Andreas' blog med nørderi, erfaringer, reviews og andet gøjl

Medlemmernes egne blogs om musik, teknik og hverdag.
Forumregler
Kun 1 blog pr. bruger.
Nyt svar
Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Re: Andreas' blog med nørderi, erfaringer, reviews og andet gøjl

Indlæg af Christoffer I. N. »

AvS skrev:Må lige slå et slag for Phonec som jeg lige har købt:

https://www.psychicmodulation.com/phonec.html
Hey Andreas, jeg faldt lige over deres EchoMelt effekt. Lyder ret fed og klart noget jeg ville overveje, udover at jeg har flere potentielle lo-fi effekt kandidater som jeg ikke har prøvet ordentligt igennem. Har du kun prøvet Phonec fra dem?

https://www.psychicmodulation.com/echomelt.html


Billede

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Har kun prøvet Phonec. Har ikke kigget så meget på EchoMelt. Ved ikke om den er baseret på MELT modulet i Phonec, men det synes jeg i hvert fald ikke helt fungerer så godt. I hvert fald ikke i TAPE mode. Har kigge mere på RC-20 RETRO COLOR - synes det virker ret tiltalende, men synes egentligt at mine lo-fi behov er dækket ok af standart plugins, så jeg er ikke sprunget på endnu.

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Kan ikke huske om jeg snakket om min nye hobby. Er begyndt at snitte skeer. Elsker naturen, og er meget ofte ude i skoven. Nu tager jeg så bare sav, økse og kniv med og smadrer løs på en birkestub indtil der popper en ske ud. Her er et lille kaffe-mål formet som en hval:
IMG_0810.JPG
IMG_0810.JPG (244.05 KiB) Vist 3080 gange
IMG_0809.JPG
IMG_0809.JPG (214.04 KiB) Vist 3080 gange

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Det ser godt ud, Andreas!

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Bare en lille krusedulle med Dreadbox NYX hvor jeg drejer lidt på knapper (som knaser fordi de skal renses).

https://soundcloud.com/steinholtz/nyx-d ... le/s-F50Zo

Der sker ikke så meget andet end den lopper over nogle bars. Jeg ELSKER bare lyden af NYX når den spiller duofonisk! Nyx kan også lave filter fm, som jeg bruger i eksemplet her, og den står nærmest permanent sat op til denne lyd. Det lyder så tykt, sovset, saftigt, råt og organisk. Elsker de lidt kaotiske overtoner som popper frem, nærmest som en slags distortion.

Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Indlæg: 1115
Sted: Nordfyn

Indlæg af Jenkins »

Det lyder dejligt ! Og synes kun det små knas gør det perfekt til stemningen i lyden:)

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Damn det lyder lækkert :-D

Men ja, der er lidt støj på de potentiometre der. Lidt kontaktspray og en skruetrækker, så er den fixet!

f*ck altså, nu vil jeg også ha' en NYX!

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2640
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Uhhh najs. Og ja, jeg er også ret vild med både den måde den overstyrer en lille smule på, og så det der støvede knas der kommer hist og her. Det får det til at lyde mere "live" på en eller anden måde.

Jeg tør ikke tjekke hvad den koster, for det kunne jo være jeg har råd.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

YEEESSS!! Det er endeligt lykkedes mig at knække nødden, om hvordan jeg sender Sysex beskeder fra Max For Live til Korg DW-8000, så nu kan jeg bygge mig en controller til den til brug i Ableton. Jeg er nået rimeligt langt, men jeg mangle nogle sektioner:
Screenshot 2020-03-18 at 09.55.54.png
Screenshot 2020-03-18 at 09.55.54.png (62 KiB) Vist 2826 gange
Interfacet skal også lige gennemtænkes noget mere. Dengang jeg brugte Logic var det ret nemt at lave noget lignende til min Roland MKS-50. Det er et fantastisk workflow da alle fadere, knapper, og drejeknappers position gemmes med ens projekt, så man behøver ikke at gemme presets på synthen. Når man åbner et projekt skal man bare sende alle værdierne, og så har du full recall og kan arbejde videre som om det var en synthware synth.

Jeg vil meget gerne lave flere M4L controllere til andre synth af samme type. Dvs. vellydende, og ikke alt for komplekse, synths fra 80'erne eller 90'erne med skod interfaces. Vil gerne lave en controller til til MKS-50 igen, men har desværre solgt den, så måske jeg kan låne en.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Lækkert

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2640
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Ahhh DW-8000? :-D
Den har jeg lavet et par editors til til Amiga, og nu også en mere simpel en til Windows.

http://www.robotplanet.dk/audio/korg_dw8000/
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Joachip skrev:Ahhh DW-8000? :-D
Den har jeg lavet et par editors til til Amiga, og nu også en mere simpel en til Windows.

http://www.robotplanet.dk/audio/korg_dw8000/
Fedt! Kan se du skriver DW8000 / EX8000. Vil det sige at EX8000 er identisk med DW8000, så min editor også vil virke til den?

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2640
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Såvidt jeg har læst mig til, ja.
Men jeg må tilstå jeg aldrig har prøvet en EX8000.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Sjovt fund fra gårdsdagens gåtur:
IMG_2778.JPG
IMG_2778.JPG (406.34 KiB) Vist 2691 gange

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Tillykke med dagen Andreas! :denmark:

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Tak! :-D

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Luskede mig ind i en forladt bygning på Gl. Køge Landevej i Valby forleden dag. Det har tydeligvis været et lydstudie engang:

R0003212_edit.jpg
R0003212_edit.jpg (216.76 KiB) Vist 2488 gange
R0003209_edit.jpg
R0003209_edit.jpg (244.66 KiB) Vist 2488 gange
R0003210_edit.jpg
R0003210_edit.jpg (292.47 KiB) Vist 2488 gange
Er der nogen som ved hvilket studie det var?

Det var denne bygning: https://www.google.com/maps/@55.6540107 ... 312!8i6656

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Tillykke med dagen Andreas :denmark:

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Forsinket tak. :)

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Det er da vidst noget tid siden jeg har skrevet herinde. :o

Der sker crazy ting og sager. Jeg skal sørme være far til en lille dreng midt oktober! Regner med at stikke ham en synthesizer i hånden, som det første, så han kan få sig en sund hobby. :) Af samme årsag har jeg ikke være så aktiv herinde, eller på musikfronten, da logistik og planlægning har fyldt en del. Jeg rydder lidt op i hjemmestdiet, for at gøre plads. Jeg har dog ingen planer om at stoppe helt med at lave musik, men det bliver nok ret begrænset hvor meget musiknørderi der er tid og overskud til i den kommende tid!

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8661
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Tillykke med den glade nyhed, det er STORT :)

Og bedste ønsker i den forbindelse

Med det hele
/Dub

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Vildt! Tillykke 🙂👍

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Dejligt at det går godt, tillykke :)

Medlemsavatar
Morten Hjort
Medlem
Indlæg: 1428
Sted: Virum

Indlæg af Morten Hjort »

Tillykke Andreas! Har selv lige taget samme tur, men jeg lagde den omvendte strategi med at investere tid og penge i et filans fedt studie i kælderen før den bette om til verden! Der kan jeg så spendere tid, når knægten fylder et par år :D Jeg har ikke haft megen tid dernede, men den bette elsker lyde, så der skal nok komme en periode, hvor noget musiknørderi og god opdragelse kan gå hånd i hånd. Glæd dig til det!

Nyt svar