Del dine videoprojekter her

Optagelse og redigering af video og billeder, lyd til video, Final Cut, Premiere Pro, Pinnacle, m.v.
Nyt svar
Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Re: Del dine videoprojekter her

Indlæg af SustainerPlayer »

Tweed skrev:Jeg har nydt meget at se jeres videoproduktioner, så nu vil jeg lægge min sidste musikvideo op her. Filmet med GH4 (undtagen startscenen, som er filmet med Gh3) colorgradet med Red Giant Magic Bullet Mojo. Jeg kan varmt anbefale programmet Pluraleyes, som automatisk kan synkronisere klippene, man har optaget, til lyden . Det sparede mig for meget tid. Hvad har Ground Hog Day, søvngængeri og firserikoner i verdens største fritidsklubsport at gøre med hinanden, find selv ud af det i denne syrede musikvideo:

Den er cool, selvom jeg intet fandt ud af hvad Ground Hog Day, søvngængeri og firserikoner i verdens største fritidsklubsport at gøre med hinanden? :-D

Pluraleyes virker til at være det man skal have. gs.dk har også tidligere nævnt det. Men det skal køre i en host ikke?

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

mediumaevum skrev:Hammershus - Slotsbroen/Brohuset:



Musikkenen er simpel ambient, men den tjener et større formål, for at uderbygge stemningen og give plads til lydeffekterne.
Den fungerer som sådan godt. Kort, men stadig i et fint tempo.
Jeg tvivler ikke på, at det er korrekt. Men det virker lidt spøjst, at der er en smed lige inden for vindebroen?

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

SustainerPlayer skrev: Den fungerer som sådan godt. Kort, men stadig i et fint tempo.
Jeg tvivler ikke på, at det er korrekt. Men det virker lidt spøjst, at der er en smed lige inden for vindebroen?
Godt du spørger. Jeg har gået efter den info som er her:
http://bornholmsecrets.com/slotte-og-bo ... hus/broen/

Billede

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Interessant. Selvom det ikke besvarer, hvorfor man mon har anlagt smedien netop der. Jeg må huske det til næste besøg derovre.

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

SustainerPlayer skrev:Interessant. Selvom det ikke besvarer, hvorfor man mon har anlagt smedien netop der. Jeg må huske det til næste besøg derovre.
Der står i linket, at det har været et muret ildsted hvor der er fundet jernslagger. Jeg mener at i Bornholmske Samlinger bind 11, 3. række står der noget om at smedien har fungeret til at støbe ting og sager man kunne smide imod fjenden. Det har ikke fungeret som smedje for hele borgen, men Brohuset var en forborg, dvs. det fungerede som adgangsvejen til borgen og skulle - i princippet - kunne klare sig selv.

Hvis du lægger mærke til terrænnet på Hammershus vil du også kunne se at der er meget lang vej fra broen til selve borgen.

Der står en masse info her (scroll ned til bind 11):
http://bornholmske-samlinger.dk/bibliot ... -3-raekke/

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Tak. Den er downloadet. Jeg vil kaste mig over læsningen på et andet tidspunkt.

Medlemsavatar
Tweed
Forum Donator
Indlæg: 336
Sted: Søborg

Indlæg af Tweed »

Den er cool, selvom jeg intet fandt ud af hvad Ground Hog Day, søvngængeri og firserikoner i verdens største fritidsklubsport at gøre med hinanden? :-D

Pluraleyes virker til at være det man skal have. gs.dk har også tidligere nævnt det. Men det skal køre i en host ikke?
Tak SustainerPlayer, og du er ikke den eneste, der har svært ved at se sammenhængen :dollargrin: Vedrørende Pluraleyes, så skal man exportere til andre videoredigeringsprogrammer, det skulle også kunne exportere til det gratis DavinciResolve. Du kan prøve en demo på Pluraleyes, hvis det var.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Tweed skrev:Vedrørende Pluraleyes, så skal man exportere til andre videoredigeringsprogrammer, det skulle også kunne exportere til det gratis DavinciResolve. Du kan prøve en demo på Pluraleyes, hvis det var.
Ok - det vil jeg kigge på. Synes bare ikke Resolve er nævnt som en kompatibel host. Men det ville være fedt, hvis den virkede der. Prøver at begrænse udgifterne til video. Men funktionaliteten i Pluraleyes er lidt en lækkerbidsken :-D

Medlemsavatar
Tweed
Forum Donator
Indlæg: 336
Sted: Søborg

Indlæg af Tweed »

Jeg har desværre ikke selv resolve, men har læst at andre resolve-brugere med succes har brugt Pluraleyes.

