Hvad tænker du idag..

Medlemmernes egne blogs om musik, teknik og hverdag.
Forumregler
Kun 1 blog pr. bruger.
Nyt svar
Medlemsavatar
Daniel Tuladhar
Medlem
Indlæg: 123
Sted: Denmark

Hvad tænker du idag..

Indlæg af Daniel Tuladhar »

Jeg føler altid jeg har været drevet når det kommer til musik, men føler nogengange at jeg står og kæmper alene. Og der dukker altid tanker op omkring musik, hvad man kunne gøre eller hvad der måske kan lade sig gøre. Konstellationer stadig u-udforsket og drømme stadig i tegnebrættet. Idag tænker jeg :

Hvor kunne det være fedt at finde en dygtig akustisk guitarist som er inspireret af Ben Harper. Lave en plade og spille på små cafeer og hygge sig. Simpelt og lækkert:)

Medlemsavatar
GoatSonds
Medlem
Indlæg: 1432
Sted: Vanløse

Indlæg af GoatSonds »

Fed tanke! Glæder mig allerede til den næste :-D

Medlemsavatar
Daniel Tuladhar
Medlem
Indlæg: 123
Sted: Denmark

Indlæg af Daniel Tuladhar »

Byd endeligt ind med tanker, små såvel store :)

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Hold kæft du har en god stemme!

Følger også gerne med i dine tanker.

Edit: Kan rigtig godt lide "New York" fra "World of insanity"

Medlemsavatar
Daniel Tuladhar
Medlem
Indlæg: 123
Sted: Denmark

Indlæg af Daniel Tuladhar »

Uncite skrev:Hold kæft du har en god stemme!

Følger også gerne med i dine tanker.

Edit: Kan rigtig godt lide "New York" fra "World of insanity"
Tak for det! Tænker efter at hørt din musik at det kunne være fedt at høre hvordan det ville lyde hvis du fik en trommeslager til at lave en sprød backbeat, hvor du så implementerede dine fede spacial lyde. Jeg er igang med at bruge ham her http://www.drumrecording.dk, det er en super fed oplevelse at bruge en rigtig trommeslager. Han er villig til at forhandle med prisen, super fin og professionel. Hvis du er istand til at lave noget mere melodisk i stil med den gamle seal, skal jeg gerne ligge noget vokal på. Godt arbejde, og fedt med dine free samplepacks!!

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12755
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Er denne blog lavet for at alle kan dele deres tanker, eller er det en personlig blog for dig, Daniel? Her er min tanke i dag, som jeg også har brugt noget tid på at videregive til mine elever:

Bliv forelsket i dine lyde!
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Daniel Tuladhar
Medlem
Indlæg: 123
Sted: Denmark

Indlæg af Daniel Tuladhar »

david mondrup skrev:Er denne blog lavet for at alle kan dele deres tanker, eller er det en personlig blog for dig, Daniel? Her er min tanke i dag, som jeg også har brugt noget tid på at videregive til mine elever:

Bliv forelsket i dine lyde!
Alle er velkommen, det er frit slag.

Personligt selv ville jeg i starten slet ikke producere musik, bare gerne finde en der kunne forstå mit univers. Det var svære end som så, halvfærdige projekter og en masse sange som aldrig fik sin plads. Så blev jeg nødt til at gå igang selv
Det fantastiske der skete var at jeg forelskede mig i lyd. Hvis jeg ikke havde forelsket mig i lyd havde jeg nok ikke blevet ved særlig længe. Nu har jeg produceret seriøst i 3 år, slidt som en sherpa, lavet 3 albums og kan se min gradvis udvikling. Og føj hvor er der meget stadigt at lære, og hvor er det fantastisk.

Så min kontra tanke er :
Lyd er fantastisk, lyd er kunst, lyd er universalt. For kan føle dig igennem lyd selv om du ikke ligger ord på.

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Daniel Tuladhar skrev:Tak for det! Tænker efter at hørt din musik at det kunne være fedt at høre hvordan det ville lyde hvis du fik en trommeslager til at lave en sprød backbeat, hvor du så implementerede dine fede spacial lyde. Jeg er igang med at bruge ham her http://www.drumrecording.dk, det er en super fed oplevelse at bruge en rigtig trommeslager. Han er villig til at forhandle med prisen, super fin og professionel. Hvis du er istand til at lave noget mere melodisk i stil med den gamle seal, skal jeg gerne ligge noget vokal på. Godt arbejde, og fedt med dine free samplepacks!!
Har brugt Jesper fra Drumrecording en enkelt gang før for laaaang tid siden. Super kvalitet :thumbup:

Jeg ville klart være frisk på at slå pjalterne sammen om et lille nummer på et tidspunkt!

