mediumaevum's blog

Medlemmernes egne blogs om musik, teknik og hverdag.
Forumregler
Kun 1 blog pr. bruger.
Nyt svar
Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10824
Sted: Vind / Holstebro

Re: mediumaevum's blog

Indlæg af Hald »

Jeg syntes det er mega fedt at du har fundet noget du kan lide at lave og også har fundet en kanal at dele det via, jeg håber at det bliver godkendt, eller om ikke andet får noget konstruktivt respons som kan rettes til inden det bliver godkendt. :)
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3653

Indlæg af mediumaevum »

Hald skrev:Jeg syntes det er mega fedt at du har fundet noget du kan lide at lave og også har fundet en kanal at dele det via, jeg håber at det bliver godkendt, eller om ikke andet får noget konstruktivt respons som kan rettes til inden det bliver godkendt. :)
Filmen er udskudt på ubestemt tid, dog ikke pga. fejl, men fordi vi er blevet enige om at der nok hellere må være noget bebyggelse rundt omkring (lige nu ligger klosteret på en mark, det var et bykloster).

Havde ellers aftalt at klosteret bare skulle være uden anden bebyggelse, men jeg syntes også selv det så noget forkert ud når man ikke kan se at det faktisk lå i en by...

Håber da virkelig at min velvillighed til at lave ændringer i en film hvis 2-min. længde produktionsmæssigt indtil nu har varet 8-9 måneder (og til sommer runder et år inkl. research) giver noget "payoff" forb. med samarbejdet. Ikke økonomisk, men på anden vis.

Problemet består i, at de fleste af de timer jeg selv havde beregnet og ønsket at bygge videre på projektet, desværre blev konverteret til restitution pga. udmattelse (dog ikke pga. projektet).

Men man må jo forlige sig med sin situation...

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10824
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Ja sygdom og effektivitet går desværre ikke særlig godt hånd i hånd.

Hvis jeg stod i situationen og pludselig skulle lave mere omkringliggende by, ville jeg måske spørge dem om et økonomisk boost til processen hvis man kan købe sig til nogle færdige modeller som måske blot skal rettes lidt til, så kan man jo fremvise en ønskeliste og et totalbeløb.

https://3dexport.com/3d-models/architec ... (medieval)
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3653

Indlæg af mediumaevum »

Hald skrev:Ja sygdom og effektivitet går desværre ikke særlig godt hånd i hånd.

Hvis jeg stod i situationen og pludselig skulle lave mere omkringliggende by, ville jeg måske spørge dem om et økonomisk boost til processen hvis man kan købe sig til nogle færdige modeller som måske blot skal rettes lidt til, så kan man jo fremvise en ønskeliste og et totalbeløb.

https://3dexport.com/3d-models/architec ... (medieval)
Tak for tippet, men ellers tak.

Dur ikke til projektet her, da nogle af husene har visse karakteristika som ikke findes "på markedet".

Og så lang tid tager det heller ikke at lave et bindingsværkshus :)

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3653

Indlæg af mediumaevum »

Netop fået godkendt dette billede.

Det er Gråbrødre Kloster set fra Gråbrødre Kirkestræde i Viborg.

Fil slettet.
Senest rettet af mediumaevum ons 4. mar 2020 22:28, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3653

Indlæg af mediumaevum »

Ups, var kommet til at lave tagstenene (tæt på) for grove og urealistiske. Fixet nu.

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3653

Indlæg af mediumaevum »

Wow... begge mine billeder af Gråbrødreklosteret er blevet 'featured' på CGSociety!

https://cgsociety.org/galleries/featured

https://cgsociety.org/c/featured/pqd1/g ... -abbey-of-
https://cgsociety.org/c/featured/to6g/g ... -abbey-of-

Det er første gang jeg har fået noget "featured" :)

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3436
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Tillykke!

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Fedt nok, stort tillykke... :)
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2968
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Tillykke med det!

Medlemsavatar
TJJ
Forum Donator
Indlæg: 465
Sted: Danmark

Indlæg af TJJ »

Fedt :clap:

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3653

Indlæg af mediumaevum »

Så er en 2 min. film lavet, og godkendt af museumsinspektøren. Mangler dog lige det sidste feedback fra de førende borgforskere, arkæologer og andre professionelle inden for historie, før jeg vil dele linket.

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3653

Indlæg af mediumaevum »

Så er Gråbrødre-filmen godkendt og klar til visning. Se tråden i Din Musik (har komponeret 2 soundtracks til filmen).

Det har været en lang omgang, pga. en del tilrettelser undervejs. Men færdig blev den da.