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2986
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Smittefar skrev:
Smittefar hvordan bar du dig forresten ad med at få lov at låne de to guitarer...? Ringede du bare til Thomann og sagde "hey - kan jeg ikke lige låne så'n to", hvorefter de sagde "ja selvfølgelig..." og sendte dem afsted, eller...? Måske er du en vellidt kunde? Måske har du lovet dem noget internet-review, for at få lov? Eller har du reelt købt dem for derefter at gøre brug af noget returret?

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Mr. Soundman skrev:
Smittefar skrev:
Smittefar hvordan bar du dig forresten ad med at få lov at låne de to guitarer...? Ringede du bare til Thomann og sagde "hey - kan jeg ikke lige låne så'n to", hvorefter de sagde "ja selvfølgelig..." og sendte dem afsted, eller...? Måske er du en vellidt kunde? Måske har du lovet dem noget internet-review, for at få lov? Eller har du reelt købt dem for derefter at gøre brug af noget returret?
http://www.lydmaskinen.dk/viewtopic.php ... 01#p674201

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Ja, der er såmænd ikke andet i det end velholdte kontakter. Jeg vil tro, jeg snart skal levere dem tilbage. Jeg handler rigtig meget hos Thomann, men det er mit personlige forhold til Lasse, der gør forskellen.

Det var også noget med, at der blev delt en reklamevideo (hverken af mig eller Lasse) inde på Danske Guitarister på Facebook, og så var der nogen der taggede Lasse (mig?, jeg kan ikke huske det). Anyway, jeg skrev til ham for sjov, at han da bare lige kunne stille et par stykker nede ved bageren - Så skrev han "Top", og så hang jeg ligesom på den :P
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2986
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Okay, på den måde.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Og hvis man vil høre lidt mere om Lasse og hans arbejde hos Thomann, så kan man lytte til lidt Danglish her:


Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

<3

Jep, det var muligvis den video, der blev delt.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Så har jeg lavet en lille musikvideo ud af min 'Symfoni over Det Mørke Jylland'. Jeg spiller bevidst på det navn, og har derfor valgt/genbrugt de gamle optagelser jeg har af heden. Mørkt, faretruende og tilbagestående - og dog idyllisk ;)



"Hakker" eller hopper optagelserne for meget eller kan man leve med det? De fleste er desværre håndholdte... Ikke ret meget jeg kan gøre ved det andet end at klippe endnu mere til.

Medlemsavatar
Brinkand
Forum Donator
Indlæg: 174
Sted: Nordjylland

Indlæg af Brinkand »

Mediumaevum, det med hoppende billeder er en smagssag. Jeg synes ikke den smule bevægelse, der er, er noget problem - med een undtagelse: Billedet drejer om linsens akse, så horisonten vipper fra side til side. Det finder jeg forstyrrende. Der er også ret stor forskel i kvalitet fra klippene med bygninger og landskaber. Jeg synes klippene med bygninger står meget skarpere, mens der er noget varmeflimmeragtigt på landskaberne. Musikken er super!

Medlemsavatar
Brinkand
Forum Donator
Indlæg: 174
Sted: Nordjylland

Indlæg af Brinkand »

Jeg har lavet en lille video for den lokale søspejdergruppe. Jeg har selv lavet alt - koncept, lyd, billede og redigering. Jeg forventer ingen priser, men vil være glad for et par tilbagemeldinger, der kunne gøre næste projekt bedre. Skriv gerne kort hvad du ville have gjort anderledes.

