Sidelmanns Blog

Medlemmernes egne blogs om musik, teknik og hverdag.
Forumregler
Kun 1 blog pr. bruger.
Nyt svar
Default avatar
sidelmann
Medlem
Indlæg: 445
Sted: Dronninglund

Re: Sidelmanns Blog

Indlæg af sidelmann »

JUHUUUU!!! Så røg vi fanme ind på den Britiske Dancechart som 2. højeste entry!! Jeg er SÅ glad :dollargrin:

http://www.british-dance-charts.co.uk

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Til lykke, det er skønt.

Hvordan med den tyske, har den peaket som nr. 11?

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

YEAH! :-D Tillykke

Default avatar
sidelmann
Medlem
Indlæg: 445
Sted: Dronninglund

Indlæg af sidelmann »

Jeg afventer denne uges liste og krydser alt hvad jeg har for den går top 10! :?

Default avatar
sidelmann
Medlem
Indlæg: 445
Sted: Dronninglund

Indlæg af sidelmann »

TAAAK Christoffer!!

Default avatar
sidelmann
Medlem
Indlæg: 445
Sted: Dronninglund

Indlæg af sidelmann »

Pt. Arbejder jeg sammen med Ida Corr og deltagerne på arrangementerne til årets X-factor. Det er en fornøjelse at arbejde med disse - såvel som bandet på produktionen, som er så pisse dygtige :-) Hvordan foregår det? Vores deltagere arbejder individuelt med sange og ønsker til disse med Ida og jeg på sidelinien. Efterfølgende skitserer jeg ideerne op i cubase sammen med Ida og deltagerne, hvorefter vi arbejder kreativt med udtrykket og vokalen. Når arrangementet er på plads tager vi dem med til bandet, og realliserer arrangementet i X Factor Studiet, med teknikkere, koreografer osv. Mange har spurgt til vores versioner af sangene. Mit svar er, at vores udgangspunkt er og vil være fortolkning. Derfor laver vi mashups, genre-skift mm. Vores mål er, at deltagerne finder deres individuelle udtryk i løbet af processen.

Det var lidt "behind the studio desk" fra mit arbejde på X Factor. Hvis nogle har tekniske eller musiske spørgsmål så bare fyr løs :-)

Go' lørdag!

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Lækkert. Jeg kunne ikke lige høre Love Lockdown i Chrestens optræden men omvendt er det heller ikke et nummer jeg har gået så meget op i.. :-D
:thumbup: til Stephanie som værende mit højdepunkt begge gange!

Default avatar
sidelmann
Medlem
Indlæg: 445
Sted: Dronninglund

Indlæg af sidelmann »

Vi flettede trommerne fra Love Lockdown med akk. fra Magic. Trommerne bestod af 808 tam basgang samt tammer i kvædene :-)

Medlemsavatar
SAPPY
Forum Donator
Indlæg: 2621
Sted: Holstebro - Denmark

Indlæg af SAPPY »

sidelmann skrev:Pt. Arbejder jeg sammen med Ida Corr og deltagerne på arrangementerne til årets X-factor. Det er en fornøjelse at arbejde med disse - såvel som bandet på produktionen, som er så pisse dygtige :-) Hvordan foregår det? Vores deltagere arbejder individuelt med sange og ønsker til disse med Ida og jeg på sidelinien. Efterfølgende skitserer jeg ideerne op i cubase sammen med Ida og deltagerne, hvorefter vi arbejder kreativt med udtrykket og vokalen. Når arrangementet er på plads tager vi dem med til bandet, og realliserer arrangementet i X Factor Studiet, med teknikkere, koreografer osv. Mange har spurgt til vores versioner af sangene. Mit svar er, at vores udgangspunkt er og vil være fortolkning. Derfor laver vi mashups, genre-skift mm. Vores mål er, at deltagerne finder deres individuelle udtryk i løbet af processen.

