Sounds and Scores

Medlemmernes egne blogs om musik, teknik og hverdag.
Forumregler
Kun 1 blog pr. bruger.
Nyt svar
Medlemsavatar
lasse78
Medlem
Indlæg: 806
Sted: Los Angeles

Sounds and Scores

Indlæg af lasse78 »

Vil tro at den her blog nok meste vil være om mit filmkompositoriske arbejde, men lad os se hvad der sker! Et skridt ad gangen, og forhåbentligt kommer der nogle interessante ord på papiret. -

Pt. er jeg i gang med en kandidat på Syddansk musikkonservatorium, hvor jeg studerer komposition til film og tv. Forinden havde jeg en del erfaring med emnet, men syntes at det er rigtig brugbart at komme igennem denne "mølle" og da få muligheden for at se tingene fra nye vinkeler.

og til dem der er interesseret i lidt lyd -


- første opgave i konservatoriets regi.


- sidste nye opgave i konservatoriets regi.
Senest rettet af lasse78 tors 19. nov 2015 10:45, rettet i alt 1 gang.
sounds and scores - www.lasseelkjaer.dk

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Fedt! Den her blog glæder jeg mig til at følge med i. Flotte stykker de to soundcloud links!

Medlemsavatar
pedemand
Medlem
Indlæg: 35

Indlæg af pedemand »

Wow fedt.

Sendt fra min HTC Sensation Z710e med Tapatalk

Medlemsavatar
lasse78
Medlem
Indlæg: 806
Sted: Los Angeles

Indlæg af lasse78 »

Tak for ordene drenge!

Er netop i gang med at forberede nogle kompositioner som skal indspilles med et symfonie orkester i Budapest. Vi er 10 stk fra foreningen for unge filmkomponister der drager afsted. Bryla, Kadowser og et par flere her fra, er med på teamet.

Ouverture_2012 som jeg linkede til i forrige post, bliver et af numrene som skal indspilles. Indspiller da kun strygere, messing og træblæsere sektionerne, resten holder jeg som det er.

Komposition nr 2 bliver en fanfare, som egentligt skulle havde været indspillet sidste år ved foreningens tur til Prag. Men valgte at ligge den på hylden til fordel for andet materiale. Men nu får den chancen!

http://lasseelkjaer.dk/MP3/Fanfare%202010%20.mp3
sounds and scores - www.lasseelkjaer.dk

Medlemsavatar
lasse78
Medlem
Indlæg: 806
Sted: Los Angeles

Indlæg af lasse78 »

... så fik man da et lille chok!!!

Har netop invisteret mine hårdt optjænte penge i special edition versionen af "Howard The Duck", og til min store ærgelse er der klippet brutalt i filmen, og ja, det er især gået ud over John Barrys fantastiske score. Så hold jer væk fra "Atlantic" versionen, også selv om den frister med ekstra materiale -

Mener ikke at havde set filmen siden jeg var barn. Så spørgsmålet er nu, var den lige så fed, som dengang. 100%, ingen tvivl - Selvfølgelig er jeg en total sucker for scoret, hvilket netop udglatter min kritiske sans over for visse detaljer i filmen...
sounds and scores - www.lasseelkjaer.dk

Medlemsavatar
lasse78
Medlem
Indlæg: 806
Sted: Los Angeles

Indlæg af lasse78 »

Fik set "The Machinist" med Christian Bale forleden, og var lidt "pussled" over scoret, hvilket mere lød som noget fra en 50'er krimi, ala Bernard Hermann. Da der også blev brugt en del theremin i scoret, det ved de action prægede scener, begyndte det nok langsom at gå op for mig, at der nok var en mening med galskaben, siden at man lagde sig så meget op af en "sound". Og på bedste vis, som "virkeligheden" går op for hovedrollen, så folder scoret sig ud i værende mere moderne lydende. - Se, det var jo en dejlig overraskelse, som gik lige ind hos mig.

