenser.
Godt med mere banger-smæk på det her nummer, fedt. Er dog nok mest til Metropolis.

Nyt svar