Jakobs hovedbrud

Medlemmernes egne blogs om musik, teknik og hverdag.
Forumregler
Kun 1 blog pr. bruger.
Nyt svar
Medlemsavatar
jawin
Forum Donator
Indlæg: 1036
Sted: Holstebro

Jakobs hovedbrud

Indlæg af jawin »

Hvorfor laver jeg egentlig en blog på maskinen ? Jeg tror at det er en form for terapi.
Jeg har en kreativ krise og håber at den kan afhjælpes (på den ene eller anden måde) hvis jeg skriver mine grublerier ned, får lidt bedre styr på mine tanker/ ideer - og måske får nogle input fra jer andre lydtosser her på maskinen.

Lidt baggrund:

Fra jeg var 13-14år og frem til ca. 25 var jeg super produktiv indenfor musik - både i bands på trommer, el-bas, kontrabas og guitar, i mit lille bitte hjemmestudie med et Roland JV1010 modul og en PC der kørte Logic Platinium 4 på Win98 og som hygge DJ ved småarrangementer (trancefester) og private fester.
Jeg skrev masser af musik sammen med andre og alene og havde det fedt med det. Jeg overvejede MGK ret seriøst og rytmekons var et sted i mine tanker.

Men... for at gøre en lang historie kort trak de mørkere sider af danse-miljøet med stoffer og fester meget i mig og jeg sad fast. Ikke i stoffer men i situationerne, omgivelserne, festerne hvor der blev taget stoffer og i de mennesker jeg tog stoffer sammen med. Jeg endte med en depression og havde det ret skidt i et lille års tid.

Jeg mødte heldigvis en dejlig, stærk og tålmodig pige og kom overraskende hurtigt væk fra den uheldige bekendtskabskreds og blev glad igen. Vi er sammen på 8.år og har en søn på 3. Hun er meget proaktiv omkring min musik (hun købte en kontrabas til mig på QXL og hentede den på Mors - gav mig en banjo til jul for nogle år siden - stillede op som kropige i et band da vi lige var flyttet, så jeg kunne få nogle kontakter og folk at spille sammen med) og vil gerne at jeg får lavet så meget som overhovedet muligt.
Problemet er at siden starten af derouten blev jeg mindre og mindre kreativ - eller dvs. jeg har masser af tanker og ideer omkring musik og DJ'ing..... det kommer bare ikke videre end mit hoved.

Jeg har hele tiden haft en forklaring: Jeg havde ikke plads til mit grej - jeg havde ikke det rigtige grej - jeg havde ikke tid (børn tager RET meget af ens tid i de første år) - jeg havde ikke penge til det rigtige grej og bla bla bla... :puke:
Nu er alle de "problemer" (læs: undskyldninger) væk. Jeg har mit eget studie/værelse - jeg har penge til at købe alt det grej jeg vil (eller med rimelighed kan sige at have brug for) - og junior er i langt højere grad selvkørende.
Men når jeg sætter mig ved min pult kan jeg enten ikke komme i gang med noget der ligner musik eller også bruger jeg al min tid på at skrue på knapper og tænke "Hvorfor faen virker det ikke??" og prøve at overskue mit setup.

Jeg tror ikke at min skabelyst er død men måske har jeg taget munden for fuld mht.grej ? Måske er jeg faldet for de blinkende knapper og lækre funktioner og har forkøbt mig ? Måske skal jeg tilbage til 1 skærm, 1 Lydmodul/sampler/softsynth/etc. og et lille keyboard - eller også glemme alt om elektronisk musik og være tilfreds med at spille covernumre i et hyggeband hver onsdag ?
Det går lidt bedre med at DJe men jeg kommer ikke længere end mit musikværelse :?

Måske er jeg bare bange ?


Nå - det var vist det for denne gang. Jeg lover/håber at mine næste poster bliver knap så alvorlige :-D
Jeg har planer om at lave nogle racks og studiemøbler til noget af mit grej og bygge DIY midicontrollere og jeg lover at poste billeder og beskrivelser af det hele hvis nogen er interesserede.