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12755
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Daniel Tuladhar skrev:
david mondrup skrev:Er denne blog lavet for at alle kan dele deres tanker, eller er det en personlig blog for dig, Daniel? Her er min tanke i dag, som jeg også har brugt noget tid på at videregive til mine elever:

Bliv forelsket i dine lyde!
Alle er velkommen, det er frit slag.

Personligt selv ville jeg i starten slet ikke producere musik, bare gerne finde en der kunne forstå mit univers. Det var svære end som så, halvfærdige projekter og en masse sange som aldrig fik sin plads. Så blev jeg nødt til at gå igang selv
Det fantastiske der skete var at jeg forelskede mig i lyd. Hvis jeg ikke havde forelsket mig i lyd havde jeg nok ikke blevet ved særlig længe. Nu har jeg produceret seriøst i 3 år, slidt som en sherpa, lavet 3 albums og kan se min gradvis udvikling. Og føj hvor er der meget stadigt at lære, og hvor er det fantastisk.

Så min kontra tanke er :
Lyd er fantastisk, lyd er kunst, lyd er universalt. For kan føle dig igennem lyd selv om du ikke ligger ord på.
Jeg må nok kvalificere min tanke lidt; jeg har tænkt meget over sounddesign i de seneste måneder, og en af de tanker der har slået mig er, hvor nemt det er med en almen musikalsk baggrund at komme til at køre på autopilot når jeg producerer. Noget a la "der skal lige noget højt shakeragtigt på her", og så finder man et shakerloop og smider det på, konstaterer at det virker som det skal, og går videre. Men det er i virkeligheden at være for uambitiøs. Jeg tænker, at det må gøre noget godt at bruge lyde som man er så glad for, at de ikke bare bliver en anonym brik i puslespillet, men bliver til noget jeg har lyst til at høre på - også solo, og i længere tid. De enkelte lyde skal være så gode at jeg kan forelske mig i dem, få dem på hjernen og ikke kunne få dem ud igen. Og opfylder en lyd ikke det krav, så skal jeg arbejde med den indtil den gør det, eller også bare springe den over.

Det har som sagt rumsteret i mine tanker i en rum tid. Og det blev bragt helt op til overfladen da jeg i går havde en dag om minimalistiske tendenser i moderne elektronisk musikproduktion.
Vi lyttede til James Blake. Vi lyttede til Murcof. Og vi lyttede til 90er minimal dub med Pole. Og fælles for dem alle er, at der ikke er en eneste overflødig lyd i, men de lyde der så er, lyder fuldstændig fabelagtigt godt. Et andet fællestræk er også, at disse produktioner tillader passager med fuldstændig stilhed. Javist, det er musikalsk spændingsskabende, men det er samtidig også symptomatisk for musik der ikke lukker lyde ind bare for at "fylde ud".

Så det handler ikke om lyd som sådan, men om meget konkrete lyde, når jeg siger: Bliv forelsket i dine lyde
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Default avatar
the songcabinet
Forum Donator
Indlæg: 1119

Indlæg af the songcabinet »

Noget der rører sig i mit hovede er en one-liner jeg har fået samlet op et sted for nylig. Er ikke helt bevidst om hvor, men den er.. musik handler ikke om musik. Musik er i princippet blot et medie for kommunikation, af budskaber og emotioner, så jeg synes det er interessant at tænke over "the why" i kreative processer.

