Del dine videoprojekter her

Optagelse og redigering af video og billeder, lyd til video, Final Cut, Premiere Pro, Pinnacle, m.v.
Nyt svar
Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Re: Del dine videoprojekter her

Indlæg af Kimex »

benjisan skrev:Jeg tester mit "nye" Panasonic GH5 i øjeblikket:

https://vimeo.com/319011197
Rigtigt godt og stemningsfyldt . Du tager garanteret også gode stilbilleder.

Jeg må have mig et videoredigeringsprogram.

Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Indlæg: 1115
Sted: Nordfyn

Indlæg af Jenkins »

Jeg har lyttet til de råd jeg fik i den tråd sidst af Hans(sustained)

Fandt alle mine håndholdte optagelse fra i sommers, hvor jeg, nogen venner, venners venner og deres unger tog på en kanotur sammen.

Det var simpelthen så hyggeligt !

Med de optagelse har jeg forsøgt at:

Forbedre min storytelling (den handler åbenlyst om vores kanotur )

Forbedre mit klippeflow

Udvælge de klip jeg mener sætter humøret for turen ( det var højt og alle glade )

Colorgrading er holdt basalt. Så kun basis korrektioner er gjort. Intet fancy her.


Videoen er optaget med mit Olympus TG Tracker da der jo er lidt vånd på sådan en tur.

Smid endelig mere kritik efter mig a! Jeg kan tåle det :lol: og lære af det :lol:


Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Jenkins skrev:Jeg har lyttet til de råd jeg fik i den tråd sidst af Hans(sustained)

Fandt alle mine håndholdte optagelse fra i sommers, hvor jeg, nogen venner, venners venner og deres unger tog på en kanotur sammen.

Det var simpelthen så hyggeligt !

Med de optagelse har jeg forsøgt at:

Forbedre min storytelling (den handler åbenlyst om vores kanotur )

Forbedre mit klippeflow

Udvælge de klip jeg mener sætter humøret for turen ( det var højt og alle glade )

Colorgrading er holdt basalt. Så kun basis korrektioner er gjort. Intet fancy her.


Videoen er optaget med mit Olympus TG Tracker da der jo er lidt vånd på sådan en tur.

Smid endelig mere kritik efter mig a! Jeg kan tåle det :lol: og lære af det :lol:


Rigtigt godt. Det hjælper virkeligt at musik og flow passer sammen. Fint skifte mellem tæt på - langt fra osv. Undervandsshots af "køleskabet" og det hele. Fedt.
Man får jo lyst til at tage på kanotur af at se den.

Eneste lille ting jeg vil kommentere på er, at der er en panorering i starten fra venstre mod højre, som så stopper og kører tilbage. Sådan nogle panoreringer frem og tilbage er sjældent rare at se på. Hvis de er "nødvendige" så må det hellere løses med to forskellige skud.

Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Indlæg: 1115
Sted: Nordfyn

Indlæg af Jenkins »

SustainerPlayer skrev:Rigtigt godt. Det hjælper virkeligt at musik og flow passer sammen. Fint skifte mellem tæt på - langt fra osv. Undervandsshots af "køleskabet" og det hele. Fedt.
Man får jo lyst til at tage på kanotur af at se den.

Eneste lille ting jeg vil kommentere på er, at der er en panorering i starten fra venstre mod højre, som så stopper og kører tilbage. Sådan nogle panoreringer frem og tilbage er sjældent rare at se på. Hvis de er "nødvendige" så må det hellere løses med to forskellige skud.
Tak !

Ja, kan godt se det giver en bedre oplevelse.

Synes bare jeg så en video på et tidspunkt hvori de sagde man skal passe på med at klippe til beatet da, det så bliver meget forudsigeligt, og derfra kedeligt.

Men kan jo også se at størstedelen af sådanne video lige nøjagtigt ER klippet til beatet.

Den med panoramaer er også noteret ! Tak !!

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Jenkins skrev: Synes bare jeg så en video på et tidspunkt hvori de sagde man skal passe på med at klippe til beatet da, det så bliver meget forudsigeligt, og derfra kedeligt.
Det er nok en god pointe.

Jeg tænker, at hvis man konsekvent klipper på det samme taktslag hele vejen igennem, så er man ud i noget ret forudsigeligt.
Men nogle klip kører jo 2 takter - et andet en halv takt osv. Og så skal det jo også give mening i forhold til billedsiden.

Og så kan man sikkert også klippe på skæve taktslag som effekt af og til.

Men ingen tvivl om, at klippe også kan være et eller andet sted i mellem et håndværk og kunst, når det bliver gjort godt.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Det her er min mest komplekse produktion nogensinde.

Det er skudt over flere uger, til dels fordi det kom både mellemørebetændelse og en rejse i vejen

Lyd er optaget i Reaper men derefter overført til DaVinci Resolve og mixet i Fairlight. Videoen er også klippet og gradet i Resolve.

