Holger skrev: ↑søn 10. mar 2024 20:06Hey ChristofferChristoffer I. N. skrev: ↑lør 18. nov 2023 01:12 Hey Holger, håber det er OK at stille spørgsmålet her på din blog, istedet for at lave en meget specifik tråd, til noget der ikke burde være det store i..
Nu jeg vil til at dyppe tæerne i linear phase EQ'ing i Pro-Q 3, hvilken mode skal jeg så vælge? Den defaulter til Medium, der er en under og en 3-4 over..
Ifølge manualen ligner det nærmest kun, at Medium og High giver mening til almindelig brug. - Almindelig brug for mig er også 4 stakkede bells med max Q og 30dB cut pr. bell, i natural phase.... - Det var nok ikke den slags jeg ville bruge linear phase til... Det er primært parallel filtrering, eller når jeg vil dæmpe noget en smule med en shelf, uden at høre fasedrejet.
Om Maximum står der possible pre-echo problems. Kan man af det udlede, at jo "højere" linear phase mode man vælger, jo mere pre-ringing vil der være?
Jeg kan sagtens finde på at compresse 20-40dB, så pre-ringing er bestemt også værd at tage højde for, for mig.
Og hvad bruger du eventuelt selv af linear phase mode(s)?
Missede den her.
Jeg kan slet ikke køre den maximale uden problemer, så den undgår jeg. Har ikke testet for nylig, men jeg mener PDC'en er ude af sync ved max setting (i Logic i hvert fald).
Oplever ikke at der er væsentlig hørbar forskel for mig, så jeg bruger bare Medium i FIR mode/lineær mode, selvom jeg bruger det ret sjældent.
Tak for opfølgning!