Sounds and Scores

Medlemmernes egne blogs om musik, teknik og hverdag.
Forumregler
Kun 1 blog pr. bruger.
Nyt svar
Medlemsavatar
the19thbear
Medlem
Indlæg: 3338
Sted: Roskilde

Re: Sounds and Scores

Indlæg af the19thbear »

har du lavet din 90'er reklame med rulleskøjte arkiv eller været ud og optage dine egne rulleskøjter?

Medlemsavatar
lasse78
Medlem
Indlæg: 806
Sted: Los Angeles

Indlæg af lasse78 »

the19thbear skrev:har du lavet din 90'er reklame med rulleskøjte arkiv eller været ud og optage dine egne rulleskøjter?
Det er fra arkiv, og en del af lydende er skateboard! Ville jo godt havde været ud og optage, men det jo ikke så praktisk en process at skulle give sig i kast med :)
sounds and scores - www.lasseelkjaer.dk

Medlemsavatar
lasse78
Medlem
Indlæg: 806
Sted: Los Angeles

Indlæg af lasse78 »

er netop blevet færdigt med partituret til min komposition for orgel og el-guitar som jeg opfører sammen med en organist i Aug. Bliver i en kirke lidt ude for Stege på Møn. Skal nok blive spændende og lidt ud over det sædvanlige -

Og lige lidt til jer film nørder, så kan jeg berette at jeg netop har taget hul på Danny Boyle's kommentar spor til filmen "28 days later". Af hvad jeg har hørt for nu, er det rigtig spændende lir -
Senest rettet af lasse78 tors 19. nov 2015 10:49, rettet i alt 3 gange.
sounds and scores - www.lasseelkjaer.dk

Medlemsavatar
lasse78
Medlem
Indlæg: 806
Sted: Los Angeles

Indlæg af lasse78 »

Happy friday the 13'th -

Dagen blev fejret med at se lidt horror film. Er stor fan af "shaky camera" filmene, så nød da lige Cloverfield i fulde drag. Fik også set Army Of Darkness, som af flere grunde er en af champens ynglinger. Først og fremmest er Joseph LoDuca's score bare lige i skabet. Er total sucker for alt hvad det har at byde på. Bringer dejlige minder frem, fra storfilm produceret i 50'erne.

ellers er jeg lige blevet oplyst om at en Spansk kortfilm, hvor jeg har stået for musik og lyddesign, skal spille festival i Toluca Mexico. Og er netop blevet færdig med musikken til en kortfilm med Morten Schaffalitzy i hovedrollen, som jeg selv husker bedst fra "Farligt venskab" med Ulf Pilgaard.
sounds and scores - www.lasseelkjaer.dk

Medlemsavatar
lasse78
Medlem
Indlæg: 806
Sted: Los Angeles

Indlæg af lasse78 »

Så overskred vi 666 views grænsen - Det varmede så længe det varede \m/
sounds and scores - www.lasseelkjaer.dk

Medlemsavatar
lasse78
Medlem
Indlæg: 806
Sted: Los Angeles

Indlæg af lasse78 »

http://vimeo.com/46130925#at=0

Link til den kortfilm jeg nævnte i forrige post. Efter at havde set lidt nærmere på end credits, går det op for mig at Kirsten Lehfeldt, også har en mindre rolle i filmen. Syntes nok at der var noget over den stemme!!!

Rigtig sjov lille film :)
sounds and scores - www.lasseelkjaer.dk

Medlemsavatar
lasse78
Medlem
Indlæg: 806
Sted: Los Angeles

Indlæg af lasse78 »

Blev for et par dage siden færdig med musikken til en lille thingie, som bliver vist på TV Zulu i løbet af Aug/start Sep. Der bliver givet max gas med symfonisk orkerester (prag symfonie orkester), spade, eksplotioner og blokfløjte. Big smiles - Burde få en dato på borden inden ikke alt for længe.
sounds and scores - www.lasseelkjaer.dk

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Er det en ny indspilning?
skriver noder

Medlemsavatar
lasse78
Medlem
Indlæg: 806
Sted: Los Angeles

Indlæg af lasse78 »

bryla skrev:Er det en ny indspilning?
Nej, det er fra vores UFK tur til prag! Fik forresten indkøbt Cenimatc Strings Thomas, og givet det et godt spin på selve projektet. Vil vove at påstå at det gør sig rigtig godt! Ved lidt pillen pillen, kan man få tonerne til at lime utroligt godt sammen, så man opnår nogle rigtig lækre melodi forløb. Man skal især vælge spille position 2, hvor at strygerne spiller på de dybe strenge og live mode, magic, magic. Men prikken over I'et, er SC's mikrophone position. Jeg valgte at blende close samt stage, tilføre lidt eq samt lidt af soundtoys crystalizer, og så var jeg glad. Syntes at mine vsl strings nogle gange kan lyde en spitzen for pæne i det, hvor at CS har dejligt med liv i sig. Og ja, der er støj på samplesne, but I do not give a f*ck, for når man samler hele puslespillet, er det med til at skabe liv ;-) MEN! Mit protools arbejder ik så godt sammen med det. Så skal lige finde ud af, om det er CS eller min protools installering som er lidt funkey -
sounds and scores - www.lasseelkjaer.dk

