Razmo's Gear Rant tråd...

Medlemmernes egne blogs om musik, teknik og hverdag.
Forumregler
Kun 1 blog pr. bruger.
Nyt svar
Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Re: Razmo's Gear Rant tråd...

Indlæg af Christoffer I. N. »

Jeg er ked af at læse om dit tab.

Angående musikken, hvad med at sætte realistiske deadlines? Det har virket for mig, iforhold til produktivitet.

Medlemsavatar
fugmann
Forum Donator
Indlæg: 1489
Sted: 20 km nord for Kbh.

Indlæg af fugmann »

Jeg tror, at Quantum er noget for dig, Razmo - den byder ligesom på det hele - og er high-end i min bog.

Selv har jeg lige anskaffet mig en Summit - den er super nice, men ikke så dyb som det, du beskriver, du gerne vil have.


Sent from my iPad using Tapatalk
Med venlig hilsen

Henrik



"It's not the music that's electronic. It's the instruments that are electronic" ´Quote JMJ

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

Christoffer I. N. skrev:Jeg er ked af at læse om dit tab.

Angående musikken, hvad med at sætte realistiske deadlines? Det har virket for mig, iforhold til produktivitet.
Jeg forstår godt din pointe, men jeg tror faktisk ikke deadlines er nødvendigt... det der er nødvendigt er at jeg sætter et punktum for synth indkøb, for den tanke der har gjort mest skade igennem de sidste snart 30 år er den med at "jeg skal bare lige have den der også, SÅ kan jeg gå i gang!" ... lige meget hvor meget man godt ved det er åndsvagt, og forstår problemet, så sidder man alligevel og venter... det kan sagtens sammenlignes med et misbrug for at være ærlig, for bare tanken om aldrig at skulle købe nyt spændende er til at rive sig i håret af bare ved tanken... men der vil ALTID være nyt og spændende... og det er jo det der er problemet.

Jeg er ret sikker på det handler om at komme fra den grøft der hedder at over analysere sit setup, og over til den anden grøft hvor det handler om at lave noget musik med det værktøj man nu engang har, uanset hvor mange flere "farver" du så end kunne få på "paletten" ved at vente på mere. men at tage skridtet er svært, og det er derfor jeg sammenligner det lidt med et misbrug.
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

fugmann skrev:Jeg tror, at Quantum er noget for dig, Razmo - den byder ligesom på det hele - og er high-end i min bog.

Selv har jeg lige anskaffet mig en Summit - den er super nice, men ikke så dyb som det, du beskriver, du gerne vil have.


Sent from my iPad using Tapatalk
Faktisk ville jeg have nuppet en SUMMIT hvis ikke det var for at QUANTUM existerede... men QUANTUM er den del mere dyb som du selv er inde på (selv om jeg bestemt ikke synes SUMMIT ikke også er dyb), og den har et bedre interface til alt det der er "under the hood".

Men jeg skal nok blive glad for QUANTUM... jeg har hørt så mange video'er online nu, at jeg slet ikke er i tvivl :)
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

Så er den her endeligt... og hold da op for en byggekvalitet, virkeligt lækkert design, og tangenterne er simpelthen ACE! --- FATAR TP8/SK ... tror det er det bedste keyboard jeg har haft nogensinde... Aftertouch'en er simpelthen PERFEKT!!! ... virkelig dynamisk, ikke for hård, ikke for løs, virkelig sådan at det er brugbart at spille med... jeg havde eller næsten opgivet aftertouch på synths, men nu kan det bruges til noget...

man skal lige vænne sig til "juletræet" med alle de farvede LEDs, men det er virkeligt et fedt feedback du får med dem... kan også godt lide at mod og pitch wheel er af solidt metal! ... alt på den her synth oser bare af "flagship synthesizer". :-D
Vedhæftede filer
78707949_2297321783892196_6758540973409566720_o.jpg
78707949_2297321783892196_6758540973409566720_o.jpg (70.44 KiB) Vist 2806 gange
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
mik_c
Medlem
Indlæg: 974
Sted: Vesterbro

Indlæg af mik_c »

Razmo skrev:
Christoffer I. N. skrev:Jeg er ked af at læse om dit tab.