Ofte er det jo lidt af et tabu, når nu man er blevet tilgodeset af musen i et berusende flow øjeblik, og man må jo ride på hesten når den står der, men jeg tænker over hvordan musikken på en måde kan kvalificeres og kontekstualiseres, og hvordan man kan bruge musikalske projekter til at skabe værdi for andre..

der er nogen der er super gode til at kvalificere deres musikalske projekter, fx artister som
Björk med det seneste Biophilia album http://en.wikipedia.org/wiki/Biophilia_(album)
Tori Amos http://toriamos.com/go/galleries/view/9 ... index.html og
Springsteen, hvis album "Wrecking Ball" portrætterede forskellige personaer under finanskrisen http://en.wikipedia.org/wiki/Wrecking_B ... een_album)

den ene tanke leder jo ofte til den næste, så et udfald af tankerne er en interesse for "autenticitet", dvs at lave noget som er i sync med ens personlige livshistorie og udvikling.

anyway, det er noget jeg tænker meget over, og som kan give kraftige og ukontrollable skriveblokeringer, skal jeg hilse og sige!

Medlemsavatar
Daniel Tuladhar
Medlem
Indlæg: 123
Sted: Denmark

Indlæg af Daniel Tuladhar »

the songcabinet skrev:Noget der rører sig i mit hovede er en one-liner jeg har fået samlet op et sted for nylig. Er ikke helt bevidst om hvor, men den er.. musik handler ikke om musik. Musik er i princippet blot et medie for kommunikation, af budskaber og emotioner, så jeg synes det er interessant at tænke over "the why" i kreative processer.

Ofte er det jo lidt af et tabu, når nu man er blevet tilgodeset af musen i et berusende flow øjeblik, og man må jo ride på hesten når den står der, men jeg tænker over hvordan musikken på en måde kan kvalificeres og kontekstualiseres, og hvordan man kan bruge musikalske projekter til at skabe værdi for andre..

der er nogen der er super gode til at kvalificere deres musikalske projekter, fx artister som
Björk med det seneste Biophilia album http://en.wikipedia.org/wiki/Biophilia_(album)
Tori Amos http://toriamos.com/go/galleries/view/9 ... index.html og
Springsteen, hvis album "Wrecking Ball" portrætterede forskellige personaer under finanskrisen http://en.wikipedia.org/wiki/Wrecking_B ... een_album)

den ene tanke leder jo ofte til den næste, så et udfald af tankerne er en interesse for "autenticitet", dvs at lave noget som er i sync med ens personlige livshistorie og udvikling.

anyway, det er noget jeg tænker meget over, og som kan give kraftige og ukontrollable skriveblokeringer, skal jeg hilse og sige!


Smukt tanke!

Jeg har altid tænkt at man i der er mange der laver konges efterfølger, istedet for at prøve at skabe unikke værker. Det kan skyldes mange faktore. En at man faktisk lever af at lave musik og derfor føler sig forpligtet til at give befolkningen noget genkendelig. Måske i bund og grund at bygge videre på et hit, fordi der er mere sikkert/logisk end at opfinde noget nyt.
Jeg lever ikke af at lave musik, men derimod lever jeg for musik. Jeg synes ikke at musik skal være sikkert og logisk men være drevet af lyst og passion. Derimod ikke sagt at jeg har mindre respekt for
den type mennesker, for vi er alle skruet sammen forskelligt.

Det som jeg synes er skræmmende er at hvis man er typen der hele sit liv prøver at nå noget, som man aldrig kan fanger i øjeblikket, at man så aldrig når nogen steder, fordi man bliver overhalet gang på gang. Min mantra er at der findes ikke et hit men en personlig succes, og det kræver dedikation og toldmodighed.

Når nogen spørger, siger jeg at jeg ser mig selv som lystfisker, jeg laver musik fordi det min passion. Det handler om at finde roen i det man laver, selv om man bruger 8 timer om dagen på noget som aldrig bliver anderkendt af en bred skare, så længe man ved at man er igang med en personlig udvikling. Derfor mener jeg at selv om man har skrevet et nummer som man absolut ikke mener er et hit, at det er ens pligt at give den alt den kærlighed man har. Man skal ikke bremse ens udvikling fordi man er i tvivl om noget er godt, derimod omfavne alle aspekter. For udvikling kommer i alle former både i noget godt og knap så godt.

Idag efter en øver med bandet var der nogen der havde fået stjålet deres musikudstyr 5 års arbejde. Jeg har altid tænkt på at dette kunne ske, og jeg lovede mig selv at hvis det skete vill jeg tænke, som er dagens tanke :

De kan stjæle alt ens udstyr, men aldrig ens viden og passion.

