Holgers Blog

Medlemmernes egne blogs om musik, teknik og hverdag.
Forumregler
Kun 1 blog pr. bruger.
Nyt svar
Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Sted: UdkantsDanmark

Re: Holgers Blog

Indlæg af Hugo »

God bedring, husk at spritte af, altså indvortes. Det kan hjælpe på humøret :)

Default avatar
Mike-air
Forum Donator

Indlæg af Mike-air »

Holger skrev:
man 24. aug 2020 00:03
For mig er det pt. ondt i halsen, trykken for brystet, let tør hoste, træthed og mærkeligst af alt: koldsved uden feber.

37,1 grader men kold og varm og klam på 2. dag nu, ingen bedring.
Efter at have været 2 dage i Disneyland i Florida i februar havde jeg præcist samme symptomer: Koldsved, hoste, ondt i halsen, men ingen feber. Det dukkede op igen et par dage efter jeg var kommet hjem. I Florida betød det 3-4 dage i sengen, og da jeg kom hjem fik jeg lige en uge ekstra.

Det lader til at løgene, ja altså smagsløgene -bliver angrebet først. Så hvis din smagssans er ændret kan det været et tegn. Du kan jo evt. bede din kone lave noget rigtig lækkert mad et par dage i træk, så du kan teste om det er det. Husker ikke om det var tilfældet ved mig, men jeg husker tydeligt at en helt ny (tør) følelse i halsen dukkede op. Og den er jeg faktisk ikke sluppet af med igen.

Ved ikke om det var the 'rona i mit tilfælde- men nu var der jo officielt ingen smittede i Florida i Februar...
Så derfor er det jo nok helt udelukket at det var det :roll: :lol:

God bedring.

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator

Indlæg af Pastorius »

Jeg havde den oplevelse, da min søn var forkølet (ondt i halsen/hoste), at lægen ikke ville henvise til test fordi der ingen feber var. Så var jeg nødt til selv at bestille test. Det var der ventetid på. Her i Sorø 1,5 uge (der er kun tests om fredagen, og der var booket i den førstkommende). Ellers var der Næstved, hvor der var 2-3 dages ventetid.
Derefter er der vist også forsinkelse på svar - så der går nemt en uge fra man konstatere symptomer til man kan have svar fra en test. (Hvor hurtigt det kan gå med henvisning fra læge, ved jeg ikke)

Jeg endte med at følge lægens råd, og holde ham hjemme til han var symptomfri. Heldigvis har der været mange forkølede drenge fra hans årgang på skolen og til basket. Jeg ved at flere af dem er testet, og ingen af dem positive.
--
Robert

Medlemsavatar
Madelaire
Forum Donator
Sted: Sydfyn

Indlæg af Madelaire »

Mere info. Blev testet for et par uger siden i Svendborg med lægehenvisning (easy done pr telefon). Fik tid til podning ( :puke: ) to timer efter og svar dagen efter. Har ikke helt luret systemet, men er ret sikkert på at det bliver ekspederet en del hurtigere hvis du er henvist med symptomer end hvis du bare selv bestiller en tid.

Medlemsavatar
MarkBass
Forum Donator
Sted: Nyborg

Indlæg af MarkBass »

Jeg har være testet 2 gange i Odense: 10/7 og 20/7. Begge gange fik jeg tid samme dag og svar dagen efter. Der må være sket noget enten med kapaciteten eller med antallet der skal testes...

Medlemsavatar
Holger  
Audio Alchemist
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Ja, det ser sådan ud desværre. Well, nok brok, det er bare at bide i det sure æble.