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

ProTools har ofte problemer med virtuelle synther. Jeg vil virkelig anbefale Vienna Ensemble - http://www.viennaensemblepro.com/ - det er en fantastisk løsning. Og så kan du bruge 64 bit sammen med PT.

Medlemsavatar
lasse78
Medlem
Indlæg: 806
Sted: Los Angeles

Indlæg af lasse78 »

gs-dk skrev:ProTools har ofte problemer med virtuelle synther. Jeg vil virkelig anbefale Vienna Ensemble - http://www.viennaensemblepro.com/ - det er en fantastisk løsning. Og så kan du bruge 64 bit sammen med PT.
det bliver også min fremtidige løsning - Har en ekstern computer med gigastudio, som afvikler en masse af mine vsl instrumenter, og der har aldrig været probs med den computer, også selv om den nu har en omk 7 år på bagen. Så en Vienna Ensemble løsning, hvilket er noget nær det som jeg har med mit gigastudio setup, bliver noget jeg især ser frem til.
sounds and scores - www.lasseelkjaer.dk

Medlemsavatar
lasse78
Medlem
Indlæg: 806
Sted: Los Angeles

Indlæg af lasse78 »

-
Senest rettet af lasse78 tors 19. nov 2015 10:50, rettet i alt 1 gang.
sounds and scores - www.lasseelkjaer.dk

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Tror faktisk den havde rørt mig mere hvis den havde været på dansk. Kan ikke rigtigt abstrahere fra deres accent. Men godt arbejde med musikken :thumbup:

Medlemsavatar
lasse78
Medlem
Indlæg: 806
Sted: Los Angeles

Indlæg af lasse78 »

Christoffer I. N. skrev:Tror faktisk den havde rørt mig mere hvis den havde været på dansk. Kan ikke rigtigt abstrahere fra deres accent. Men godt arbejde med musikken :thumbup:
Det er lige det - Faktisk minder det mig lidt om det at arbejde med samplede instrumenter. Et samplet instrument har en tendens til at halte i sit udtryk, hvor at "the real deal" bruger færre anstrengelser på at når hele vejen, og da har nemmere ved at åbne op for dybden i en følse.
sounds and scores - www.lasseelkjaer.dk

Medlemsavatar
lasse78
Medlem
Indlæg: 806
Sted: Los Angeles

Indlæg af lasse78 »

Så blev der taget hul på anden og sidste år af min filmkompositoriske kandidat ved syddansk musikkonservatorium. Der blev lagt ud med en masse biz talk, hvor fks DMF og Maiken Ingvordsen fra So What Copenhagen var på besøg.

- Stødte også ind i Esbjerg Internationale Chamber Music Festival, og nappede da lige en af koncerterne på Fanø. Altid en stor oplevelse at opleve akustisk musik blive spillet live -

Men nu er skoleåret skudt i gang, og vores første lektion bliver med Karsten Fundal. Komponist på Flammen og citronen, samt har haft et samarbejde med bandet Efterklang. Har tidligere været til forlæsning med ham, hvilket var utroligt spændende. Så glæder mig især til gensyn!
sounds and scores - www.lasseelkjaer.dk

Medlemsavatar
lasse78
Medlem
Indlæg: 806
Sted: Los Angeles

Indlæg af lasse78 »

2 kortfilm jeg har komponeret musik til, er netop blevet udvalgt til "Go Wæst" konkurrencen, ved Aarhus Filmfestival, så der bliver krydset fingre!

Forleden fik jeg smidt komponist/pianist/orkestrator/dirigent Andre Previns biografi i hånden. Er halvvejs igennem, og kan kun anbefale den! Så hvis man er interresseret i at komme bag fks Hollywoods kulisser i 50'erne, tidens Jazz scene osv, så er der spændende ting at hente i den bog -
sounds and scores - www.lasseelkjaer.dk

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

No Minor Chords? Gad godt selv at læse den.... må nøjes med et resumé næste uge!
skriver noder

Medlemsavatar
lasse78
Medlem
Indlæg: 806
Sted: Los Angeles

Indlæg af lasse78 »

Yes sir, "no minor chords" -
sounds and scores - www.lasseelkjaer.dk

Medlemsavatar
lasse78
Medlem
Indlæg: 806
Sted: Los Angeles

Indlæg af lasse78 »

I får lige et Glædeligt Jul fra min retning af, og lidt Jesus action som jeg har lagt musik til



Projektet endte også fluks i ekstrabladet

http://ekstrabladet.dk/flash/filmogtv/f ... 888649.ece

- God Jul -
sounds and scores - www.lasseelkjaer.dk

Medlemsavatar
lasse78
Medlem
Indlæg: 806
Sted: Los Angeles

Indlæg af lasse78 »

Sidste år var et dejligt aktivt år, hvor at jeg fik komponeret til en masse forskellige film relaterede projekter.

