Holgers Blog

Medlemmernes egne blogs om musik, teknik og hverdag.
Forumregler
Kun 1 blog pr. bruger.
Nyt svar
Medlemsavatar
lovesquad
Forum Donator
Indlæg: 734
Sted: København

Re: Holgers Blog

Indlæg af lovesquad »

Holger skrev:Efter serverflytning og sommerferie, så er Lydmaskinen tilbage på fuld kraft med 600.000 sidevisninger om måneden. Lørdag er ugens sløveste dag, tirsdag er ugens mest velbesøgte dag, næsten uden undtagelse. Antallet af unikke besøgende højere end nogensinde og tilsyneladende i stadig stigning.

Den gennemsnitlige session på Lydmaskinen varer lidt over 8 minutter og brugeren læser 9 sider. 80% af brugerne er gengangere, 20% er nye "kunder i bixen" hver måned, hvilket betyder meget høj brugerloyalitet.
ja, jeg er så nok en af de 80 procent - men det er godt nok også et meget brugervenligt forum - der er altid gode informationer at hente og hurtige svar :-) TAK
Så længe det er sjovt.....
http://www.myspace.com/lovesquad

Default avatar
Mgb

Indlæg af Mgb »

Jeg ser Lydmaskinen som den service fra Monty python hvor man kan bestille et skænderi eller diskussion :lol:
Derudover er det bare fedt at man kan få hurtigt svar på sine lydrelaterede spørgsmål :-)


Medlemsavatar
oesterby
Forum Donator
Indlæg: 1573
Sted: Frøstrup, Nr. Nebel

Indlæg af oesterby »

Mgb skrev:Jeg ser Lydmaskinen som den service fra Monty python hvor man kan bestille et skænderi eller diskussion :lol:
Ha ha - good one :-)
Anders Østerby [cand.mag. i musikvidenskab og dansk]
Forstander på http://www.frostruphave.dk


Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Holger skrev:En af mine favoritter!
No it isn't! :-P
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Default avatar
Mgb

Indlæg af Mgb »

Hald skrev:
Holger skrev:En af mine favoritter!
No it isn't! :-P
It is!

Medlemsavatar
Snagglepuss
Medlem
Indlæg: 227
Sted: København

Indlæg af Snagglepuss »

*Ding*
Time's up!
iMac 2.4GHz Intel Core 2 Duo, 2GB RAM og 320GB HD, Logic Pro, Apogee Duet

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

For dem der kender lidt til SEO, så har jeg opnået nogle særdeles tilfredsstillende resultater nu :-)

#1 på stort set alle relevante søgeord der har med Logic undervisning og kurser at gøre. Uanset hvordan du formulerer det, dvs. "Logic undervisning", "Logic kurser", "Logic Pro 9 kursus", "Undervisning i Logic", osv. Ligeledes #1 på andre relaterede søgninger som "mix kursus", "mastering undervisning".

#1 på "Online mastering" og #3 på selve ordet "Mastering". Ret vigtigt at dukke op på selve ordet. #1 på relaterede søgninger som f.eks. "priser på mastering", "mastering priser", m.v.

#3 på "sample cd" med Hit Kit V3.

Andre lidt mindre vigtige søgninger: #5 på "musikproduktion", #8 på "mixning", #5 på "musik på computer".

I min erfaring skal man ligge på første side i Googles organiske søgeresultat eller man kan glemme det helt. Og gerne top 3, og naturligvis helst #1.

Medlemsavatar
Living Smart TV
Forum Donator
Indlæg: 2421
Sted: Vejle

Indlæg af Living Smart TV »

Dét er sgu godt gået - det er ikke noget man kommer sovende til :morning: :morning:

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Nej, du kender jo også lidt til den slags ;-)

Jeg har fokuseret primært på Google på dansk, så resultaterne er ikke gældende for udenlandske søgninger, dog delvist undtaget online mastering og sample cd'en.

SEO er blevet en lille hobby for mig, det er ret spændende. Og man kan jo se resultaterne ret hurtigt, både i Google og på bankkontoen. Som firmaejer er det derfor essentielt for mig at have styr på SEO'en.

Business gennem Google er dog stadig kun en mindre del af kundetilstrømningen, ca. omkring 10%. Men hvis du kan forøge din omsætning med 10%, så er det værd at tage med.

Mit primære grundlag er eksisterende kunder (lidt af et paradoks i virkeligheden) fra pladeselskaber, publishere, producere og privatpersoner - og så kunder via fora, det værende sig Lydmaskinen, Gearslutz eller Logic Pro Help. Jeg kan virkelig se hvordan en bannereklame eller god tråd udmønter sig direkte på omsætningen.

Det undrer mig, at ikke flere på fora gør mere ud af deres signatur til at reklamere for deres produkter eller evt. køber en bannerreklame. Det kan jeg stærkt anbefale.

Medlemsavatar
Lorenzo
Forum Donator
Indlæg: 486

Indlæg af Lorenzo »

Holger skrev:
I min erfaring skal man ligge på første side i Googles organiske søgeresultat eller man kan glemme det helt. Og gerne top 3, og naturligvis helst #1.
Det er godt nok sjældent (never) jeg går videre til 2. side når jeg søger efter noget, og jeg kigger sjældent videre ned end de første fem links. Sådan tror jeg de fleste har det.

