Sounds and Scores

Medlemmernes egne blogs om musik, teknik og hverdag.
Forumregler
Kun 1 blog pr. bruger.
Nyt svar
Medlemsavatar
lasse78
Medlem
Indlæg: 806
Sted: Los Angeles

Re: Sounds and Scores

Indlæg af lasse78 »

"At Give Slip" vandt special mention prisen til Guldægget'13 i går og var forøvrigt også nomineret for bedste lyd/musik. Er en meget stolt komponist... Faktisk var filmen nomineret i alle katorgorier, på nær en enkelt, det er skuda fedt...

Har netop også fået at vide at kort filmen, Lykkeligt forenet, som jeg har komponeret musikken til, også var nomineret i kategorien for bedste lyd/musik.
sounds and scores - www.lasseelkjaer.dk

Medlemsavatar
lasse78
Medlem
Indlæg: 806
Sted: Los Angeles

Indlæg af lasse78 »

Så er det blevet tid til mere film festival, og i weekenden, løber kortfilmfestivalen Filmkraft af stablen i Århus, hvor at hele 3 kortfilm som jeg har komponeret musikken til, bliver vist. 2 af dem er nomineret til hovekonkurrencen og den ene af dem, er endda også udtaget til Oregon filmkonkurrencen. Der er tale om kortfilmene "Anhold mig", "Den grønne hund", "Et lille visit".

http://www.filmkraft.dk/
http://oregonfilm.dk/o/a2.lasso?dep=200971&n=284

lige en kort update! Blev tilbudt at pitche på et Tysk/Dansk musikskole projekt forleden, og sendte mit musikalske bud afsted i morges. Er netop blevet ringet op og har fået at vide at jeg fik opgaven. SUCCES!
sounds and scores - www.lasseelkjaer.dk

Medlemsavatar
lasse78
Medlem
Indlæg: 806
Sted: Los Angeles

Indlæg af lasse78 »

og så løb vores kortfilm "Anhold mig" af med første prisen i går ved Filmkraft kortfilmfestival i Århus, som er en små 50.000 kr til at lave film for. Fedt!!!
sounds and scores - www.lasseelkjaer.dk

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Fedt! Tillykke! :-D

Medlemsavatar
lasse78
Medlem
Indlæg: 806
Sted: Los Angeles

Indlæg af lasse78 »

Mange tak Christoffer, men glemte helt at nævne at kortfilmen "Den grønne hund" som jeg os har skrevet musikken til, vand både publikum prisen og Oregon prisen ved selv samme arrangement ;-) og hvis det ikke skal være løgn, så havde en af mine med studerende på kons skrevet musikken til den kortfilm som vandt "anden prisen" på 10K

Filmkraft 2013 vinderne:

Oregonpris 1. Den Grønne Hund (musik af mig)

Oregonpris 2. The Substitute

Publikumsprisen: Den Grønne Hund (musik af mig)

Juryens 2. Pris: Dirt (musik af min kammerat)

Juryens 1. Pris: Anhold Mig (musik af mig)

er sku ok glad over resultatet :)
sounds and scores - www.lasseelkjaer.dk

Medlemsavatar
lasse78
Medlem
Indlæg: 806
Sted: Los Angeles

Indlæg af lasse78 »

Så blev jeg færdig med min Kandidat i filmkomposition på Syddansk musikkonservatorium, og sluttede af med et pænt 10 tal. -Vi var tre studerende der fyrede den af i mandags i Vester VovVov, og sluttede af med Italiensk pasta/vino, accordion/violin gilde, til hyldest for Ennio og Sergio ;-)

Det næste skridt er at jeg skal til Los Angeles og studere i et lille års tid, medio Aug. Jeg er én ud af tyve, der er blevet optaget på diplom uddannelsen "Scoring for Motion Pictures and Television" på USC Thornton School of Music. USC (University of Southern California) ligger en små 10-20 km fra Hollywood, så i kan vel selv regne gamet og ambitionerne ud. -Hvis der er nogen som har gode råd, hvilket jeg kan tage med i mine overvejelser, til når jeg rejser, så kom endelig hid.

