Hald's Blog

Medlemmernes egne blogs om musik, teknik og hverdag.
Forumregler
Kun 1 blog pr. bruger.
Nyt svar
Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10825
Sted: Vind / Holstebro

Hald's Blog

Indlæg af Hald »

In the old days var jeg en super interessant person der kunne det hele, oplevede en masse og snakkede endnu.

Men bare rolig, den tid er ovre, velkommen til min totalt flade, nede på jorden blog som måske er "dødfødt", men jeg har efterhånden fra tid til anden haft lyst til et sted at skrive lidt uden at oprette en helt særskilt tråd.

Men hvad har jeg så planlagt at opslå her? Don't know, ingen plan. Men nu er fundamentet lagt, så nu skal der bare bygges på.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Fedt. Det ser jeg frem til.

Ps. ejefalds s skal ikke have apostrof.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10825
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

SustainerPlayer skrev:Fedt. Det ser jeg frem til.

Ps. ejefalds s skal ikke have apostrof.
+1
Jaj benøttr maj a kånctner'isk frihej _ :lol:
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

:dollargrin:

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10825
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Jeg har i efterhånden mange år haft en iPhone 6s som jeg ikke har haft råd til at opgradere. Men i går fik jeg en iPhone 8 med smadret skærm som alligevel bare lå i en skuffe, fedt, men jeg gad ikke selv skifte skærmen da der er 2 lidt tricky ting (homeknap og tætningsmembranen). Så jeg gik ned i byen og skulle have skærmen skiftet, han sagde det tog 30 minutter og kostede 699 kr (som jeg allerede havde set på nettet), hvorefter han rettede sig selv og sagde at prisen lige er faldet til morgen, så det koster kun 599 kr inkl garanti. Cool.. Sååå nu har jeg fået ny brugt telefon.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Indlæg: 1115
Sted: Nordfyn

Indlæg af Jenkins »

Hald skrev:Jeg har i efterhånden mange år haft en iPhone 6s som jeg ikke har haft råd til at opgradere. Men i går fik jeg en iPhone 8 med smadret skærm som alligevel bare lå i en skuffe, fedt, men jeg gad ikke selv skifte skærmen da der er 2 lidt tricky ting (homeknap og tætningsmembranen). Så jeg gik ned i byen og skulle have skærmen skiftet, han sagde det tog 30 minutter og kostede 699 kr (som jeg allerede havde set på nettet), hvorefter han rettede sig selv og sagde at prisen lige er faldet til morgen, så det koster kun 599 kr inkl garanti. Cool.. Sååå nu har jeg fået ny brugt telefon.
Lækkert ! Tillykke med den:)

De sidste gange jeg har skiftet telefon har jeg også købt brugt. Langt billigere hvis man er ligeglad med det ikke lige er sidste nye model :)

Næste gang når min S8 skal skiftes ud bliver det helt sikkert også brugt igen :)

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10825
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Jeg var i sommers med til at lave en stor produktion båret af flere tusind frivillige. Og vi havde et audio team på 55 personer, hvoraf de fleste ikke havde erfaring. Vi "sparkede bolden i mål" og imponerede ikke bare vores gæster men også os selv, så det er et af mit livs højdepunkter, 250 amatørskuespillere og 2 x 24 mands orkester og et video og lys team, det gik intet mindre end fantastisk.

I morgen har vores Audio team så reunion-fest, og jeg har mixet lidt på det lyd jeg kunne få fat i, samlet lidt videoklip (mange og meget) og redigeret det over flere dage nu. Mit videoprojekt er på omkring 200+GB og min ellers stabile Mac har haft lagt sig på ryggen flere gange pga mangel på RAM.

Men nu er det DONE, redigeringsprogrammet kan så bare ikke eksportere det da ét af de gennemgående klip er et eller andet opskurt format åbenbart, min deadline er nået da jeg kører til sjælland med det hele i eftermiddag, SÅ vi afspiller showet direkte fra Final Cut Pro X... phew! What could go wrong..

