Holgers Blog

Medlemmernes egne blogs om musik, teknik og hverdag.
Forumregler
Kun 1 blog pr. bruger.
Nyt svar
Medlemsavatar
amolin
Medlem
Indlæg: 1030

Re: Holgers Blog

Indlæg af amolin »

Holger skrev:Det er nemlig noget sludder når folk påstår at Nespresso på nogen måde SMAGER dårligere - tværtimod.

http://www.aeonmagazine.com/being-human ... -artisans/
Mnja, kommer jo an på hvem man spørger ;)
http://www.dr.dk/p3/programmer/gomorgen ... -kop-kaffe

Jeg har udskiftet mit Nespresso, som jeg før havde i studiet, med en espresso maskine der tager hele bønner.
Jeg kan have to typer bønner i, i den ene beholder har jeg Peter Larsen Cafe Espresso, og i den anden er der Peter Larsen Rød. Jeg har ikke haft nogen klager fra mine faste kunder, og personligt kan jeg bedre lide den røde Peter Larsen, end den blå Nespresso kapsel som var min favorit der...

Det er klart nemmere med Nespresso, der er mindre rengøring og ting, specielt for en der ikke drikker kaffe selv (som du skrev du ikke gør ret tit).
Men smagen, jeg kan meget bedre lide det jeg har nu, ellers havde jeg ikke udskiftet Nespresso systemet.

Forresten, husk at afkalke din pixie jævnligt, da det smager rigtig grimt når der er for meget kalk i den.
- Anders
Facebook: [url]http://www.facebook.com/amdrl[/url]
Mit studie: [url]http://beatthemic.com[/url]

Medlemsavatar
amolin
Medlem
Indlæg: 1030

Indlæg af amolin »

Fandt lige den her:
http://www.lifehacker.com.au/2013/04/ne ... d-rubbish/

Man kan vist finde sider der understøtter alle meninger, bare man leder lidt :)
- Anders
Facebook: [url]http://www.facebook.com/amdrl[/url]
Mit studie: [url]http://beatthemic.com[/url]

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Well, jeg holder mig hellere til Michelinkokke som kilde.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

amolin skrev: Forresten, husk at afkalke din pixie jævnligt, da det smager rigtig grimt når der er for meget kalk i den.
Nespresso giver mig besked når det er på tide. Baseret på mit postnummer anslår de kalkmængden i vandet for større præcision.

Medlemsavatar
amolin
Medlem
Indlæg: 1030

Indlæg af amolin »

Holger skrev:
amolin skrev: Forresten, husk at afkalke din pixie jævnligt, da det smager rigtig grimt når der er for meget kalk i den.
Nespresso giver mig besked når det er på tide. Baseret på mit postnummer anslår de kalkmængden i vandet for større præcision.
Håber det virker for dig, gjorde det ikke for mig. Jeg skulle rense den meget oftere for at beholde den gode smag.
Anyway, det må du selvfølgelig helt selv om, var bare venlig ment da det var noget jeg rendte i :)
- Anders
Facebook: [url]http://www.facebook.com/amdrl[/url]
Mit studie: [url]http://beatthemic.com[/url]

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Klart, tak :-)

Vi har haft en hjemme (Frederiksberg) i 1.5 år og den virker og smager fortrinligt.

Min mors og fars (Karlstrup) skal afkalkes tiere, da vandet der er meget kalkholdigt.