Angående musikken, hvad med at sætte realistiske deadlines? Det har virket for mig, iforhold til produktivitet.
Jeg forstår godt din pointe, men jeg tror faktisk ikke deadlines er nødvendigt... det der er nødvendigt er at jeg sætter et punktum for synth indkøb, for den tanke der har gjort mest skade igennem de sidste snart 30 år er den med at "jeg skal bare lige have den der også, SÅ kan jeg gå i gang!" ... lige meget hvor meget man godt ved det er åndsvagt, og forstår problemet, så sidder man alligevel og venter... det kan sagtens sammenlignes med et misbrug for at være ærlig, for bare tanken om aldrig at skulle købe nyt spændende er til at rive sig i håret af bare ved tanken... men der vil ALTID være nyt og spændende... og det er jo det der er problemet.

Jeg er ret sikker på det handler om at komme fra den grøft der hedder at over analysere sit setup, og over til den anden grøft hvor det handler om at lave noget musik med det værktøj man nu engang har, uanset hvor mange flere "farver" du så end kunne få på "paletten" ved at vente på mere. men at tage skridtet er svært, og det er derfor jeg sammenligner det lidt med et misbrug.
Men har du så fået lavet noget musik endnu? ... eller har du opfundet endnu en grund til det ikke liiiige skal være nu, men men snart?
Håber du er kommet igang :) .. men hvis ikke kan det være at din GAS ikke er problemet men bare et symptom på dit problem... for som du selv siger kan det sammenlignes med misbrug. og en misbruger har aaaltid en god undskyldning for hvorfor det aldrig skal være liige nu at den rigtige forandring skal ske.

Medlemsavatar
fugmann
Forum Donator
Indlæg: 1489
Sted: 20 km nord for Kbh.

Indlæg af fugmann »

mik_c skrev:
Razmo skrev:
Christoffer I. N. skrev:Jeg er ked af at læse om dit tab.

Angående musikken, hvad med at sætte realistiske deadlines? Det har virket for mig, iforhold til produktivitet.
Jeg forstår godt din pointe, men jeg tror faktisk ikke deadlines er nødvendigt... det der er nødvendigt er at jeg sætter et punktum for synth indkøb, for den tanke der har gjort mest skade igennem de sidste snart 30 år er den med at "jeg skal bare lige have den der også, SÅ kan jeg gå i gang!" ... lige meget hvor meget man godt ved det er åndsvagt, og forstår problemet, så sidder man alligevel og venter... det kan sagtens sammenlignes med et misbrug for at være ærlig, for bare tanken om aldrig at skulle købe nyt spændende er til at rive sig i håret af bare ved tanken... men der vil ALTID være nyt og spændende... og det er jo det der er problemet.

Jeg er ret sikker på det handler om at komme fra den grøft der hedder at over analysere sit setup, og over til den anden grøft hvor det handler om at lave noget musik med det værktøj man nu engang har, uanset hvor mange flere "farver" du så end kunne få på "paletten" ved at vente på mere. men at tage skridtet er svært, og det er derfor jeg sammenligner det lidt med et misbrug.
Men har du så fået lavet noget musik endnu? ... eller har du opfundet endnu en grund til det ikke liiiige skal være nu, men men snart?
Håber du er kommet igang :) .. men hvis ikke kan det være at din GAS ikke er problemet men bare et symptom på dit problem... for som du selv siger kan det sammenlignes med misbrug. og en misbruger har aaaltid en god undskyldning for hvorfor det aldrig skal være liige nu at den rigtige forandring skal ske.
Jeg vælger at kalde det en hobby for mit eget vedkommende. Laver selv musik, men har også købt og solgt en del, hvilket jeg finder inspirerende og spændende :-)
Med venlig hilsen

Henrik



"It's not the music that's electronic. It's the instruments that are electronic" ´Quote JMJ

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

mik_c skrev:
Razmo skrev:
Christoffer I. N. skrev:Jeg er ked af at læse om dit tab.

Angående musikken, hvad med at sætte realistiske deadlines? Det har virket for mig, iforhold til produktivitet.
Jeg forstår godt din pointe, men jeg tror faktisk ikke deadlines er nødvendigt... det der er nødvendigt er at jeg sætter et punktum for synth indkøb, for den tanke der har gjort mest skade igennem de sidste snart 30 år er den med at "jeg skal bare lige have den der også, SÅ kan jeg gå i gang!" ... lige meget hvor meget man godt ved det er åndsvagt, og forstår problemet, så sidder man alligevel og venter... det kan sagtens sammenlignes med et misbrug for at være ærlig, for bare tanken om aldrig at skulle købe nyt spændende er til at rive sig i håret af bare ved tanken... men der vil ALTID være nyt og spændende... og det er jo det der er problemet.

