Thomas Høgsteds blog

Medlemmernes egne blogs om musik, teknik og hverdag.
Forumregler
Kun 1 blog pr. bruger.
Nyt svar
Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8661
Sted: DK/SE

Re: Thomas Høgsteds blog

Indlæg af DUBTEMPLE »

Trist at høre, bedste håb herfra,...
/Dub

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Ja, det er sgu hårdt. Ønsker dig god bedring og god energi fremover.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Krydser fingre for dig.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

Tak skal I have allesammen. Det betyder sgu meget
Deaktiveret

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3436
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Ja, du har jo "made it" før, så det kommer igen!

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

Jeg vil ihvertfald gøre hvad jeg kan for at komme ovenpå igen. Lige nu render jeg til en masse tests, uden de er blevet klogere. Det er hårdt for ens selv, at være syg så længe. Ikke at kunne være 100 % ovenpå og ham man plejer. Man lider lidt et knæk på selvopfattelsen, ved at køre på nedsat blus. Men kan læse mig frem til, at der er andre som er kronisk syge herinde, så burde ikke brokke mig. Mit burde trods alt gå væk igen :)
Deaktiveret

Medlemsavatar
Mr. Soundman  
Forum Donator
Indlæg: 2970
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

De sidste to vintre har jeg også været mere syg end rask. Gentagne lungebetændelser og vejrtrækningsbesvær… et par gange var jeg nær blevet kvalt… adskillige virkningsløse penicillinkurrer… en akutindlæggelse blev det også til… På trods af en lang række undersøgelser, fandt lægerne aldrig de vise sten. Et par måneder med en astma-kur blev også forsøgt. Frustrationerne fik mig efterhånden til at tage egne initiativer – jeg købte forskellige indeluft-tests over nettet for at undersøge, om der kunne være noget ved luften i min bolig, der var årsag til balladen. Ej heller dette gav pote.

Til sidst lykkedes det mig omsider at finde syndebukken.

For to år siden, da jeg havde købt en dyr fin Martin-guitar, blev jeg gjort opmærksom på, at sådanne kan tage skade, hvis ikke de holdes indenfor et bestemt temperatur- og luftfugtighedsinterval. Da tanken om skader på den fine guitar fik mine nakkehår til at rejse sig, købte jeg en luftfugtighedsmåler. Da denne viste, at luftfugtigheden i mit hjem kom under den tilladte grænse på 40 % relativ luftfugtighed, efterhånden som det blev vinter, skyndte jeg mig at anskaffe en luftfugter.

I foråret 2017, da jeg som så mange gange før var syg i lungerne, prøvede jeg i efterhånden mangel på bedre idéer at hive stikket ud til luftfugteren – og wupti – min tilstand blev hurtigt bedre dag for dag – i et tempo, som ingen af de utallige penicillinkurrer kunne måle sig med.

Men hvem havde troet, at noget så tilsyneladende uskyldigt som vand, skulle kunne gøre mig så syg :roll:

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8661
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Mr. Soundman skrev:Men hvem havde troet, at noget så tilsyneladende uskyldigt som vand, skulle kunne gøre mig så syg :roll:
Mon ikke snare det skyldes et utilsigtet gift-stof som udskilles SAMMEN med vandet ?
/Dub

Medlemsavatar
Mr. Soundman  
Forum Donator
Indlæg: 2970
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

DUBTEMPLE skrev:
Mr. Soundman skrev:Men hvem havde troet, at noget så tilsyneladende uskyldigt som vand, skulle kunne gøre mig så syg :roll:
Mon ikke snare det skyldes et utilsigtet gift-stof som udskilles SAMMEN med vandet ?
Luftfugteren kan, som jeg ser det, have gjort mig syg på en af to måder – (evt. begge).

Der findes forskellige slags luftfugtere. Jeg valgte af pladshensyn at købe en ultralydsluftfugter, da de generelt fylder lidt mindre. Ultralydsluftfugtere bringer ikke vandet direkte på dampform – den blæser vand ud i luften som små dråber – dvs. på partikelform. Efter at disse vandpartikler er kommet ud i luften, går de så efterhånden på dampform. Dette betyder, at alt hvad vandet indeholder – f.eks. kalk – blæses med ud i luften. Og her var jeg så lidt betænkelig ved, hvad langtidsvirkningerne måtte kunne blive på f.eks. mikrofoner, instrumenter osv., hvis de blev udsat for kalkholdigt vand, så for ikke at risikere kalkaflejringer på grej, valgte jeg for en sikkerheds skyld at købe dunke med demineraliseret vand i byggemarkeder til brug på luftfugteren.

Nu er problemet, at demineraliseret vand fra et byggemarked vidst ikke er underlagt samme kvalitetskrav som f.eks. vand fra hanen mht. bakterieindhold. Dette kan være forklaringen på, at jeg hele tiden blev syg.

En anden mulighed kunne være, at mine lunger måske har fået en irritationstilstand af at indånde de meget små vandpartikler i luften – dette var en tanke, min læge luftede. Jeg er jo overfølsom overfor alt muligt i forvejen, så who knows…

Nå men så snart jeg havde konstateret, at jeg fik det så meget bedre ved at slukke for min ultralydsluftfugter, bestilte jeg en ny luftfugter, der ikke kører på ultralyd. Den kører efter et andet princip, hvor vandet bringes direkte på dampform, hvilket indebærer, at jeg ikke behøver bekymre mig om en evt. mulighed for kalkaflejringer på diverse ting (bortset fra indvendig i selve luftfugteren naturligvis). Den får derfor lov at køre med vand fra hanen. Denne kørte jeg så med resten af foråret, indtil det blev sommer, og jeg har ikke haft lungeproblemer i den periode.