Medlemsavatar
Daniel Tuladhar
Medlem
Indlæg: 123
Sted: Denmark

Indlæg af Daniel Tuladhar »

david mondrup skrev:
Daniel Tuladhar skrev:
david mondrup skrev:Er denne blog lavet for at alle kan dele deres tanker, eller er det en personlig blog for dig, Daniel? Her er min tanke i dag, som jeg også har brugt noget tid på at videregive til mine elever:

Bliv forelsket i dine lyde!
Alle er velkommen, det er frit slag.

Personligt selv ville jeg i starten slet ikke producere musik, bare gerne finde en der kunne forstå mit univers. Det var svære end som så, halvfærdige projekter og en masse sange som aldrig fik sin plads. Så blev jeg nødt til at gå igang selv
Det fantastiske der skete var at jeg forelskede mig i lyd. Hvis jeg ikke havde forelsket mig i lyd havde jeg nok ikke blevet ved særlig længe. Nu har jeg produceret seriøst i 3 år, slidt som en sherpa, lavet 3 albums og kan se min gradvis udvikling. Og føj hvor er der meget stadigt at lære, og hvor er det fantastisk.

Så min kontra tanke er :
Lyd er fantastisk, lyd er kunst, lyd er universalt. For kan føle dig igennem lyd selv om du ikke ligger ord på.
Jeg må nok kvalificere min tanke lidt; jeg har tænkt meget over sounddesign i de seneste måneder, og en af de tanker der har slået mig er, hvor nemt det er med en almen musikalsk baggrund at komme til at køre på autopilot når jeg producerer. Noget a la "der skal lige noget højt shakeragtigt på her", og så finder man et shakerloop og smider det på, konstaterer at det virker som det skal, og går videre. Men det er i virkeligheden at være for uambitiøs. Jeg tænker, at det må gøre noget godt at bruge lyde som man er så glad for, at de ikke bare bliver en anonym brik i puslespillet, men bliver til noget jeg har lyst til at høre på - også solo, og i længere tid. De enkelte lyde skal være så gode at jeg kan forelske mig i dem, få dem på hjernen og ikke kunne få dem ud igen. Og opfylder en lyd ikke det krav, så skal jeg arbejde med den indtil den gør det, eller også bare springe den over.

Det har som sagt rumsteret i mine tanker i en rum tid. Og det blev bragt helt op til overfladen da jeg i går havde en dag om minimalistiske tendenser i moderne elektronisk musikproduktion.
Vi lyttede til James Blake. Vi lyttede til Murcof. Og vi lyttede til 90er minimal dub med Pole. Og fælles for dem alle er, at der ikke er en eneste overflødig lyd i, men de lyde der så er, lyder fuldstændig fabelagtigt godt. Et andet fællestræk er også, at disse produktioner tillader passager med fuldstændig stilhed. Javist, det er musikalsk spændingsskabende, men det er samtidig også symptomatisk for musik der ikke lukker lyde ind bare for at "fylde ud".

Så det handler ikke om lyd som sådan, men om meget konkrete lyde, når jeg siger: Bliv forelsket i dine lyde

Jeg tror fuld fast på at der er for mange plastik lyde. Men når det er sagt kan man let forelske sig i noget man høre med det samme, hvorimod at elske noget tager det tid og fordybelse for at nå ind til kernen. Jeg tror jo mere man fordyber sig jo mere selektiv bliver man. Jeg håbede i starten da jeg begyndte at producere, at loops ville redde mit liv, men til den dag idag er der ikke et loop der ikke pisser mig af i længden. Men du har ret i at hvis man kunne skabe noget hvor hver berøring gav en dybere mening ville der være færre plader men mere kvalitet på hylderne. Jeg håber en dag at få en dybere indsigt i lydens forunderlige verden. Indtil da kan jeg ikke andet og må jeg prøve mig frem, for er indsigt egentligt ikke selvfordybelse.

Medlemsavatar
Daniel Tuladhar
Medlem
Indlæg: 123
Sted: Denmark

Indlæg af Daniel Tuladhar »

Det kunne være fedt at lave en musik maraton, ligesom foto maraton, hvor man skulle vælge feks, en stemning og lave et musikstykke ud fra det. Lave en pulje 50 kr hver og stemme indbyrdes hvem der var vinderen. Det kunne være fedt at høre hvad folk ville diske op med. Måske efterfulgt af en lille fest. Tror det ville være lærerigt og det ville være rart at se andre nørder samlet, måske skabe et fedt netværk. Nå det var tanken for idag!

