Thomas Høgsteds blog

Medlemmernes egne blogs om musik, teknik og hverdag.
Forumregler
Kun 1 blog pr. bruger.
Nyt svar
Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Re: Thomas Høgsteds blog

Indlæg af garcia »

Neon har uploadet nyt på karrierekanonen: https://www.dr.dk/musik/karrierekanonen/artist/neon#0,1

De nye sange giver en meget god indikation på den lyd vi bevæger os imod. Album udgives op til sommer. Ny single 16.02.2018
Deaktiveret

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

Går og smider lidt akustisk materiale op i hjemmestudiet, finder nyt bord, clouds osv. Det er faktisk lidt hyggeligt at gå og nørde med. Jeg har sat mig ned og noteret alt jeg føler jeg mangler og så går jeg i gang fra en ende af, med det vigtigste først und so weiter. Fra need to have til nice to have. Det tager lidt tid, fordi økonomien er lidt presset efter den meget sygdom. Men det motiverer mig så til at arbejde endnu mere :)
Deaktiveret

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

Efter min meget sygdom i 2017 er jeg begyndt at tænke andre strategier i forhold til musik. For når man ingen stemme har, er det svært at skrive en sang, når man ingen energi har, er det svært at levere en ordentligt live performance/koncert. De færreste har lyst til at sidde i studiet med en producer, der måske smitter og hoster hele tiden. Så hvordan sikrer jeg mig, at jeg har indkomst fra musikken, i tilfælde af, at jeg skulle blive syg igen? Hvordan bruger jeg den viden jeg har opnået igennem de 20 år jeg har beskæftiget mig med musik, til at generere en indtægt, også selvom tingene skulle vende til noget negativt igen. Selvom jeg skifter livsstil til en der er langt sundere, og det er selvfølgelig en del af strategien, så kan man stadig rende ind i alle mulige former for sygdomsforløb. Det har jeg tænkt rigtig meget over, lagt nogle strategier for og dem deler jeg snart med jer :)
Deaktiveret

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

Lykken hedder et hæve sænke bord. Så det er næste indkøb til studiet. Derudover så ser det ud til at jeg skal have nyt lydkort. Der er ihvertfald et eller andet der driller herhjemme. Det er ved at være sidste chance for logic også. Hvis ikke det snurrer 100 % med det nye lydkort, så erstattes det af cubase. Jeg indspiller meget audio og det virker til at cubase er længst fremme på denne front pt. Men det koster altsammen og økonomien er ringe efter et år med sygdom. Så der arbejdes på højtryk for at skabe ting der kan sælges. Med vokaler der hele tiden skal rettes til og laves om, logic der laver underlige fejl og et lydkort der har sin egen lille fest, så er det fandme hårdt arbejde (og rigtig meget spildtid)
Deaktiveret

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

Jeg er ved at starte socialøkonomisk virksomhed, hvor unge med adhd og autisme producerer lyd og video til andre socialbevidste virksomheder. Du kan følge projektet her: https://www.facebook.com/recpeople/

Så hvis I kender en ung med interesse indenfor vores felt, som ikke helt har kunne få det til at fungere på andre ungdomsuddannelser eller jobs og er tilknyttet en UU vejleder, så hiv fat i mig :)

Vi åbner dørene til sommer, så det er lige om lidt ;)
Deaktiveret

Medlemsavatar
eberl42
Medlem
Indlæg: 392
Sted: Djursland

Indlæg af eberl42 »

Super godt initiativ, kender måske nogen i Århus området, er det relevant for dem (når det er i Nordjylland)?
http://www.johannessmed.com
Producer - Kunstner - Musiker

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2968
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

garcia skrev:Jeg er ved at starte socialøkonomisk virksomhed, hvor unge med adhd og autisme producerer lyd og video til andre socialbevidste virksomheder. Du kan følge projektet her: https://www.facebook.com/recpeople/
Det er grundlæggende en god idé, at man kigger på, hvad den slags mennesker har af ressourcer og hjælper med at få noget konstruktivt og positivt ud af dem i stedet for bare at give dem 2 muligheder, hvor de enten må tvinges til at ligne alle andre eller også blive "sat på en hylde".

Jeg så engang et TV-program om en virksomhed på Fyn, der havde ansat adskillige autister. De viste sig nemlig at have gode evner for nogle bestemte opgaver, som ikke-autister typisk ikke har samme evner for. Den slags koncepter er afgjort det, der gavner alle parter bedst. Giv plads til forskelligheder og udnyt det positive i folk. Hvis de er dårligere end Hr. Jensen til en ting, så kan det jo være de til gengæld er bedre end Hr. Jensen til noget andet, der også kan have stor nytteværdi. Prøv at tænk på, hvor meget der kunne være at hente rent samfundsøkonomisk på dette felt.

