Hjælp til lektier :)

Del dit nye track eller website med os andre. Få ørerne i Lydmaskinen!
Forumregler
Indlejr din musik i dit indlæg fra SoundCloud, Mixcloud, Bandcamp, m.fl.

Læs mere om hvordan du indlejrer her
Nyt svar
Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Hjælp til lektier :)

Indlæg af bryla »

Jeg er i gang med et cue til min næste time i filmkomposition, og jeg ville lige høre jer med mix hjælp. Der ligger mange elementer, og jeg ville høre om der er noget der stikker forkert ud eller hvilke andre kommentarer I måtte have. Derudover vil jeg gerne høre, hvad du føler når du hører det :) Så vil jeg heller ikke sige mere... bortset fra: Kadowser, du må ikke lytte!!! ;)

http://www.thomas.bryla.dk/Sted/Music_f ... spense.mp3
skriver noder

Medlemsavatar
proflow
Forum Donator
Indlæg: 787
Sted: Vanløse

Indlæg af proflow »

Tænker.

Der sidder et meget fortabt menneske i en grå, ligegyldig lejelighed og rykker nogen solide streger, et sted hvor man seriøst ikke har lyst til at befinde sig. Udenfor stryger skyerne forbi i unaturlig høj hastighed simultant med at tiden står stille inden i lejeligheden og personens liv passere revy.

Farven på stykket er gråt.

Enormt indtryksfuldt og stimulerende.

Gladiator møder nordvang.
Lars Louvré

Medlemsavatar
AnotherDan
Forum Donator
Indlæg: 2687
Sted: Søborg

Indlæg af AnotherDan »

Hold da kæft hvor er det fedt... Dystert... Me likes - a lot...
Ville jeg bare lige dele med dig...

Hvad føler jeg når jeg hører det ? Smerte - men det kan godt være fra de to timers indendørs fodbold til aften :shock:
A fancy tagline goes here...

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

proflow, sikke en god visualisering! jeg har dog aldrig stødt på ordet indtryksfuldt - er det det modsatte af udtryksfuldt?

Dan: Tak for det :) Jeg har også selv spillet meget indendørs fodbold i dag..... Fifa99 på Nintendo64 :)

Jeg venter lidt med at beskrive scenen... jeg vil gerne høre lidt flere bud
skriver noder

Medlemsavatar
proflow
Forum Donator
Indlæg: 787
Sted: Vanløse

Indlæg af proflow »

bryla skrev:proflow, sikke en god visualisering! jeg har dog aldrig stødt på ordet indtryksfuldt - er det det modsatte af udtryksfuldt?
Haha ja det var et godt forslag . Tror dog at jeg vil foretrække udtryksfuldt ved nærmere indtanke ..

Det er whiskey'n der tjaler .
Lars Louvré

Medlemsavatar
Furland
Forum Donator
Indlæg: 1167
Sted: Far, far away hinsidan

Indlæg af Furland »

Jeg føler nummeret som om at jeg kører baglæns i tid, der er kun enkelte elementer der står stille, resten går baglæns. Scenariet er som en køretur rundt i provins danmark eller et regnvådt København, der hvor der ikke sker så meget en lørdag morgen kl. 06. enkelte mennesker kigger på "mig" og er det eneste der går fremad, mens alt "min" bevægelse er baglæns.
Standser ved en person som behøver min hjælp, den som hele turen har ledt mig hen til og først dér begynder tiden at gå fremad, omkring 2.30 ca.

Lækkert og atmosfæriskt. Elsker det at kunne synke ned og nyde et sådan lyd univers.

Default avatar
Filthy Fabrik
Medlem
Indlæg: 141

Indlæg af Filthy Fabrik »

Eftertænksomhed - en mand er lige blevet forrådt af en nær ven og har opdaget det, han går i gennem forskellige følelser, samtidig med at prøve at kigge frem i tiden og se på hvad han nu er nødt til at gøre.

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Det er sjovt at læse jeres historier :) Tak for det!
skriver noder

Medlemsavatar
AnotherDan
Forum Donator
Indlæg: 2687
Sted: Søborg

Indlæg af AnotherDan »

Må man spørge hvilke software instrumenter og evt samples du har brugt?
A fancy tagline goes here...

