Dumt spørgsmål om beats frem for tid

Optagelse og redigering af video og billeder, lyd til video, Final Cut, Premiere Pro, Pinnacle, m.v.
Nyt svar
Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Dumt spørgsmål om beats frem for tid

Indlæg af Graceville »

Er ved at lave udgaver af sange i forskellige tempi, måske en ekstra takt her & der eller et break hist & pist til forskel.

Er ikke ude & investere endnu, men spekulerede lige på, hvis man laver en musikvideo, er der så nogen af redigeringsprogrammerne, hvor hele forløbet er hooket op på beats frem for tidskode, så det er nemt at plotte en musikvideo ind i forskellige audio ud fra dennes bpm som er printet med i bouncet. Hvilke programmer er bedst til det?

Håber det giver mening.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Det giver jo helt bestemt mening, omend den slags tidslinje skal kunne bevæge sig imellem frames, da 24/30/50/60/blah framerate ikke ligefrem stemmer med et tempo.
Jeg tror dog det er for specifikt et "problem" til at det er noget der er løst af de reelle film-redigerings løsninger.
Men at loade sin video i eksempelvis Cubase, og så synce lyd til video, det er jo ganske ligetil.

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »

Graceville skrev:er der så nogen af redigeringsprogrammerne, hvor hele forløbet er hooket op på beats frem for tidskode, så det er nemt at plotte en musikvideo ind i forskellige audio ud fra dennes bpm som er printet med i bouncet. Hvilke programmer er bedst til det?
Jeg forstår ikke, hvad du mener? Du kan indstille tidslinje til at vise taktslag eller lignende i de fleste video redigeringsprogrammer.

Men altså uagtet hvilket tempo og takt en sang kører i, ændrer det jo ikke ved opfattelsen af tid? Er det forskellige sange i forskelligt tempo i samme video, du vil have?

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Ja til det sidste, vil lave forskellige udgaver af sange som jeg vil paste ind i en video som er den samme. Istedet for at synkronisere efter tid, klippe hæl & tå i en evighed, så håber jeg, at den kan bruge bpm til at få det til at passe.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »

Så hvis jeg forstår korrekt, har du en video på f.eks. 3:20 minutter.
Den vil du gerne få til at passe til numre, der enten kan være længere eller kortere, er det korrekt? Som en slags timestretching på video?

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Jeg har en sang på 3:20 minutter som jeg har lavet en video til på 3:20 minutter

Så kommer vi i tanke om, at tempoet ikke er helt perfekt & så laver vi en ny udgave på 3:00 & smider ind & så passer pengenene.

Ja timestretch er nok det mest nøjagtige begreb.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »

Bør ikke være noget problem - det kan du i de fleste video redigeringsprogrammer svjv

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Tjek

bruger iMovie men min kæreste har Premier som hun bruger professionelt. Kan lige dykke mere ned i det, når det bliver aktuelt.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Nyt svar