Belastning af Gimbal

Optagelse og redigering af video og billeder, lyd til video, Final Cut, Premiere Pro, Pinnacle, m.v.
Nyt svar
Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Belastning af Gimbal

Indlæg af DUBTEMPLE »

Leder efter en LILLE transportabel Gimbal til mine bridge-cameraer såsom FZ200 og FZ1000 samt kommende udstyr

Zihyun Crane-M ville passe mig fint ,.. de størrer modeller vil være svære at medbringe på rejser og ture

Den kan tage et load på op til omkring 800 gram ,.. hvor mit kamera vejer omkring 900 gram

Skal man hænge sig i den slags små overskridelser eller bare komme igang ?


crane.JPG
crane.JPG (31.9 KiB) Vist 1515 gange
/Dub

Medlemsavatar
benjisan
Medlem
Indlæg: 3504
Sted: Østerbro, København

Indlæg af benjisan »

Altså, motorerne er jo designet til at kunne håndtere den vægt der er speciferet.
Jeg ved ikke hvad der vil ske hvis en gimbal bliver overbelastet med sølle 100 gram -jeg har ikke prøvet det med min egen gimbal.

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Jeg ville ikke overskride max anbefalingen.

Du risikerer flere ting inkl. dårlig balancering og kortere levetid. Det er jo trods alt en overskridelse på over 10%, selvom det kun er 100 gram.

Medlemsavatar
benjisan
Medlem
Indlæg: 3504
Sted: Østerbro, København

Indlæg af benjisan »

Jeg ville i hvert fald stå med tanken hver eneste gang der var noget der ikke virkede efter hensigten eller drillede: Hmmm, er det på grund af de ekstra 100g?

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10825
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Jeg vil ikke overskride vægten, hvis den kunne tage 100gr mere uden problemer havde de nok skrevet det.

På den anden side har de sikkert også indregnet noget overhead sikkerhed, dog er det netop sikkerhedsmargin du vil tage noget af, og det vil helt sikkert afkorte dens holdbarhed hvis den skal yde mere end den er specificeret til.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Tak skal i have ,.. ikke det jeg ville høre ,.. men I har jo sikkert ret :-)

Så står valget nok mellem at droppe det helt, eller bevidst mishandling, (evt købe en brugt af samme grund)

Gider hverken at gå op i pris, vægt eller størrelse

Overvejer Canon M6 som ville kunne bruges med EF-M 11-22mm ,.. men det bliver først om lang tid
/Dub

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10825
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Alternativt skal du købe den og give den så mange tæsk at den går i stykker inden for garantien… skulle jeg lige til at sige 😂
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Jeg vil tro at der er en hvis sikkerhedsmargen.
Selv bruger jeg ikke gimball, men kun stativ.
Det Manfrotto stativ jeg har er til 2,5 kg (af mageligheds hensyn)
Der sidder som regel altid 4,5 kg kamera/objektiv på (incl. Manfrotto kugleled), og jeg bærer det osse over skulderen med kamera på.
Indtil videre har det holdt i 9 år.
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Tak igen for svar, har foreløbig købt en mindre model til en ny Samsung A72 super-android 🙂
Vedhæftede filer
Screenshot_20211117-164920.png
Screenshot_20211117-164920.png (493.32 KiB) Vist 1292 gange
/Dub

Nyt svar