Fra at syntes at scoret virkede en anelse påtaget og "out of place", gik det til at give mening, og endda at være et ret cool concept!
sounds and scores - www.lasseelkjaer.dk

Default avatar
Caitlin
Medlem
Indlæg: 1

Indlæg af Caitlin »

:-D :-D Jeg kan lide dette indlæg, ser frem til dine opdateringer! !
[url=http://www.danmarksmykker.eu]smykker[/url]

Medlemsavatar
lasse78
Medlem
Indlæg: 806
Sted: Los Angeles

Indlæg af lasse78 »

-
Senest rettet af lasse78 tors 19. nov 2015 10:47, rettet i alt 1 gang.
sounds and scores - www.lasseelkjaer.dk

Medlemsavatar
lasse78
Medlem
Indlæg: 806
Sted: Los Angeles

Indlæg af lasse78 »

En lille lyd-teaser fra min indspilnings session med The Budapest Symphony Orchestra!



Kan se at Mr Bryla har smidt sine tracks til mastering, og da vil jeg mene, at man har noget at se frem til. Sad i salen, da hans numre blev indspillet. Big smile og en masse kuldegysninger -
sounds and scores - www.lasseelkjaer.dk

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Lyder sgu godt. Men dog noget af en kort teaser :)

Medlemsavatar
lasse78
Medlem
Indlæg: 806
Sted: Los Angeles

Indlæg af lasse78 »

Christoffer I. N. skrev:Lyder sgu godt. Men dog noget af en kort teaser :)
:) skal nok sørge for at diske op med mere med tiden!

Sidder pt med et projekt for Århus filmværksted der lige skal i kassen, og så skal jeg videre til et projekt indstrueret af en af mine kontakter fra Chicago, som jeg mødte da jeg var til film festival i byen med "Opstandelsen" for lidt over et år siden. Og når nu snakken falder på "Opstandelsen", så kan jeg se at den kører festivaller igen, Arkansas og Toronto. That's pretty nice -
sounds and scores - www.lasseelkjaer.dk

Medlemsavatar
lasse78
Medlem
Indlæg: 806
Sted: Los Angeles

Indlæg af lasse78 »

Kortfilmen "Himlen Røvtur-retur", som jeg har skrevet musik til, får sin premiere d.13 Marts i Århus i biografen "Øst for paradis".
sounds and scores - www.lasseelkjaer.dk

Medlemsavatar
lasse78
Medlem
Indlæg: 806
Sted: Los Angeles

Indlæg af lasse78 »

efter en uges intens kompositions workshop med den Argentinske film komponist Lucio Godoy, og Jacob Groth, blev jeg endelig besejret af en god omgang sygdom. Så efter at have hostet mig igennem en lille uge, og forhåbentligt smittet alle på min vej, valgte jeg at trække mig tilbage til den Svenske natur. Var et smut i Växjö for at se lidt på byen, og lade mig imponere af at kunne købe 1kg slik for 50sek omk 40 dkr i den lokale blockbuster - very nice!!! Ved et tilfælde opdagede jeg at der blev afholdt gratis koncert for kor, messing blæsere og orgel i Domkirken, og da arrangementet var gratis, skulle det da lige have en chance! Materialet hældede både mod traditionel gregoriansk kor, til arrangementer af pop/rock sange. YES sir! Stor oplevelse -
sounds and scores - www.lasseelkjaer.dk

Medlemsavatar
lasse78
Medlem
Indlæg: 806
Sted: Los Angeles

Indlæg af lasse78 »

Så er det jo snart, at Movie Battle 2012 skal afholdes, hvilket nu er led af KBH PIX, som jo meget fornemt blevet skud i gang med visning af den gale film Iron Sky i går. Men Onsdag den 18 April afholdes moviebattle, emnet i år er Supernatual horror. Der vil bliver vist en snas fra et hemmeligt projekt som jeg er ind over som komponist, så det glæder vi os jo meget til!
sounds and scores - www.lasseelkjaer.dk