Jeg er ret sikker på det handler om at komme fra den grøft der hedder at over analysere sit setup, og over til den anden grøft hvor det handler om at lave noget musik med det værktøj man nu engang har, uanset hvor mange flere "farver" du så end kunne få på "paletten" ved at vente på mere. men at tage skridtet er svært, og det er derfor jeg sammenligner det lidt med et misbrug.
Men har du så fået lavet noget musik endnu? ... eller har du opfundet endnu en grund til det ikke liiiige skal være nu, men men snart?
Håber du er kommet igang :) .. men hvis ikke kan det være at din GAS ikke er problemet men bare et symptom på dit problem... for som du selv siger kan det sammenlignes med misbrug. og en misbruger har aaaltid en god undskyldning for hvorfor det aldrig skal være liige nu at den rigtige forandring skal ske.
Jeg fik den i går, så det et nok svært at svare på så hurtigt, men der går nok lige lidt tid med at lære at finde rundt i dens interface osv... Men målet er helt bestemt at lave musik nu, og ikke købe flere synths.

Jeg har dog planer om at købe en sub, nogle mere high end hovedtelefoner og måske et eksternt usb lydkort, men ellers ikke mere, og kun for at oppe kvaliteten på de nævnte ting fra hvad jeg har nu.
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
ThomasRiem
Forum Donator
Indlæg: 285
Sted: Kjøbenhavnstrup

Indlæg af ThomasRiem »

Jeg er osse ked af at høre om din far - men det er nogle gode tanker, du har fundet anledning til.

Razmo - du har i al fald rørt bl.a. mig. Dine stadige rants og den mest alvorlige, mest velunderbyggede, sagligt argumenterede og kroniske GAS er på mange måder en inspiration, som jeg skylder dig tak for. Og jeg tror ikke, jeg er alene om det.

Jeg kan så nævne, at mange af de lokale diskussioner hjemme hos os om indkøb af guitarer, synths osv osv i hvert fald har givet mig den opfattelse, at jeg nok BÅDE spiller, men OGSÅ samler... :roll: Og det er jo sådan set fair nok, når der går pokemon i den.

Som jeg læser dig, så er du ikke kun musiker og komponist, men også interesseret i synthesizere i sig selv. Det er den slags mennesker, der ender med også at lave bøger eller youtubeklip om synthesizerne etc etc. Det bliver dit musikalske output ikke ringere af! DU må ikke tvivle på, at du har gang i noget godt og noget vigtigt. For mig er du i hvert fald et af forummets interessante stemmer. Tag det med FWIW...
C'est magnifique. Mais ce n'est pas la guerre....

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

ThomasRiem skrev:...
Som jeg læser dig, så er du ikke kun musiker og komponist, men også interesseret i synthesizere i sig selv. Det er den slags mennesker, der ender med også at lave bøger eller youtubeklip om synthesizerne etc etc. Det bliver dit musikalske output ikke ringere af! DU må ikke tvivle på, at du har gang i noget godt og noget vigtigt. For mig er du i hvert fald et af forummets interessante stemmer. Tag det med FWIW...
Ja klart. De fleste af os herinde er nørder, med hver vores niche-interesser. Razmo's synth-nørderi er altid værd at læse!

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

Tak for de pæne ord de herrer :)

Ja GAS er noget underligt noget... jeg har lige investeret i en shotgun mikrofon for at kunne optage alle mulige ting til brug i Quantum... fint nok, lige ind til det går op for mig at mikrofonen er en condenser mikrofon, og skal bruge 48v phantom power som jeg ikke har, hverken på lydkortet eller min transportable SONY PCM D100... :roll: ... så nu har jeg også bestilt en simpel preamp så jeg kan få signalet ind i maskinerne... og kommer til at finde en løsning mere, hvis jeg vil bruge mikrofonen med min transportable optager... der er altid et eller andet :?
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2639
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Jeg er ked af at høre om din far.
Og jeg kan godt genkende tankerne om "hvad er det egentlig jeg efterlader?" Det er nok faktisk et sundt spørgsmål at stille sig selv.

