Hald's Blog

Medlemmernes egne blogs om musik, teknik og hverdag.
Forumregler
Kun 1 blog pr. bruger.
Nyt svar
Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Re: Hald's Blog

Indlæg af bryla »

God bedring!
skriver noder

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10825
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

bryla skrev: ons 22. apr 2020 13:45God bedring!
Tak, jeg har det stadig rimelig godt, så er spændt på hvad prøven kommer til at vise og hvordan det måske udvikler sig over de næste dage.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10825
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Jeg lavede en post omkring dæmpningen i mit studie, det er nogle gamle billeder fra 2016 tror jeg, men det kan måske inspirere nogle.
viewtopic.php?p=711497#p711497
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10825
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Jeg nærmer mig fuld tid stille og roligt igen. Men selv om det kun er arbejdsgiver og kommune der måler succes sådan, så er det nu også rart at se tingene blive bedre og bedre igen.

Men det var egentlig slet ikke det som denne blog update skulle handle om..

Jeg har fået mig en Fjords Baloo lænestol i stuen, købt brugt, men den var meget billig og yderst pæn.

Billede

Men det var egentlig heller ikke den det skulle dreje sig om, men noget så simpelt som at nu når jeg sad så godt foran fjernsynet manglede jeg en controller til mit Apple TV, så jeg var så heldig at jeg kunne handle mig til en næsten ny XBOX controller til 200 kr, og den virker bare super godt.
Billede

Nu er der en hel række spil mere jeg kan spille på Apples Arcade system, og da jeg ikke er gamer, eller tæller framerate, og ikke har nogen spillecomputer, så passer det mig perfekt at kunne sætte mig behageligt tilbage, og spille lidt på TV'et, der er trods alt lidt gamer-RGB da det er et Philips Ambilight.. :dollargrin:
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Men blev du så testet positiv?
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10825
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Smittefar skrev: tors 4. jun 2020 14:15 Men blev du så testet positiv?
Nej, testen viste negativ, jeg taler om optrapning af tid pga mit stress. :)
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Sorry - af en eller anden grund så jeg en gammel post fra din blog. Indlægget fra min side falder pænt mærkeligt i sammenhængen.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10825
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Jeg har noget familie der skal giftes snart, og vi ville i den forbindelse lave noget underholdning, så vi har haft gang i sang og musik som jo skal være pinligt og sjovt. Men hvor er det fantastisk at arbejde med MIDI i Logic, jeg bruger ofte kun optaget audio, men det er da rimelig snedigt at arbejde med virtuelle instrumenter og MIDI.

Men det er da en selvfølge, tjoo.. Jeg blev bare så positivt overrasket over hvor meget tid vi sparede ved at det nemt kunne copy pastes rundt i projektet (som i ca. alla DAW's). Nice!
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10825
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Det er oftest nemmest at komme med en pyller-update hvor man ønsker andres opmærksomhed eller medfølelse, og det har i været ualmindelig søde til når man har haft brug for det.

Men i dag føler jeg egentlig at det går meget, og det har det efterhånden gjort noget tid. Jeg arbejder stadig med mig selv dagligt, men føler mig på ingen måde som offer for stress lige nu selv om jeg har meget travlt i hverdagen.

Så dagens update, det kører bare super fedt, og med lidt held skal der bygget dæmpebats i weekenden, eller handles ind til det.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
MarkBass
Forum Donator
Indlæg: 358
Sted: Nyborg

Indlæg af MarkBass »

Godt at høre Søren! God fornøjelse med batsene... :-)

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Fedt - Skal du arbejde videre på din .... wait for it .... Batt-cave?
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10825
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Smittefar skrev: fre 21. aug 2020 12:12 Fedt - Skal du arbejde videre på din .... wait for it .... Batt-cave?
Ja lidt, men det er hovedsageligt øvelokalet der får en større upgrade, det er omkring 55kvm. Og da jeg indspiller i det, så der mangler mere dæmpning.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Det var godt at høre! God weekend :)
skriver noder

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10825
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Gisp, opgaven med at købe delene hjem var i sig selv ret stor, det er åbenbart ikke ret meget træ i forskellige mål vi kunne få på de byggemarkeder vi kiggede. Så vi endte op med at købe plader, og save dem til i de ønskede planker. Nu skal vi så undersøge om træet skal behandles med maling, bejse, olie eller måske slet ingenting.

Status, vi har handlet ind, savet træ, og har alle fingre endnu.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10825
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Jeg har fået bygget en PC (nej det er ikke til studiet)
Ja jeg har betalt overpris for brugt grafikkort (ASUS GTX1060 6GB OC), men omsider ejer jeg hele maskinen selv.