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Kan ikke se hvorfor det at nogle michelin restauranter bruger nespresso maskiner, skulle betyde at det er den bedste kaffe. Kaffe er jo, michelin stjerne eller ej, ikke den primære vare hos en restaurant, så at vælge en kaffeløsning som smager næsten ligeså godt som det bedste, men til gengæld er ufatteligt meget nemmere og hurtigere giver rigtig god mening. Havde det været cafeer eller kaffebarer, hvor kaffen er det primære, som havde skiftet til nespresso maskiner ville jeg blevet meget overrasket. Men deres test er jo også en joke. De tester én nespresso kapsel, imod en kaffe som et hotel bringer ud med room service og så imod nogle forkert ristede og for groft kværnede bønner, som blev kværnet for 4 dage siden! :shock: Den test og artikel hører vidst til skralderen. Men anyway så er der jo ingen der kan lave smagstest på mine smagsløgs vegne. Har blot selv konkluderet at de gange jeg har fået nespresso, så har jeg følt at der manglede noget ved smagen. Håber jeg en dag har mulighed for at lave en ordentlig blindtest.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Nu er det jo en smagssag hvad man kan lide, og derfor kan det være svært at afgøre, nogle foretrækker Pepsi over CocaCola, så nogle gange er det billige bras det foretrukne.

Personligt kan jeg ikke lide Nespresso da det smager af kaffe, eftersom jeg ikke kan lide kaffe. Jeg kan heller ikke lide det om det så var lavet med nyristede bønner, friskmalet og med det korrekte tryk på den korrekte temperatur. Derfor er dette jo en endeløs diskution.. Der er forskel på hvad man foretrækker af kaffe, ligesom der er forskel på hvilke monitors, mikrofoner, plugins osv. man foretrækker.

Personligt inden for Cola foretrækker jeg CocaCola, men køber for det meste Harboe Classic da pris/kvalitet passer bedre sammen. Nespresso er måske den bedste løsning pris/bekvemmelighed.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Mark Norup
Medlem
Indlæg: 1146

Indlæg af Mark Norup »

Nespresso er helt klart det nemmeste og det er også det jeg vil vælge at have i mit studie af netop den grund.
Derhjemme vælger jeg "rigtig" espresso... Maskine og ekstern kværn.
Det gør jeg fordi jeg elsker processen med at lave kaffen og hele håndværket.
Ellers er jeg med på AVS holdning til artiklen og testen fra Julian Baggini
Mvh.
Mark Norup

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Hald skrev: Personligt inden for Cola foretrækker jeg CocaCola, men køber for det meste Harboe Classic da pris/kvalitet passer bedre sammen.
Er der en moderator til stede? :puke: :-P


Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Din blog er nok den mest besøgte af blogs'ne herinde, og hvis du gider bruge 20 minutter på at glo denne video fra Graham fra The Recording Revolution, kunne jeg godt tænke mig at høre hvad du synes om hans råd i denne video, gerne fra så mange perspektiver som muligt:

How To Get Paid For Recording And Mixing - TheRecordingRevolution




Evt. link:

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Jeg kigge på det snart :-) Holder ferie bortset fra en dag i studiet i morgen.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Argh, kan ikke holde koncentrationen med al det ævle ævle han kører. Sorry, Christoffer! Der er muligvis interessante ting i, men over 20 minutter af den slags kan jeg desværre ikke holde til.

Studieombygning
Får akustikeren ud i studiet på næste onsdag igen, hvor vi skal lave nogle præcise beregninger på 1. refleksionspunkter. Tricket bliver at finde det optimale sted til skillevæggen, vinklerne på "hjørnerne" af væggen, og ikke mindst hvordan det påvirker de første refleksionspunkterne i forhold til de to bærende murstensstolper jeg har i rummet og min siddeposition.

Jeg ved ca. hvor min siddeposition skal være, så den er mere eller mindre givet. Men der er heldigvis stor frihed til at sætte akustikvæggen, så jeg er fortrøstningsfuld. Evt. må jeg/vi lave den gammeldags spejltest.

Masters
Tilbage fra ferie i et par uger nu og i fuld galop. I denne uge en røvfuld rock, Nik & Jay, og Sisse Marie. Et enkelt klassisk filmprojekt, og i morgen et album med eksperimenterende sange fra en kunde i New York. Sjove numre med eksperimenterende vokaler og enormt basset.