Det var lidt "behind the studio desk" fra mit arbejde på X Factor. Hvis nogle har tekniske eller musiske spørgsmål så bare fyr løs :-)

Go' lørdag!
Synes ofte det er en skam at man begrænser sig til 2 min mht til nummerets længde.....det er som om at deltagerne ikke altid kommer ordentlig igang inden de skal afslutte.....ved du hvorfor man gør det på den måde?

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Sappy: Det plejer at blive bedre hen mod slutningen af program-serien hvor der er mere tid pr. artist. Men jeg er helt enig, det er nedern at man kun får et halvt nummer fra 7-8-9 artister her i starten.

Default avatar
sidelmann
Medlem
Indlæg: 445
Sted: Dronninglund

Indlæg af sidelmann »

Det er netop pga. programlængde og antal deltagere. Det dælme også svært at arrangere i de længder, men også lidt spændende og udfordrende :-)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Tillykke med sejren Jesper! Fedt at I er gået all in med noget der passer perfekt til Chresten istedet for et "tilfældigt" popnummer. :)

Default avatar
Madsaiie
Forum Donator
Indlæg: 671

Indlæg af Madsaiie »

Ja, tillykke! :-)

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3436
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Tillykke til jer

Default avatar
sidelmann
Medlem
Indlæg: 445
Sted: Dronninglund

Indlæg af sidelmann »

Tusind tak til jer der har vist interesse og supportet Chresten, Ida og jeg, i denne ombæring af X-Factor. Det har dælme været nogle hæsblæsende uger op til finalen, og jeg skal da også lige sige at efterfesten ikke gik stille af sig ;-) Jeg føler at vi har fået lavet et finale-track med substans, og er ret stolt over at sidde som producer for første gang i sådan et cirkus, og så vinde med en deltager og en debuterende dommer.

Jesper

Default avatar
sidelmann
Medlem
Indlæg: 445
Sted: Dronninglund

Indlæg af sidelmann »

Efter sejren i x-factor har jeg haft temmeligt travlt og er blevet væsentligt fattigere...Hvad mener jeg med det? - jo, jeg har sagt mit job op som leder, og lever nu af min musik :-) Jeg har lavet nyt studio i mit hus og er gået igang med spændende projekter. Et af projekterne er mit ydmyge bidrag til den igangværende TDC-kampagne sammen med Frk. Corr. Jeg har sammen med Ida strikket tracket til reklamen sammen, og der er nu konkurrencer og aktiviteter forbundet med kampagnen. En af disse er remixkonkurrencen. Med denne har jeg trådt ud af hulen og vist mit forkølede snudeskaft. NB: studiet er ikke mit, det er en location.
I kan se mere her:


Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Fedt, tillykke! :-D
Og takker for linket, må se om jeg kan bidrage med noget i et remix.

Medlemsavatar
Macbane
Medlem
Indlæg: 238

Indlæg af Macbane »

Jeg må sige jeg synes det er et fedt track! Og den rigtige vej at gå. Held og lykke med det hele :)

Default avatar
Proles
Medlem
Indlæg: 425

Indlæg af Proles »

Alle brugsrettigheder af indsendte remix overgår til TDC og Ida Corr.
:shock:

Default avatar
sidelmann
Medlem
Indlæg: 445
Sted: Dronninglund

Indlæg af sidelmann »

Tusind tak og send endeligt ind :)

Medlemsavatar
AnotherDan
Forum Donator
Indlæg: 2687
Sted: Søborg

Indlæg af AnotherDan »

Held og lykke med din nye fuldtids karriere :)
A fancy tagline goes here...

Default avatar
sidelmann
Medlem
Indlæg: 445
Sted: Dronninglund

Indlæg af sidelmann »

Tusind tak :-)

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Ja, knæk & bræk ;) Det kan være hårdt i starten, men det er den bedste livsstil at gå all in.


Default avatar
sidelmann
Medlem
Indlæg: 445
Sted: Dronninglund

Indlæg af sidelmann »

Tusind tak Holger, ja - er revet ud af min comfort zone, det er nok en blanding af angst og et kæmpe friheds-sus ;-)

Nyt svar