..... Og hvis det ender med at jeg sælger hele møllen bliver I de første til at vide det :dollargrin:

Hvis folk har noget at spørge om eller tilføje til det jeg har skrevet skal I bare gi den gas.
Two wrongs don't make a right - however, three lefts do.

:) Jakob

Medlemsavatar
Cmay
Forum Donator
Indlæg: 2425
Sted: Vejle omegn

Indlæg af Cmay »

Jeg lider også af kreativ krise. for meget grej dræber kreativitet. eller retter det forkerte grej gør i min verden. jeg fik min skriveblokade for nok omkring to år siden da min gamle hund døde. det piner mig stadig at hun skulle herfra på den måde , fik tre hjertestop på to dage og vi troed det var epilepsi. det aflived alt min lyst til at overhovedet spille på instrumenter osv . det er ikke kommet igen og jeg tror heller det gør igen på samme måde.

jeg tror bare du skal se tiden an. så kommer det nok igen. og så fortryder du nok at have solgt alt dit grej ligesom jeg egetnligt gerne ville have beholdt mit. og bygget det ud hvis penge ikke var et issue. og plads.
[b]I fear the day when the technology overlaps with our humanity. The world will only have a generation of idiots. - Albert Einstein[/b]

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Hvordan går det hvis du holder dig så langt væk som muligt fra alt der har med musik at gøre i et par uger eller en måned?
Det har sket nogle gange for mig omkring vinter/forår at den kreative del bare går 100% i stå, og det kræver som regel en god lang pause før at alt ikke "lyder af lort" igen. Det er sådan jeg har det.

Jeg kan godt forstå at du har været nede over det miljø der hersker omkring det elektroniske musik i danmark. Jeg bevæger mig ikke selv særligt meget i det, fordi størstedelen af menneskerne der kommer til de fester jeg vil til, tit gør stemningen tæt på uudholdelig. Og så flyder der med narko. Jeg har ingen erfaringer med stoffer selv, og har aldrig haft et problem med at sige nej til det. Jeg er der for musikkens skyld og musikken har altid været nok for mig.
Fedt at høre at du kom ud af den situation hurtigt og med god støtte.
jawin skrev:Måske er jeg bare bange ?
Har det selv nogle gange sådan at jeg er bange for at ødelægge det nummer jeg er igang med, og så går det bare død, men jeg tror jeg selv er nødt til at tænke mere positivt omkring det. Jeg har skrevet noget lignende på Andreas' blog på et tidspunkt, så vidt jeg husker, om at alternativet til at lave et (halvdårligt?!) nummer færdigt er ikke at få det færdigt, og så er man vel bedre tjent med at ha' lavet et nummer færdigt og fundet ud af hvad der virker og hvad der ikke virker? For mig definerer jeg det rimeligt hurtigt (dvs. indenfor et par dages arbejde) om det jeg nu sidder og laver "bare" er et eksperiment, eller om jeg vil arbejde på det som et nummer der skal gøres færdigt.


Ved ikke om jeg rammer helt ved siden af iforhold til hvad du selv føler.. Jeg er selv god til at tænke (for) meget over tingene... :-D
Glæder mig til at følge din blog.

Medlemsavatar
jawin
Forum Donator
Indlæg: 1036
Sted: Holstebro

Indlæg af jawin »