Jeg glæder mig til at se de andre, det er trods alt et halvt år siden show-"familien" var samlet, og de andre har ikke set showet andet end lidt rystede bootleg mobilkvalitets scener hist og her, og jeg medbringer den vilde lyd og en på teamet har et stort PA system der kan afvikle det med alt dynamikken, det bliver fedt!
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Søren Dyhr
Medlem
Indlæg: 3826
Sted: Rødovre

Indlæg af Søren Dyhr »

Hald skrev: Jeg glæder mig til at se de andre, det er trods alt et halvt år siden show-"familien" var samlet, og de andre har ikke set showet andet end lidt rystede bootleg mobilkvalitets scener hist og her, og jeg medbringer den vilde lyd og en på teamet har et stort PA system der kan afvikle det med alt dynamikken, det bliver fedt!
Bare tænk på at den naturlige kompression i et PA-anlæg er en helt anden end i en lille 5"-8" studie monitor, typisk er man kommet til at lave en tiltende bund i et PA og efterfølgende hevet en af faderen på Main EQ på PA'et ned et sted imellem 120 og 180, for at fjerne forvrængnings syntomer.

Fordi det er playback skal du ikke flade for fristelsen at RTA'e det helt fladt fordi man er mere følsom for fase fejl end ulinaritet, som lytter. Faktisk kan man gøre som der siges her en små 16 sekunder inde i denne film, samt bare sikre at din bund og top er ens i niveau på begge sider af delefrekvensen:



--sd
Senest rettet af Søren Dyhr fre 28. feb 2020 10:32, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10825
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Ja det vil næppe blive samme oplevelse, en af gæsterne har et komplet Smaart system, måske vi skulle nørde i aften.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10825
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Sjældent er jeg særligt begejstret over live albums lydkvalitet, men indtil videre er "Leonard Cohen - Songs from the Road (Live)" album ret lækkert, men de har også haft flere forsøg da det er de bedste fra koncerter over flere år.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Indlæg: 1115
Sted: Nordfyn

Indlæg af Jenkins »

Hald skrev:Jeg var i sommers med til at lave en stor produktion båret af flere tusind frivillige. Og vi havde et audio team på 55 personer, hvoraf de fleste ikke havde erfaring. Vi "sparkede bolden i mål" og imponerede ikke bare vores gæster men også os selv, så det er et af mit livs højdepunkter, 250 amatørskuespillere og 2 x 24 mands orkester og et video og lys team, det gik intet mindre end fantastisk.

I morgen har vores Audio team så reunion-fest, og jeg har mixet lidt på det lyd jeg kunne få fat i, samlet lidt videoklip (mange og meget) og redigeret det over flere dage nu. Mit videoprojekt er på omkring 200+GB og min ellers stabile Mac har haft lagt sig på ryggen flere gange pga mangel på RAM.

Men nu er det DONE, redigeringsprogrammet kan så bare ikke eksportere det da ét af de gennemgående klip er et eller andet opskurt format åbenbart, min deadline er nået da jeg kører til sjælland med det hele i eftermiddag, SÅ vi afspiller showet direkte fra Final Cut Pro X... phew! What could go wrong..

Jeg glæder mig til at se de andre, det er trods alt et halvt år siden show-"familien" var samlet, og de andre har ikke set showet andet end lidt rystede bootleg mobilkvalitets scener hist og her, og jeg medbringer den vilde lyd og en på teamet har et stort PA system der kan afvikle det med alt dynamikken, det bliver fedt!
Gik det godt så ?:)

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10825
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Jenkins skrev: Gik det godt så ?:)
Ja det må man sige, det var en fantastisk weekend, og mange af dem der havde arbejdet backstage under showet kunne nu se det uden afbrydelser og de opdagede helt nye ting. Men hele samværet med dem var så dejligt og opmuntrende, folk grinede, klappede sang med og græd, og sikke mange der kom forbi mig og takkede mig, nogle af dem flere gange. Jeg svævede næsten da jeg skulle hjem igen.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Det er da fedt at høre! Det var jo et vildt projekt for alle involverede sikkert, så det er godt at høre I havde en god reunion.
skriver noder

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10825
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Disse dage går derhjemme på hjemmearbejdspladsen, det er dejligt stille til tider, og nu på 4 arbejdsdag har jeg omsider fået sat et par "gode" højttalere til computere, så når telefonen ikke ringer, så er der musik, håber det kan hjælpe lidt til med at holde humøret oppe :-)

Der kommer løbende lidt pakker til mig de næste dage, så om ikke andet kan jeg fornøje mig med lidt nyt legetøj.

