Hald's Blog

Medlemmernes egne blogs om musik, teknik og hverdag.
Forumregler
Kun 1 blog pr. bruger.
Nyt svar
Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Re: Hald's Blog

Indlæg af Smittefar »

:D - jeg sidder her og smågriner på kontoret.

Måske burde jeg smide et kamera op over børnenes seng. Så er det nemmere at vurdere, om jeg behøver at rejse mig, når jeg høre dem smågræde lidt.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
dormin
Forum Donator
Indlæg: 489
Sted: Hammel

Indlæg af dormin »

Tæller et rotte-cam i krybekælderen? 😊

Default avatar
petal
Forum Donator
Indlæg: 456
Sted: Kbh V

Indlæg af petal »

Smittefar skrev: tors 6. maj 2021 11:20 Måske burde jeg smide et kamera op over børnenes seng. Så er det nemmere at vurdere, om jeg behøver at rejse mig, når jeg høre dem smågræde lidt.
Mere overvågning, mere frihed :)

(Som vores nuværende justitsminister siger...)

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10825
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Indtil videre registrerer jeg kun mus, men desværre mus i flertal, tror jeg skal have løftet gulv-bjælkelaget dernede og kigge hvad der foregår under hønsehuset.

Rotter døjede vi med i kloakken for nogle år siden, så det skulle graves op og laves om, vi har heldigvis ikke set tegn på den slags siden.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10825
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Da vi skulle i sommerhus nogle dage bestemte vi os for at gøre noget ved et ønske jeg havde haft et stykke tid, nemlig automatisk hønselåge.

Jeg fik købt en brugt Chickenguard, og det spiller bare, kan kun anbefale dem.
https://www.chickenguard.com/
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10825
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Jeg har sagt mit arbejde op i dag... bum, så skal der prøves noget nyt..

Eller.. Jeg starter igen på mit tidligere arbejde som jeg var glad for.

Det er en underligt følelse, efter 3½ år et sted, man glæder sig både til det nye, men vil også komme til at savne nogle ting hvor man er i dag.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
dormin
Forum Donator
Indlæg: 489
Sted: Hammel

Indlæg af dormin »

Held og lykke med det nye “gamle” job Hald!

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10825
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

dormin skrev: ons 2. jun 2021 21:18 Held og lykke med det nye “gamle” job Hald!
Tak, jeg glæder mig mere og mere til det, nu skal jeg bare have lukket alle nuværende opgaver, og gerne gøre det lidt nemt for dem i den første tid jeg er væk.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37635
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Du får lige en god tanke med på vejen herfra :-)

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10825
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Holger skrev: ons 2. jun 2021 21:56 Du får lige en god tanke med på vejen herfra :-)
Mange tak, du var der nu også og lyttede på mit klynk da jeg mistede det i sin tid. 😊
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37635
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Haha, well... håber vi alle snart får mulighed for at mødes til noget nørd og en kop øl igen. Det trænger vi til.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10825
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Holger skrev: ons 2. jun 2021 22:18 Haha, well... håber vi alle snart får mulighed for at mødes til noget nørd og en kop øl igen. Det trænger vi til.
+1000
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3219
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

Pøj pøj med nyt /gammelt skridt. Her er nogle flotte blomster nede fra min vej
Vedhæftede filer
20210515_145013.jpg
20210515_145013.jpg (2.27 MiB) Vist 2385 gange
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
MarkBass
Forum Donator
Indlæg: 358
Sted: Nyborg

Indlæg af MarkBass »

Held og lykke med det nye gamle job Søren! 🙂

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10825
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

MarkBass skrev: tors 3. jun 2021 09:28 Held og lykke med det nye gamle job Søren! 🙂
Tak 😊
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10825
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Nu er jeg stoppet på det gamle job, har nogle feriedage før jeg starter til d. 1 Juli i det nye job.
I går fik vi gjort den gamle bil klar til salg, da jeg kigger på en ny (anden brugt).
I torsdags fik jeg ryddet op i kontoret, så dagens opgave er at få ryddet op i lydstudiet, hvorefter jeg håber at få ryddet op i værkstedet en af de næste dage. #cableseverywhere...
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
dormin
Forum Donator
Indlæg: 489
Sted: Hammel

Indlæg af dormin »

Ny start - på mange fronter... - håber det bliver godt! :-)

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10825
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Vi havde et par trapper der begyndte at smide klinkerne uden for huset, så det har været spærret af et stykke tid, nu har vi fået pillet dem fra hinanden, og muren har været forbi og lavet første del af renoveringen på dem. Poster måske lidt billeder når de er færdige.

Så havde vi kobbergilde, dvs. at vi tilbage i Marts havde kobberbryllup, men ikke holdte noget pga Corona, det fik vi så afviklet i neddroslet version for de nærmeste familie udenfor på terrassen i august, og var heldig med vejret samt at alle på en sikker og god måde kunne være med.