Hey

Dejligt med så megen respons så hurtigt - det varmer indeni :)
Christoffer I. N. skrev:Hvordan går det hvis du holder dig så langt væk som muligt fra alt der har med musik at gøre i et par uger eller en måned?
Det har jeg ikke tænkt over - det var egentlig en nærliggende og simpel løsning. En slags mental oprydning. Det skal prøves.
Christoffer I. N. skrev:Har det selv nogle gange sådan at jeg er bange for at ødelægge det nummer jeg er igang med, og så går det bare død, men jeg tror jeg selv er nødt til at tænke mere positivt omkring det. Jeg har skrevet noget lignende på Andreas' blog på et tidspunkt, så vidt jeg husker, om at alternativet til at lave et (halvdårligt?!) nummer færdigt er ikke at få det færdigt, og så er man vel bedre tjent med at ha' lavet et nummer færdigt og fundet ud af hvad der virker og hvad der ikke virker? For mig definerer jeg det rimeligt hurtigt (dvs. indenfor et par dages arbejde) om det jeg nu sidder og laver "bare" er et eksperiment, eller om jeg vil arbejde på det som et nummer der skal gøres færdigt.
Mit problem er nærmere at jeg ikke når halvvejs før jeg går kold i indstillinger og funktioner. Det var derfor jeg tænkte om jeg måske havde så meget grej at det kvalte det kreative ?
Jeg tænker over om jeg skal prøve at pakke noget af grejet væk og skære ned til det helt essentielle gear for at se om det hjælper.
Men jeg er helt enig i betragtningen om at et halvdårligt, færdigt nummer man har lært noget af at lave er langt bedre end et ufærdigt nummer man har opgivet uden at lære noget.

Det er fedt at folk kommenterer på mine skriblerier - bliv endelig ved med det :-D
Two wrongs don't make a right - however, three lefts do.

:) Jakob

Medlemsavatar
RBS
Medlem
Indlæg: 567
Sted: KBH

Indlæg af RBS »

Kender godt det med, at man kan tænke sine produktioner i stykker inden man kommer ordentligt i gang. Det er ganske frusterende! :)

For mig hjælper det nogle gange at lave en produktion ud fra nogle dogmer. Kun bruge én specifik hardware-synth/sampler og DAW, kun bruge samples, slet ikke bruge samples. Det kan være alle mulige dogmer, og visse passer bedre til den måde man producerer på end andre. Det er lidt i samme boldgade som at skære ned til det essentielle, men det kan måske spare dig for at pakke en masse gear væk. Det sjove er også at prøve forskelligt gear af, hvor man "kun" må bruge den her ene synth udover DAW, trommebreaks og hvad man nu vil. Så kan man manøvrere sig gennem det hardwaregear, man nu har, og se, hvad der tænder den dér gnist, som man oplever, når en produktion rigtig rykker i gear-nysgerrigheden. Altså når man ikke bare skruer og skruer uden, der kommer noget godt ud af det, men man får fordybbet sig i en maskine, og får noget fedt og produktivt ud af det på samme tid.
Måske kan du relatere til ovenstående - i så fald prøv det.

Held og lykke i hvert fald.

Medlemsavatar
jawin
Forum Donator
Indlæg: 1036
Sted: Holstebro

Indlæg af jawin »

RBS skrev:For mig hjælper det nogle gange at lave en produktion ud fra nogle dogmer. Kun bruge én specifik hardware-synth/sampler og DAW, kun bruge samples, slet ikke bruge samples. Det kan være alle mulige dogmer, og visse passer bedre til den måde man producerer på end andre. Det er lidt i samme boldgade som at skære ned til det essentielle, men det kan måske spare dig for at pakke en masse gear væk. Det sjove er også at prøve forskelligt gear af, hvor man "kun" må bruge den her ene synth udover DAW, trommebreaks og hvad man nu vil. Så kan man manøvrere sig gennem det hardwaregear, man nu har, og se, hvad der tænder den dér gnist, som man oplever, når en produktion rigtig rykker i gear-nysgerrigheden. Altså når man ikke bare skruer og skruer uden, der kommer noget godt ud af det, men man får fordybbet sig i en maskine, og får noget fedt og produktivt ud af det på samme tid.
Det var jo en simpel og logisk løsning - både for at pirre det kreative og måske få ryddet op i lidt grej :)

Jeg tror jeg prøver at holde en pause som Christoffer foreslog og så køre på med nogle dogme regler om 2-4 uger som RBS foreslår

Alle er stadig velkomne til at kommentere.
Jeg tror måske at jeg vil bruge pausen til at bygge racks - det har jo godt nok lidt med musik at gøre men mon ikke det går :-D
RBS skrev:Held og lykke i hvert fald.
Tusind tak :)
Two wrongs don't make a right - however, three lefts do.

