Side 1 af 1

At holde seerens interesse?

: ons 29. jan 2020 16:56
af mediumaevum
Jeg er igang med et større projekt med et kloster som skal rekonstrueres digitalt.
I den forbindelse vil jeg vise close-up's og tekniske tegninger som bliver til 3D-modeller af de arkitektoniske detaljer.

Problemet er, at jeg er meget i tvivl om i hvilken rækkefølge man bedst opnår - og fastholder - seerens interesse.

Er det:

1. At vise de tekniske renderinger først, dernæst de farvelagte renderinger med lysindfald, skygger osv.?
2. At vise de flotteste ikke-tekniske renderinger først, dernæst tekniske renderinger?

Hvordan ville I gribe det an?

Re: At holde seerens interesse?

: ons 29. jan 2020 16:56
af MrBacon
2 - undgå evt helt kun de tekniske, så de er som et overlay på den flotte eller hvis der er voiceover forklaring

Re: At holde seerens interesse?

: ons 29. jan 2020 16:57
af mediumaevum
MrBacon skrev:2.
Takker. Det var hurtigt præcist svar :)

Re: At holde seerens interesse?

: ons 29. jan 2020 16:59
af bryla
Jeg ville se, hvordan det er gjort i mange andre tilfælde og notere mig, hvilken effekt det har på mig.

Re: At holde seerens interesse?

: ons 29. jan 2020 20:27
af mediumaevum
bryla skrev:Jeg ville se, hvordan det er gjort i mange andre tilfælde og notere mig, hvilken effekt det har på mig.
Ja, men problemet er, at jeg ikke har ret meget referencemateriale.
Hvis du/andre kender til nogle lign. videoer på youtube/vimeo, smid et link.

Har selv søgt.

Re: At holde seerens interesse?

: tors 30. jan 2020 01:44
af gs-dk
Husk det er meget mere interessant for dig end den almindelige bruger. Tempo og ind til benet info - kontant faktuelt afleveret og med minimalt nørderi.

Re: At holde seerens interesse?

: tors 30. jan 2020 08:08
af Hald
Kend dit publikum, der er forskel på om du kører en reklamevideo for en "KapoowwBANG!!! plastikdims du ikke kan leve uden" på en endegavl af en række reoler i Bilka, om du prøver at holde folk på din video på youtube, eller om folk er på et museum og måske tager sig lidt mere tid til at lærer noget om et emne.