Og så var jeg heldig at få en af pladserne på @Holgers Producer kursus, det var mindst lige så hyggeligt som lærerigt. Han er irriterende dygtig!!! Virkelig en fornøjelse at få så præcis undervisning.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10825
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Nårh ja, og så har vi lige haft 13 års bryllupsdag som blev fejrer med en tur på restaurant, det var alligevel længe siden at vi havde prøver det.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2968
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Tillykke med det :denmark: :party:

Det er altid imponerende, når folk formår at holde sammen i mange år :)

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8661
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Tillykke ,.. har lige fejret 6 år ,.. også på restaurant ,.. men har så levet sammen i synd 5 år først :nono:

Fedt at være sammen med den rigtig, og syntes at det så også bliver endu bedre med årene

Har også prøvet det modsatte

Fedt virkeligt at gøre noget ud af netop disse mærke-dage, så vi fejrer også dagen vi lærte hinanden at kende :lol:
/Dub

Medlemsavatar
Scamstar
Medlem
Indlæg: 310
Sted: København

Indlæg af Scamstar »

Halløj Dr. Hald.

Har du stadig din Presonus Temblor T10? Jeg skal ud og have mig en sub, til mit lille lydrum. Men det er godt nok svært at finde en syntes jeg. Jeg skal bruge en med bypass funktion, og så skal sådan en altså ned under de 30 hz før det giver mening syntes jeg.

Jeg har kraftigt overvejet T10'eren, men jeg kender ikke nogen som selv har haft en. Men der er godt nok også mange der har haft problemer med dem, kan jeg læse mig til på nettet. Lader til at være bygge af lidt for billige dele (behringer syndrom). Den er jo også nærmest mistænkeligt billig. Det er helt fint når det virker og lyder er god nok, men det kan hurtigt blive et mareridt med at sende den tilbage til rep., og sådan noget. Dine erfaringer?

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10825
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Scamstar skrev: tirs 21. sep 2021 16:36 Halløj Dr. Hald.

Har du stadig din Presonus Temblor T10? Jeg skal ud og have mig en sub, til mit lille lydrum. Men det er godt nok svært at finde en syntes jeg. Jeg skal bruge en med bypass funktion, og så skal sådan en altså ned under de 30 hz før det giver mening syntes jeg.

Jeg har kraftigt overvejet T10'eren, men jeg kender ikke nogen som selv har haft en. Men der er godt nok også mange der har haft problemer med dem, kan jeg læse mig til på nettet. Lader til at være bygge af lidt for billige dele (behringer syndrom). Den er jo også nærmest mistænkeligt billig. Det er helt fint når det virker og lyder er god nok, men det kan hurtigt blive et mareridt med at sende den tilbage til rep., og sådan noget. Dine erfaringer?
Jeg er glad for min, men… da lokalet er lyddæmpet meget skal den lave meget, og hvis jeg spiller højt kan jeg hører dens luft i basporten. Bypas virker super, og den virkede nem at indstille mindes jeg. Skulle du komme til Vestjylland må du meget gerne lytte det til den som du lyster. 😊
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Scamstar
Medlem
Indlæg: 310
Sted: København

Indlæg af Scamstar »

Ok. Tak for input, og venligheden. Den er ikke lysten der mangler :)
Jeg har også lyddæmpet meget, men jeg kommer nok ikke til at spille så højt med den. Jeg er jo omgivet af det irriterende fenomen som kaldes naboer. Meget udbredt herovre i københavnstrup og omegn. Jeg har derfor heller ikke tænkt mig at have den 'på' hele tiden. Men jeg vil stadig gerne vide hvad der foregår dernede. Vil du sige at den yder bedre ved moderate lydniveauer? Altså sådan noget man kan snakke højt henover. Hvad er 'spille højt' for dig? Er det 90 eller er det 110 db?

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10825
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Tak skal i have.
DUBTEMPLE skrev: tirs 21. sep 2021 00:21 Tillykke ,.. har lige fejret 6 år ,.. også på restaurant ,.. men har så levet sammen i synd 5 år først :nono:

Fedt at være sammen med den rigtig, og syntes at det så også bliver endu bedre med årene

Har også prøvet det modsatte

Fedt virkeligt at gøre noget ud af netop disse mærke-dage, så vi fejrer også dagen vi lærte hinanden at kende :lol:
Ja jeg finder det ret naturligt at fejre, lange ægteskaber kommer ikke af sig selv i dag.
Mr. Soundman skrev: man 20. sep 2021 23:49 Tillykke med det :denmark: :party:

Det er altid imponerende, når folk formår at holde sammen i mange år :)
Jeg har både forældre og bedsteforældre som gode eksempler.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Nyt svar