Razmo's Gear Rant tråd...

Medlemmernes egne blogs om musik, teknik og hverdag.
Forumregler
Kun 1 blog pr. bruger.
Nyt svar
Medlemsavatar
bluefonia
Forum Donator
Indlæg: 1304
Sted: Kerteminde, - sådan ca.

Re: Razmo's Gear Rant tråd...

Indlæg af bluefonia »

Har først lige læst den her meget triste "nyhed". Kommer også til at savne hans indlæg - håber der er masser af fede synths på den anden side....
Mac Mini M1 16Gb · MacBook Air · Quantum 2626 · Adam A7X · Logic Pro X · Golden Age Premiere PRE 73 & EQ 73

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2639
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Nej, hvad? Det var sgudda trist.

Jeg kan huske hans underholdende fortællinger om at have købt en Yamaha FS1r, solgt den igen, og så fortrudt og købt én igen, som han så solgte til mig. Nu sidder jeg og stirrer tavst op på den. Han virkede virkeligt som en hyggelig fyr.

Respekt & fred!
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
metal
Medlem
Indlæg: 946
Sted: Midtjylland

Indlæg af metal »

Det er godt nok trist at læse.
Sjældent har jeg mødt en mand der i den grad led af GAS og at dømme ud fra hans konstante udskiftning og tilkøb, fandt han desværre aldrig det setup, der passede til hans behov. Jeg respekterer ham dog for hans vilje til at prøve nye ting, at gå hele vejen, for at nå hans mål.
Jeg husker ham mest fra de gamle C64 og Amiga dage, hvor han slog sine folder i legendariske Kefrens, og lavede ganske nævneværdig musik efter datidens standarder.
Æret være hans minde.

Default avatar
niklasni1
Medlem
Indlæg: 1533
Sted: Den ekstreme vestegn

Indlæg af niklasni1 »

Det er kraftedeme latterligt. Jeg havde virkelig håbet han bare var klikket med sin Pro 3 og havde fået for travlt med at lave presets til den til at poste. Verden er et virkelig et talentfuldt og generøst menneske fattigere.
Nobody noes.

Medlemsavatar
Søren Steinmetz
Medlem
Indlæg: 268
Sted: Gislinge området

Indlæg af Søren Steinmetz »

RIP - og hav nogle gode fills klar til os andre når vi høres ved igen. :(

Medlemsavatar
SLL
Forum Donator
Indlæg: 4772
Sted: DK

Indlæg af SLL »

R.I.P Jess.

Det er med stor sorg jeg først nu finder ud af, at Jess ikke er her mere :( Det er sq en trist tid.

Jeg kendte Jess tilbage fra 80'erne, hvor vi programmerede og lavede musik på Amiga'en i demo gruppen Kefrens.
Det gik der er del år med, indtil jeg selv begyndte at rode med PC. Jess elskede 8bit lyden og var en meget dygtig programmør.
Dengang programmerede Jess den player vi brugte i Amiga demoerne, og lavede i øvrigt også selv en del musik til Amiga demoerne.

Desværre groede vi fra hinanden, da jeg gerne ville videre med traditionel PC - Cubase pop, dance, house musik. Jess fortsatte i techno, rollespils musik stilen.

Men jeg er glad for, at Jess og jeg nåede at få snakket så meget sammen, og nåede at lave musik sammen.

Det er helt korrekt, at Jess havde en kæmpe kærlighed og viden omkring synths - midi / musik programmering. Back in the days, var det altid Jess som elskede at rode med programmering af synths. I forbindelse med synth-programering, så var vores tilsammen store passion dengang basslyde, som helst skulle være pluggy and punchy.. noget FM lyd. Og det tror jeg sådan set har holdt ved lige siden.

Æret være hans minde.

Medlemsavatar
ThomasRiem
Forum Donator
Indlæg: 285
Sted: Kjøbenhavnstrup

Indlæg af ThomasRiem »

Jeg har desværre først nu set, at Razmo er død. Det gør mig ondt - som jeg skrev tidligere, har han i hvert fald rørt mig og vores verden er nu et fattigere sted at være. Mine bedste tanker til hans familie og alle de andre, som savner ham.

RIP, Razmo, og tak for nu.
C'est magnifique. Mais ce n'est pas la guerre....

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Jeg så det også først nu, kendte først og fremmest Razmo fra hans fantastiske gode bidrag i E-mu tråden, samt omkring EX5,
samt lidt privat korrespondance og handler. Jeg har hans gamle E-mu 5000 Ultra sampler stadig, det er en keeper, jeg er helt
modsat Razmo god til at BEHOLDE mine ting, så vil automatisk komme til at mindes Razmo fremover :) :)

Da han gik videre med andre ting fulgte jeg i længe fast med i hans Rant her, men en gang sidste år tabte jeg tråden, kunne
ikke følge med i de mange forandringer, og det er derfor først nu jeg læser om sygedommen, og hans bortgang,..

Mit indtryk han trak sig lidt off-line, sikkert allerede før han blev syg, og iøvrig gjorde sig tanker om andet end lige musikken

Nåede ikke at hilse på ham IRL

Han blev dog ofte nævnt rundt omkring, og altid samstemmende beskrevet om en fyr der "stak ud", på den helt fede måde :-)

Et tab af de store, men taknemmelighed for hans bidrag herfra, og bedste tanker til hans nærmeste
/Dub

Medlemsavatar
fugmann
Forum Donator
Indlæg: 1489
Sted: 20 km nord for Kbh.

Indlæg af fugmann »

Jeg har været sammen med Jess flere gange. Altid munter og smilende. Jeg vil huske ham som ven, der altid var parat til at sludre og ikke mindst hjælpe, idet han besad en fantastisk viden.
Jess var altid på jagt efter det perfekte synth set-up - hans ideer og tanker var spændende at følge med i.
Vi er mange, der kommer til at savne Jess’ indlæg her på LM.
Med venlig hilsen

Henrik



"It's not the music that's electronic. It's the instruments that are electronic" ´Quote JMJ

Medlemsavatar
derermusikanten000
Medlem
Indlæg: 1299
Sted: copenhagen

Indlæg af derermusikanten000 »

:(

Nyt svar