SIDwave bloggen

Medlemmernes egne blogs om musik, teknik og hverdag.
Forumregler
Kun 1 blog pr. bruger.
Nyt svar
Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2635
Sted: Denmark

Re: SIDwave bloggen

Indlæg af SIDwave »

Jeg søgte lige efter et album på min pc, og så lagde jeg mærke til at windows 10 viser album covers, fra de CD jeg har rippet
Mens, der for 50% ikke er nogen covers. øhhh ? dvs. at Microsoft snager i hvad jeg har, af alt muligt, og kategoriserer det ?
Der er jo ikke album covers indbygget i mine mp3 filer :)

Hmm, jeg vidste det bare ikke..

Medlemsavatar
danstanley
Medlem
Indlæg: 911
Sted: Frederikshavn

Indlæg af danstanley »

mp3 filer kan vel indholde mange ting, bla. covers medmere.
https://24bit.dk - Cockos Reaper - Ableton Live 12 - Logic Pro X - macOS Sonoma 14.0 - Mac Mini M2 PRO

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2639
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Det kan være den bare prøver at gætte ud fra længden af numre og hvor mange numre der er.

Det gør VLC også nogen gange, og det er altid morsomt når den gætter forkert og smider et eller andet super tilfældigt cover på noget musik jeg ikke engang har udgivet.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2635
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

Så landede mit nye album på alle gængse platforme, mangler kun bandcamp nu..
Ting jeg lavede mens corona skilte os ad, og bragte os sammen i Discord, Zoom, osv..


Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2635
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

Det er 2022, og jeg har været på pension siden 2007. Og så begyndte jeg at kede mig.
Jeg kan ikke se at jeg bare sidder ved computeren i 10 år mere og laver musik hver eneste dag..

Derfor er jeg så småt på vej i rehabilitering, og skal arbejde i Odense kommune med IT.
Min musik arbejdsgang er efter de sidste 20 år med DAWs, meget meget hurtigt. Jeg ved hvad jeg vil, og smider det ind, og nu spiller jeg det også live ind. Det går lynhurtigt. Det meste af tiden går med mix og mastering og detaljer.

Anyway, forlade pension kan jeg ikke, men det bliver dejligt at andre synes at jeg kan bruges til noget, og gøre nytte i en beskyttet stilling. Det er lige oppe over nuher.

Medlemsavatar
KennethA
Medlem
Indlæg: 1731
Sted: Aarhus

Indlæg af KennethA »

SIDwave skrev: tors 19. maj 2022 00:26 Det er 2022, og jeg har været på pension siden 2007. Og så begyndte jeg at kede mig.
Jeg kan ikke se at jeg bare sidder ved computeren i 10 år mere og laver musik hver eneste dag..

Derfor er jeg så småt på vej i rehabilitering, og skal arbejde i Odense kommune med IT.
Min musik arbejdsgang er efter de sidste 20 år med DAWs, meget meget hurtigt. Jeg ved hvad jeg vil, og smider det ind, og nu spiller jeg det også live ind. Det går lynhurtigt. Det meste af tiden går med mix og mastering og detaljer.

Anyway, forlade pension kan jeg ikke, men det bliver dejligt at andre synes at jeg kan bruges til noget, og gøre nytte i en beskyttet stilling. Det er lige oppe over nuher.
FEDT !!

Tænker det må være en anelse angstprovokerende at skulle tilbage på arbejdsmarkedet efter 15 år væk.
Pøj pøj med det, og glem nu ikke os herinde :-)

KennethA
KennethA

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2635
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

KennethA skrev: tors 19. maj 2022 07:48 FEDT !!

Tænker det må være en anelse angstprovokerende at skulle tilbage på arbejdsmarkedet efter 15 år væk.
Pøj pøj med det, og glem nu ikke os herinde :-)

KennethA
Tak Kenneth.
Jeg jeg var lidt væk i 2 år herinde.. det corona ødelagde meget.
Jeg håber at Holger gider at holde noget grill igen så vi kan ses

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2635
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

Jeg kan ikke master mit nye nummer. Det er ligemeget hvad jeg piller ved, så ødelægger jeg bare noget..
Clarity ødelægger nogle frekvenser, compression ødelægger noget dynamik.. Enten er mit mix bare godt, eller også er jeg ved at blive døv efter at ha siddet i 10 dage med nummeret.

