Smittefars Guitar Noodles

Del dit nye track eller website med os andre. Få ørerne i Lydmaskinen!
Forumregler
Indlejr din musik i dit indlæg fra SoundCloud, Mixcloud, Bandcamp, m.fl.

Læs mere om hvordan du indlejrer her
Nyt svar
Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Sted: Fyn

Re: Smittefars Guitar Noodles

Indlæg af Mr. Soundman »

Smittefar skrev:
søn 24. jan 2021 23:30
Mr. Soundman skrev:
søn 24. jan 2021 22:57
Der hvor du spiller akkorden Gdim, der vil jeg foreslå dig at tage tonen a i bassen eller cis eller begge dele - begyndende med a fortsættende op i cis.

(På akkordguitaren kan du evt. tage A7 i stedet for Gdim, men det giver jo i princippet samme resultat, så det er vel mindre vigtigt). Men altså a og evt. cis i bassen i stedet for g vil i mine ører fungere meget godt.

Det vil jeg foreslå, at du prøver.
Cool - det skal jeg prøve at lege med :)

Her får du lige et hurtigt eksempel med guitar:
Brudevalsen - LM 2021-01-25.mp4
(405.98 KiB) Downloadet 11 gange
Her har jeg spillet den med en A7-akkord i stedet for Gdim og med først a og derefter cis i bassen til A7-akkorden.

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Mr. Soundman skrev:
søn 24. jan 2021 22:57
(På akkordguitaren kan du evt. tage A7 i stedet for Gdim, men det giver jo i princippet samme resultat, så det er vel mindre vigtigt).

Øøøhh det var så vidst noget vrøvl... Altså til mit forslag, med a i bassen, der bør der spilles en A7-akkord i stedet for Gdim, vil jeg mene. I hvert fald er det ikke i princippet helt det samme, som jeg først skrev.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Jeg har leget lidt med anslagsdynamik i JTM45 i seneste AxeIII firmware.

Fra clean til fuld saturation ved kun at variere anslag - Yeah

Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Smittefar skrev:
søn 21. feb 2021 11:18
Jeg har leget lidt med anslagsdynamik i JTM45 i seneste AxeIII firmware.

Fra clean til fuld saturation ved kun at variere anslag - Yeah

Vildt nok! Det lyder som noget man lige skal vænne sig til, med et ret stort spænd.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator

Indlæg af Smittefar »

Det er sådan en af de forstærkere, man også i virkeligheden skal vænne sig lidt til at spille på. Den afslører nådesløst, hvis man ikke har styr på sin dynamik. Kompressor foran forstærkeren kan evt hjælpe lidt

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Jeg syntes det lyder godt.

Når jeg bruger AX8, så mixer jeg ikke i DAW. Jeg finder den lyd jeg ønsker i AX8edit. F,eks. crunch, definition, harmonic, depth og et utal af andre parametre at skrue på. Men spiller jeg på min Epiphone. Eller min endnu billigere The Animals guitar. Eller optager jeg med en SM 57 foran min Laney forstærker. Ville jeg helt sikker øge dynamikken i min DAW. Jeg har ikke fundet ud af hvordan jeg får , ikke, så gode pickupper til at lyde godt i AX8. Der syntes jeg de parametre jeg har i DAWen virker bedre. Med de akustiske guitar kan jeg godt optimere lyden en smule, men det er i småtingsafdelingen. I den tid jeg har haft AX8. Ca. 3 år. Har jeg ikke kunnet finde et argument for at, ikke, næsten, udelukkende, mixe i AX8edit. Er jeg ikke tilfreds med lyden åbner jeg min AXedit.
Men jeg er selvfølgelig åben for at lære nyt. Det er jo ikke noget jeg har skrevet i sten.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator

Indlæg af Smittefar »

Der er ikke lavet nogen som helst efterbehandling af lyden her. Der sidder en limiter på kanalen i optage software, men jeg tror ikke, den er i nærheden af at reagere på noget tidspunkt.

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Smittefar skrev:
man 22. feb 2021 11:43
Der er ikke lavet nogen som helst efterbehandling af lyden her. Der sidder en limiter på kanalen i optage software, men jeg tror ikke, den er i nærheden af at reagere på noget tidspunkt.
Det er også en god lyd. Og så er jeg måske ikke helt afmaseret. :)

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator

Indlæg af Smittefar »

Noodles, på strat og Vega (clip 2)

Nyt svar