Da den så var oppe at kører ville jeg have ny skærm, og bestilte en Samsung Ultrawide 34" som jeg er ganske tilfreds med. (der var tilbud til 2500 kr inkl fragt) https://www.samsung.com/dk/monitors/ult ... 550wquxen/

Dertil er hjemmearbejds-tiden nu ved at være slut, og derfor skulle jeg tage min arbejdsmus med på arbejdet igen, suk, men så var jeg heldig at købe en magen til på tilbud: Logitech MX Master 2S
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Jeg elsker min Logitech MX Master 2S. Fra jeg fik den på arbejde til jeg havde købt en privat gik der vist kun en uge.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator
Indlæg: 1462
Sted: Sorø

Indlæg af Pastorius »

Smittefar skrev: tirs 13. apr 2021 09:47 Jeg elsker min Logitech MX Master 2S. Fra jeg fik den på arbejde til jeg havde købt en privat gik der vist kun en uge.
Jeg har en medarbejder på job, som lever efter princippet at hvis han nogensinde får udleveret noget på jobbet, som er bedre end det han har privat, så opgraderer han derhjemme :)
--
Robert

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Det kan være et meget dyrt princip, men som udgangspunkt støtter jeg det.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator
Indlæg: 1462
Sted: Sorø

Indlæg af Pastorius »

Smittefar skrev: tirs 13. apr 2021 16:30 Det kan være et meget dyrt princip, men som udgangspunkt støtter jeg det.
Jeg betaler ham så rigeligt - hvis der er noget han vil ha' så har han råd.
--
Robert

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Hald skrev: tirs 13. apr 2021 09:36 Ja jeg har betalt overpris for brugt grafikkort (ASUS GTX1060 6GB OC),
Har lige bidt i det sure æble og købt et af de RTX 3060 12GB jeg nævnte tidligere ,..

4500 kr men så er Resolve og Fusion også lige netop realistisk, incl 4K

Aldrig andet end Logitech ,.. bruger M510 her
/Dub

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator
Indlæg: 1462
Sted: Sorø

Indlæg af Pastorius »

Pastorius skrev: tirs 13. apr 2021 22:48
Smittefar skrev: tirs 13. apr 2021 16:30 Det kan være et meget dyrt princip, men som udgangspunkt støtter jeg det.
Jeg betaler ham så rigeligt - hvis der er noget han vil ha' så har han råd.
Nå, det kom vist også til at lyde så hovent - det er ikke mine penge (og jeg er ikke i toppen af lønhierarkiet selvom jeg er chef). Sådan er det at have super-dygtige medarbejdere.
--
Robert

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10825
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

DUBTEMPLE skrev: tirs 13. apr 2021 23:45
Hald skrev: tirs 13. apr 2021 09:36 Ja jeg har betalt overpris for brugt grafikkort (ASUS GTX1060 6GB OC),
Har lige bidt i det sure æble og købt et af de RTX 3060 12GB jeg nævnte tidligere ,..

4500 kr men så er Resolve og Fusion også lige netop realistisk, incl 4K

Aldrig andet end Logitech ,.. bruger M510 her
Ja så har du godt med hestekræfter et stykke frem. Jeg slap med 1550 kr inkl fragt, og da jeg ikke gamer fps spil var en 1060’er nok til mig. 😊

Men ja, fedt at du kan udnytte hardware accelleration når du redigerer.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10825
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Nårh ja, så er det en måned siden at vi havde kobberbryllup. Lidt et antiklimaks pga COVID-19. Vi holdte ikke nogen fest eller havde gæster, men vi modtog en masse blomster fra venner fra nær og fjern. 😊
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Hald skrev: ons 14. apr 2021 06:38
DUBTEMPLE skrev: tirs 13. apr 2021 23:45
Hald skrev: tirs 13. apr 2021 09:36 Ja jeg har betalt overpris for brugt grafikkort (ASUS GTX1060 6GB OC),
Har lige bidt i det sure æble og købt et af de RTX 3060 12GB jeg nævnte tidligere ,..

4500 kr men så er Resolve og Fusion også lige netop realistisk, incl 4K

Aldrig andet end Logitech ,.. bruger M510 her
Ja så har du godt med hestekræfter et stykke frem. Jeg slap med 1550 kr inkl fragt, og da jeg ikke gamer fps spil var en 1060’er nok til mig. 😊

Men ja, fedt at du kan udnytte hardware accelleration når du redigerer.
Havde selv købt et GTX 1060 6GB til ca 1500 kr præcis som dig ,.. (bedste valg under de triste forhold på markedet pt)

RTX 3060 12 GB er bedste reele step op derfra som landet ligger, clock på niveau, 3 x Cuda cores, og fordobling af ram

https://technical.city/en/video/GeForce ... 3060-12-GB

Egentligt slet ikke Cuda-cores der gjorde udslaget, der kan man jo bare vente på og spise en tålmodighedspille :-)

Men har lige købt den betalte Resolve-version i bundle med speed-editor, og Fusion-delen SKAL bruge mere ram en 6 GB

Aner intet om hvor meget de ekstra cuda-cores vil gavne, men vil bare have et "netop fungerende" basis-system

RTX 3060 er reelt også for "brystsvag", men på den gode side stiger man kun fra 120>180W så ka beholde fanless PSU
/Dub

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10825
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Jeg har i dag flyttet på overvågningskameraet i hønsehuset, eller Gokkerborgen (har i andre da ikke trukket netværk ud til jeres høns?) Der er begyndt at komme nogle tegn på mus dernede, de oplysende reflekterende øjne i IR-"nightvision" kan følges om natten, så vil lige finde ud af omfanget, måske er der endda mosegrise. Now we just sit and wait...
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Nyt svar