Del dine videoprojekter her

Optagelse og redigering af video og billeder, lyd til video, Final Cut, Premiere Pro, Pinnacle, m.v.
Nyt svar
Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Indlæg: 1115
Sted: Nordfyn

Re: Del dine videoprojekter her

Indlæg af Jenkins »

Brinkand skrev:Fin stemning og kamerabevægelser.

Jeg kunne godt tænke mig lidt mere spil i skyerne. De er brændt ud i nogle områder - jeg ser det nok fordi jeg selv slås med dynamikområde.

Er det bevidst at det eneste der ikke er tonet er et øre - har han gjort noget forkert og fået røde ører? Jvf. titel.
Det med det røde øre har jeg ærligt slet ikke skænket en tanke . Men det var virkelig også koldt :D

Klippene er colorcorrected enkeltvis og derefter gradet samlet på et adjustmentlayer.

Og som kraftig farveblind er grading i forvejen ingen nem opgave :lol:

Skal nok være ekstra opmærksom på dynamikken i næste projekt ! Svært lige at ramme en balance.

Til info er optagelserne filmet af mig selv med min gimbal, en Samsung S8 og FilmicPro app'en. Og det er også mig selv på klippene.

Det hele er filmet i 4K 24fps. Slowmotion effekten er lavet i Premier Pro med optical flow som Time Interpolation.

Det gør man kan sætte hastigheden ned på klip optaget i lav frame rate.

Udover gimbal bevægelser har jeg også tilføjet lidt ekstra bevægelse i post. Blandt andet zoomet der går baglæns i sidste klip.

Arbejder i en 24fps timeline i formatet 1920x817 (cinematic format)

Det gør jeg har masser af muligheder for blandt andet af tilføje ekstra bevægelse i post.

Derefter er klippet eksporteret i standard 1920x1080 format.

Medlemsavatar
benjisan
Medlem
Indlæg: 3504
Sted: Østerbro, København

Indlæg af benjisan »

Jenkins skrev:Det hele er filmet i 4K 24fps. Slowmotion effekten er lavet i Premier Pro med optical flow som Time Interpolation.
Du kan overveje at filme i fx 60 fps i stedet og så timestretche dine klip til 24 fps (40%) -det giver også en super fed show motion effekt og tager ikke så lang tid at generere :)

Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Indlæg: 1115
Sted: Nordfyn

Indlæg af Jenkins »

benjisan skrev:
Jenkins skrev:Det hele er filmet i 4K 24fps. Slowmotion effekten er lavet i Premier Pro med optical flow som Time Interpolation.
Du kan overveje at filme i fx 60 fps i stedet og så timestretche dine klip til 24 fps (40%) -det giver også en super fed show motion effekt og tager ikke så lang tid at generere :)
Ja, det ved jeg:)

Men Samsung, de asshatte, har fjernet Promode i deres kamera app. I opdateringen fra Oreo til Pie. Så ingen kontrol over noget som helst. Derfor gider jeg ikke bruge den når man hverken kan stille lukketid, eksponeringen osv. længere.

Samtidigt tillader Samsung heller ikke at 3. Parts apps (I mit tilfælde FilmicPro) har adgang til 60fps.

Så må lave workarounds for at få det til at fungere. Og min maskine er heldigvis ikke så længe om rendering.

Men overvejer kraftigt at skifte telefonen ud pt. Og tilbage til IPhone. Måske bare en X da 11 Pro stadig er alt for dyr til mit budget.

Og IOS tillader adgang til alle funktioner i FilmicPro.

Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Indlæg: 1115
Sted: Nordfyn

Indlæg af Jenkins »

Var i weekenden oppe og prøve kræfter med Horseboarding.

Trods flere års erfaring med mountainboarding(Downhill, boardercross, freestyle) var dette ufatteligt svært.

Alt hvad man har lært kan smide ud til højre og starte forfra !

Men fedt var det at prøve !

