Jakobs hovedbrud

Medlemmernes egne blogs om musik, teknik og hverdag.
Forumregler
Kun 1 blog pr. bruger.
Nyt svar
Medlemsavatar
jawin
Forum Donator
Indlæg: 1036
Sted: Holstebro

Re: Jakobs hovedbrud

Indlæg af jawin »

Har igennem, efterhånden en del år, gået og samlet lidt grej sammen for at lave et "rigtigt" studie - ikke et (semi) akustikbehandlet musikværelse som jeg har nu, men et sted hvor man kunne indspille lidt større grupper.

Men nu må jeg indse at jeg hverken får tid eller plads til at bygge det studie jeg havde planer om. Og hvad gør man så ? Sælger hele møllen ? Meget af det er godt grej, ikke nødvendigvis "High-End" men fornuftigt, brugt grej med både Soundcraft mixer/ MOTU 2408 system med 24 I/O/ Mac Pro 3.1 med 2stk 20" Apple Cinema og noget LOGIC eller Pro Tools + en røvfuld mics i den bedre mellemklasse.
Eller finder en gut M/K med plads og tid til at lave et hyggestudie og laver et partnerskab ? Bare for sjov og for at se hvad der sker... En makker var nok nødvendig under alle omstændigheder, da jeg bestemt ikke er en mix/master haj.

I know - Ikke den mest ophidsende blog-post, men den hedder jo "Jakobs hovedbrud" - og det er så en af de ting jeg bryder mit hovede med for øjebliket :)

Hvis nogen kender nogen der kunne være interesserede i at købe nogle sager eller lave et partnerskab, så giv lyd.
Two wrongs don't make a right - however, three lefts do.

:) Jakob

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Den økonomiske gevinst du ville få ud af et salg står, ifølge min mening, ikke mål med den gevinst du ville få ud af et partnerskab.

Jeg har selv solgt en del gear på det sidste, men man skal virkelig overveje nøje om det kan betale sig, specielt som brugtmarkedet ser ud nu.

Jeg ville i hvert fald satse på drømmen og se om jeg kunne få nogle fede musikalske oplevelser ud af min investering hvis jeg havde dine bukser på.

Medlemsavatar
jawin
Forum Donator
Indlæg: 1036
Sted: Holstebro

Indlæg af jawin »

Nej, pengene er ikke noget at gå efter.
Tror ikke jeg ville få mere end 20K for det hele - max

Jeg syntes bare ikke at folk med plads + tid + interesse til et hyggestudie hænger på træerne i vestjylland. Og hvis jeg ikke får grejet brugt, er det jo skrald :|
Two wrongs don't make a right - however, three lefts do.

:) Jakob

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10825
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Hvis alt flasker sig arbejder jeg på at få plads til det inden for de nærmeste år, også i nærheden af Holstebro, Dog har jeg ikke selv råd til at gøre det ordentlig bla. pga mangel på mikrofoner osv, men også projekter man vil kaste sig over.

Jeg ville være frisk på et partnerskab i fremtiden, hvis altså alt flasker sig hos mig. :-) Men det er målet!
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
jawin
Forum Donator
Indlæg: 1036
Sted: Holstebro

Indlæg af jawin »

Sig endelig til :)
Two wrongs don't make a right - however, three lefts do.

:) Jakob

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

jawin skrev:Nej, pengene er ikke noget at gå efter.
Tror ikke jeg ville få mere end 20K for det hele - max

Jeg syntes bare ikke at folk med plads + tid + interesse til et hyggestudie hænger på træerne i vestjylland. Og hvis jeg ikke får grejet brugt, er det jo skrald :|
Har du overvejet at starte virksomhed og "ansætte" en ung studerende lydnørd(hvis ikke du gider det administrative, så en honorarmodtager)?
Alt grejet kan du indskyde som aktiver i regnskabet og enten afskrive gradvist, eller straksafskrive på nogle af aktiverne, så du får fradrag af dit resultat hvert år?