Og hvis i skal en tur i biffen her til sommer, så kan jeg anbefale "Dead Man Down" med Colin Farrell i hovedrollen som jeg har været ekstern orkestrator på. Har ikke selv set filmen endnu, så ser frem til den danske premiere om en uges tid.

lidt lyd fra det materiale jeg viste til min eksamen:

sounds and scores - www.lasseelkjaer.dk

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Tillykke med resultatet! Og fede fremtidsplaner. :-D

Medlemsavatar
jawin
Forum Donator
Indlæg: 1036
Sted: Holstebro

Indlæg af jawin »

lasse78 skrev:Så blev jeg færdig med min Kandidat i filmkomposition på Syddansk musikkonservatorium, og sluttede af med et pænt 10 tal. -Vi var tre studerende der fyrede den af i mandags i Vester VovVov, og sluttede af med Italiensk pasta/vino, accordion/violin gilde, til hyldest for Ennio og Sergio ;-)

Det næste skridt er at jeg skal til Los Angeles og studere i et lille års tid, medio Aug. Jeg er én ud af tyve, der er blevet optaget på diplom uddannelsen "Scoring for Motion Pictures and Television" på USC Thornton School of Music. USC (University of Southern California) ligger en små 10-20 km fra Hollywood, så i kan vel selv regne gamet og ambitionerne ud. -Hvis der er nogen som har gode råd, hvilket jeg kan tage med i mine overvejelser, til når jeg rejser, så kom endelig hid.

Og hvis i skal en tur i biffen her til sommer, så kan jeg anbefale "Dead Man Down" med Colin Farrell i hovedrollen som jeg har været ekstern orkestrator på. Har ikke selv set filmen endnu, så ser frem til den danske premiere om en uges tid.

lidt lyd fra det materiale jeg viste til min eksamen:

Det er fandme sejt! Godt gået :clap:
Two wrongs don't make a right - however, three lefts do.

:) Jakob

Medlemsavatar
lasse78
Medlem
Indlæg: 806
Sted: Los Angeles

Indlæg af lasse78 »

tusinde tak drenge - Ja, USC ambitionerne er en lille tre års målsætning, som nu er blevet en realitet. Tør næsten ikke kigge tilbage, da der er få, næsten umulige ting, som bare er gået op i en højere enhed, for at alt det her har kunne ske. Men hva, ting skete jo!!! ;-)
sounds and scores - www.lasseelkjaer.dk

Medlemsavatar
jawin
Forum Donator
Indlæg: 1036
Sted: Holstebro

Indlæg af jawin »

Dont look back - that's not the way you're going :dollargrin:
Two wrongs don't make a right - however, three lefts do.

:) Jakob

Medlemsavatar
lasse78
Medlem
Indlæg: 806
Sted: Los Angeles

Indlæg af lasse78 »

jawin skrev:Dont look back - that's not the way you're going :dollargrin:
nemlig!!! Der er kun en vej, og det er frem :)
sounds and scores - www.lasseelkjaer.dk

Medlemsavatar
lasse78
Medlem
Indlæg: 806
Sted: Los Angeles

Indlæg af lasse78 »

http://www.smks.dk/om-smks/nyheder-og-p ... 8df0f3cb60

Filmkons har været så venlig at skrive et par ord om mit USA eventyr. -Og så susede man lige ind på IMDB og så at ens navn var blevet tilført til credit listen til filmen "Dead Man Down". Ser godt ud-
sounds and scores - www.lasseelkjaer.dk

Medlemsavatar
AnotherDan
Forum Donator
Indlæg: 2687
Sted: Søborg

Indlæg af AnotherDan »

Hvor fedt Lasse, tillykke med både eksamen og dit usa eventyr...

Håber du skriver lidt om det derovre fra - så vi kan følge med herfra...
A fancy tagline goes here...