Jeg har brugt Izotope RX meget på speak. Dels støjer min computer vildt meget, det har RX fjernet, og så går det åbenbart ret meget i mikrofonen (SM7B) når jeg bevæger mig. Alle de mislyde er fjernet med spektral repair. Jeg har brugt TDR Nova GE som eneste EQ.

Speak kører gennem WA12-500 mkII preamp, en Lindell 1176 klon kompressor og en RNC-500 kompressor. Desuden er der en CLA2A plugin på i Fairlight.

Alle niveauer bortset fra mix mellem backing track og lead er lavet med Learn threshold funktionen i Izotope Ozone Maximizer. LUFS target er -17 på speak, -14 på lydeksempler hvor guitaren spiller alene og -12 på de to jams.

Guitaren kører igennem min Fractal Audio AX8 med et 65 bassman preset.

Pyyyyhhhh det var en lang historie. Her er videoen





Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Udover at jeg ikke er fan af det der video-knite-bånd-filter ting i introen så :thumbup:

Medlemsavatar
Tweed
Forum Donator
Indlæg: 336
Sted: Søborg

Indlæg af Tweed »

God anmeldelse, fungerer meget fint!
Senest rettet af Tweed man 1. apr 2019 22:51, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Fedt review Smittefar!

Meget relatable med at smække mikrofonen en med headstock. Det er også tit på programmet her. :-D

Og ja - det er lykkedes dig at have mere processering på Rosanna end Lukather :-P

Men det lader til at være fede spader og den ene der, virker til at være en perfekt Govan-on-a-budget guitar.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

SustainerPlayer skrev: Og ja - det er lykkedes dig at have mere processering på Rosanna end Lukather :-P
Hehe :lol:
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Tak skal I have - Ja, den der Delay er lidt voldsom, men altså heltelyd og sådan noget :)

Den der SM7b får nogle tæsk her i hjemmestudiet. Jeg startede med at sætte en kondensatormikrofon i nogenlunde samme afstand. Det lød ganske enkelt forfærdeligt. Rumklang over det hele.

Onde tunger ville sige, at den ene er et rip-off af en Guthrie Signature og den anden er et rip-off er en Pete Thorn signature, men i virkeligheden er det jo bare to ganske generiske guitar designs, der bare fungerer pissegodt.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2986
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Det er go' spade Smittefar og en god video :thumbup:

Hvis jeg må komme med lidt konstruktiv kritik, så synes jeg man mangler at få oplyst, præcis hvad de to guitarer hedder. Til sådan noget guitar-review, der synes jeg det er vigtigt, at man får oplyst eksakt model-navn på hver guitar - meget gerne med tekst på skærmen. Tænk hvis nogen skulle få lyst at købe en af guitarerne - så kan de jo ikke bare gå ind på Thomanns webshop og putte "this one" i indkøbskurven :)

Nu er spørgsmålet selvfølgelig også, hvad formålet er med videoen. Hvis formålet er at øve sig i lyssætning, lyd, videoklipning, noget ny software eller hvad ved jeg, så betyder det selvfølgelig knap så meget. Men sådan umiddelbart når man ser videoen, så får man indtryk af, at hovedformålet med videoen først og fremmest er at anmelde to bestemte guitarer, og der savner man så at få oplyst, præcis hvad guitarerne hedder. Også gerne i teksten under videoen, der beskriver videoens indhold.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Super pointe - tak for det :)

Jeg ved ikke præcist hvad formålet egentlig er. Jeg har lånt to guitarer, og jeg giver min mening om dem - jeg er ikke blevet betalt for at lave et review eller noget i den dur.

Man finder nu i øvrigt ret nemt guitarerne ved at skrive "Harley Benton Fusion II" i Thomanns søgefelt https://www.thomann.de/dk/search_dir.ht ... b6ba4_5367, men du har helt ret i, at der bør være direkte links.

EDIT: Holy F*** hvor er den dog fræk i Ocean Turquise https://www.thomann.de/dk/harley_benton ... quoise.htm (jeg kan desværre ikke finde ud af at vise billeder fra Thomann her)
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2986
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Mr. Soundman skrev: Til sådan noget guitar-review, der synes jeg det er vigtigt, at man får oplyst eksakt model-navn på hver guitar - meget gerne med tekst på skærmen. ...
Smittefar skrev:Super pointe - tak for det :)
Prøv f.eks. at se den her video fra 3:30 og frem, for hvordan guitarens navn kan sættes ind i videoen...:


eller den her ved 0:30-0:43:
Senest rettet af Mr. Soundman fre 5. apr 2019 11:27, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Jamen, du har helt ret :)
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2986
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Smittefar>
Må man spørge hvilken Drive, Amp og Kabinet der er valgt i din Axe på lead-lydene ved 07:00-07:20 samt fra 10:20 og frem?

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Jo da :)

Intro og Outro solo (og alle pickup lydene) er en "65 Bassguy Nrml". Det er matchet til Dweezil Zappas 1965 Fender Blackface Bassman (AB165 kredsløbet, men moddet af Blankenship). Det er factory preset 2-3, som jeg vist nok stort set ikke har ændret.

