Thomas Høgsteds blog

Medlemmernes egne blogs om musik, teknik og hverdag.
Forumregler
Kun 1 blog pr. bruger.
Nyt svar
Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Thomas Høgsteds blog

Indlæg af garcia »

Ny blog som varslet tidligere. Planen er at fodre den med alt fra lyd, billeder og til video.

Kort om mig:
- 20 år i branchen
- Signet til Warner Chappell
- Projectmanager på Darwich
- Haft hits i Europa og Asien
- Mine værker har både vundet og været nomineret adskillige gange
- Har solgt mange gange platin og guld
- Mentor hos DPA
Senest rettet af garcia man 5. jun 2017 00:13, rettet i alt 3 gange.
Deaktiveret


Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

Det er jeg da glad for at høre :)
Deaktiveret

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Ja jeg glæder mig også til det. :)

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

Jeg har startet ny blog, da jeg har vendt et nyt blad, åbnet et nyt kapitel. Fremover bliver min musikrolle lidt anderledes.
I mit hoved giver det god mening, men det er alligevel en lidt anden måde, at arbejde på som sangskriver.
2013 - Vi må forny vores mindset og tænke lidt ude af boksen. Skal nok forklare nærmere, når ting er blevet lukket :)
Deaktiveret

Default avatar
Proles
Medlem
Indlæg: 425

Indlæg af Proles »

Måske et dumt spørgsmål men laver du musik også? Eller tekster only?

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

Producerer når jeg er nødt til det eller lysten kommer. Det er mest små projekter. Det skal med tiden helt fra, da jeg nu fokuserer på sangskrivning samt noget andet, der gør at mine sange ikke bare havner i skuffen :)

Det er i øvrigt ikke kun tekster jeg laver, men laver topline (skriver på færdige instrumentaler), sange fra bunden, melodi på tekst, undervisning. Faktisk alt der involverer det, at skrive en sang :-D
Deaktiveret

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

Her er nogle sange, jeg har været med til at skrive (så I kan få en fornemmelse af mit univers/min melodiske tilgang):



Deaktiveret

Medlemsavatar
SAPPY
Forum Donator
Indlæg: 2621
Sted: Holstebro - Denmark

Indlæg af SAPPY »

Stor respekt til Jer der kan sætte sig ned og skrive en tekst......har prøvet et par gange, men der skal tilsyneladende meget mere til end bare at have lysten til at hive noget tekst frem from nowhere......har sikkert ikke talentet, eller oplevet nok til at det forfattes til noget :| :roll:

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

Som så meget andet kan det læres, hvis lysten er der. Men hvis ikke du brænder for det, bliver det svært :)
Det fungerer altid bedst når en der virkelig brænder for at producere skriver med en der virkelig brænder for at skrive med en artist der virkelig har appetit på at levere. Så hvis du brænder mest for at producere, så skal du da bare klø på der 8-)
Deaktiveret

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

Her er mit svar fra en anden tråd angående at komme i gang som producer:

Kære XXX (fjernet hvis ikke han gider nævnes herinde)
Jeg har været i branchen i 20 år. De fleste jeg kender har ingen uddannelse. Det betyder ikke at de ikke er dygtige musikere.
F.eks kender jeg en producer/guitarist som kan høre alle akkorder i hele verden i første hug han lytter, men ikke bruge notation :)
Her er mine råd til hvordan du kommer i gang og det er lidt sat op, så andre kan følge med:

1) Cv. Som så meget man tager penge for, handler det om hvad man kan. Produktet. Hvad "sælger" du? Det betyder at du er nødt til at have noget, som andre kan lytte på. Et cv, nogle referencer, noget som gør, at folk har en klar definition af hvad din lyd indebærer. Altså hvad får man hvis man bruger dig som producer? Det skal du have audio på, der giver svar med få lyt.

2) Reklame. Du skal sprede det glade budskab. Nu har du et produkt, en sound. Den skal du sørge for at præsentere for potentielle kunder. Det kan være alt her fra lydmaskinen, til andre sociale medier og meget meget andet. Den del alene kræver timevis af læsning, kurser og møder. Det er bare at være pågående, uden at være en belastning. Det værste jeg ved er når folk forsøger at pitche dem som artist til mig, ved at fyre en salgssmøre af. Vær dig selv. Et menneske. Det er trods alt et menneske de skal arbejde med.

3) Aftaler. Når kunderne er begyndt at komme ind i "butikken" så sørg for at levere det aftalte til tiden, overholde hvad du lover og vær ærlig hvis der er noget du ikke ved. Ellers er du færdig på relativ kort tid, da branchen stadig er lille nok til, at folk kan huske dig i mange mange år.

4) Projekter. Da folk ikke så nemt kommer af sig selv mere, eftersom man kan lave det meste derhjemme, så kan det være en god idé at starte et projekt op. Bruge dette projekt til at vise hvad du kan. Hvis det hitter, ringer telefonen af sig selv. Eller hvis det får opmærksomhed på andre måder, f.eks nomineringer eller priser. Find en du tror du kan få til at være en færdig pakke, der kan præsenteres og sælges, samt vise hvad du kan. Det er babysteps indtil man har bevist sig selv.