Og lidt video kom der da ud af det :)

Senest rettet af Jenkins man 6. apr 2020 12:38, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »

Jenkins skrev: Samtidigt tillader Samsung heller ikke at 3. Parts apps (I mit tilfælde FilmicPro) har adgang til 60fps.
Det er jeg ret sikker på, at de fixede helt tilbage i sommers? Jeg har i hvertfald kunne ootage 2160p/60fps på min S9+ siden juni i filmicpro.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Jenkins skrev:Var i weekenden oppe og prøve kræfter med Horseboarding.

Trods flere års erfaring med mountainboarding(Downhill, boardercross, freestyle) var dette ufatteligt svært.

Alt hvad man har lært kan smide ud til højre og starte forfra !

Men fedt var det at prøve !

Og lidt video kom der da ud af det :)

Hey Bjørn, din video er privat, så vi andre kan ikke se den på nuværende tidspunkt. :)

Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Indlæg: 1115
Sted: Nordfyn

Indlæg af Jenkins »

Christoffer I. N. skrev:
Jenkins skrev:Var i weekenden oppe og prøve kræfter med Horseboarding.

Trods flere års erfaring med mountainboarding(Downhill, boardercross, freestyle) var dette ufatteligt svært.

Alt hvad man har lært kan smide ud til højre og starte forfra !

Men fedt var det at prøve !

Og lidt video kom der da ud af det :)


Ja, glemte lige at skrive her inde ! Kan jeg slette opslaget ? Eller skal jeg bare lade det stå? Retter linket senere i dag. Der var en stavefejl i videoen der lige skal rettes inden videoen er oppe igen :)

Hey Bjørn, din video er privat, så vi andre kan ikke se den på nuværende tidspunkt. :)

Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Indlæg: 1115
Sted: Nordfyn

Indlæg af Jenkins »

MrBacon skrev:
Jenkins skrev: Samtidigt tillader Samsung heller ikke at 3. Parts apps (I mit tilfælde FilmicPro) har adgang til 60fps.
Det er jeg ret sikker på, at de fixede helt tilbage i sommers? Jeg har i hvertfald kunne ootage 2160p/60fps på min S9+ siden juni i filmicpro.
Ikke på min gamle S8 . Har også skrevet med Samsung omkring det.

Men har skiftet telefonen ud til en IPhone XS i stedet. Den tillader langt mere. Blandt andet 60fps 4K samt 120 og 240 i 1080hd. Og brugen sf flere kameraer samtidigt :)

Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Indlæg: 1115
Sted: Nordfyn

Indlæg af Jenkins »

Jenkins skrev:Var i weekenden oppe og prøve kræfter med Horseboarding.

Trods flere års erfaring med mountainboarding(Downhill, boardercross, freestyle) var dette ufatteligt svært.

Alt hvad man har lært kan smide ud til højre og starte forfra !

Men fedt var det at prøve !

Og lidt video kom der da ud af det :)

Så er linket rettet og videoen burde være synlig igen :)

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Haha fedt Bjørn! Det ser hårdt ud for kroppen, sådan nogle kødscootere kan trække din arm i stykker..
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Indlæg: 1115
Sted: Nordfyn

Indlæg af Jenkins »

Hald skrev:Haha fedt Bjørn! Det ser hårdt ud for kroppen, sådan nogle kødscootere kan trække din arm i stykker..
Ha ha , ja !

Mine arme er stadig helt færdige :lol:

Noget helt andet end hvad jeg er vant til når det bare går nedad :lol:

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Jenkins skrev: man 6. apr 2020 13:28
Hald skrev:Haha fedt Bjørn! Det ser hårdt ud for kroppen, sådan nogle kødscootere kan trække din arm i stykker..
Ha ha , ja !

