Sounds and Scores

Medlemmernes egne blogs om musik, teknik og hverdag.
Forumregler
Kun 1 blog pr. bruger.
Nyt svar
Medlemsavatar
lasse78
Medlem
Indlæg: 806
Sted: Los Angeles

Re: Sounds and Scores

Indlæg af lasse78 »

Siden sidst er jeg flyttet, denne gang i et hus 5 min kørsel til Santa Monica beach, det giver altid lidt ekstra overskud at køre på arbejde langs stranden!

Her på kontoret hos Christopher Young er vi lige startet op på en ny film, så der er knald på! De sidste par uger har Chris skrevet sammenlagt en times musik, alt sammen temaer som han nu er i gang med at præsentere for instruktøren og hans team! Det er oldschool, så stuff bliver spillet på klaver og der bliver forklaret på bedste vis! - I dag blev første cue skrevet til billed, og jeg havde æren af at være ved hans side og lave det som kaldes "takedown"! Processen er at han spiller musikken på klaveret, jeg optager så jeg har en audio fil med alle nødvendige informationer, så at jeg der efter kan kreere et partitur ud fra det! Sammen diskuterer vi instrumentering, selve scenen, harmonisering osv, Chris er rimelig meget på forkant med det hele, men vi sørger lige for at vende hvert sten en ekstra gang!

Foruden for det har jeg lige købt ny bil, en lille "Smart" car som står i stærk kontrast til de store amerikaner biler. Ville havde ønsket jeg kunne købe en endnu mindre bil, just for the kick of it!!!
sounds and scores - www.lasseelkjaer.dk

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Altid spændende at høre fra dig, Lasse. Keep us posted. :)

Medlemsavatar
raoul
Medlem
Indlæg: 2123

Indlæg af raoul »

Yes enig. det er altid spændende at høre om hvad du laver

Medlemsavatar
lasse78
Medlem
Indlæg: 806
Sted: Los Angeles

Indlæg af lasse78 »

Havde den store ære at møde Alan Silvestri her i LA som jo har scorede film som "Forrest Gump", "Nu går den vilde skattejagt", "Predator" og ikke mindst "Tilbage Til Fremtiden" - Det er klart at underspille at sige at det var en kæmpe oplevelse! De film han har scoret har altid været "around" siden jeg var barn til nu og film som jeg på ingen måder har noget problem med at nyde igen og igen.

Stille og rolig person med masser af humor. Startede ud som jazz guitarist i LA og da langsom blev kastet ud i film musikken for at få lidt ekstra mønt i hus. En fyr som måtte igennem en del op og ned ture i branchen for først efter en 12 slidsomme år at slå sikkert igennem med "Nu går den vilde skattejagt".

For mig en legende uden lige!
sounds and scores - www.lasseelkjaer.dk

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Sejt! Det nyeste jeg har hørt fra ham var da jeg så Cosmos dokumentar-serien, jeg ser lige at han har modtaget to Primetime Emmy'er for det. Velfortjent.

Medlemsavatar
lasse78
Medlem
Indlæg: 806
Sted: Los Angeles

Indlæg af lasse78 »

Christoffer I. N. skrev:Sejt! Det nyeste jeg har hørt fra ham var da jeg så Cosmos dokumentar-serien, jeg ser lige at han har modtaget to Primetime Emmy'er for det. Velfortjent.
Ja, intet mindre end fantastisk musik! Mindes at da jeg besøgte hans mixers studie, Dennis Sands, at vi snakkede om at han var i gang med at mixe på Cosmos.
sounds and scores - www.lasseelkjaer.dk

Medlemsavatar
lasse78
Medlem
Indlæg: 806
Sted: Los Angeles

Indlæg af lasse78 »

Det er hedebølge i Los Angeles, så man gør hvad man kan for at søge inde døre hvor at kølig AC sørger for at man ikke smelter helt væk.

Var et smut i DK for lidt over en måneds tid siden. Det er vist 2 1/2 år siden jeg sidst satte fod på dansk jord, så det var et herligt gensyn med fædrelandet. Havde fks et møde med Jacob Groth, omk hans film musik arrangement "Nordic Noir LA" ved The Greek Theatre her i Los Angeles d. 25 Sep., hvor jeg nu er i gang med at ligge sidste hånd på orkester arrangementerne til koncerten.

- Film musik bliver en mere og mere populær ting, og nu ikke kun på det store lærred. Utallige koncerter i film musikkens navn afholdes, små som store til gigantiske Hans Zimmer koncerter som vi alle kan nyde godt af. Det er klart noget som jeg som sagt mærker til, og fks hos Christopher Young har jeg siden sidste år været involveret i at lave koncert suites af hans scores, som man løbende vil kunne høre ved live opførelser rundt i verdenen.

Har netop modtaget støtte kroner til et CD projekt jeg arbejder på, så nu ser det endelig ud til at jeg har mulighed for at realisere det.
sounds and scores - www.lasseelkjaer.dk

Medlemsavatar
lasse78
Medlem
Indlæg: 806
Sted: Los Angeles

Indlæg af lasse78 »

Så er vi jo hoppet ind det nye år, Trump kom til magten for alvor i dag, regnen siler ned her i LA og vil ingen ende tage... Is it a hint or something? Ingen snak om politik, det har jeg lovet mig selv...

