PC til GPU-rendering?

Optagelse og redigering af video og billeder, lyd til video, Final Cut, Premiere Pro, Pinnacle, m.v.
Nyt svar
Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

PC til GPU-rendering?

Indlæg af mediumaevum »

Er usikker på at om tråden hører til i AV eller computer.

Jeg er begyndt at spare sammen til en ny PC (win) til 3D-rendering, men ved ikke hvad jeg skal gå efter af grafikkort, CPU mv. andet end at det skal være Nvidia (pga. Blender/Cycles). Regner med ca. 3-6 mdrs. opsparing, måske længere/kortere.

Givet denne tidshorizont og info, hvilken PC (så kraftig og hurtig som muligt til GPU-rendering) vil I anbefale?

Hvis det er med 2 grafikkort af de nyeste fra nvidia, skal de så stadig ikke køre med SLI? Har læst at SLI er et no-go i forhold til Blender, men det var i tidligere tider. Ved ikke om det stadig er sådan idag med de nyere grafikkort?

Som sagt, jeg har ingen forstand på det, skal bare bestille og få den samlet hos et it-firma i byen, men jeg skal jo vide hvad jeg skal købe/spare sammen til.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Jeg ville imiddelbart gætte på at Ryzen 9 3900 eller 3950 er cpu'en der skal bygges op omkring, hvis ikke prisen skal stikke helt af

Satses der på Intel så antageligt stadig i9 9900K

Men det er bare et gæt du ikke nødvendigvis skal lægge for meget i, der kommer hele tiden nyt

Kender du denne artikkel ?

https://www.cgdirector.com/best-computer-for-blender/
/Dub

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

DUBTEMPLE skrev:Jeg ville imiddelbart gætte på at Ryzen 9 3900 eller 3950 er cpu'en der skal bygges op omkring, hvis ikke prisen skal stikke helt af

Satses der på Intel så antageligt stadig i9 9900K

Men det er bare et gæt du ikke nødvendigvis skal lægge for meget i, der kommer hele tiden nyt

Kender du denne artikkel ?

https://www.cgdirector.com/best-computer-for-blender/
Takker, interessant artikel.

2080Ti ser lovende ud.

Nyt svar