Oprydningsfasen er også indtruffet, lige så stille begynder de forskellige rum at se bedre og bedre ud, og skulle konen læse med herinde, så skrev jeg altså "LIGE SÅ STILLE" hehe.. :-D
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10825
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Postede det egentlig i "Tråden hvor alle kan glæde sig over hvad som helst!", men det passer også fint ind på min blog.

Jeg vandt i rhododendron-træk i weekenden. Dette var efter mange forsøg, og stort arbejde med at grave fri.

For de teknisk interesserede er det en Irus "traktor" som jeg bruger mest om vinteren til at feje sne, den vejer flere hundrede kg, jeg har tvillingetraktordæk på den og slået differentialespærre til.

"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
MarkBass
Forum Donator
Indlæg: 358
Sted: Nyborg

Indlæg af MarkBass »

:-)

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10825
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Efter lang tids grublen har jeg nu omsider fundet ud af hvad mit næste domæne skal hedde. Det skulle ikke være ligegyldigt men alligevel ikke noget der ville dukke op en masse steder, det er ikke for at få besøg, men noget jeg alligevel skal bruge til en del af de services jeg hoster.

Så nu kan jeg flytte alt familienhald.dk ud på en ekstern host som kan tage sig af mails, website osv. og fremover kører alt andet på hald.cloud
Det er pinligt længe der gik inden jeg fandt den.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3653

Indlæg af mediumaevum »

Hald skrev:Efter lang tids grublen har jeg nu omsider fundet ud af hvad mit næste domæne skal hedde. Det skulle ikke være ligegyldigt men alligevel ikke noget der ville dukke op en masse steder, det er ikke for at få besøg, men noget jeg alligevel skal bruge til en del af de services jeg hoster.

Så nu kan jeg flytte alt familienhald.dk ud på en ekstern host som kan tage sig af mails, website osv. og fremover kører alt andet på hald.cloud
Det er pinligt længe der gik inden jeg fandt den.
Forstår dig fuldt ud...

Ja, du skal nok passe på med navnet. Det dukker jo op på meget andet ;)

Men omvendt, det er der jo så mange navne/ting der gør.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10825
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

mediumaevum skrev:
Hald skrev:Efter lang tids grublen har jeg nu omsider fundet ud af hvad mit næste domæne skal hedde. Det skulle ikke være ligegyldigt men alligevel ikke noget der ville dukke op en masse steder, det er ikke for at få besøg, men noget jeg alligevel skal bruge til en del af de services jeg hoster.

Så nu kan jeg flytte alt familienhald.dk ud på en ekstern host som kan tage sig af mails, website osv. og fremover kører alt andet på hald.cloud
Det er pinligt længe der gik inden jeg fandt den.
Forstår dig fuldt ud...

Ja, du skal nok passe på med navnet. Det dukker jo op på meget andet ;)

Men omvendt, det er der jo så mange navne/ting der gør.
Jeg har ikke noget problem med at mit navn er offentligt. Jeg skal bare have opdelt domæne mellem det jeg selv hoster og det andre hoster da det er nemmere i forbindelse med certifikater osv :)
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10825
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Kan se at jeg i går for 11 år siden blev tilmeldt Lydmaskinen, så fik da lige rettet signaturen.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Tillykke! :denmark:
skriver noder

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10825
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Jeg må indrømme at jeg lader mig motivere af sekundære ting.. f.eks.

Motion er kun noget jeg tænker i fordi mit smartwatch holder øje med mig og jeg åbenbart falder for tricket med at lukke aktivitetsringene.
Oprydning i studiet har stået på to-do listen i over et år, men krævede kun en fotokonkurrence på Lydmaskinen for at få det gennemført.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Så må vi håbe, Holger ikke udsteder en konkurrence, hvor man skal vise det hyggeligste skur med en kompressor ;)
skriver noder

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10825
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

bryla skrev:Så må vi håbe, Holger ikke udsteder en konkurrence, hvor man skal vise det hyggeligste skur med en kompressor ;)
Jeg har faktisk også et projekt derude jeg har udskudt, men kompressoren står i værkstedet, jeg har dog planer om at trække en trykluftslange ud i skuret, mon ikke det gælder :lol:
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10825
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Nyt svar