Mht. valg af udstyr, så tror jeg ikke den perfekte synth findes. Man er nok altid nødt til at finde sig i nogle særheder og design-underligheder man ville have lavet anderledes hvis man var en eller anden almægtig synth-gud der kunne trylle random udstyr ud af den blå luft.

Så måske er det også bare noget med at indse, at al ens musik nok i sidste ende vil være lavet på gear der ikke var 100% optimalt. Det er ihvertifald tilfældet med de ting jeg selv har lavet. Så næste gang du finder en mangel, så træk på skuldrene, sig "pyt" og lav en nødløsning / work-around. Det vigtigste er sgu at få gjort musikken færdig, tror jeg. Måske er det risikabelt og kreativitetsblokerende at blive for perfektionistisk?

Og så glæder jeg mig til at høre noget fra dit nye "juletræ" - og det behøver slet ikke være perfekt på nogen måde! Bare gi' den gas. :dollargrin:
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

f*ck også... har været nødt til at sende Quantum tilbage til en bytter... displayet havde to mørke blobs midt på displayet som ikke ville gå væk, og skiftede form og størrelse når man gled fingeren hen over dem... egentligt kan man nemt se displayet og jeg kunne nemt leve med det for at være ærlig, men jeg vil ikke betale 30k for noget der har skønhedspletter... no way... selv om den ikke skulle sælges ever, så trækker det alligevel også ned i resale value...

Så nu må jeg vente til efter jul med at komme videre med min quantum dykning :roll: ...men sådan er det... så får GTeren alt kærligheden ind til da :)
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

Nå... min QUANTUM skulle gerne komme hjem i starten af næste uge... den ble sendt tilbage da display havde fejl... de kunne så ikke levere før en måned senere, og havde sat prisen ned med 2.200 siden, så jeg bad om at få pengene tilbage, og så købte jeg en ny 2.200 billigere :) man må jo spare der hvor man kan.

Jeg valgte at sælge GT'eren da det eneste jeg vil savne er VariPhrase teknologien, og jeg kan ikke helt forsvare at have et så stort skrummel stående når det kun er ca. 10-15% af dens features jeg er interesseret i... jeg må bare undvære VariPhrase... det går nok.

Jeg kan lave stort et næsten alt hvad jeg vil med QUANTUM, men jeg kan gofdt høre den digitale front end aldrig kommer til at hamle op med rigtige analoge oscillatorer, hvilket var grunden til at jeg ville have en MOOG ONE... men jeg kvier mig over prisen... og så kommer Dave Smith og introducerer løsningen med ekstra tant og fjas; PRO 3 ... 3 klassiske analoge filtre med analoge VCOs, og så en dyyyb engine samt en wavetable oscillator... den kommer til at udgøre bass/lead/sequences og fx der hvor QUANTUM ikke kan slå til i rå analog lyd... så nu er jeg ved at spare op the SE versionen af PRO 3 :) ... det vil også være alt jeg behøver... de skal bare bruges samtidigt (layer).
Vedhæftede filer
Pro_3_SE_Hero_Left_Side_812390-241d548e0b87dafa3597326271697036.jpg
Pro_3_SE_Hero_Left_Side_812390-241d548e0b87dafa3597326271697036.jpg (393.13 KiB) Vist 2588 gange
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Razmo skrev:så nu er jeg ved at spare op the SE versionen af PRO 3 :) ... det vil også være alt jeg behøver... de skal bare bruges samtidigt (layer).
Elsker det udsagn - overvejer at skrive datoen i kalenderen:)

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Razmo skrev:
Jeg valgte at sælge GT'eren da det eneste jeg vil savne er VariPhrase teknologien, og jeg kan ikke helt forsvare at have et så stort skrummel stående når det kun er ca. 10-15% af dens features jeg er interesseret i... jeg må bare undvære VariPhrase... det går nok.
Så må du hellere købe en VP9000 af mig:)

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

Naah... Ikke mere variphrase til mig, nu må det høre op :)

Quantum og Pro3 burde give mig det værktøj jeg har brug for, så jeg holder der... Det giver mig også et langt bedre fysisk setup, hvor der også er plads til at rigge op til mikrofon optagelser... To store keyboards som Quantum og GT tager stort set alt bordplads hvilket jeg er utilfreds med... Pro3 er tilpas kort i bredden så den kan stå bag Quantum og stadig have plads til mine små A3X monitorer i hver side, og jeg vil kunne spille begge keyboards nemt med hver hånd hvis jeg vil dette.