Medlemsavatar
lasse78
Medlem
Indlæg: 806
Sted: Los Angeles

Indlæg af lasse78 »

Mange tak - Jeg skal sørge for at holde jer opdateret. Det er jo lige i hjertet af den amerikanske filmindustri at jeg kommer til at befinde mig, så forventer lidt action at kunne dele ud af. -Hvilken andre slags blog metoder er egentligt anbefalingsværdig og nemt tilgængelige for offentligheden. Man kan jo sagtens oprette en traditionel wordpress blog, men er det egentligt ikke nemmere bare at holde det hele i facebooks verden?
sounds and scores - www.lasseelkjaer.dk

Medlemsavatar
lasse78
Medlem
Indlæg: 806
Sted: Los Angeles

Indlæg af lasse78 »

Sådan - DM guld til "Toreby Sports Acro" mix team, som havde valgt at bruge min musik til deres rutine. -Jeg valgte selv at ligge konkurrence gymnastikken på hylden, da jeg havde opnået sølv ved DM, og musikken begyndte at trække for alvor. Sagde endda nej til en gymnastik turne i Afrika i sin tid og et par instruktør jobs, men der var jo som sagt bare noget andet der trak. Dog rigtig fedt at se sine gamle med gymnaster, stable nogle awsome resultater på benene, og så at man på trods, godt kan være lidt involveret alligevel. - stay awesome!
sounds and scores - www.lasseelkjaer.dk

Medlemsavatar
AnotherDan
Forum Donator
Indlæg: 2687
Sted: Søborg

Indlæg af AnotherDan »

lasse78 skrev:Mange tak - Jeg skal sørge for at holde jer opdateret. Det er jo lige i hjertet af den amerikanske filmindustri at jeg kommer til at befinde mig, så forventer lidt action at kunne dele ud af. -Hvilken andre slags blog metoder er egentligt anbefalingsværdig og nemt tilgængelige for offentligheden. Man kan jo sagtens oprette en traditionel wordpress blog, men er det egentligt ikke nemmere bare at holde det hele i facebooks verden?
Jeg vil tro facebook er det nemmeste...
A fancy tagline goes here...

Medlemsavatar
lasse78
Medlem
Indlæg: 806
Sted: Los Angeles

Indlæg af lasse78 »

I denne weekend løb Oregon Filmfestivalen af stablen, og kortfilmen 'Den grønne hund' som jeg har komponeret musikken til, vandt 'De danske filminstruktøres pris', og desuden var den nomineret blandt tre andre film til 'Brancheprisen' og fik en 2. plads blandt publikum! -

Når man sidder i Los Angeles, lang væk fra lille Danmark, så varmer sådanne nyhed virkelig. Og så er det i grunden bare super dejligt, at alle de kortfilm man har knoklet så meget på de sidste par år, formår at leve et liv, hvor at de meget muligt er med til at bane vej for den kommende generation af skabende kræfter inden for den Danske film verden.

Så fik jeg endelig startet en lille blog omk mine eventyr her i LA. Hvis man skulle have interesse i den uddannelse jeg har gang i, så vil jeg tro at det især er interessant læsning. -Men ellers er LA, faktisk en ok ret nede på jorden oplevelse. Jeg bor selvfølgelig i et godt kvarter, og befinder mig nok en 70% af min tid i mit studie hvor jeg løbende arbejder på forskellige opgaver, så jeg er safe ;-)

Havde et møde forleden med en Amerikansk instruktør studerende fra USC, hvor at det viste sig at hun var halvt Dansk... It's a small world, men på trods af det, så har ingen af os mødt andre Danskere på universitetet. Der skal det lige tilføres, at USC på ingen måder er et lille universitet, tvært imod. Min stedsans har aldrig været den bedste, og selv efter en måned, har jeg kun tjek på musik afdelingen på USC. - Hele musik og film afdelingen på USC er total liret. Fks huser den en indspilnings sal som hedder John Williams Scoring Stage, film afdelingen råder og Spielberg Theater, gæt hvem der har doneret penge til de sale ;-) Og så skal vi ikke glemme selveste George Lucas, som smed en 75 mil efter film uddannelse, så at den lige kunne få nye bygninger og moderne faciliteter.

