Logo-animation

Optagelse og redigering af video og billeder, lyd til video, Final Cut, Premiere Pro, Pinnacle, m.v.
Nyt svar
Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem

Logo-animation

Indlæg af mediumaevum »

Disclaimer:
Har tidligere lavet en tråd om logo i branche-teori, men det var mere tiltænkt som udformningen af mit logo og idéerne.

Men tænker at det er bedre at lave en seperat tråd til dette logo pga. animation.
--

Jeg satte mig for at lave en logoanimation, jeg kan vise som intro eller slut i mine kortfilm.
Logoet skulle opfylde 3 krav:

1. Simpelt
2. Middelalderligt
3. Skal kunne ses på f.eks. en telefon/små enheder.

Ved godt der er tekst på det, som nok ikke helt opfylder pkt. 3. Men på én eller anden måde skal jeg jo gøre opmærksom på navnet.

Hvad tænker I om det?

Min umiddelbare frygt er, at logoet i sin sort-hvide form med en hellebard-økse-lignende ting kunne få uvidende personer til at tro at det er noget "højreekstremt" (jeg er alt andet end højreekstrem, og desuden er min kanal blottet for politik/religiøsitet og baserer sig udelukkende på faktuelle historiske/arkæologisk info). Men ved ikke om andre tænker det samme?

Problemet for mig var jo at beskrive noget middelalderligt på sort og hvidt. Tænkte at en hellebard er simpel i sin udformning og formen bevares i smalt format. Samtidig er ren sort-hvid uden gråtoner med til at synliggøre logoet. Valgte også bevidst at fravælge gotiske bogstaver, og lade Æ'et være det eneste udførlige bogstav.

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Jeg synes at det virker godt.
Fint at du bevidst har fravalgt gotiske bogstaver, da disse tit ses hos de grupper vi ikke ønsker at forbindes med :)

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Jeg har lige taget et screenshot h or du kan se dit eget logo i siden.

Alt det tekst giver 0% mening i et logo, hvis du har M og Æ på hver side af økseskaft så er det måske fint, og så når du bruger det andetsteds kan du have teksten stående ved siden af eller under logoet, men indeni er det useless.

Derudover er din animation fra 3D til 2D for lang, jeg havde spolet over eller lukket videoen da der ikke rigtig skete mere.
53962208-7592-4460-8137-B5106EB8E6DE.png
53962208-7592-4460-8137-B5106EB8E6DE.png (746.39 KiB) Vist 191 gange
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 11 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem

Indlæg af mediumaevum »

Hald skrev:
man 12. okt 2020 05:53
Jeg har lige taget et screenshot h or du kan se dit eget logo i siden.

Alt det tekst giver 0% mening i et logo, hvis du har M og Æ på hver side af økseskaft så er det måske fint, og så når du bruger det andetsteds kan du have teksten stående ved siden af eller under logoet, men indeni er det useless.

Derudover er din animation fra 3D til 2D for lang, jeg havde spolet over eller lukket videoen da der ikke rigtig skete mere.
Skal jeg forstå det sådan, at du mener det ville være bedre at nøjes med bogstaverne M og Æ på hver side af økseskaftet - måske i lidt større format, istedet for hele navnet som nu?

Når jeg planlægger at bruge logoanimationen i film, vil den selvfølgelig blive afkortet i starten. Ellers har du ret i den er for lang.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator

Indlæg af Hald »

mediumaevum skrev:
man 12. okt 2020 08:54
Skal jeg forstå det sådan, at du mener det ville være bedre at nøjes med bogstaverne M og Æ på hver side af økseskaftet - måske i lidt større format, istedet for hele navnet som nu?
Ja, men det er blot et forslag, det er ikke sikkert at det bliver pænt, det har jeg ikke testet. Men du skal tænke på det som et stempel, hvis der er informationer i stemplet der ikke kan læses, så giver det ikke værdi at have med.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 11 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem

Indlæg af mediumaevum »

Hald skrev:
man 12. okt 2020 09:37
mediumaevum skrev:
Ja, men det er blot et forslag, det er ikke sikkert at det bliver pænt, det har jeg ikke testet. Men du skal tænke på det som et stempel, hvis der er informationer i stemplet der ikke kan læses, så giver det ikke værdi at have med.
Som du kan se på mit profil-logo, er det uden informationer/tekst.
Kunne man nøjes med at have teksten med i logoanimationen, og så udelade det på de ikke-animerede logoer?

Eller skaber det kun forvirring?

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator

Indlæg af Hald »

mediumaevum skrev:
man 12. okt 2020 12:06
Hald skrev:
mediumaevum skrev:
Kunne man nøjes med at have teksten med i logoanimationen, og så udelade det på de ikke-animerede logoer?

Ja det kunne måske være en fin mulighed, eller også skal du finde ud af hvordan du ville skrive det med større tekst ved siden af eller under logoet hvis det var brevpapir.

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem

Indlæg af mediumaevum »

Hald skrev:
man 12. okt 2020 20:12
mediumaevum skrev:
man 12. okt 2020 12:06
Hald skrev:

Ja det kunne måske være en fin mulighed, eller også skal du finde ud af hvordan du ville skrive det med større tekst ved siden af eller under logoet hvis det var brevpapir.
Jeg kommer næppe til at bruge logoet på papirform. Mine rekonstruktioner skal måske vises på et museum, men her vil logoet ikke fremgå, kun som tekst eller måske endda kun en QR-kode til min kanal.

Logoet er udelukkende tænkt til min kanal.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Det fungerer rigtig fint at have et genkendeligt grafisk element, som man nogen gang kombinerer med tekst.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Nyt svar