Medlemsavatar
Daniel Tuladhar
Medlem
Indlæg: 123
Sted: Denmark

Indlæg af Daniel Tuladhar »

Idag gik tanken igennem hovedet med hensyn til at skrive sange og arbejde på tværs. Jeg har 3 sider med færdigskrevne sange klistret på køkkenskabet. De er min legacy for de næste par år, over 100 sange jeg skal indspille og producere, noget som jeg glæder mig til at færdiggøre. Jeg indrømmer blankt at det ikke alle er hits der er blevet skrevet, men derimod tanker og følelser der har passeret igennem et tidsrum. Selv med så meget musik om ørene tænker jeg at det kunne være så fedt at arbejde men en dygtig komponist/producer hvor man mødes en gang om ugen, fik lavet en melodi og fik skrevet et nummer i et hug. Savner en dedikeret musiker der ligesom mig ikke tror på umuligheder, der bare kan trylle melodier op af ærmet og udfordre ens kreativitet.
Har selv ingen musikals baggrund, lærte at spille guitar før jeg lærte hvordan man faktisk stemmer sådan en. Havde en bundoprigtig følelse at musikken var noget som kunne frigøre mig. Nægtede undervisning for følte at det var noget jeg måtte lære selv. Nu står jeg her kan hverken akkorder eller musikteori, men troen er vokset og jeg kan noget som tiden har lært mig. Jeg kan skrive sange. Hvorfor kan man så ikke finde komponisten der kan skrive melodier, ham eller hende der bare kan sætte sig ned og lave noget så simpelt som har krævet en livstid at lære. Det er min tanke for idag.

Default avatar
the songcabinet
Forum Donator
Indlæg: 1119

Indlæg af the songcabinet »

Det er nu ellers enkelt at lave melodier, Daniel.
Du kan få 90% ved at følge 3 små trin:

Trin 1) læs teksten op som om du snakker med en person,
Trin 2) gå frem linje for linje, hvor du læser op og forsøger at gøre vokalerne laaange (som man kalder at "synge" på dem),
Trin 3) lyt efter hvornår en linje lyder naturlig (i dine ører) når du synger på vokalerne, og der hvor det ikke gør, eksperimenter med at gå op eller ned i toneleje. Stop ved de ting du kan li og memorer.

Grunden til at dette kan fungere er at melodi er hele grundlaget for at vi taler sammen, og melodier kan laves som dramatiserede versioner af talen. Det er simpelt hen ikke muligt at gøre sig forståelig overfor andre uden at gå op og ned i toneleje, holde pauser, betone osv. Så derfor er almindelig samtale en perfekt guide til melodier. Husk bare at oooverdrive på vokalerne :wink:

Så, det du skriver kommer fra dig, og fordi tekst, tale og melodi er så tæt knyttet, så har du allerede melodi i dit arbejde.

Hvis det ikke lyder godt i dine ører, kan det være at teksten skal editeres til at lyde mere naturlig, så du lettere kan finde et flow i metoden. Dvs at selv om du ikke føler dig så stiv i at lave melodier, så kan du lave den work-around at omskrive dine tekster og så prøve trin 1-3 igen.

De sidste 10% er at du lægger sjæl i dine fraseringer og synger så du mener det. Det er nemt for dig kan jeg høre på dine numre.

Så optager du vokal sporet på audio, konverterer det til midi i Melodyne, og pling, så kan du udskrive noderne ved at importere dit midi track i gratis versionen af Finale. Du kan også bruge midi sporet til at dublere din vokal/tracket med virtuelle instrumenter på de steder du har lyst (med DINE melodier 8-) ).

Det var min empowerment tanke for i dag :)

Medlemsavatar
Daniel Tuladhar
Medlem
Indlæg: 123
Sted: Denmark

Indlæg af Daniel Tuladhar »

the songcabinet skrev:Det er nu ellers enkelt at lave melodier, Daniel.
Du kan få 90% ved at følge 3 små trin:

Trin 1) læs teksten op som om du snakker med en person,
Trin 2) gå frem linje for linje, hvor du læser op og forsøger at gøre vokalerne laaange (som man kalder at "synge" på dem),
Trin 3) lyt efter hvornår en linje lyder naturlig (i dine ører) når du synger på vokalerne, og der hvor det ikke gør, eksperimenter med at gå op eller ned i toneleje. Stop ved de ting du kan li og memorer.

