Tip til Zhiyun smooth 4, Crane og muligvis også andre gimbals

Optagelse og redigering af video og billeder, lyd til video, Final Cut, Premiere Pro, Pinnacle, m.v.
Nyt svar
Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Indlæg: 1115
Sted: Nordfyn

Tip til Zhiyun smooth 4, Crane og muligvis også andre gimbals

Indlæg af Jenkins »

Jeg står tit i den situation at jeg er alene om at filme de ting der lige falder mig ind.

Så har fundet en løsning så, jeg selv kan få min gimbal til bevæge sig og filme pr automatik.

Metoden:

Man skal bruge 2 enheder. I mit tilfælde en Samsung S8 med Filmic Pro og en Ipad Air 2 med den orginale app til Zhiyun produkter.

Telefonen placere man som altid i gimblen. Men i stedet for at koble denne op til denne sætter man den bare i og startet FilmicPro eller hvad kamera app man nu engang bruger.

Derefter kobles den anden enhed op til gimblen. Nu har man så fuld kontrol over gimblen via Ipaden i mit tilælde.

Men i stedet for at have muligheden for at fjernstyre med en fjernbetjening ville jeg så gerne have den til at gøre arbejdet selv.

Det løser jeg så ved via ipaden at, sætter gimblen i Moving Timelapse mode i den orginale Zhiyun app, vælger de waypoints den normalt ville tage billeder i.

Starter derefter FilmicPro optagelsen på telefonen og sætter Timelapsen i gang via Ipaden.

og bum, programeret auto bevægelse med sin gimbal :-D

Klippet her er bare en lille test jeg lavede på projektet her til aften.

Det åbner pludselig en masse nye muligheder .


Ved ikke om dette tip også er brugbart med andre mærker.


Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Fedt semi-avanceret lifehack :-D

Nyt svar