:) Jakob

Medlemsavatar
jawin
Forum Donator
Indlæg: 1036
Sted: Holstebro

Indlæg af jawin »

Så er mit frivillige musikcølibat overstået og jeg har valgt at prøve "dogme" ideen som RBS foreslog.

I dette tilfælde var mit dogme ingen store studiemaskiner eller eksterne lydkilder - dvs: Mac Book Pro + Software instrumenter (og så tillod jeg mig at bruge min PowerCore Compact til at køre nogle plugins - syntes den var lidt en gråzone :wink: ).
Og ganske rigtigt fik jeg gang i 3 projekter.
  • 1 med en samplet sax fra en pakke jeg har haft liggende et stykke tid. Det bliver noget funky (tech)House.

    1 med et stykke piano som måske bare ender som "opvarmningsprojekt" - lige nu er det kedelig pop-house med gain pump på bassen... alt for mainstream og forudsigeligt til mig. SHM møder Alicia Keys... og ikke på den gode måde! Har lidt en tanke om at der måske skal vokal på og lave noget klippe-klister-glitch-halløj på pianoet og hvis det virker kunne det godt blive lidt interessant.

    1 bygget på en gammel Edgar Winter sample der også kunne rigtig fedt - jeg skal bare lige ha knækket nødden.
Jeg smider selvfølgelig det hele op på Soundcloud når jeg er kommet lidt længere med det. Al konstruktiv kritik er velkommen for F*** hvor ligger mine producer/mixing skills langt væk :evil:
Two wrongs don't make a right - however, three lefts do.

:) Jakob

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Glæder mig til at lytte på det.. :)

Medlemsavatar
jawin
Forum Donator
Indlæg: 1036
Sted: Holstebro

Indlæg af jawin »

Christoffer I. N. skrev:Glæder mig til at lytte på det.. :)
:thumbup:

Jeg burde vel egentlig tilføje til den første post om min baggrund, at jeg var med til at starte Metropol-Scenen på Roskilde festivalen i sin tid - var det '93 ? Jeg var der så i '94 og '95 indtil jeg fik nok af inkompetent ledelse, nepotisme og rygstikkeri :puke:

Nå, det var bare en tilføjelse - jeg vender tilbage enten med oploads af muzak eller billeder af rackprojekter :-D

EDIT: Vrøvl!! Metropol-scenen var i 2003 - 2005
Two wrongs don't make a right - however, three lefts do.

:) Jakob

Medlemsavatar
jawin
Forum Donator
Indlæg: 1036
Sted: Holstebro

Indlæg af jawin »

Der er jo rablende rabatter på alle mulige plug-ins og soft synths for tiden. Jeg er ret ny på det marked (er ex hardware fanatiker) og kan ikke hitte ud af om der er noget jeg bør investere i ?
Det er nok primært plug-in og efx jeg er interesseret i da jeg har rigeligt med hardware synths.

Nogen gode forslag ? :)
Two wrongs don't make a right - however, three lefts do.

:) Jakob

Medlemsavatar
jawin
Forum Donator
Indlæg: 1036
Sted: Holstebro

Indlæg af jawin »

Efter en god og veloverstået jul sidder jeg nu i mit legeværelse igen.

Hmm... Jeg kan sgu godt mærke at det er meget længe siden jeg er kommet så langt med noget musik som jeg er nu - jeg løber panden imod en mur og jeg tror den mur skyldes glemte færdigheder indenfor mix/EQ.
Jeg har derfor besluttet at give mine egne ting en pause og lege lidt med numrene på denne side http://www.cambridge-mt.com/ms-mtk.htm for at få øvet lidt op igen på den mere mixningsrelaterede side af det hele.

Så må vi se om ikke det hjælper lidt

God bagjul og godt nytår til alle :party:
Two wrongs don't make a right - however, three lefts do.