Grunden til at dette kan fungere er at melodi er hele grundlaget for at vi taler sammen, og melodier kan laves som dramatiserede versioner af talen. Det er simpelt hen ikke muligt at gøre sig forståelig overfor andre uden at gå op og ned i toneleje, holde pauser, betone osv. Så derfor er almindelig samtale en perfekt guide til melodier. Husk bare at oooverdrive på vokalerne :wink:

Så, det du skriver kommer fra dig, og fordi tekst, tale og melodi er så tæt knyttet, så har du allerede melodi i dit arbejde.

Hvis det ikke lyder godt i dine ører, kan det være at teksten skal editeres til at lyde mere naturlig, så du lettere kan finde et flow i metoden. Dvs at selv om du ikke føler dig så stiv i at lave melodier, så kan du lave den work-around at omskrive dine tekster og så prøve trin 1-3 igen.

De sidste 10% er at du lægger sjæl i dine fraseringer og synger så du mener det. Det er nemt for dig kan jeg høre på dine numre.

Så optager du vokal sporet på audio, konverterer det til midi i Melodyne, og pling, så kan du udskrive noderne ved at importere dit midi track i gratis versionen af Finale. Du kan også bruge midi sporet til at dublere din vokal/tracket med virtuelle instrumenter på de steder du har lyst (med DINE melodier 8-) ).

Det var min empowerment tanke for i dag :)

Tak for de gode råd, selv om du fulstændigt har mistforstået min tanke.

Default avatar
the songcabinet
Forum Donator
Indlæg: 1119

Indlæg af the songcabinet »

Daniel Tuladhar skrev: det kunne være så fedt at arbejde men en dygtig komponist/producer hvor man mødes en gang om ugen, fik lavet en melodi og fik skrevet et nummer i et hug. Savner en dedikeret musiker der ligesom mig ikke tror på umuligheder, der bare kan trylle melodier op af ærmet og udfordre ens kreativitet.

Hvorfor kan man så ikke finde komponisten der kan skrive melodier, ham eller hende der bare kan sætte sig ned og lave noget så simpelt som har krævet en livstid at lære. Det er min tanke for idag.
Jeg forsøgte nu mere at skrive noget i forlængelse af det du skrev, Daniel, men glemte nok den mellemregning at jeg tror det er svært at finde samarbejdspartnere i dag, der arbejder i en lidt old school rollefordeling med tekst og musik adskilt (du skriver du allerede har 100 tekster).

Så i stedet for at skrive den pessimistiske version, så forsøgte jeg at skrive en diY forlænger til det som jeg tænkte, men ikke skrev, ud fra det du skrev, men ikke tænkte.. haha, beklager forstyrrelsen :wink:

Medlemsavatar
Daniel Tuladhar
Medlem
Indlæg: 123
Sted: Denmark

Indlæg af Daniel Tuladhar »

the songcabinet skrev:
Daniel Tuladhar skrev: det kunne være så fedt at arbejde men en dygtig komponist/producer hvor man mødes en gang om ugen, fik lavet en melodi og fik skrevet et nummer i et hug. Savner en dedikeret musiker der ligesom mig ikke tror på umuligheder, der bare kan trylle melodier op af ærmet og udfordre ens kreativitet.

Hvorfor kan man så ikke finde komponisten der kan skrive melodier, ham eller hende der bare kan sætte sig ned og lave noget så simpelt som har krævet en livstid at lære. Det er min tanke for idag.
Jeg forsøgte nu mere at skrive noget i forlængelse af det du skrev, Daniel, men glemte nok den mellemregning at jeg tror det er svært at finde samarbejdspartnere i dag, der arbejder i en lidt old school rollefordeling med tekst og musik adskilt (du skriver du allerede har 100 tekster).

Så i stedet for at skrive den pessimistiske version, så forsøgte jeg at skrive en diY forlænger til det som jeg tænkte, men ikke skrev, ud fra det du skrev, men ikke tænkte.. haha, beklager forstyrrelsen :wink:

Jeg forsøgte nu mere at skrive noget i forlængelse af det du skrev, Daniel, men glemte nok den mellemregning at jeg tror det er svært at finde samarbejdspartnere i dag, der arbejder i en lidt old school rollefordeling med tekst og musik adskilt (du skriver du allerede har 100 tekster).