Medlemsavatar
lasse78
Medlem
Indlæg: 806
Sted: Los Angeles

Indlæg af lasse78 »

Glædelig Fredag den 13!!!
sounds and scores - www.lasseelkjaer.dk

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Yir!!! :jam:
skriver noder

Medlemsavatar
lasse78
Medlem
Indlæg: 806
Sted: Los Angeles

Indlæg af lasse78 »

Så er min nye website endelig komplet! http://lasseelkjaer.dk/

Har fået final cut på det Amerikanske projekt, som jeg tidligere har nævnt, og nu skrevet de første toner. Skal nok blive spændende!
sounds and scores - www.lasseelkjaer.dk

Medlemsavatar
lasse78
Medlem
Indlæg: 806
Sted: Los Angeles

Indlæg af lasse78 »

er netop hjemmevendt efter at havde akkompagneret kirke orgel, på el-guitar. Et ønske fra de små kid som skulle konfirmeres!

det går mig altså direkte til hjertet, når en ældre organist syntes at det er ret så smukt, når at guitar med distortion spiller i harmoni med orglet, og endda opfordrer til improvisation over salmer!

og ja, no clean sound was allowed ;-)
sounds and scores - www.lasseelkjaer.dk

Medlemsavatar
lasse78
Medlem
Indlæg: 806
Sted: Los Angeles

Indlæg af lasse78 »

teaseren til en .... BOLLYWOOD .... film jeg er involveret i som komponist, har netop ramt nettet!!!

sounds and scores - www.lasseelkjaer.dk

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Lydsiden lyder meget som hvad jeg forbinder med "Inder-lyd" :thumbup: Hvad har du lavet for dem og var der komponeret på forhånd eller hvordan?

Medlemsavatar
lasse78
Medlem
Indlæg: 806
Sted: Los Angeles

Indlæg af lasse78 »

min opgave var at skrive og producere musik og sangene. Det skal dog tages i mente, at jeg er fuldblods vikinger, og selvfølgelig ikke håndterer sproget, så sangerne har da måtte trylle lidt! Skrev en lille håndfuld tracks på forhånd, mest på grund af at instruktøren ville have noget at klippe efter, hvor at sangene selvfølgelig skrives inden at selve scenen bliver skudt!
sounds and scores - www.lasseelkjaer.dk

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Jeg har for mange år siden hørt/læst at nogle arabiske/øst/asiatiske lande bruger andre toneskalaer. Er det noget der har noget på sig? Det må jo i så fald kræve noget "ekstra" af dig at kunne ramme lyden iforhold til hvilke toneskalaer du ellers er vant til at arbejde med.

Medlemsavatar
lasse78
Medlem
Indlæg: 806
Sted: Los Angeles

Indlæg af lasse78 »

mikrotonalitet, er som du nævner, noget man kan tage højde for. Har ikke indsigt i, hvor meget det sker i deres harmonisk sammenhæng, men i melodisk sammenhæng, kan man jo "bare" lade det være op til fortolkning for instrumentalisten/sangeren, så langt så godt. Men efter hvad jeg har set inden for Bollywood genren, så læner den sig rimelig meget op ad den vestlige pop musiks verden, hvor at sangerne fks mest af alt, slanger sig op ad melodi linierne.

hvis man nogensinde har plimret på en guitar med floydrose vibrator arm, så ligger mikrotonalitet lige for hænderne.
sounds and scores - www.lasseelkjaer.dk

Medlemsavatar
lasse78
Medlem
Indlæg: 806
Sted: Los Angeles

Indlæg af lasse78 »



en lille reklame som jeg har leget tonemester på. Hele lyduniverset blev bygget op fra bunden!
sounds and scores - www.lasseelkjaer.dk

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

lasse78 skrev:
hvis man nogensinde har plimret på en guitar med floydrose vibrator arm, så ligger mikrotonalitet lige for hænderne.
:jam:
skriver noder

Nyt svar