5) Remixkonkurrencer er fint nok. Men for at være helt ærlig, så er det SÅ få der får en karriere ud af det, i det lange løb. Men det holder en i gang og rammer man rigtigt, så kan det blive rigtig sjovt. Desuden kan du få ret meget trafik din vej, da folk søger på de forskellige artister og det dukker op på din soundcloud, youtube kanal osv, med den originale artist som tag.

6) Forlag. Få nogle sange færdige. Det værste er hvis man "bare" har en masse beats. Man er ikke producer fordi man laver beats. Det er folk nødt til at forstå en gang for alle. Man er producer hvis man kan skabe et færdigt produkt. Derfor skal du bevise at du KAN skabe et færdigt produkt. Få nogle sange færdige. Disse sange kan bruges til at få opmærksomhed fra et forlag, som ved en signing, kan få placeret disse sange. Det hjælper også på at brande dig og dit produkt. Samt det er en blåstempling af en som en der kan levere.

7) Netværk. Meld dig til KODA kurserne eventuelt. Der er også sangskriver camps. Få dit netværk op at køre. Den bedste reklame er postiv omtale fra folk man har samarbejdet med. Det kan også være at du på et kursus eller en camp, møder nogle der kan løfte dig endnu mere.

Der var en start. Følger man de råd, burde man være nogenlunde i gang. Husk at man altid kan skrive og spørge om råd direkte i min blog herinde.
Er man medlem af DPA kan man få mig som mentor. Det koster ingenting. Og jeg er pissegod til det :dollargrin:
Deaktiveret

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

#1 på radio abc med singlen "Kelde - One more Night". Fed måde at holde weekend på :-D
Har toplinet på den
Senest rettet af garcia søn 3. mar 2013 09:35, rettet i alt 1 gang.
Deaktiveret

Default avatar
the songcabinet
Forum Donator
Indlæg: 1119

Indlæg af the songcabinet »

garcia skrev:#1 på radio abc med singlen "Kelde - One more time". Fed måde at holde weekend på :-D
Har toplinet på den
Super fedt, tillykke med den!
Sker der noget på musik fronten i Hjallerup? Jeg har selv boet der for mange år siden, men troede at man måtte til staden, hvis man vil være noget ved musikken?

Medlemsavatar
recordingn00b
Forum Donator
Indlæg: 548
Sted: Tilst

Indlæg af recordingn00b »

dejligt med en blog fra en (mere) med en masse godt at byde på!

'one more night'.. host host :)
Når elefanterne slås, går det udover græsset

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

Tak for det og nej, der sker ikke det store i Hjallerup. Jeg arbejder som regel enten i Ålborg eller Kbh. :lol:
Deaktiveret

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

Nummeret er skrevet før vi vidste Maroon 5 ville udgive en single, endsige havde et nummer der hed det samme. Vi valgte at udgive det alligevel :)

Her er teaser:
Deaktiveret

Medlemsavatar
AnotherDan
Forum Donator
Indlæg: 2687
Sted: Søborg

Indlæg af AnotherDan »

*Følger med uden at have noget intelligent at byde ind med*

Bedste vind fremover Thomas, jeg krydser fingre for dig.
A fancy tagline goes here...

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

Tak Dan. Håber du får tid til at komponere lidt engang imellem stadigvæk :)
Ellers må du jo sende den profiler amp min vej :lol:
Deaktiveret

Medlemsavatar
recordingn00b
Forum Donator
Indlæg: 548
Sted: Tilst

Indlæg af recordingn00b »

Mit lille host, var mere møntet på at du er kommet til at skrive 'one more time' :)

Freudian slip?
Når elefanterne slås, går det udover græsset

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

Haha, ja. Det går lidt stærkt nogle gange. Busted :lol:
Har rettet det nu :)
Deaktiveret

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

I dag udkommer ny single, jeg har været med til, at skrive. Det er dejligt med al den musik, som jeg har fornøjelsen af, at dele med jer for tiden :)
Produceret af Andreas Mørck og skrevet af mig og Andreas.

Deaktiveret

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

Så er der video til et af de bedste numre med et af de bedste bands i øjeblikket:

Deaktiveret

Default avatar
stig
Medlem
Indlæg: 231
Sted: Aarhus

Indlæg af stig »

Tak for tippet om Biffy Clyro - har aldrig hørt om dem før, men efter at have hørt dit link og derefter snust til noget fra deres bagkatalog, så har jeg bestilt deres to foregående skiver. Jeg er stor fan af prog-rock men har også en svaghed for bands såsom Del Amitri, Frightened Rabbit og Jimmy Eat World, og det lyder som om Biffy er en perfekt blanding af prog-tilgangen og nævnte bands (tilsat lidt Snow Patrol).

Sorry for the hijack - ville bare lige sige tak for inspirationen! :)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Mener jeg så dem på Arena scenen på Roskilde festival i 2011.

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

No prob, jeg bliver selv inspireret af andres link og likes. God musik skal da deles. De kommer for øvrigt på Northside, så der skal jeg ned 8-)
Deaktiveret

Nyt svar