For nogle år siden havde jeg en bekendt der stod i samme dilemma som dig. Han havde skiftet karriere og bygget prof. studie lokaler + samlet grej over nogle år. Og pludselig stod det hele klar, men han havde ikke kompetencer eller tid til at drive et studie hver dag.
- Og så fik han fat i mig.. Og vi lavede en deal der hed 30-70% split på omsætningen, og så havde jeg ingen faste udgifter til leje af hverken udstyr eller lokaler.

Det er der både musikalske, sociale og økonomiske fordele i.. Og når du ikke gider mere, sælger du bare hele molevitten til mindst skrapværdien af dine aktiver(grej) i regnskabet.

Meget meget sjovere end at sælge det hele med tab.

Medlemsavatar
jawin
Forum Donator
Indlæg: 1036
Sted: Holstebro

Indlæg af jawin »

Jeg har tænkt noget i de baner men det mest presserende er de fysiske rammer - jeg har ikke noget sted at stille grejet op :puke:
Two wrongs don't make a right - however, three lefts do.

:) Jakob

Medlemsavatar
jawin
Forum Donator
Indlæg: 1036
Sted: Holstebro

Indlæg af jawin »

Min oprindelige plan var at bygge et studie når vi fik hus, men der er sgu ikke plads.
Ungerne, konen, mingraveren (det skal man ha på landet) og alt det andet fylder for meget...
Two wrongs don't make a right - however, three lefts do.

:) Jakob

Medlemsavatar
jawin
Forum Donator
Indlæg: 1036
Sted: Holstebro

Indlæg af jawin »

Lige et surt opstød - beklager:

Vil lige opfordre folk der overvejer at handle elektronik hos ProShop.dk til at tænke en ekstra gang.

Jeg har sendt fruens laptop til reparation pga. døde pixels i skærmen - den er under 2 år gammel og har 99% af tiden fungeret som stationær. Den har måske været ude af huset 2 gange.
ProShop påberåber sig nu en skade på kabinettet som muligvis har ført til fejlfunktion af skærmen. De vil ikke dokumentere denne skade, ligesom de heller ikke vil forklare hvordan en skade (tilsyneladene i bunden af laptop'en) kan føre til en knækket skærm men de nægter at reparere skærmen under reklamationsretten.

Jeg har flere gange opfordret dem til at sandsynliggøre eller dokumentere denne skade men uden held - måske fordi de ikke vil, men formentlig fordi de ikke kan da den påståede skade ikke eksisterer.

Jeg siger ikke at der ikke kan være sket noget med skærmen som gør at reklamationretten ikke gælder, men når de ikke gør mere ud af deres argumentation end at sende mig billeder af de døde pixels og holde fast i at "producentens servicecenter siger", så har jeg sgu min tvivl. Jeg er i hvert fald færdig med at handle der :evil:

Heldigvis kan en ny skærm købes til 400kr inkl. fragt på eBay og sættes i relativt nemt
Two wrongs don't make a right - however, three lefts do.

:) Jakob

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Irriterende :/

Jeg plejer at handle computer hardware hos Proshop, men igen, det er også "bare" hardware altså harddiske, kabler, cpu'er, bundkort o.l., og ikke færdige produkter.

Medlemsavatar
jawin
Forum Donator
Indlæg: 1036
Sted: Holstebro

Indlæg af jawin »

Jeg havde også et godt indtryk af dem - men det er også første gang at jeg har forsøgt at få noget repareret hos dem. Det sker så ikke igen.
Two wrongs don't make a right - however, three lefts do.

:) Jakob

Medlemsavatar
jawin
Forum Donator
Indlæg: 1036
Sted: Holstebro

Indlæg af jawin »

Jeg havde en dag i går som havde "mavesår" skrevet på den med store bogstaver:

Jeg havde et job som DJ i det lokale kulturcenter til en julefrokost for nogle af kommunens folk. Jeg har tidligt fri fredag, så jeg kom hjem, pakkede bilen, tog afsted og var klar til at stille op kl 14.
Da jeg ankom var centerlederen ikke til stede men jeg har spillet der, som musiker og DJ, før så jeg begyndte at stille op som jeg plejer.