Medlemsavatar
Mr. Soundman  
Forum Donator
Indlæg: 2970
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Nå men når jeg fortæller alt det her så er det for at påpege, hvor gådefuldt det med uheld kan være, at finde frem til årsagen bag sygdom.

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »

Hey Garcia,

Flere medier havde denne artikel for et par dage siden fra ssi- jeg kan kun finde ebs: https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund ... et/6907803

God bedring under alle omstændigheder

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8661
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Mr. Soundman skrev:Nå men når jeg fortæller alt det her så er det for at påpege, hvor gådefuldt det med uheld kan være, at finde frem til årsagen bag sygdom.
Du har ret, utroligt forløb, men godt det lykkedes, kost er et andet område, har selv lagt kosten om de seneste måneder, kraftigt inspireret af bl.a. Anette Sams og hendes omvendte kost-pyramide, og "sandheden om sukker", netop udgivet, det er i tråd ned nogle overvejelser jeg selv har gjort mig i årevis, vore resultater har været uventet posetive, men jeg vælger IKKE at underholde med emnet i denne tråd

Bare lige sige at man skal sgu aldrig give op, vi degenerere, og dør så, men så længe man er i live skal man prøve at være mest mulig i shape, og åben for at afprøve nye ting i det omfang man orker

Løsningen, helt eller delvis, kan ofte være uventet, og ikke sjældent en kombination af flere tiltag

Jeg er sikker på Thomas også har kik på de topics der generelt hører under "nedsat imunforsvar"
/Dub

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

Ja, jeg har været det meste igennem. Alt fra de madvarer der puttes i munden, til indtagelse af d vitaminer i pilleform, gåture osv. Det legionella har jeg slet ikke hørt om, det gør mig sgu da lidt bange, haha. Men skal ind på lungemedicinsk snart og så håber jeg at blive klogere. Synes der er fremgang efter jeg er flyttet i ny god bolig, selvom det går sindsygt langsomt. Mine ture hvor jeg besvimer er der også lidt længere imellem nu. Min stemme er stadig ikke kommet helt tilbage og min sidste tur til ørelægen viste jeg har permanent høreskade på begge ører. En lidt ærgelig besked af få midt i det hele. Men jeg pøler videre og skriver når der er overskud. Kan glæde mig over at den julesingle jeg var med til at skrive til Gregers er ugens hit tip på P4 :)

Jeg tjekker lige op på hende Anette Sams!
Deaktiveret

Medlemsavatar
donnievandango
Medlem
Indlæg: 497
Sted: Fyn

Indlæg af donnievandango »

Godt at høre at der er fremgang:)

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

Jaaaa, jeg er endelig mig selv. Første projekter er at få hjemmestudiet på plads og så oversætter jeg mine tabelsange til alle nordiske sprog. Alle involverede er fundet. Derudover kommer der et nyt kommercielt Top 40 lign nummer og så smider mit band Neon vores første album på gaden, med næste single i Februar. Der skal også laves musik med mine sønner og videoer. Dejligt at være kreativ igen og komme til tangenterne. Min stemme er næsten sig selv også, så jeg kan skrive nyt. Men starter som nævnt med det der allerede ligger, så den får yderligere et par måneder til at komme sig.

Jeg oplever et meget spøjst strøm problem. Når jeg slukker lyset på badeværelset går mine monitors inde i soveværelset ud. Selvom de er tændt. Fandme f*cked up! Slukker og tænder jeg lydkort, så virker de igen. De er sat til furman power conditioner, så det giver slet ingen mening. Hmmm
Deaktiveret

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Dejligt at høre Thomas
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Fedt, godt at høre. Fandt du ud af om det var pga. skimmelsvampe?

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

Morten B skrev:Fedt, godt at høre. Fandt du ud af om det var pga. skimmelsvampe?
Nej, fik aldrig taget diverse tests derovre. Kunne ellers være interessant at finde ud af. Har sagt til min tidligere udlejer at de burde teste for skimmelsvamp. Men det har ihvertfald betydet et eller andet at skifte bolig.
Deaktiveret

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Ked af at høre Thomas! Håber du bliver rask så hurtigt som muligt, og der kommer skub i tingene igen :-)

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

Mike-air skrev:Ked af at høre Thomas! Håber du bliver rask så hurtigt som muligt, og der kommer skub i tingene igen :-)
Er ved at være rask og er i gang igen. Stille og uroligt :D
Deaktiveret

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

[emoji106]


Sent from my iPhone using Tapatalk

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8661
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Godt at høre :-)
/Dub

Medlemsavatar
donnievandango
Medlem
Indlæg: 497
Sted: Fyn

Indlæg af donnievandango »

SÅDAN:) Godt at høre !!! :-D

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10825
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

garcia skrev: Jeg oplever et meget spøjst strøm problem. Når jeg slukker lyset på badeværelset går mine monitors inde i soveværelset ud. Selvom de er tændt. Fandme f*cked up! Slukker og tænder jeg lydkort, så virker de igen. De er sat til furman power conditioner, så det giver slet ingen mening. Hmmm
Er du sikker på at det er dine monitors der går ud? Jeg tænker at det næsten må være lydkortet der får en spike (selv om det ikke burde ske med den furman foran.)

Er alle ting, computer, lydkort og monitors koblet på den furman?
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

Kan sagtens være lydkortet. Det er det sgu nok egentlig. Hvad er en spike? Ved ikke en skid om strøm. Lydkort og computer er ikke på den furman
Deaktiveret

Nyt svar