Jeg har kæmpet lidt med youtube - vil gerne have den til at afspille i 1080pHD og med undertekster, men ser ofte at Youtube defaulter til 720pHD og vilkårligt om undertekster vises. Hvis I har fundet løsningen hører jeg det gerne.

Alt er filmet på Olympus OD-D M10iii med 5 forskellige optikker og dens fantastiske billedstabilisering. Lyd er redigeret i Reaper og video i Resolve.


Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Brinkand skrev:Mediumaevum, det med hoppende billeder er en smagssag. Jeg synes ikke den smule bevægelse, der er, er noget problem - med een undtagelse: Billedet drejer om linsens akse, så horisonten vipper fra side til side. Det finder jeg forstyrrende. Der er også ret stor forskel i kvalitet fra klippene med bygninger og landskaber. Jeg synes klippene med bygninger står meget skarpere, mens der er noget varmeflimmeragtigt på landskaberne. Musikken er super!
Tak for din kritik. Den flimren du omtaler, skyldes nok at det var optaget med et gammelt kamera tilbage i 2011 (de fleste af optagelserne). Videokameraet fungerede bedst med meget lys, og som du kan se er der meget tåget/diset på flere af optagelserne.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Brinkand skrev:Skriv gerne kort hvad du ville have gjort anderledes.
Problemet med at kommentere er så hvis der egentligt ikke er noget videre at sætte fingeren på :dollargrin:

(men ok at du ikke gider alt det ryg-klapperi)

Jeg ville have brugt et par sekunder på nogle shot hvor man mere udpræget ser "skyggen" af staff, ledere, og ungdomsledere, line up,...

Forældre vil nok godt kunne lide et at se hvem det er de overlader deres børn til
/Dub

Medlemsavatar
Brinkand
Forum Donator
Indlæg: 174
Sted: Nordjylland

Indlæg af Brinkand »

Tak for anerkendelsen og forslaget. Det vil jeg tage med i næste projekt! Rygklapperi er skam også velkomment, men det er trods alt kun mit videoprojekt nummer to:-)

Medlemsavatar
Danni
Medlem
Indlæg: 91
Sted: Nørrebro

Indlæg af Danni »

Har haft postet den før herinde, men jeg tænker den har tiltusket sig lidt ny relevans i kølvandet på Chernobyl-serien :dollargrin:

https://www.youtube.com/watch?v=8oH6uBdlJZg
I'm son of the creator
I make a blind man hear

Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Indlæg: 1115
Sted: Nordfyn

Indlæg af Jenkins »

Så kom der lidt nyt herfra igen.

Har i dag laet en lille kortfilm.

Historien bag er faktisk lidt sjov.n For alr hvad der kunne gå galt gik galt :roll:

Så endte ud med 3 klip jeg fandt brugbare. Men trods det kun består af 3 klip synes jeg budskabet går igennem. Og det er vel det vigtigste når man fortæller en historie


Medlemsavatar
Brinkand
Forum Donator
Indlæg: 174
Sted: Nordjylland

Indlæg af Brinkand »

Fin stemning og kamerabevægelser.

Jeg kunne godt tænke mig lidt mere spil i skyerne. De er brændt ud i nogle områder - jeg ser det nok fordi jeg selv slås med dynamikområde.

Er det bevidst at det eneste der ikke er tonet er et øre - har han gjort noget forkert og fået røde ører? Jvf. titel.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Brinkand skrev:Jeg har lavet en lille video for den lokale søspejdergruppe. Jeg har selv lavet alt - koncept, lyd, billede og redigering. Jeg forventer ingen priser, men vil være glad for et par tilbagemeldinger, der kunne gøre næste projekt bedre. Skriv gerne kort hvad du ville have gjort anderledes.
Jeg tænker der manglede mere lyd af vand, det var lidt som om lyden af det som det drejede sig om var fjernet, som at se Le Mans med MUTE på. Lidt mere tid på foley arbejde havde været super godt.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Nyt svar