Tog forskud på året ved at få fat i en mac pro trashcan med 8 kerner og 64 gb ram. Min endelige migration fra PC til Mac. -

Pt arbejder jeg som musik arrangør på en Amerikansk TV serie og er som komponist i gang med at lukke musikken til en dokumentar film. Kan ikke sige så meget om TV serien, for nu, andet end at vi er over i fantasy/action genren!
Dokumentar filmen er om et af de første større musik baserede "touchscreen" arkade spil, DJMAX Technika, som havde en kort storhedstid inden at ipad'en tog over med sine egne "touchscreen" spil. Vi er 4 komponister der er hyret ind til at score filmen, det med alt lige fra techno, pop sange til mere emotionel baseret underscore musik. Har lige haft en cellist i studiet og sideløbende en af mine sangere i DK til at indspille lidt kor. Sidder i den sidste mix fase og ser frem til at kunne lukke og slukke -

-Inden årets start, blev jeg også tilbudt lære assistent positionen ved Christopher Young når at han underviser i film komposition ved USC. Har for et par år siden været involveret og fks. med til at udvikle materialet og strømligne programmet, så det er rart at være en del af det igen.
sounds and scores - www.lasseelkjaer.dk

Medlemsavatar
lasse78
Medlem
Indlæg: 806
Sted: Los Angeles

Indlæg af lasse78 »

Hilsner fra LA. - Den tv-serie jeg tidligere nævnte som jeg havde arbejdet på, er Midnight, Texas, kører den i DK? Den bliver vist på NCB her i staterne. Samme team som er bag True Blood, så den er smæk fyldt med vampyrer og andet occult. På Comic-Con i San Diego blev den reklameret op som en af de helt store up-and-comming ting, så det var sjovt at rende rundt i byen og se at den fik mere end rigeligt med opmærksomhed.

Fik endelig mødt Tarrantino og de fleste skuespillere fra Reservoir Dogs ved Sundance her i LA, 25th anniversary screening, totalt lækkert 35mm print.

Ellers er det sæson for film festivaller og andet sjov. Lige været til Son of Monsterpalooza. Event der hylder alt horror relateret, hvor man nemt støder på skuespiller, instruktører, makeup artist og andet godtfolk bag kulisserne på sådanne sjov. Den bedste var da jeg chattede lidt med drengene fra Girls and Corpses bladet, som formodentligt også skulle lave lidt film. Yep, det kan kun være interessant... Fik hygget lidt med Lance Henriksen, super flink fyr som man ikke ville have noget imod at drikke en øl med. Stødte også ind i Linda Blair, og som Exorcist fan, krillede det klart lidt i mausen der.
sounds and scores - www.lasseelkjaer.dk

Medlemsavatar
lasse78
Medlem
Indlæg: 806
Sted: Los Angeles

Indlæg af lasse78 »

Et Dansk horror projekt jeg skrev musikken til sparkede døren op på sin premiere dag i Danmark med at vinde en pris for bedste lyd og musik. -Det er festival sæson, og kunne personligt ikke bede om en bedre start. Nu er det så spændende at se om filmen også vil kunne spille med musklerne på de internationale festivaller.

Jeg fik mulighed for at arbejde sammen med en af mine helt store musik idoler inden for branchen på scoret, cellist Tina Guo, som senest har været på tour med Hans Zimmer og fks kan høres på scoret til Wonder Woman. Fantastisk musiker og dejlig person.

Filmen har Norske Viktoria Winge i hovedrollen, som inden for horror kredse nok bedst kendes fra de Norske slasher film Fritt vilt/Cold Prey.

sounds and scores - www.lasseelkjaer.dk

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Det er så fedt at det går dig godt, Lasse. :)

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Cool. Minder mig lidt om Predator soundtracket (Blain Gets Killed tror jeg nummeret hedder).

Medlemsavatar
lasse78
Medlem
Indlæg: 806
Sted: Los Angeles

Indlæg af lasse78 »

AvS skrev:Cool. Minder mig lidt om Predator soundtracket (Blain Gets Killed tror jeg nummeret hedder).
100% klassiker! Dejlig film og Silvestri's score er bare helt fantastisk.

Når vi er lidt over i orkester action music, så jeg også ret vil med Michael Kamen's cue "Hollywood Blvd Chase" fra Lethal Weapon. Nok et af de action cue's some jeg er mest vild med for tiden.
Senest rettet af lasse78 man 9. jul 2018 23:00, rettet i alt 1 gang.
sounds and scores - www.lasseelkjaer.dk

Medlemsavatar
lasse78
Medlem
Indlæg: 806
Sted: Los Angeles

Indlæg af lasse78 »

Christoffer I. N. skrev:Det er så fedt at det går dig godt, Lasse. :)
Tusinde tak Christoffer :)
sounds and scores - www.lasseelkjaer.dk

Medlemsavatar
lasse78
Medlem
Indlæg: 806
Sted: Los Angeles

Indlæg af lasse78 »

I får også lige selve soundtrack suiten til STICKS.