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

geez.... ud fra hukommelsen:
Omnisphere
EWQL SO
EWQL RA
EWQL SD 2
String Essentials 2
Sculpture
Orange Tree Strawberry
Hit Kit V3

Kan ikke huske hvad jeg har glemt, men nok en ting eller to
skriver noder

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Kan se jeg glemte NI FM8 og EWQL Silk i listen. Så skulle de ikke være sure længere
skriver noder

Default avatar
helletofte
Forum Donator
Indlæg: 137
Sted: Tranekær ,Langeland

Indlæg af helletofte »

Disjointed På Dansk ? , splittelse,2 ender prove at når sammen .
Meget flot lyd universe

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

me ikke understår først linje? Bare skriv den på engelsk ellers

Tak :)
skriver noder

Medlemsavatar
JimR
Forum Donator
Indlæg: 1027
Sted: Fredensborg

Indlæg af JimR »

"Mikrofon feedback lyden" ved 00:37/1:55 er ikke god ved mine ører. Ellers dejligt og stemningsfuldt, trommerne er dybe og skønne og strygerne også.

mvh

JimR

Medlemsavatar
Niels C
Medlem
Indlæg: 283
Sted: Hobro

Indlæg af Niels C »

Rigtig flot nummer! Meget stemningsfuldt :)

Er det en tvungen opgave? Altså at mixe en masse elementer eller er det her din sound/dit speciale? :)

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Hej Jim - det er en guitar pinch feed. Hvad er ikke godt?

Niels - tak! Det er en scene jeg skal lave musik til. Det er ikke nogen pålagt musikalsk genre. Jeg glæder mig faktisk helt vildt meget til at høre de fire andres bud, som garanteret er 100% anderledes
skriver noder

Medlemsavatar
SMP
Forum Donator
Indlæg: 2164
Sted: ˙٠•●CPH●•٠˙

Indlæg af SMP »

Fedt, Bryla!
“Music is what feelings sound like.”

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Tak SMP :)
skriver noder

Medlemsavatar
rip59
Forum Donator
Indlæg: 216
Sted: SAXtorp, Skåne, Sweden.

Indlæg af rip59 »

Først, flot og malende lydbillede. Det jeg får ud af det er.

Jeg kan ikke sige dig noget om de enkelte spor/niveau da jeg kun har min bærbare at lytte på til jeg er hjemme i morgen.

Tog
Sporttæreng
Grå-blåt mørkt.
Én person leden/søgen

Jeg tror bla. at det mikrofonfeedback som Jim snakker om er med til at lave illusionen for mig af tog, skrigrende togbremser fx.
JimR skrev:"Mikrofon feedback lyden" ved 00:37/1:55 er ikke god ved mine ører. Ellers dejligt og stemningsfuldt, trommerne er dybe og skønne og strygerne også.

mvh
JimR

Rip

Medlemsavatar
Morten M
Forum Donator
Indlæg: 443
Sted: Fyn

Indlæg af Morten M »

En scene med et kig tilbage i tiden, igennem landskaber man ved har betydning for personen man følger - med flash fra forskellige oplevelser som enten har været tragiske eller som bygger på savn...flashene kører lidt som et tog der farer forbi, hurtigt, men stadig tydeligt nok til at vise sit indhold.

Smukt lavet ! Elsker også lave den slags, og Omnisphere er genialt til lyduniverser som dette.

Medlemsavatar
higher
Forum Donator
Indlæg: 1135

Indlæg af higher »

For det første, det lyder rigtig fedt, og jeg deler mine meninger med de andre...

Men det lyder godt nok meget af Omnisphere-presets, hehe :-D

Man er ikke i tvivl om, den er brugt, men det ved den "almene person" jo ikke, hehe... Og jeg skal ikke gøre mig hellig på det område, da jeg ikke er et hak bedre!

Men ellers skaber du et "stort og flot" lydbillede :-D
[b]Med venlig hilsen

Thomas H[/b]

[i][size=85]Husk, tv skal ses på nettet!![/size][/i]

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

ha sjovt du siger det..... har kun brugt to presets ganske sporadisk - resten har jeg faktisk bygget op i omnisphere fra en init patch.

Jeg går mere og mere væk fra presets, men jeg kan godt lide dette Jerry Goldsmith citat:
"I don't mind using factory sounds. The oboe is a factory sound. It's the notes you use that are important."

Hey når jeg spiller klaver, så lyder det jo også som et klaver....

Men som sagt - ikke meget aktuelt i dette stykke musik
skriver noder

Medlemsavatar
SLL
Forum Donator
Indlæg: 4772
Sted: DK

Indlæg af SLL »

Jeg sidder også i et eller andet drømme, film univers med nummeret. En blanding af sørgmodighed, spænding, fortvivlelse, overraskelse, afsked... ja der er mange følelse involveret i nummeret. Det ville virker super godt som et film tapet. Virkelig godt lavet, jeg elsker stryger lydende :-)

SLL

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Det er ikke film tapet - men film musik. Men tak :)
skriver noder

Medlemsavatar
higher
Forum Donator
Indlæg: 1135

Indlæg af higher »

Hehe, så tager jeg fejl, men det lyder viiildt fedt, så det var ikke kritik eller noget :)
[b]Med venlig hilsen

Thomas H[/b]

[i][size=85]Husk, tv skal ses på nettet!![/size][/i]

Nyt svar