:) Jakob

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Kender alt for godt følelsen af at sidde med noget der ikke fungerer, fordi lyden "lige" mangler det ene eller det andet, det er sgu en irriterende situation. Det er ikke så slemt for mig længere, fordi jeg har fået opbygget en selvtillid om at jeg kan tilføre lydene de sidste 10-50% de mangler, når jeg skal mixe. Som regel når jeg starter på noget nyt, så gør jeg mig selv det klart om det bare er et eksperiment eller hvad nu formålet er med det jeg laver. Alt kan selvfølgelig blive til et nummer hvis det nu bliver godt nok, men som regel forbliver et eksperiment et eksperiment. Tilgengæld tager jeg med stor sandsynlighed noget inspiration med fra mine eksperimenter, og selvfølgelig erfaringerne. På den måde er det lettere for mig at få afprøvet om jeg kan finde ud af at mixe en given lyd, og næste dag kan "menu'en" så stå på noget helt andet hvis gårsdagens erfaringer lige skal synke ind.

Medlemsavatar
jawin
Forum Donator
Indlæg: 1036
Sted: Holstebro

Indlæg af jawin »

Jeg betragter alt hvad jeg laver af musik for tiden, som et eksperiment - nogle gange er udfaldet heldigt og så arbejder jeg videre med det hen ad vejen :) . Lige nu syntes jeg bare at jeg har en ide om hvordan det skal lyde, men har svært ved at komme derhen.
Derfor tænker jeg at lidt træning for ørerne vil være godt. Som tidligere nævnt er jeg ret rusten :-D
Two wrongs don't make a right - however, three lefts do.

:) Jakob

Medlemsavatar
jawin
Forum Donator
Indlæg: 1036
Sted: Holstebro

Indlæg af jawin »

Hep :-D

Det bliver ikke til så meget med den elektroniske del af musikken for tiden.
Jeg kender instruktøren af denne forestilling:
http://www.odinteatret.dk/arrangementer ... menco.aspx.
http://www.dr.dk/P4/Vest/Medier/Genlyt/ ... 114905.htm

Jeg har været med som ulønnet kreativ konsulent og lysmand fra starten men Onsdag aften ringer instruktøren og siger at violinisten har meldt sig syg og om jeg ikke vil spille lidt bas i stedet - Jeg havde torsdag til at lære 13 flamenco numre og fredag havde vi så premiere..... lidt presset projekt, men det går godt og er ret sjovt.
Og når Manolo, den importerede flamencoguitarist fra Sevilla, kigger anerkendende på mig, gir mig Thumbs-up og siger "Mas rapido - u learn very fast" så blir man sgu lidt stolt.

Han mener jeg skal tage til Spanien og føre mig frem som "Den Danske Flamencobassist" - men det bliver nok mest som et kuriosum :lol:

Jeg er ellers ved at have nogle ting færdige til at smide på SoundCloud, men de bliver sikkert fucket op nu da jeg næsten har glemt at tælle 1-2-3-4 og kun kan tælle 1-2-3 1-2-3 1-2 1-2 1-2 :wink:
Two wrongs don't make a right - however, three lefts do.

:) Jakob

Medlemsavatar
jawin
Forum Donator
Indlæg: 1036
Sted: Holstebro

Indlæg af jawin »

Nå - jeg må nok konkludere at mit setup er for stort :redcard:
Når jeg sætter mig ned med min bærbare og softwareinstrumenter får jeg lavet en del - når jeg så rykker ind i "studiet", går jeg i stå og begynder at fifle med indstillinger og hardware :puke: så der må ryddes ud i maskinparken!

Jeg har også et par computere (både Mac og PC), DJ-grej, samt en masse legetøj som ikke har været en del af mit setup længe, som skal videre. Ergo må det være tid til en godt pakket salgstråd fra min side, så hold øje med salgssiden - der kommer nogle sjove sager (og noget skrammel) på markedet :-D
Two wrongs don't make a right - however, three lefts do.

:) Jakob

Medlemsavatar
jawin
Forum Donator
Indlæg: 1036
Sted: Holstebro

Indlæg af jawin »

Jeg rider ikke samme dag som jeg sadler for tiden. Jeg har fået job hos Siemens i Brande som technical writer og det tager jo en hel del af min fritid :-D . Men jeg har en lille time i bil hver vej og det er sgu en god chance til at høre noget musik......og så kom Live 9 jo forleden og den tager resten af min fritid.