Jeg tror jeg prøver at få en ven til at give et bud på en master.. ligemeget hvad jeg forsøger lyder alt af helvede til :D

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

SIDwave skrev: tors 19. maj 2022 00:26 Det er 2022, og jeg har været på pension siden 2007. Og så begyndte jeg at kede mig.
Jeg kan ikke se at jeg bare sidder ved computeren i 10 år mere og laver musik hver eneste dag..

Derfor er jeg så småt på vej i rehabilitering, og skal arbejde i Odense kommune med IT.
Min musik arbejdsgang er efter de sidste 20 år med DAWs, meget meget hurtigt. Jeg ved hvad jeg vil, og smider det ind, og nu spiller jeg det også live ind. Det går lynhurtigt. Det meste af tiden går med mix og mastering og detaljer.

Anyway, forlade pension kan jeg ikke, men det bliver dejligt at andre synes at jeg kan bruges til noget, og gøre nytte i en beskyttet stilling. Det er lige oppe over nuher.
Lyder som godt nyt, bedste ønsker herfra

Musikken KAN iøvrigt også godt vinde på et
mere inspirrerende liv, selv om man bruger mindre tid på det :-)
/Dub

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2635
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

DUBTEMPLE skrev: tors 19. maj 2022 11:03 Lyder som godt nyt, bedste ønsker herfra

Musikken KAN iøvrigt også godt vinde på et
mere inspirrerende liv, selv om man bruger mindre tid på det :-)
Jamen jeg har det da godt lige nu, og så er musikken også bedre.
Når depressionen sætter ind laver jeg lange kedelige intros der bygger op og op og op, og så når nummeret skal til at rigtigt igang, så skal jeg slette og rette en masse skidt fra det lange kedelige intro. Jeg vil bestemme mig for at de dage skal være ovre :)

I mit nye nummer har jeg gjort en dyd ud af at lave overgange, og komme lidt hurtigere igang med main theme

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2635
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

Jeg vil være Golf træner, og ud i naturen

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2635
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

Jeg får en del useriøse henvendelser på soundcloud, med malwarelinks osv, og løfter om masser af radio plays og pladekontrakter.

Det er selvfølgelig lige til at grine af :)

I øjeblikket har en amerikansk guitarist kastet sig over "Vertical Limit" (fra Transmissions), mens en engelsk sanger brygger på noget sang. Jeg mødte en fyr fra Medley på pubben, og sendte 11 numre. Nu er Canada hooked på mig..

Det nye liv kommer, i den ene eller den anden form, og en dag står jeg derude igen, på golfbanen, og kan glemme alle de uendelige smerter.

Jeg skal til Gubbdata 2022 i Lund 1 Juli, sammen med min bror og venner, og jeg er superglad fordi jeg ikke har været til de store Commodore 64 parties siden 2012, da jeg var helt brækket ned af psykoser. Jeg lavede uro og kaos, og kunne ikke gør for det. Men meget er sket siden da.

Nu viser det sig at nabodrengen Lee er supergod til at spille på synth, og han har aldrig lavet noget musik, han går bare til "keyboard", så derfor skal vi nu lege sammen, så han kan lave sin egen musik, som han gerne vil have den, og så lærer jeg alt det fra mig jeg kan, og det er jeg god til. Det er også derfor jeg gerne vil være golftræner... jeg vil stå derude. der sker nemlig det at jeg kommer i total fokus, ligesom når jeg leger med musikken.

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2635
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

jeg frygter jeg er ved at blive døv...
der klapper nogle gange et lowpass filter hen over mine ører, og de gør af og til ondt, af den uendelige tinnitus WREEHRW! lyd der kører

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Labyrintitis?

Får det en gang hvert andet år ca. Varer en halv dag ca. Skræmmende og ubehageligt. Slap af, pas på blodtrykket (mindre salt og alkohol + meget mere motion).

God fornøjelse til Gubbdata. Prøvede at få en plads men Hedning har ikke svaret.

Bliver nok sidste gang det bliver afholdt desværre.

Kan være vi ses til næste år på Tåsinge måske?

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2635
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

Holger skrev: søn 19. jun 2022 09:16 Labyrintitis?

Får det en gang hvert andet år ca. Varer en halv dag ca. Skræmmende og ubehageligt. Slap af, pas på blodtrykket (mindre salt og alkohol + meget mere motion).