link til blog: http://losangeles.lasseelkjaer.dk/#home
sounds and scores - www.lasseelkjaer.dk

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Lidt "vildt" at læse på din blog. Det lyder som om eventyret er kommet godt igang. :)

Medlemsavatar
lasse78
Medlem
Indlæg: 806
Sted: Los Angeles

Indlæg af lasse78 »

Til jer som følger med i min blog, så kan jeg nævne, at jeg har skrevet lidt om mit møde med komponisten Thomas Newman (Find Nemo, Skyfall, En verden udenfor), som jeg havde i dag! Er ligeledes blevet optaget på et mentorship her på USC, hvor at Thomas, Alan Silvestri eller anden komponist i samme liga, kan gå hen og blive min mentor. Vi er 5 ud af 20 som er blevet optaget på det mentorship, så er lidt stolt!

http://losangeles.lasseelkjaer.dk/#home
sounds and scores - www.lasseelkjaer.dk

Medlemsavatar
AnotherDan
Forum Donator
Indlæg: 2687
Sted: Søborg

Indlæg af AnotherDan »

Jeg følger din blog, det er fedt at læse med herfra - og som Christoffer skriver lyder det som om historien tager fat...
A fancy tagline goes here...

Medlemsavatar
lasse78
Medlem
Indlæg: 806
Sted: Los Angeles

Indlæg af lasse78 »

Fedt at du følger bloggen! Må ærligt indrømme at mit møde med Thomas Newman, var lidt ud over det sædvanlige... Men det blev selvfølgelig totalt smadret, da jeg fik at vide, at der er ved at blive stablet et møde med Zimmer på benene... Come on, lad mig nu bare nyde den ene oplevelse, inden den anden total møver over den anden ;-)
sounds and scores - www.lasseelkjaer.dk

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

:shock: :-D !!!

Medlemsavatar
lasse78
Medlem
Indlæg: 806
Sted: Los Angeles

Indlæg af lasse78 »

Skal lige dele den her facebook opdatering fra min professor Bruce Broughton.

"Usually when you get a call and you're still in bed, it's either bad news or a wrong number. This morning it was an announcement of an Oscar nomination. Much, much better!"

Stort tillykke til Bruce! - Haaber at i nyder det Danske vejr. Her i Los Angeles er det bare sommer hele tiden ;)

Og nu til det som det hele handler om, musik. Jeg har jo haft en del indspilnings session her i LA, hvor at i nu har mulighed for at lytte til nogen af det materiale.

Attack Of The Cinnamon Cookies


Oculi In Tenebris


And To You-Suite

Score til kortfilmen, "And To You". (Drama)
sounds and scores - www.lasseelkjaer.dk

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Hahaha, det må være dejligt at blive vækket med den slags nyheder. :-D
Jeg læser stadig ivrigt med på din blog, Lasse. :)

Medlemsavatar
lasse78
Medlem
Indlæg: 806
Sted: Los Angeles

Indlæg af lasse78 »

Fedt Christoffer. Det har vaeret sjovt at skrive paa bloggen, at kunne se tilbage til hvad det er jeg har vaeret igennem op til nu, og isaer da alting er gaaet saa hurtigt. Hvis jeg ikke havde lavet bloggen, er jeg sikker paa at jeg ville havde glemt rigtig mange oplevelser, da der har vaeret max turbo paa, og det ser ud til at der bliver traadt lidt ekstra paa speederen i dette afsluttende semester. - Har vaeret til moeder hele dagen og sluttede af med en undervisnings session med Christopher Young, som jeg forlod for kun et par timer siden. -Kan tilfoere at mine moeder var i North Hollywood area, hvilket er lig med spaendende kontakter! Men et skridt ad gangen, lad os se hvad der sker -
sounds and scores - www.lasseelkjaer.dk

Nyt svar