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3653

Indlæg af mediumaevum »

Er nu gået igang med Karup Kirke som animation/rekonstruktion.

Til det formål har jeg lavet et "musikinstrument", af en slags:
churchbell_rigged.jpg
churchbell_rigged.jpg (107.12 KiB) Vist 2972 gange
Den er selvfølgelig rigged/klar til animation. Tog godt nok sin tid at få bjælken med klokken til at svinge/rotere når man trækker i reb-controllerne.
(har lavet nogle controllers til rigging-systemet, som gør det mere overskueligt at få klokken til at "ringe"/bevæge sig, samtidig med at det tilhørende reb følger med).

Lavet i Blender.

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3653

Indlæg af mediumaevum »

Må nok også hellere se at få lavet noget musik... der var vist noget om en "Requiem" der blev efterspurgt :)

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3653

Indlæg af mediumaevum »

...

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3653

Indlæg af mediumaevum »

Jeg er overud taknemmelig over al den feedback (konstruktiv kritik) som jeg har fået, og - forhåbentligt -
bliver ved med at få. Det er ikke altid jeg kan rette i et allerede publiseret værk. Men jeres feedback indgår 100 % i overvejelserne om alt fra modeller, textures, animation og sammeklip til musikvalg- og komposition i fremtidige videoer.

Jeg går f.eks. tilbage i gamle tråde for at finde kritik fra tidligere, til brug i nuværende projekter under udarbejdelse.

Derfor har jeg brug for lige præcis jer. I er med til at forbedre mine evner og dermed kvaliteten af det jeg uploader.

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3653

Indlæg af mediumaevum »

Jeg ville ønske jeg ikke var så energiforladt, træt og udmattet næsten hele tiden. Så kunne det være, jeg ville få mere overskud til at lave bedre videoer og bedre musik.

Er der nogen som har tips/idéer til hvordan man booster energiniveauet i forhold til kreativitet?
Har forsøgt med kaffe. Men den virker kun kortvarigt, og kun nogle gange.
Senest rettet af mediumaevum ons 20. maj 2020 08:38, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
derermusikanten000
Medlem
Indlæg: 1299
Sted: copenhagen

Indlæg af derermusikanten000 »

Lav noget andet end du plejer - så kommer det nok igen af sig selv

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3653

Indlæg af mediumaevum »

Mit liv er på standby for tiden. Derfor får jeg ikke lavet så meget musik/animation, som jeg ellers gerne ville.

Jeg kom til skade med mit knæ (igen igen, knæet går af led) i marts, og nu venter jeg på operation.

Har været virkelig hårdt for mig at komme igennem med undersøgelser osv. og i en lang periode efter operationen må jeg ikke sidde ved et skrivebord, men skal ligge med benet hævet - i 2-6 uger, og den tid jeg ikke bruger på det, skal bruges på genoptræning.

At bruge sin PC til musik og animation bliver umuligt når man skal ligge med benet oppe.

Kan iøvrigt fortælle, at angst i kombination med at komme til skade, er en meget uheldig cocktail.
Er rædselsslagen for at komme ind på et hospital. :(
Senest rettet af mediumaevum søn 31. maj 2020 21:30, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

God bedring!

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3653

Indlæg af mediumaevum »

Christoffer I. N. skrev: søn 31. maj 2020 20:56 God bedring!
Takker.

Det sagt, så regner jeg bestemt med at vende tilbage til musik og animation, lige så snart jeg får mulighed for - og energien til det.

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3653

Indlæg af mediumaevum »

Jeg er igang med at lave en rekonstruktions-animation af Karup Kirke, helligkilden mv. som det har set ud i middelalderen.

Er lige blevet færdig med et stillbillede, inden sommerferien, som er meningen skal blive til én af animations-sekvenserne.

Her et par billeder af Karup Kirke, nu - og for 500 år siden:

Billede

Tilbage idag står - som I sikkert kan se - kun skibet. Kor, apsis og tårn er væk. Kun en rundbuet indmuring markerer sideskibenes placering.

Medieval Pilgrimage.jpg
Medieval Pilgrimage.jpg (390.88 KiB) Vist 2506 gange
Min rekontruktion skal forestille pilgrimme som valfarter til helligkilden og kirken i middelalderen. Man kaldte også Karup Kirke for "domkirken på heden".

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3653

Indlæg af mediumaevum »

Slet

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3653

Indlæg af mediumaevum »

Så er min webside klar:
https://medievalhistory.webnode.dk

Er der for mange reklamer? Det er en gratis hjemmeside, og jeg bruger adblocker, så jeg får ikke nogen reklamer. Men jeg vil bare vide, om I andre oplever irriterende reklamer på siden?

Nyt svar