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Fuldt forståeligt mht. grill fest. God bedring 🙂

Medlemsavatar
Hippo
Synth-hvisker
Sted: FishCorp

Indlæg af Hippo »

jeg har hørt det skulle være smart at drikke noget afløbsrens .. måske et forsøg værd?
Rune Borup :: Producer / Tekniker / Synth-hvisker @ FishCorp

Medlemsavatar
derermusikanten000
Medlem
Sted: copenhagen

Indlæg af derermusikanten000 »

Hippo skrev:
man 24. aug 2020 12:50
jeg har hørt det skulle være smart at drikke noget afløbsrens .. måske et forsøg værd?
Hvis du tror at din kommentar er sjov så tager du i den grad fejl :puke:

Medlemsavatar
Holger  
Audio Alchemist

Indlæg af Holger »

Er det ikke kun i Donald Trump-land, at folk hopper på den slags

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem

Indlæg af MrBacon »

Holger skrev:
man 24. aug 2020 21:27
Er det ikke kun i Donald Trump-land, at folk hopper på den slags
Jo, med lidt hjælp fra præsidenten

Medlemsavatar
Holger  
Audio Alchemist

Indlæg af Holger »

Bare en lille update for dem som har fulgt med i min uhyrligt spændende C19 test.

Først krævede det et opkald til min elendige lægepraksis i Nr. Lyndelse, som desværre var lukket for telefonopkald efter kl. 12, for hvem har også brug for lægen efter kl. 12.

Derefter et opkald til lægens akuttelefon, og efter lidt brok fra mokken i den anden ende om hvorvidt en C19 test med symptomer nu også var "akut", så fik jeg allernådigst lov at bestille en tid på Coronaprover.dk.

Herefter dog først ind på Borger.dk og logge ind med NemID for at tilmelde mig Vævsanvendelsesregisteret.

Efter en serie uld-i-mund svarmuligheder med samtidigt ekskluderende punkter, så lykkedes det mig (måske) at fravælge "frit valg på alle hylder til at bruge dine prøver til hvad der passer os". Det er ikke helt klart om de stadig har tænkt sig at gemme mit genetiske materiale til andre ting, man måtte nemlig kun vælge 1 ud af 4 punkter.

Efter 41 minutters online kø på Coronaprover.dk lykkedes det mig at bestille en tid, men jeg blev smidt af midt i proceduren og måtte logge ind igen. I dag tirsdag fik jeg så en tid kl. 11:15.

Desværre var der ingen oplysning om præcis hvorhenne eller hvordan prøven skulle foregå på hospitalet. Ved et tilfælde under parkeringen ved OUH opdagede jeg, at de faktisk havde opsat drive-in tests på en parkeringsplads lidt væk. Smart, men kun smart hvis man altså opdager det.

Nu er der så op til to dages ventetid på svaret, men eftersom skrabet var et overfladisk skrab i den øverste del af halsen, så har jeg ikke voldsom tillid til at prøven var grundig. Jeg må muligvis gentage hele proceduren én gang til om et par dage, da jeg er overbevist om at jeg har C19 og muligvis er ved at dø (min kone mener dog, at jeg overdriver lidt).

Min midterste søn har tilbudt at tage fri de sidste dage af mit liv. Er i tvivl om hvorvidt det er altruisme eller bare fordi han gerne vil pjække fra skole.

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Hold ham op på løftet, den dag det virkelig gælder.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator

Indlæg af Pastorius »

Holger skrev:
tirs 25. aug 2020 14:35
Bare en lille update for dem som har fulgt med i min uhyrligt spændende C19 test.

Først krævede det et opkald til min elendige lægepraksis i Nr. Lyndelse, som desværre var lukket for telefonopkald efter kl. 12, for hvem har også brug for lægen efter kl. 12.

Derefter et opkald til lægens akuttelefon, og efter lidt brok fra mokken i den anden ende om hvorvidt en C19 test med symptomer nu også var "akut", så fik jeg allernådigst lov at bestille en tid på Coronaprover.dk.

Herefter dog først ind på Borger.dk og logge ind med NemID for at tilmelde mig Vævsanvendelsesregisteret.

Efter en serie uld-i-mund svarmuligheder med samtidigt ekskluderende punkter, så lykkedes det mig (måske) at fravælge "frit valg på alle hylder til at bruge dine prøver til hvad der passer os". Det er ikke helt klart om de stadig har tænkt sig at gemme mit genetiske materiale til andre ting, man måtte nemlig kun vælge 1 ud af 4 punkter.