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

eberl42 skrev:Super godt initiativ, kender måske nogen i Århus området, er det relevant for dem (når det er i Nordjylland)?
Ja, det kunne det godt være. Ellers er der dialog om at åbne en afdeling længere nede i landet. Havde en snak med en fra region midtjylland i går
Deaktiveret

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

Mr. Soundman skrev:
garcia skrev:Jeg er ved at starte socialøkonomisk virksomhed, hvor unge med adhd og autisme producerer lyd og video til andre socialbevidste virksomheder. Du kan følge projektet her: https://www.facebook.com/recpeople/
Det er grundlæggende en god idé, at man kigger på, hvad den slags mennesker har af ressourcer og hjælper med at få noget konstruktivt og positivt ud af dem i stedet for bare at give dem 2 muligheder, hvor de enten må tvinges til at ligne alle andre eller også blive "sat på en hylde".

Jeg så engang et TV-program om en virksomhed på Fyn, der havde ansat adskillige autister. De viste sig nemlig at have gode evner for nogle bestemte opgaver, som ikke-autister typisk ikke har samme evner for. Den slags koncepter er afgjort det, der gavner alle parter bedst. Giv plads til forskelligheder og udnyt det positive i folk. Hvis de er dårligere end Hr. Jensen til en ting, så kan det jo være de til gengæld er bedre end Hr. Jensen til noget andet, der også kan have stor nytteværdi. Prøv at tænk på, hvor meget der kunne være at hente rent samfundsøkonomisk på dette felt.
Ja, flere har nogle resourcer der faktisk er en styrke for det vi laver. Det er også udgangspunktet. Derudover så er det bare grundlæggende for alle mennesker, at vi skal bruge vores liv på noget der er meningsskabende. Jeg kan skrive mange sider om det positive, men siden er i luften senest næste uge, så skal jeg nok linke dertil. Så kan man læse op på det, hvis man er interesseret :)
Deaktiveret

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

Åbner muligvis dørene om et måneds tid. Hvis det giver mening, før en ferie dog. Nu må jeg se. Har gode dialoger med jobcentre og det ser ud til at de første er på vej. Er ved at søge fonde og er i gang med et iværksætter forløb. Har fundet de første reference kunder og både pjece samt hjemmeside er nu på plads. Skal dog have lavet en fed video, som fortæller hvad vi kan, i stedet for alt det tekst. Faldt over dette software, som er ret sejt. Det er ligesom de gamle sværd og troldom bøger, hvor man vælge hvad man nu vil gøre: http://interactr.io
Ved ikke om dig der læser med kan bruge det til noget, men det er noget jeg vil dykke lidt mere ned i. Skal have fundet kursus i drone certifikat i Nordjylland (helst) og blive skarp på hele VR video delen også. Vi forsøger at tænke ud af boksen, i stedet for at skyde de samme videoer om og om igen, med et red cam til 500.000 :)
Deaktiveret

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2968
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

garcia skrev:...Skal have fundet kursus i drone certifikat i Nordjylland (helst) og blive skarp på hele VR video delen også. ...
Er et certificat påkrævet, før man har lov at flyve drone?

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10824
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Mr. Soundman skrev: Er et certificat påkrævet, før man har lov at flyve drone?
Du skal have Dronebevis samt alt efter placering huske at udfylde et skema for at informere politiet om det mindst 24 timer inden.

http://dronebevis.dk/ny-bekendtgorelse/
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

Mit band Neon har lavet en vm sang:
Deaktiveret

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Meget iørefaldende! [emoji106]


Sent from my iPhone using Tapatalk

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

25.000 views på facebook, 250 delinger og kaldt årets bedste vm sang i GoNova igår morges. Interview på skaga fm i dag. Det stikker helt af lige nu. Hvor er det fantastisk at der er andre end os, der elsker den gamle lyd. Jeg er helt vildt glad lige nu :D
Deaktiveret

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

Hvis man kan lide den, sætter vi pris på alle stemmer vi kan få: https://www.bt.dk/musik/bedre-end-helmi ... en-vm-sang
Deaktiveret

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

Deaktiveret

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Super coolt, thomas! :)

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

Tak, det er også ret vildt :)
Deaktiveret

Nyt svar