Jeg har stadig indgange til at tre stereo synths kan tilkobles, men jeg kan ikke rigtigt finde noget jeg finder essentielt, så det lader jeg bare ligge.
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

Kender i det?... I har en enkelt eller måske flere frie pladser i jeres setup, og i er ved ar få kuk i kallechen af at der bare ikke er noget der trigger, eller noget der gør, men hvor en indre stemme siget, at den har du ikke brug for, dit eksisterende grej kan cover det med over 80%...

Den situation sidder jeg i lige pt. Og selv om jeg ved jeg bare burde sige stop, og lade det vente til jeg ved 100% hvad der passer i mit sidste slot... Det er den der aldrig tilgivende GAS craving der leger med dig tror jeg... Men jeg ender hele tiden med at styrre mig til trods, for jeg vil ikke købe "trøste gear"...

Med Quantum og snart PRO3 vil jeg kunne dække så meget grund, at det er noget nær umuligt at der er noget der ikke vil overlappe. QUANTUM tager sig af stort set alt syntese digitalt med analoge filtre og kan i realiteten bruges helt alene... Det eneste med den er, at den lyder klinisk hybrid, det er ikke som de hybride hvor det digitale ligesom bliver lidt analogifuceret, jeg kan sammenligne lyden med en Blofeld kørt igennem et analogt filter.

Derfor valgte jeg at jeg skulle have noget med analoge oscolatorer og filtre, og da de vigtigste lyde til dette er bas, leads og punchy sequences, så er en monofonisk nok... Derfor faldt valget på PRO3 så jeg fik dækket filter behovet med både ladder, ssm og SEM filtre... Jeg vil tilbygge en lille kasse med eurorack filter moduler jeg kan patche ind i PRO3 og styre via PRO3 CV ins and outs... Det vil tilfredsstille ethvert filter behiov da jeg så kan udvide med filtre fra Wasp, ms20, Polivoks og andre.

De to vil være perfekt at layer... PRO3s forbedrede sequencer og arp gør den perfekt at layer med pads fra Quantum.

Det eneste jeg føler lidt jeg mangler... Altså MANGLER, er mere polyfoni i Quantum... Jeg havde gerne set minimum 16 stemmer, men ud over det kan jeg ikke finde grund til at udvide med mere, rent ud sagt... Jeg kan altid finde noget der kan give et eller andet unikt, men ikke noget hvor det er over 80% nyt... Tanken har været på KYRA for polyfoni, men jeg kan ikke lide dens kedelige virus sound... Clavia Nord Lead 1 hpga dens gode lyd ig meget store simplicitet sammenkoblet med op til 4 layers og patch randomizing, men jeg vil kunne lave det meste på Quantum... PEAK igen fordi den er hybrid, fede oscillatorer og FX og er et allround powerhouse det ville være fedt at layer med Quantum, men igen gør Quantum det meste... Desværre ville jeg helst have et keyboard på max 800mm i bredden (4okt eller under) og det irriterer mig jeg ikke kan få SUMMIT i den bredde for den har mere flexible filtre og mere polyfoni... En 4okt version, så tror jeg valget var taget for så får jeg mere af det jeg mangler nemlig polyfoni, fed ambient reverb fx, aliasing fri oscillatorer, et analogt filter jeg ikke har i forvejen.

Jeg ved jeg bare skal vente til det rette dukker op, men hold kæft hvor er det svært at holde igen :lol:
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

Åhh... En tilføjelse, der er faktisk een synth mere der trigger lidt, og det er KORG Wavestate... Wavesequencing, polyfony, formfactor og lydkvalitet er nok til at den ville kunne komme igennem nåleøjet, hvis det ikke var for to ting... 1. Nul user samples og 2. Irriterende fnidderlille dumt display og plastic housing.
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
mik_c
Medlem
Indlæg: 974
Sted: Vesterbro

Indlæg af mik_c »

Hmmm.. så Quantum .. Pro3.. Modular kasse.. portable recorder og mic... det er 4 forskellige alsidige ting.. du behøver ikke mere gear, stop så :dollargrin:

Får du lavet noget musik ?

