Sounds and Scores

Medlemmernes egne blogs om musik, teknik og hverdag.
Forumregler
Kun 1 blog pr. bruger.
Nyt svar
Medlemsavatar
lasse78
Medlem
Indlæg: 806
Sted: Los Angeles

Re: Sounds and Scores

Indlæg af lasse78 »

Online magazinet VoyageLA har interviewet mig, og skrevet en fin artikel om mit virke som filmkomponist i Los Angeles. Interviewet er en del af deres "Inspiring Stories series", hvilket kan findes på deres hjemmeside som en del af deres Downtown LA collection.

Link til interview: http://voyagela.com/interview/meet-lass ... os-angels/

Stay safe, stay at home, and stay inspired!
sounds and scores - www.lasseelkjaer.dk

Medlemsavatar
lasse78
Medlem
Indlæg: 806
Sted: Los Angeles

Indlæg af lasse78 »

Håber at alle er kommet godt gennem Covid og har gang i butikken! Midt i al Covid rodet, måtte jeg selv tage flyveren fra Los Angeles tilbage til Danmark på grund af VISA, og med en sag der er pending i 16 måneder, begynder det snart at give lidt grå hår! Men det skal nok komme i orden alt sammen! Det er en længere historie, men en, som i sidste ende er ok timet! Med det sagt, så har det givet mulighed for at genoptage nogle Danske kontakter, hvilket mundede ud i at jeg kom ind over den Danske Halloween film, FORSVUNDET TIL HALLOWEEN, som jeg skrev orkester scoret til. Det er den første Danske Halloween film, så det var rigtig spændende at skubbe lidt til den danske film historie, med vores lille film!

Scoret har lige fået sin digitale release og oven i hatten, nogle dejlig varme ord med på vejen.

"It is a robust and totally enjoyable soundtrack that gives nods in the direction of the likes of John Williams, Dave Grusin, Jerry Goldsmith, Danny Elfman, and John Debney and one that you should take a listen to." - MOVIE MUSIC INTERNATIONAL. (MMI).

Link til review af MOVIE MUSIC INTERNATIONAL. (MMI).
https://jonman492000.wordpress.com/2022 ... FU8LgJlQ74

Vi indspillede med et 52 mands stort orkester i Budapest! Det er old school scoring med masser af lead motives, melodier, orkester action/adventure og en lille smule 80'er synth.

Composed By – Lasse Elkjær

Mastered At – Bernie Grundman Mastering

Mastered By – Patricia Sullivan

Mixed By – Dave Jewerén Moore

Orchestrated By [Orchestrators] – Lasse Elkjær, Michael J. Lloyd, Vincent L. Pratte, David Bertok, Jungmin Lee, Mikkel Lundkvist
Performed By – The Budapest Art Orchestra
Conducted By – Andras Deak
East Connection Music Recording, Studio 22
Technician [Pro Tools engineer] – David Lukacs
Technician [Recording engineer] – Gabor Buczko
Contractor/session producer – Miklós Lukács
Additional Mix & Mastering By– Jørgen Knub (23,24)
Tenor Saxophone By – Lorenzo Ferrero (23)
Drums By – Brian Jensen (23)

Guitar By – Lasse Elkjær (23)

Billede
Til gala premiere i Imperial med min niece.

Scoret nåede også at blive kortlistet til en Robert nominering. Dog røg det ikke på selve nominerings listen, men det gjorte filmen! Vi vant ikke nogen pris, men det var rigtigt hyggeligt endelig at være i landet og kunne deltage i selve Robert eventen in person!

Billede

MOVIE MUSIC INTERNATIONAL hev også fat i mig forleden, og besluttede sig for at lave et mere dybdegående interview med mig, hvor vi snakke lidt om min karriere, scoring process osv.

Link til interview af MOVIE MUSIC INTERNATIONAL. (MMI).
https://jonman492000.wordpress.com/2022 ... -VPhgtu_DI

Billede
Mvh, Lasse
sounds and scores - www.lasseelkjaer.dk

Nyt svar