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Der er også lavet scanninger af folks øjenbevægelser når de læser et google søgeresultat, der bekræfter, at en placering længere nede end #3 er væsentligt mindre brugbar end nogen lavere placering.

http://googleblog.blogspot.com/2009/02/ ... meets.html

Billede
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Jeg kan sagtens ende på side 8 i mine søgninger, kommer vel an på hvor utilgængeligt det er(læs: hemmeligt)
Da jeg i sin tid ledte efter c64 og amiga demoer eller nærmere historierne, der skulle jeg grave.

Default avatar
Mgb

Indlæg af Mgb »

lakris skrev:Jeg kan sagtens ende på side 8 i mine søgninger, kommer vel an på hvor utilgængeligt det er(læs: hemmeligt)
Da jeg i sin tid ledte efter c64 og amiga demoer eller nærmere historierne, der skulle jeg grave.
Hvorfor ledte du efter C64 og Amiga demoer? Jeg har selv været en "lille" del af demoscenen på C64..

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Jeg fik et nostalgi flip fra da jeg var en ung dreng :-)
Men jeg har fundet dem jeg ledte efter(især c64 demoer og introer) og lidt historier bag scenen.
Jeg er vild med logoerne(jeg laver bla. logoer i mit job idag) og prøvede dengang på at efterligne, og så selvfølgelig musikken.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

david mondrup skrev:Der er også lavet scanninger af folks øjenbevægelser når de læser et google søgeresultat, der bekræfter, at en placering længere nede end #3 er væsentligt mindre brugbar end nogen lavere placering.

http://googleblog.blogspot.com/2009/02/ ... meets.html

Billede
Yeah, nr. 1 eller 2. Allerede som nr. 3 begynder det at falde drastisk.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Har ikke den store succes med Google Adwords, men jeg har haft enormt succes med tråde eller nu reklamer på fora som Gearslutz og Logic Pro Help (og selvfølgelig Lydmaskinen).

Her har jeg købt banner space på Logic Pro Help, som jeg netop har overtalt til at åbne op for den slags.
Vedhæftede filer
Billede 1.png
Billede 1.png (282.96 KiB) Vist 1431 gange

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Jeg har fået en dejlig gave fra min forældrer på 50k. Så kan jeg lige holde fogeden fra døren :-P

Skønt når vi lige har købt ny lejlighed og nr. 2 unge kommer flyvende ud af Sunniva her i næste uge. Termin på torsdag.

Vi har haft en håndværker til at fixe småting i den nye lejlighed. Har købt et sjovt gammelt dørhåndtag fra det renoverede Palace Hotel:

Billede


Pudsigt som visse ting har personlighed. Det er lavet af messing og bakelit.


Og mere gearrelateret, så skifter jeg mine baghøjttalere i surround setuppet ud. Lige nu er det Minipods, men skifter dem til Micropod SE. Små, nuttede og udmærkede i lyden.

Billede

Resten af surround setuppet består af Minipods, Cinepod og Bass Station.

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Holger skrev:nr. 2 unge kommer flyvende ud af Sunniva her i næste uge. Termin på torsdag.
Flyvende, ligefrem? Jeg troede da du havde været med ved en fødsel før?

Held og lykke med ungen.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Det var sgu lige før Viggo kom flyvende ud, det tog kun 40 min fra Sunniva kom ind af hospitalets dør til vi stod med ham i armene. Håber det går lige så glidende med Georg.

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

40 minutter? Jeg kan forestille mig, hun var lidt øm bagefter? Min søster, der er jordemoder, fortæller, at når det går rigtig stærkt, så er det ikke altid så fedt for kvinden, fordi hendes krop ikke når at indrette sig på de ekstreme ting den skal igennem før det hele er overstået.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Hun var en ren Superwoman, ingen problemer. Forklaringer lå nok i at hun havde haft veer fra om formiddagen og der gik to timer før hun kom på hospitalet.

Default avatar
helletofte
Forum Donator
Indlæg: 137
Sted: Tranekær ,Langeland

Indlæg af helletofte »

Pragtfuldt med et nyt barn,good luck,børn er livets bedste gave syntes jeg ..........................
....................... også ...................

Medlemsavatar
Michael Hornung
Forum Donator
Indlæg: 633
Sted: København

Indlæg af Michael Hornung »

:denmark:

Congrats, med kommende fødsel, hejser flaget og håber på det går lige så nemt som med Viggo ;-)

EDIT
Senest rettet af Michael Hornung tors 17. sep 2009 16:33, rettet i alt 2 gange.
Mvh
Michael Hornung

[url=http://www.facebook.com/digitalmovementrecords]Digital Movement Records Facebook[/url]
[url=http://www.youtube.com/dmrdenmark]Digital Movement Records YouTube[/url]

Medlemsavatar
AsgerP
Forum Donator
Indlæg: 10
Sted: Karlstrup

Indlæg af AsgerP »

Wait....wait....wait.....med lykønskningsflagene.........barnebarn nr, 3 er da ikke født endnu....terminen er i dag....og jeg vil helt bestemt som farfar ønske at vide det før at det annonceres på Lydmaskinen :-) Jeg ved dog godt at den virtuelle verden presser sig mere og mere på.
En konstatering: Et barn / barnebarn tilhører den fysiske verden - men vil helt sikkert komme til at operere en langt større del af sit liv i den virtuelle verden end jeg nogensinde kommer til at opleve.
Senest rettet af AsgerP tors 17. sep 2009 16:53, rettet i alt 1 gang.
[url=http://www.homestead.com/dorkingbreed/dorking.html]Hønseavleren[/url]
[url=http://bedandbreakfast1.homestead.com/]Bed And Breakfast i Karlstrup[/url]

Nyt svar