Anbefal et web cam

Optagelse og redigering af video og billeder, lyd til video, Final Cut, Premiere Pro, Pinnacle, m.v.
Nyt svar
Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Anbefal et web cam

Indlæg af Smittefar »

Min stationære har ikke noget web cam, men det kunne jeg faktisk rigtig godt bruge. Jeg kunne forestille mig at bruge 500-1000 kroner.

Jeg kiggede lidt på dette https://www.elgiganten.dk/product/pc-ta ... -webkamera

Jeg kan godt se noget rigtig smart i, at der er indbygget lyskilde. Jeg synes næsten alle webcams er meget støjfyldte med mindre der er virkelig meget lys.

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Det er en god idé med en masse lys, når man filmer video, men det er ikke en god idé at have lyskilden for tæt på kameraet. Det giver nogen grimme flade billeder uden naturlige skygger eller dybdefornemmelse.

Hvis kameraet altid skal bruges samme sted, ville jeg nok gå efter noget hvor de automatiske funktioner kan slås fra... som f.eks. automatisk hvidbalance (det der burde give korrekt farvebalance, men som i praksis ofte giver folk blå ansigter.) Desværre ved jeg ikke om det er noget der er særligt let at finde ud af før man har købt produktet.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Mine webcam erfaringer er ret gamle, Logitech har siddet på det længe, og gør det godt for pengene. Men Razer'en ser da absolut fint ud.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Min softbox kan desværre kun komme til at stå ret skråt for, så det bliver lige lovlig dramatisk, når den er eneste lyskilde. Det der lille ringlys kunne godt hjælpe lidt der.

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
danstanley
Medlem
Indlæg: 911
Sted: Frederikshavn

Indlæg af danstanley »

Jeg har i sin tid købt et sæt rigtige fotolamper med stativ og hele svineriet på Wupti til omkring 700,-
https://24bit.dk - Cockos Reaper - Ableton Live 12 - Logic Pro X - macOS Sonoma 14.0 - Mac Mini M2 PRO

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Nå - men pga Corona er alle hæderlige webcams udsolgt alle steder.

Jeg har egentlig bestilt et Logitech C922 - Men nu har jeg lige opdaget Logitech StreamCam - lidt dyrere, men passer i virkeligheden endnu bedre til mine behov

Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Droppede du Razer Kiyo igen?
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Ja, det virkede lidt som et gimmick, som under alle omstændigheder ville give for lidt lys, og hvor man kommer til at sidde og knibe øjnene sammen, hvis man skal kigge ind i kameraet.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Alternativt kan man evt bruge et godt kamera som webcam.

Nogle Canon modeller på Windows
https://www.theverge.com/2020/4/29/2124 ... y-released

Har man et andet kamera som har HDMI-out kan man bruge en screen-capture enhed, disse findes ofte brugt pga gamere, der kan dog være en lille smule delay på, hvor et almindeligt webcam gør det bedre.

F.eks. Elgato Cam Link
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Ahh ja - Jeg kunne nok få noget lignende ud af mit 6D, hvis jeg investerede i et capture card, meeeen jeg vil hellere bruge pengene på endnu et kamera :)
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Alternativt (hvis det ikke er kvalitet der er primær) kan du købe sådan et aktion kamera i Harald skrald, montere den på din guitarhals og tilslutte et usb kabel, så skulle de kunne bruges som webcam, og give syge vinkler 😊
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Nej tak - jeg har allerede et par GoPro Hero 4 til når jeg vil have virkelig håbløs kvalitet :dollargrin:

Jeg har i øvrigt backet det her projekt, og da det allerede er fundet ser det ud til, at der kommer syge guitarvinkler fra omkring december

Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Ja okay så er du vist dækket ind der, den er fed!
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Kvaksalver
Forum Donator
Indlæg: 141
Sted: 8000C

Indlæg af Kvaksalver »

Smittefar skrev: tirs 5. maj 2020 22:49 Jeg har i øvrigt backet det her projekt, og da det allerede er fundet ser det ud til, at der kommer syge guitarvinkler fra omkring december

#metoo

Nyt svar