Så i stedet for at skrive den pessimistiske version, så forsøgte jeg at skrive en diY forlænger til det som jeg tænkte, men ikke skrev, ud fra det du skrev, men ikke tænkte.. haha, beklager forstyrrelsen

Medlemsavatar
Daniel Tuladhar
Medlem
Indlæg: 123
Sted: Denmark

Indlæg af Daniel Tuladhar »

the songcabinet skrev:
Daniel Tuladhar skrev: det kunne være så fedt at arbejde men en dygtig komponist/producer hvor man mødes en gang om ugen, fik lavet en melodi og fik skrevet et nummer i et hug. Savner en dedikeret musiker der ligesom mig ikke tror på umuligheder, der bare kan trylle melodier op af ærmet og udfordre ens kreativitet.

Hvorfor kan man så ikke finde komponisten der kan skrive melodier, ham eller hende der bare kan sætte sig ned og lave noget så simpelt som har krævet en livstid at lære. Det er min tanke for idag.
Jeg forsøgte nu mere at skrive noget i forlængelse af det du skrev, Daniel, men glemte nok den mellemregning at jeg tror det er svært at finde samarbejdspartnere i dag, der arbejder i en lidt old school rollefordeling med tekst og musik adskilt (du skriver du allerede har 100 tekster).

Så i stedet for at skrive den pessimistiske version, så forsøgte jeg at skrive en diY forlænger til det som jeg tænkte, men ikke skrev, ud fra det du skrev, men ikke tænkte.. haha, beklager forstyrrelsen :wink:
Hahahahh, mend et er fedt at du fik lyst til at bidrage med din expertise. Altid godt at få nogle synspunkter ind i billedet, så det er påskønnet! Du kan jo skrive hvodan din process er med dem du arbejder med, hvordan opstår gnisten eller hvordan for DU det til at fungere. Jeg er klar på en lytter:) Ha det smukt!

Medlemsavatar
Daniel Tuladhar
Medlem
Indlæg: 123
Sted: Denmark

Indlæg af Daniel Tuladhar »

Bliver træt i hovedet at høre halv hjertet numre på soundcloud grupper, gir op på under 10 sec. Jeg forventer ikke det helt fatastiske bare det middel gode eller snert af hjerte i musikken. Derfor har jeg lavet en privat gruppe for dem som faktisk har en smule selvkritik, evt. noget fantastisk materiale liggende som de gerne vil dele. Kom frisk, er ved at starte en revolution, mangler frihedskæmpere. Jeg er hård men retfærdig!


Medlemsavatar
Rolland
Forum Donator
Indlæg: 810
Sted: Solrød Strand

Indlæg af Rolland »

Sindssyg dejlig musik! Skøn vokal! Lækker lyd generelt! Jeg har indtil videre blot hørt én sang. Herefter spolet hurtigt igennem de første 1,5 sekunder af de andre 11 sange.
Hér bemærker jeg dog, at alle sangene (med undtagelse af nr. 8 "Ready" og 9 "Can't Help Myself") begynder med guitar fingerspil panoreret ud til den ene side.
Glæder mig til at høre mere fra dig - Det er gode sager.
God søndag :-)
Roland Saint - creating grandiose pop music

Medlemsavatar
Daniel Tuladhar
Medlem
Indlæg: 123
Sted: Denmark

Indlæg af Daniel Tuladhar »

Rolland skrev:Sindssyg dejlig musik! Skøn vokal! Lækker lyd generelt! Jeg har indtil videre blot hørt én sang. Herefter spolet hurtigt igennem de første 1,5 sekunder af de andre 11 sange.
Hér bemærker jeg dog, at alle sangene (med undtagelse af nr. 8 "Ready" og 9 "Can't Help Myself") begynder med guitar fingerspil panoreret ud til den ene side.
Glæder mig til at høre mere fra dig - Det er gode sager.
God søndag :-)
Siger tak herfra!! Der er gang i dit sangskriveri meget passioneret, kan høre at du er ved at udvikle dig til en god sanger, keep it up!!

Nyt svar