I starten af året var jeg i budapest og indspille et par tracks med symfonieorkester, hvilket jeg skal bruge til sommer til min kandidat eksamen i filmkomposition ved Syddansk Musikkonservatorium.



Sidder lige pt og giver en hånd med på lyddesign siden, på en Amerikansk kortfilm hvor at jeg blev færdig med scoret for et par måneder siden. 17 min film omk 15 min musik. Har det ok med wall-to-wall musik, men man kan hurtigt ende i en masse fælder, hvor at øret simpelthen bliver for træt af al den musik, for at sige, overskygger handlingen, sløver den givende scene ved fks at udpensle en følse musikalsk for meget osv osv Men igen! Det er jo også en tradition som jeg ikke syntes at man skal se bort fra.

sounds and scores - www.lasseelkjaer.dk

Medlemsavatar
lasse78
Medlem
Indlæg: 806
Sted: Los Angeles

Indlæg af lasse78 »

"At give slip" er en kortfilm som handler om en far der mister sin søn i en bådulykke, og der efter tager et sidste valg! - Komponeret musikken til den i løbet af November, og efter at have skrevet til en del comedy/epic projekter, var det ret lækkert at få mulighed for at fordybe sig i noget mere tungt materiale.

http://ofilm.dk/kortfilm/at-give-slip/
sounds and scores - www.lasseelkjaer.dk

Medlemsavatar
lasse78
Medlem
Indlæg: 806
Sted: Los Angeles

Indlæg af lasse78 »

er endelig ved at komme mig efter en heftig uge 8 på Syddansk musikkonservatorium, hvor vi havde besøg af filmkomponist Kenneth Lampl der delte ud af sin viden og sørgede for at vi kom sikkert i hus, da vi indspillede med den Serbiske stryger kvartet TAJJ.

Kenneth er en utrolig givende person, og rent ud sagt, en pisse god lære i faget filmkomposition, der virkelig vil en det bedste. Han har en helt speciel energi og lyst til faget, som man ikke kan undgå at blive inspireret af. Tidligere Julliard elev, der har studeret under John Williams.... Det er sku ret meget i orden!!!!

Her forklarer han lidt om hvad vi lavede i løbet af ugen:
Senest rettet af lasse78 tirs 5. mar 2013 22:48, rettet i alt 1 gang.
sounds and scores - www.lasseelkjaer.dk

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

soundcloud siger: sorry, we can't find that sound.

Er den sat til private?
skriver noder

Medlemsavatar
lasse78
Medlem
Indlæg: 806
Sted: Los Angeles

Indlæg af lasse78 »

Har slettet linket for en stund, da soundclouden valgte at gøre noget som jeg ikke ville have den til. Men uploader så snart jeg lige kan finde et pusterum. Det er jo sæson for film festivaller, så har lige et par kortfilm der lige skal have lidt opmærksomhed, for ikke at snakke om min kons. eksamen i slut Maj. Det bliver forresten i Vester Vov Vov, at vi har valgt at give den gas!
sounds and scores - www.lasseelkjaer.dk

Medlemsavatar
lasse78
Medlem
Indlæg: 806
Sted: Los Angeles

Indlæg af lasse78 »

Så blev kortfilmen "At give slip" som jeg har komponeret musikken til, nomineret til "Guldægget 2013".

http://guldaegget.dk/index.html
http://ofilm.dk/kortfilm/at-give-slip/

Sådan noget er selvfølgelig altid rart, især efter at en aspirerende instruktør, ved sidste fordrag jeg medvirkede i omk filmmusik, hvor at filmen selvfølgelig blev vist, tog sig den frihed i at åbne ballet med at sige; "det er tydeligt at du kan dit håndværk, men filmen fungerer jo ikke." - Lige inden jeg skulle gå i defensiv, slog det mig... Manden har jo ret! Der er ikke skyggen af Chuck Norris eller Jenna Jameson nogle steder i filmen, og så er der jo intet der fungerer... Man lærer noget hver dag -
sounds and scores - www.lasseelkjaer.dk

Nyt svar