Har jeg forskellige projekter på samme dag, så arrangerer jeg ofte projekterne efter stilart eller aggressivitet, hvis der altså ikke er nogen deadline på selve dagen. Jeg starter dagen ud med de mest stille dynamiske eller stille projekter og fortsætter med de mest hårdtpumpede. Er der stor variation i selve projektet, så er rækkefølgen ikke givet på forhånd, men ofte begynder jeg med et repræsentativt nummer, hvis muligt.

Jeg har oplevet nogle få gange for år tilbage, hvor jeg burde have holdt en lille pause inden jeg skiftede projekt, da jeg lader mig påvirke af stemningen. Dvs. har jeg siddet og lavet 5 hårde rocknumre, så skal jeg gerne holde mindst 10-15 minutters kaffepause med total ro inden jeg laver et klassisk værk på samme dag. Så nu arrangerer jeg simpelthen dagen derefter på forhånd.

Jeg foretrækker at arbejde maksimalt 6 timer i træk med mastering. Den 7. time er ok, hvis det kan klares på rutinen (som man ikke skal undervurdere inden for noget felt, heller ikke mastering, til trods for det lidt negative klingende begreb), men i den 8. time er mine ører og hjerne træt, så den gør jeg ikke. Så splitter jeg projektet op på to dage.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Holger skrev:Argh, kan ikke holde koncentrationen med al det ævle ævle han kører. Sorry, Christoffer! Der er muligvis interessante ting i, men over 20 minutter af den slags kan jeg desværre ikke holde til.
Fair nok. :)

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

#1 på iTunes med nyeste Nik & Jay - Pænt Nej Tak

Til gengæld mega nedtur over at blive spurgt om Burhan G og måtte melde pas pga. en booket kalender. Har ellers forsøgt at rykke rundt, men det var en deadline, der ikke kunne rykkes fra selskabets side.

På den ene side glæder jeg mig over at være utroligt booket, men det har også en bagside fordi fleksibiliteten ryger. Eneste løsning er at sætte priserne op igen og optræne en afløser.

Medlemsavatar
KristianNielsen
Medlem
Indlæg: 2491
Sted: Holbæk

Indlæg af KristianNielsen »

Havde du ikke samme dilemma med Rasmus Seebach? Opsiger gerne min uddannelse for at blive mix/master-elev :dollargrin:

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Haha, hvordan faen kunne du huske det? Klæbehjerne ;)

Jo, samme problem, men med den krølle, at jeg dog havde Rasmus på CV'et med Engel og i øvrigt arbejde sammen med ham og hans bror helt tilbage fra G-Bach dagene på EMI.


Medlemsavatar
AnotherDan
Forum Donator
Indlæg: 2687
Sted: Søborg

Indlæg af AnotherDan »

Godt at høre der er gang i biksen Holger! :thumbup:
A fancy tagline goes here...

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Jo tak, Dan - og i lige måde ved jeg ;)

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Ikke at jeg faktisk har synderligt brug for Flex Pitch, men hold kæft hvor er det både vellydende og nemt at bruge i Logic Pro X.

Jeg tror at folk med Logic Pro X for fremtiden vil tænke to gange før de investerer i Melodyne. Workflow og kvalitet er helt i top. Det er en kæmpe thumbs up herfra.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Så fik jeg iOS7. Kører sgu udmærket og ser pænt ud. Clean & crisp. De pastelfarvede ikoner på nogle ting er ok, ikke noget der generer mig. Og generelt er det skønt at slippe for det der træ & læder look...

Medlemsavatar
keen
Medlem
Indlæg: 1577
Sted: Aarhus, næsten.

Indlæg af keen »

Har kørt med det en uges tid. Der er en masse småting man skal vænne sig til, det eneste jeg ikke er blevet gode venner med endnu, det er kalenderen.
Microsoft Certified og Apple fanboy!

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Jeg bruger Week Cal.

Jeg har prøvet alle andre kalendere, men uden at finde noget så godt og tilpasningsmuligt.

-
Og endnu en lille update, har masteret 2 ud af 5 nominerede til Best Danish Act til MTV European Music Awards 2013 i Holland.

Nyt svar