Efter ca 45min kommer centerlederens højre hånd og siger "Vi har flyttet baren længere frem og ud i siden. Dansegulvet er derfor også rykket frem - du skal ikke stå hvor du plejer".... hm! Jeg flyttede tingene og startede forfra det nye sted.
Da klokken var ved at nærme sig 17 havde jeg stillet op og testet lys. Jeg har for nylig købt nye toppe og noget lydgrej og i et anfald af hjerteskærende naivitet og ekstrem mangel på fremsynethed havde jeg tænkt "Det er naturligvis i orden - det spiller bare. Jeg behøver ikke at teste det nogle dage i forvejen"

- og så kommer Murphy med det helt store gebis og bider en noget så eftertrykkeligt i røven!

Det virkede ikke. Dvs. delefilter og forstærkere gjorde som de skulle og mine gamle bundkasser bumlede afsted som normalt, men toppene var helt, helt stille. Jeg baksede med indstillinger, nye kabler og alt hvad jeg kunne forstille mig - ingen lyd overhovedet.
Der var nu 25min til gæsterne kom...... Pis!

Jeg har en makker som jeg ofte spiller med og som bor i nærheden. Han har toppe stående i sin garage som jeg har brugt før og ved fungerer - men han er på ferie og alt er låst og mørkt. Jeg kommer i tanke om at formanden for andelsboligforeningen bor en par huse henne. Hen til ham og forstyrre midt i aftensmaden og overbevise ham om at han skal lukke mig ind i garagen så jeg kan låne toppene.

Tilbage til centeret, sætte op uden test da gæsterne allerede var på vej ind i salen.

Start macbook (jeg DJ'er mp3'ere) - start Traktor...... som crasher ?! Prøver igen.....Crash! Genstart....crash!!

AARRRGGH!!!!!!!!!!

Hvad fanden gør man så ?
Det eneste jeg kunne tænke på var at spille fra hhv. iTunes og Spotify og bruge det enkelte programs volumenkontrol til at fade ind og ud (ja, undskyld - jeg ved godt at Spotify betaler ad helvede til og jeg bruger det normalt aldrig men det var en ekstrem nødsituation) - du godeste. Mit blodtryk var på dette tidspunkt off the scale.

Men det gik til sidst, de lånte toppe spillede perfekt, folk dansede og alle var glade - og næste gang tester jeg ALT i hoved og røv 7 dage i forvejen.
Two wrongs don't make a right - however, three lefts do.

:) Jakob

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Skod.. Dejligt du fik det til at lykkes. :)

Medlemsavatar
jawin
Forum Donator
Indlæg: 1036
Sted: Holstebro

Indlæg af jawin »

Ja det var lidt presset - men det er vist sådan noget man får hår på brystet af ?
Eller noget :)
Two wrongs don't make a right - however, three lefts do.

:) Jakob

Medlemsavatar
jawin
Forum Donator
Indlæg: 1036
Sted: Holstebro

Indlæg af jawin »

Hald og jeg har vendt mulighederne for at lave et projektstudie sammen. Desværre måtte jeg "tage stikket" allerede i de meget tidlige stadier, da jeg følte at vores behov og ønsker til studiet lå for langt fra hinanden.
Jeg leder derfor stadig efter en makker M/K med noget plads og lyst til at lave et hyggestudie i omegnen af Holstebro.

Ellers kan det være at jeg laver mine byggeplaner om, så det store gæsteværelse ryger men der komme studie i stedet :)

Bortset fra det kunne jeg i det hele taget godt bruge en at lave musik med. Jeg har ca 5 milliarder ideer for tiden og masser af halvfærdige numre, men har svært ved at få dem gjort færdige.
Jeg har snuset lidt til on-line samarbejde på blend.io - det kunne være at jeg skulle gøre noget mere ud af det. Jeg ville bare have det bedst med at sidde i det samme rum, lytte på de samme monitors og kigge på de samme skærme.

Jeg ville egentlig også gerne til at lave nogle fester. Det gjorde jeg lidt i for 15 år siden og jeg kan mærke at lysten i den grad er ved at melde sig igen. Men børn og arbejde er nok førsteprioritet og så må resten vente.



Det var da en røvsyg opdatering på min blog!
Men det var altså det jeg lige havde at sige i denne omgang :)
Two wrongs don't make a right - however, three lefts do.

:) Jakob

Nyt svar