Efter 41 minutters online kø på Coronaprover.dk lykkedes det mig at bestille en tid, men jeg blev smidt af midt i proceduren og måtte logge ind igen. I dag tirsdag fik jeg så en tid kl. 11:15.

Desværre var der ingen oplysning om præcis hvorhenne eller hvordan prøven skulle foregå på hospitalet. Ved et tilfælde under parkeringen ved OUH opdagede jeg, at de faktisk havde opsat drive-in tests på en parkeringsplads lidt væk. Smart, men kun smart hvis man altså opdager det.

Nu er der så op til to dages ventetid på svaret, men eftersom skrabet var et overfladisk skrab i den øverste del af halsen, så har jeg ikke voldsom tillid til at prøven var grundig. Jeg må muligvis gentage hele proceduren én gang til om et par dage, da jeg er overbevist om at jeg har C19 og muligvis er ved at dø (min kone mener dog, at jeg overdriver lidt).

Min midterste søn har tilbudt at tage fri de sidste dage af mit liv. Er i tvivl om hvorvidt det er altruisme eller bare fordi han gerne vil pjække fra skole.
Jeg tænker faktisk du har været så uheldig at ramme ind i en kombination af at du har pådraget dig både Covid-19 og ManFlu - det lyder i hvert fald sådan ;) Konen må da kunne forstå hvor alvorligt det er.
--
Robert

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator

Indlæg af Pastorius »

david mondrup skrev:
tirs 25. aug 2020 14:55
Hold ham op på løftet, den dag det virkelig gælder.
Hvis han minder om min søn, så betyder de sidste dage af livet fra nu af...
--
Robert

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Jeg håber da at du klarer den, god bedring Holger.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 12 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Holger  
Audio Alchemist

Indlæg af Holger »

Børnene er begyndt at sætte små mærkater under de ting de vil arve.

Viggo har spurgt ind til min livsforsikring og om hvorvidt noget er øremærket til børnene eller mor får det hele.

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

God optimistisk opbakning fra hjemmet!
skriver noder

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

:dollargrin: de kære små
MacBook Pro tidlig 2015, 13", High Sierra. Logic 10.4.4
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
deMib
SEO Guru
Sted: The World

Indlæg af deMib »

Om du har C19 ved jeg ikke, men jeg er ret sikker på du dør alligevel. Håber bare ikke det bliver lige med det samme. Men det er nu, trods alt, godt, at ungerne er velforberedte og får sat nogle mærkater på inventaret :-)
Download min (1400 siders) SEO bog i den fulde version - [url=http://www.demib.dk/download-gratis-seo-bog/]helt gratis her[/url]

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator

Indlæg af Morten B »

Ja, kan vi lige få en status? Er livet allerede ebbet ud, eller har du et guld plader i dig endnu? 😅

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem

Indlæg af MrBacon »

Kan jeg nå at smide en gul lap på dine monitors?

Medlemsavatar
Holger  
Audio Alchemist

Indlæg af Holger »

It's alive... det har peaket nu. Negativ C19 test. I stedet er det en anden omgang meget smitsom øvre luftvejsinfektion og astmatisk bronkitis, med mindre det var en falsk negativ test.

Børnene har alle haft det i blot et par dage hver. Mig har det så ramt rigtig hårdt. Konen er umiddelbart sluppet fri, hvilket jeg ikke fatter efter som vi har snavet i bund.

Ørene/næsen/snot var der intet af, meget usædvanligt, men dejligt. Så jeg har arbejdet i det omfang koldsveden og trætheden ikke lagde mig ned, hvilket har inkluderet to Christopher singler, Rasmus Walter, Anton Walter (ja pudsigt tilfælde), Saveus, m. fl.

Regner med at være helt rask om en uge eller 10 dage.

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator

Indlæg af Morten B »

Antiklimaks.

Nyt svar