Du skrev selv " Men målet er helt bestemt at lave musik nu, og ikke købe flere synths."

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

mik_c skrev:Hmmm.. så Quantum .. Pro3.. Modular kasse.. portable recorder og mic... det er 4 forskellige alsidige ting.. du behøver ikke mere gear, stop så :dollargrin:

Får du lavet noget musik ?

Du skrev selv " Men målet er helt bestemt at lave musik nu, og ikke købe flere synths."
Ja, men jeg har også valgt at ignorere 3. Synth... Det er et vink om at jeg har hvad jeg skal bruge. Jeg køber dog en 6u rackbrute og begynder så småt med nogle moduldr til at patche ind i PRO3, det burde lukke behovet for mere analogt grej... Quantum er hjertet i mit setup, og den klarer 80 til 90 procent... Derfor kan de sidste to synths kun være niche instrumenter, og PRO3 plus modular er den ene af dem... Om den tredje nogensinde kommer må fiden vise.

Angående produktiviteten, så nej desværre, men det er grundet min nuværende situation, for jeg kan ikke siddr ned ret længe ad gangen for tu
Iden.. Fik konstateret endetarmskræft 25. Okt sidste år, og har faret rundt mellem scanninger, blodprøver, rectoscopier og er i dag næsten færdig med 28 strålebehandlinger og kemoterapi oven i... Om en måned skal jeg opereres og have fjernet knuden, og enddtarm i samme omgang og lagt midlertidig stomi ind til det skal syes sammen dernede igen... Så produktiviteten... Vja den må komme når overskudet er der.
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

God bedring!

Medlemsavatar
mik_c
Medlem
Indlæg: 974
Sted: Vesterbro

Indlæg af mik_c »

ej men forhelvede det var da forfærdeligt!! .. lyder da som total sort uheld og forhelvede og øv og masse andre bandeord på..
Kan de så bruge andre dele af tamen til at få systemet til at fungere igen dernede? eller hvordan løser man sådan noget? ..
Er du ikke helt panik alarm og angst og skriige skriiige over det? .. jeg ville løbe tudende og skrigende rundt på vægene tror jeg hvis det skete for mig..
Kan de love at de kan fixe det hvis de fjerner knuden?..

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

mik_c skrev:ej men forhelvede det var da forfærdeligt!! .. lyder da som total sort uheld og forhelvede og øv og masse andre bandeord på..
Kan de så bruge andre dele af tamen til at få systemet til at fungere igen dernede? eller hvordan løser man sådan noget? ..
Er du ikke helt panik alarm og angst og skriige skriiige over det? .. jeg ville løbe tudende og skrigende rundt på vægene tror jeg hvis det skete for mig..
Kan de love at de kan fixe det hvis de fjerner knuden?..
Sjovt nok nej...er pisse irriteret over ikke at kunne sidde ved studiet, men er ved godt mod.

Mine chancer er ret gode, onkologen sagde at folk i min situation der overlever 70 procent. Ud over det har jeg nogle gode plusser... jeg er ikke gammel, hverken under eller overvægtig, ryger og drikker ikke. Jeg har altid haft et topnotch immunforsvar, hvilket også har gjort at de ikke kan finde nogen metastaser selv om knuden er vokset igennem tarmens muskellag til lymfeknuderne, mit immunforsvar har simpelthen holdt det væk. Kemoen havde jeg ingen bivirkninger af og blodprøverne var så normale at sygeplejersken jokede med om jeg havde fået udleveret placebo tabletter. Så min procent ligger et stykke over 70 hvis man kan gøre det op i procent.

Ang. Operationen... hvis knuden ikke er for tæt på inderste ringmuskel, fjerner de endetarmen og lægger en midlertidig stomi ind til tyktarmen kan syes på direkte dernede, så man ikke skal have permanent stomi... det er det der er planlagt... i værste fald permanent stomi... men det kan man jo godt have en god livskvalitet med, så jeg ser på de positive ting, frem for de negative... der kan komme permanente bivirkninger på sigt, som sexuelle problemer osv. Men det må jeg tage hvis det kommer... lige nu handler det om at vinde over kræften, og få så meget af mit liv tilbage som muligt :)
Senest rettet af Razmo man 3. feb 2020 22:20, rettet i alt 2 gange.
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

Christoffer I. N. skrev:God bedring!
Tak, :)
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Nyt svar