Selve End Credit nummeret, som er en lyrisk duet mellem en vokalist og Tina Guo's cello har jeg dog udenladt fra denne suite, da det nok først skal udgives i sammenhørighed med et album som gerne skulle komme ud en gang i den nære fremtid.

sounds and scores - www.lasseelkjaer.dk

Medlemsavatar
lasse78
Medlem
Indlæg: 806
Sted: Los Angeles

Indlæg af lasse78 »

... og så kom der en lille teaser til filmen.

sounds and scores - www.lasseelkjaer.dk

Medlemsavatar
lasse78
Medlem
Indlæg: 806
Sted: Los Angeles

Indlæg af lasse78 »

Så landende min debut koncert i Los Angeles, nærmere bestemt Hollywood, Barnsdale Gallery Theater, hvor at jeg præmierede mit værk, Moving Images. Vi var i alt 9 komponister, der forleden fik muligheden for at få vores værker opført til koncerten af et 9 mands kammer ensemble. Fantastisk oplevelse.

I mellemtiden er jeg flyttet til hjertet af DTLA. 17 etage, og med udsigt til Staple Center. Mere centralt bliver det vist ikke. -
sounds and scores - www.lasseelkjaer.dk

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Lyder vildt Lasse :-D

Medlemsavatar
lasse78
Medlem
Indlæg: 806
Sted: Los Angeles

Indlæg af lasse78 »

Så fik jeg en action showreel på banen, som lige netop ramte Youtube.

Jeg har ærligt ikke mange subscribers, men når de giver lyd fra sig, så lyder det godt!!!

"For once a subscription notification l welcomed! This is a collection of masterpieces and superior work. Each piece rocks in its own way and how inventive is this composer! The industrial metal is a treat. You have the Tina Guo enchantment here too, and the Voracious piece is thrilling. Can’t wait to see that one on a screen! Very happy you shared this."

sounds and scores - www.lasseelkjaer.dk

Medlemsavatar
AnotherDan
Forum Donator
Indlæg: 2687
Sted: Søborg

Indlæg af AnotherDan »

Det er også ret godt, hvad er egentlig den bedste måde at følge dig på nu om dage?
A fancy tagline goes here...

Medlemsavatar
lasse78
Medlem
Indlæg: 806
Sted: Los Angeles

Indlæg af lasse78 »

AnotherDan skrev:Det er også ret godt, hvad er egentlig den bedste måde at følge dig på nu om dage?
Tusinde tak Dan! Jeg tror at facebook og Instagram stadig er den bedste måde at følge mig. Jeg kan godt lide det spontane over Instagram, og mere fokuserede over facebook. Men youtube vil også begynde at blive mere og mere spændende med tiden, så du er velkommen til at subscribe. Har noget musik fra min koncert her i LA, som jeg snart kan ligge op.
sounds and scores - www.lasseelkjaer.dk

Medlemsavatar
AnotherDan
Forum Donator
Indlæg: 2687
Sted: Søborg

Indlæg af AnotherDan »

Jeg har subscribet og følger på alle platformene nu - glæder mig til at kunne følge lidt mere med igen...
A fancy tagline goes here...

Medlemsavatar
lasse78
Medlem
Indlæg: 806
Sted: Los Angeles

Indlæg af lasse78 »

AnotherDan skrev:Jeg har subscribet og følger på alle platformene nu - glæder mig til at kunne følge lidt mere med igen...
Ja, alting kommer i bølger, så nogle gange skal man væbne sig lidt med tålmodighed. Men håber på at have nok interessant at byde ind med nu, så at jeg løbende kan larme.
sounds and scores - www.lasseelkjaer.dk

Medlemsavatar
lasse78
Medlem
Indlæg: 806
Sted: Los Angeles

Indlæg af lasse78 »

Så har jeg fået noget mere gang i min Youtube kanal, hvor at jeg uploader hver Mandag. Er stadig igang med at finde en stil, og hvad youtube publikummet er helt nede med. Mit seneste upload er denne video, som er "Farewell to Home". Kompositionen blev indspillet med orkester her i Los Angeles, ved Eastwood Scoring Stage - Warner Bros. Studios.

sounds and scores - www.lasseelkjaer.dk

Medlemsavatar
lasse78
Medlem
Indlæg: 806
Sted: Los Angeles

Indlæg af lasse78 »

For et lille stykke tid siden, signede jeg med Ole Dryer, som min film komponist agent. Nogle kender ham måske som Dizzy Mizz Lizzy's tidligere manager, Senior Creative Manager ved EMI Music Publishing, ham der var med til at åbne spillestedet Rust... En snak vi har haft kørende over en rum tid, og nu springer vi ud i det! Rigtig glad for at have denne sparring.

I denne sammenhæng har jeg fået en ny showreel klippet sammen, med scener fra film som jeg har arbejdet på, hen over de sidste par år. Der er alt lige fra vikinger, horror, til blændende emotionel cello spil fra Tina Guo.

sounds and scores - www.lasseelkjaer.dk

Nyt svar