God fornøjelse til Gubbdata. Prøvede at få en plads men Hedning har ikke svaret.

Bliver nok sidste gang det bliver afholdt desværre.

Kan være vi ses til næste år på Tåsinge måske?
jeg ved ikke, jeg vil gå til ørelægen meget snart.

gubbdata har kun plads til 98 personer, det er der tilladelse til, brandregler osv.

ja jeg håber tåsinge, men jeg kan godt tage toget til ringe og en taxi, hvis du laver noget, eller bare har lyst.

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2635
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

Min nye single er ude på bandcamp først..
Lavet i Studio One og et skvæt SID :)


Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2635
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

40 BPM analog vuggevise..
Inspireret af gamle film


Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2635
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

Det er da muligt det er lavet før.. tester Soundpaint klaver, og kan høre noget artefact..
Kontemplerer dagen, sidder med tomheden..


Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2635
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

Tiden går og går..
Jeg er ikke i det høje gear, jeg har været igennem et mindfullness kursus, og reiki level 2.

Sidder lige og lytter gamle worktunes fra min nedbrudte Virus.. der er virkeligt potentiale i nogle af dem, men hele lortet er i stykker, og jeg er meget ked af den "mistede" musik. Det bedste nogensinde ligger bare der, begravet i en USB fejl..

Så jeg må jo lave de bedste, forfra. med hele arsenalet.
Der er bare så meget produktion i det, at jeg mister pusten.. blah og undskyldninger :)

Giver aldrig op, har fået gamle mig selv tilbage.
Fik aldrig lov til at vise hvad jeg kan med IT og musik, men blev hakket ned..
Tja hvorfor... vel for at blive stærk og erfaren, af unendelige bank, fysiske og psykiske.

er i dyb meditation nu.. fordi mit nye liv, ER startet, og det går rigtigt godt.

Det skal nok gå Jan... ham Rambones lever stadigvæk, og intet kan stoppe Sidwave :)

Hvad har jeg brugt de sidste 2 år på ?
Ja, da jeg ikke kunne golfe, kunne jeg vade rundt i odense på alle små værtshuse, og skabe sociale relationer, og på væresteder, og spille bajer og billard og blive go. Ville så gerne have at nogle kom hen til mig, og begyndte at tale for real, og måtte veludvikle mig selv til det nye level, for ikke at bare vade ind i folks realitet og smadre den.

Nu har de accepteret mig, og jeg siger intet mere inde fra den uendelige store ting der gemmer sig i mig, og som de føler, men ikke kan sætte ord på, og derfor blev bange for mig. De elsker mig nu... fordi jeg holder min kæft og kommer i finalen hver gang, men aldrig vinder. de kan se det.. men ingen snakker om det. italesætter det.

Måske er jeg bare dum, men nu opdager de det ikke :) en stor sviner til jimmi og hans "dumme professor", og så blev han politimand.

Giv slip på alt det gamle Jan! det nye liv er her.
Nyd det!

sikke en tur.. 53 år!
oh boy en masse der er sket.

Fremad nu!
Og ikke rode for meget rundt :D

Til dem som læser min blog, tak.
Jeg er her stadig, men da lydmaskinen mistede ca 1 års tråde ved crash, da sank noget i grus og jeg gik lidt off.

Hvis nogen kan lide mit seneste album der hedder TRANSMISSIONS (Sidwave), så spred det lidt rundt. Det kan også være det er noget kedeligt bras..


Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2635
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

ny video, et sted i Odense :)


Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Der mangler nogle nøgne piger i den musikvideo

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2635
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

Holger skrev: fre 18. nov 2022 22:34 Der mangler nogle nøgne piger i den musikvideo
Jeg har lige fået en besked fra en ven til dig


Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2635
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

Holger skrev: søn 20. nov 2022 14:42 Han lyder sur, ham Gud!
Det var jo noget for sjov engang, hvor du skrev at du ville have at "nogen" skulle give dig en stor Mercedes.. og så fik jeg ide til at lege med voice alteration og effekt. og jeg vil hellere ha en Ferrari :)

Men den slags biler er jo på vej på museum, og skal udstilles som uddøde dyr lige ved siden af menneskerne.

ny video!!!


Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2635
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

og en ny video mere, med mere musik


Nyt svar