Her er hvad Fractal skriver om den
"Definitely not your father's Bassman. Has a pissed-off Marshall vibe to it."
"The 65 Bassguy was matched to a 65 Bassman that Dweezil sent me. It's a vicious amp that sounds more like a Plexi than a Fender. It's the infamous AB165 circuit which is very crunchy and bright and does not sound like your typical Fender."
"It's a crazy sounding amp, sounds nothing like your typical Fender. It was modded by Roy Blankenship."
"The AB165 uses 7025 preamp tubes (which are relabeled 12AX7). The phase inverter, however, is a 12AT7. The secret to the AB165 is the summing stage. It uses a inverting summing amp to sum the Normal and Bass inputs. This stage clips, because of all the local negative feedback, quite hard."
Den bruger følgende to factory kabinetter
F096 — 2x12 SANTIAGO EJ1250 — 12" Eminence EJ1250 50w in a Fender closed-back cabinet, UltraRes. (panned lidt til venstre)
og
F097 — 2x12 SANTIAGO ALTEC — 12" Altec 417-8H in a 2x12 half-open cabinet, UltraRes pannet lidt til højre.

I outro soloen tænder jeg for en Tube Screamer

Lydklippet ved 7-7.20 er en Mesa Mark IV Lead channel, with Voicing set to Mid Gain, and Pull Bright off, and Fat Switch On. Der er en Klon-agtig boost foran (en FET boost). Det er helt præcist det her preset http://axechange.fractalaudio.com/detai ... reset=5994, scene 1 til rhythm demo og scene 4 til leads. (jeg bruger et Marshall Mode Four kabinet https://www.cabir.eu/en/pro-ir-series/1 ... v30mf.html
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2986
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Tak skal du have Smittefar.

Medlemsavatar
Tweed
Forum Donator
Indlæg: 336
Sted: Søborg

Indlæg af Tweed »

Jeg har nydt meget at se jeres videoproduktioner, så nu vil jeg lægge min sidste musikvideo op her. Filmet med GH4 (undtagen startscenen, som er filmet med Gh3) colorgradet med Red Giant Magic Bullet Mojo. Jeg kan varmt anbefale programmet Pluraleyes, som automatisk kan synkronisere klippene, man har optaget, til lyden . Det sparede mig for meget tid. Hvad har Ground Hog Day, søvngængeri og firserikoner i verdens største fritidsklubsport at gøre med hinanden, find selv ud af det i denne syrede musikvideo:


Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

SustainerPlayer skrev:
DUBTEMPLE skrev:Det eneste jeg kan byde på lige nu er lidt test af HDR-AZ1

Til gengæld er udsigten flot, Kører fra Mo I Rana og ind over den svenske grænse :-)
Har ikke kigget det hele igennem - det er en ret lang sekvens. Men det ser ud til at klare det til UG. Jeg har jo efterhånden set en del GoPro-footage. Og det ser ud til, at den her klarer det bedre?
Yep smed bare hele klippet op :dollargrin:

Takker for feed-back, ja tilsyneladen klarer den hastigheden fint, og til en vis grad også lys/contrast,..

Holger har nu puttet det første hero 7 klip op, og jeg har set adskillige andre på tuben, ville nok fortrække mit eget til noget oppe i hastighed

Jeg var svineheldig at redde mig det cam for 500 kr

Der arbejdes stadig med lyden ,.. stof til custom dead-cats på vej fra kina :-)
Vedhæftede filer
Captured.JPG
Captured.JPG (39.56 KiB) Vist 3177 gange
/Dub

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Hammershus - Slotsbroen/Brohuset:



Musikkenen er simpel ambient, men den tjener et større formål, for at uderbygge stemningen og give plads til lydeffekterne.

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Hvor mange aktive medlemmer vil du skyde på vi er på Lydmaskinen, Mediumaevum?
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Graceville skrev:Hvor mange aktive medlemmer vil du skyde på vi er på Lydmaskinen, Mediumaevum?
Det ved jeg ikke...? Med hvilken baggrund stilles spørgsmålet?

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Jeg har bare tænkt, at de andre tråde hvor din video er lagt op, der er det stort set de samme 4-5 medlemmer der har kommenteret på den video du lige har linket til, så de har egentlig set den før. Så jeg spekulerede på, om du er bevidst om, hvor mange vi egentlig er.

Jeg vil skyde på, at vi dagligt er max 10-15 brugere og så er der vel cirka 7-8 samme brugere der kommmenterer på de samme tråde dag ud og dag ind.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Graceville skrev:Jeg har bare tænkt, at de andre tråde hvor din video er lagt op, der er det stort set de samme 4-5 medlemmer der har kommenteret på den video du lige har linket til, så de har egentlig set den før. Så jeg spekulerede på, om du er bevidst om, hvor mange vi egentlig er.

Jeg vil skyde på, at vi dagligt er max 10-15 brugere og så er der vel cirka 7-8 samme brugere der kommmenterer på de samme tråde dag ud og dag ind.
Hm...beklager, det havde jeg faktisk ikke fanget. Godt du gør mig opmærksom på det. Tak :)

Nyt svar