Men mon ikke jeg får startet på den salgstråd i weekenden.
Two wrongs don't make a right - however, three lefts do.

:) Jakob

Medlemsavatar
jawin
Forum Donator
Indlæg: 1036
Sted: Holstebro

Indlæg af jawin »

Two wrongs don't make a right - however, three lefts do.

:) Jakob

Medlemsavatar
jawin
Forum Donator
Indlæg: 1036
Sted: Holstebro

Indlæg af jawin »

Gud fader hvor møder man dog mange med et, mildt sagt, anderledes syn på handel og forhandling når man har varer til salg. Især på DBA men de stikker også hovedet frem på maskinen.
Der var eks. køberen der efter at have fået et USB-lydkort for 100kr, forlangte at jeg skulle betale 50% af porto :luny: (ja - det var på DBA)
Eller en anden der fik mig til at reservere varer så han kunne bruge dem i byttehandler med andre sælgere. Og en tredje der bare ikke kunne fatte at jeg ikke ville sælge når nu vedkommendes forslag til en pris var mere "fair" end min pris.

Godt man ikke driver forretning og er afhængig af den slags kunder men, med ro i sindet, kan bede dem finde et andet sted at handle... :roll:

Heldigvis er der også super-coole personer, som af glæde over en god handel, giver fribilletter til deres næste spillejob :thumbup: :clap:
Så kan man lidt igen :-D
Two wrongs don't make a right - however, three lefts do.

:) Jakob

Medlemsavatar
jawin
Forum Donator
Indlæg: 1036
Sted: Holstebro

Indlæg af jawin »

I forlængelse af min tidligere post om skriveblokering, syntes jeg at denne artikel http://www.djtechtools.com/2013/04/29/a ... ers-block/ har nogle gode input.

Flere af dem ligner meget det der blev foreslået fra andre brugere men der er også lidt nye ting.

Pt. arbejder jeg på at få ryddet lidt op/ud og få strømlignet arbejdsværelset. Første prioritet er naturligvis arbejdet hos Siemens, dernæst arbejdet med huset så det er slet ikke så meget jeg får rodet med musik som jeg gerne ville - men der sker da nogle ting.
Når jeg har fået ryddet lidt ud i min hardware er næste trin i planen at få bladret igennem mine mange samplebiblioteker. Både for at rydde lidt op men også for at finde skjulte skatte og ny inspiration.

Jeg har købt et års medlemskab af Puremix.net. Det er meget fokuseret på ProTools men videoerne er virkeligt fedt fortalt/styret og jeg får meget ud af det alligevel (jeg arbejder i Logic). Jeg kan også anbefale Groove3.com hvis man vil have træning i, eller info om, Live.
MacProVideo har ret nye vidoer om Live9 men jeg kan nu bedre lide Groove3's instruktør.

Well - All for now :)
Two wrongs don't make a right - however, three lefts do.

:) Jakob

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Hey fed artikel! Det er jo rimelig basic, men det gør sgu ikke noget at få den slags serveret på den måde.

Medlemsavatar
jawin
Forum Donator
Indlæg: 1036
Sted: Holstebro

Indlæg af jawin »

Jeg har helt glemt at juble over min Weller loddekolbe jeg købte for noget tid siden - efter opfordring fra bl.a. Eskild og Preben Friis.
GODDAMN et lækkert stykke værktøj:
Varmer op inden man kan nå at sige fluxvæske og regulerer tempereaturen inden man blinker med øjnene. Den skulle jeg ha købt for MANGE år siden i stedet for at sidde og bøvle med discount modeller

Jeg er meget tilfreds med det køb :-D

Ud over at lodde ting (og arbejde naturligvis) roder jeg lidt med en ide om at starte et lille lokalt studie op til indspilning, mix og master. Tanken er at det skal være for folk i området der har lyst til at indspille noget musik. Det er sådan set ligemeget om det er deres egne kompositioner eller det er covers, om de vil være i MGP eller bare vil have en indspilning for sjov de kan høre hjemme - det skal bare være sjovt og lærerigt for alle involverede.... Mit lille bidrag til det lokale kulturliv.