Mine arme er stadig helt færdige :lol:

Noget helt andet end hvad jeg er vant til når det bare går nedad :lol:
Jeg var til dyreskue i Herning i weekenden, der var der også Horseboarding, det var rimelig vildt, er det noget du stadig gør i?
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Indlæg: 1115
Sted: Nordfyn

Indlæg af Jenkins »

Hald skrev: man 4. jul 2022 18:33
Jenkins skrev: man 6. apr 2020 13:28
Hald skrev:Haha fedt Bjørn! Det ser hårdt ud for kroppen, sådan nogle kødscootere kan trække din arm i stykker..
Ha ha , ja !

Mine arme er stadig helt færdige :lol:

Noget helt andet end hvad jeg er vant til når det bare går nedad :lol:
Jeg var til dyreskue i Herning i weekenden, der var der også Horseboarding, det var rimelig vildt, er det noget du stadig gør i?
Det var fsktisk meningen jeg skulle køre . Men grundet en del sygdom i den nære famillie , måtte jeg melde afbud , da jeg simpelthen ikke her tiden lige pt :/

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Sygdom og familie er så meget vigtigere end underholdning til et dyreskue, så tænker at det var helt korrekt prioriteret.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Indlæg: 1115
Sted: Nordfyn

Indlæg af Jenkins »

Hald skrev: tors 7. jul 2022 08:29 Sygdom og familie er så meget vigtigere end underholdning til et dyreskue, så tænker at det var helt korrekt prioriteret.
Ja, selvfølgelig er det vigtigere :)

Der skal nok komme nye muligheder i fremtiden :)

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Købte mig et GoPro 10 i foråret, og fik så testet sugekop på taget af dildoen.

Køre-videoer bliver noget flottere når man sætter kameraet op udenfor bilen, men jeg er lidt usikker på om jeg har nerver til det i det lange løb. Tror det bliver håndholdt op igennem soltaget når man støder på noget interessant på køre-ferie i fremtiden...

Gik dog fint denne gang i 'Nordmarka':



Et andet sjovt lille klip: Man plotter et punkt ind på kortet (radius af 80 meter tror jeg det er) og bilen kører dertil.



Egentlig er jeg lidt skuffet over gopro som jeg havde langt større forventninger til, rent software-mæssigt ihvertfald. Bevares, det virker som det skal, og det er kun få (de bedste) optagelser fra ski-ture som har corrupted filer eller afbrudte optagelser man ikke kan se efterfølgende ( :roll: ). Men min DJI drone har langt bedre software ud fra brugervenlighed og muligheder (særligt redigering og deling).

Hvis du er i markedet for sådan et kamera, så overvej at prøve noget andet :)

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Ja, jeg har fravalgt både 10 ,. samt de tidligere

Ved "action" er deres 4K alligevel sjældent bedre end god HD på andre modeller

Sony AZ-1 er nu suppleret med Insta360

Jeg kan ikke få armene ned 🙂

Prøver at poste noget hurtigst muligt

Fin-kikker lige din post senere Mike
/Dub

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

DUBTEMPLE skrev: tors 7. jul 2022 11:23 Ja, jeg har fravalgt både 10 ,. samt de tidligere

Ved "action" er deres 4K alligevel sjældent bedre end god HD på andre modeller

Sony AZ-1 er nu suppleret med Insta360

Jeg kan ikke få armene ned 🙂

Prøver at poste noget hurtigst muligt

Fin-kikker lige din post senere Mike
AZ-1 er nok lidt for "pro" til mig (jeg går i panik når jeg ser et konventionelt kamera), men insta360 ser rigtig spændende ud.

Ærger mig over jeg ikke købte dette i stedet. Meget sjovere med 360 video:
https://www.apple.com/no/shop/product/H ... 360-one-x2

Ja, beklager. Videoerne er ændret fra "privat" til "skjult" nu.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37671
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Enig, Go Pro er jeg ikke tilfreds med brugervenlighedsmæssigt. Købte et GoPro og det landede på hylden. Heller ikke imponerende batteritid.

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Min nyeste animation: Østersøen i 1500-tallet.
Hammershus ses i baggrunden.


Nyt svar