Jeg havde ikke tænkt mig at det skulle koste noget at indspille men jeg vil nok ha dækket mine udgifter hvis der kommer nogen. Jeg har rigeligt med grej til at banke et funktionsdygtigt studie op - udover det jeg har hjemme - så der er jeg dækket ind. Jeg skal bare ha lavet en aftale om et lokale et sted.
Min udmiddelbare ide er at spørge i vores kultur- / sportscenter. De plejer at være åbne for ideer......... og min kæreste sidder i forretningsudvalget :dollargrin:

På søndag kører jeg til Århus og henter Kasper Nyhus' hjemmesnedkerede studiebord. Jeg håber at det vil give en del bedre overblik i mit studie for det jeg har nu fungerer slet ikke. Alt roder og det er totalt uoverskueligt.
Jeg smider nok nogle billeder op når jeg er blevet installeret.

All for now :)
Two wrongs don't make a right - however, three lefts do.

:) Jakob

Medlemsavatar
jawin
Forum Donator
Indlæg: 1036
Sted: Holstebro

Indlæg af jawin »

Holdnukæfthvortidenflyver!!?

Det er næsten et år siden jeg har postet noget her på min blog.
Well... det har været et begivenhedsrigt år:
  • Nyt job (og meget mindre fritid)
    Familieforøgelse (og en allerhelvedes masse meget mindre fritid)
    Byggeprojekter på huset
    Diskusprolaps
    Grim infektion der har efterladt mig halvdøv på venstre øre
Derfor må jeg indse at alt hvad der hedder livelyd og DJ er slut for mit vedkommende.

Derudover bad en bekendt mig i foråret '13 om at samle grej til 2 barer/mindre spillesteder han var ved at få op at køre. Inden han nåede at overtage grejet, gik han på røven.
Derfor har jeg pludselig en satans masse grej jeg skal af med for bare at få nogle af mine penge hjem igen - det bliver en tætpakket salgstråd når jeg lige får et overblik.

På producer siden er jeg jet store set gået helt over til Ableton. Logic er for omstændigt til den slags klippe/klistre musik jeg laver for tiden. Det er naturligvis overlegent til live/band/musiker/indspilningsting men det er bare ikke det der huserer i min verden Pt.

Nå - den yngste giver lyd... jeg må løbe :)
Two wrongs don't make a right - however, three lefts do.

:) Jakob

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Tillykke med dagen Jakob :denmark:

Medlemsavatar
jawin
Forum Donator
Indlæg: 1036
Sted: Holstebro

Indlæg af jawin »

Tak - med lidt forsinkelse :)
Two wrongs don't make a right - however, three lefts do.

:) Jakob

Medlemsavatar
jawin
Forum Donator
Indlæg: 1036
Sted: Holstebro

Indlæg af jawin »

Infektionen i mit venstre øre er på retur :banan: :clap: :-D
Det har også holdt hårdt, med 3 mindre indgreb samt sug, dræn og antibiotika her hen over sommeren. Men skide være med det - bare den ikke kommer igen :smash:

Der skal være byfest og jeg har sagt ja til at vende Mp3'ere i nogle timer. Det bliver sjov! Der kommer alt fra Johnny Reimar og Birthe K over obskur disco til måske nogle nyere Top40 numre forbi min VCI-400.
Så må vi se hvordan øret reagerer på det

Er kommet godt igang med at producere igen. Jeg har ellers ligget stille i et stykke tid (igen)
Jegf får både strikket ting sammen for mig selv, en skøn blanding af Nu-Disco/ Indie Dance, House med en god sjat 80'er oven i, samt sammen med en lokal bosat sangerinde. Der er vi i en noget anden boldgade med country, blues og folk sager i simple, afdæmpede versioner.
Vi er lige startet og det kan nok godt tænkes at jeg får brug for nogle indspilningstips til vokal og guitar hen ad vejen :wink:

Jeg smider begge dele i maskinen når vi når noget jeg ikke kan komme videre med selv - det er ikke sikkert at det tager særlig lang tid :)
Two wrongs don't make a right - however, three lefts do.

:) Jakob

Nyt svar