Andreas' blog med nørderi, erfaringer, reviews og andet gøjl

Medlemmernes egne blogs om musik, teknik og hverdag.
Forumregler
Kun 1 blog pr. bruger.
Nyt svar
Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Re: Andreas' blog med nørderi, erfaringer, reviews og andet gøjl

Indlæg af AvS »

JesperS skrev:Lækker musik. Du får dog ingen plus point for at kalde Zero 7 for cheesy. :)

Til gengæld må DJ Cut A Lot da være et at de fedeste navne ever! :p
Hehe ja det er et grineren navn. Og ja måske det er lidt hårdt at kalde dem cheesy. Tog lige en genlytter til Zero 7 og det var ikke så "slemt" som jeg huskede. Poppet er nok det ord jeg skulle have brugt. Men hverken cheesy elller poppet er fy-ord, i min bog, skal det lige siges. :)

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Havde for en del år siden en ide om at lave musik til reklamer. Kom dog hurtigt væk fra den ide, men jeg nåede at lave nogle små stykker, som jeg har gravet frem her. Ideen var at lave noget helt andet musik end normalt, så jeg satte nogle rammer op så var noget i stil med:

1) Numrene må kun være omkring 1 min lange.
2) Lav dem catchy og gerne med omkvæd og vers.
3) Må gerne være lidt spøjse, glade, og måske også lidt fjollede.

https://soundcloud.com/steinholtz/sets/ ... es/s-MUeqo

Og hvis nogen kan gætte hvilket DOS bilspil, det andet nummer er inspireret af, så er man vild. :)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Tillykke med dagen Andreas! :denmark:

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Tak tak. Det føles vitterligt som et par måneder siden at jeg havde fødselsdag sidst! Anyway er lige hjemvendt fra ferie i Split, Kroatien. Flot by. God mad, vin, kaffe og damer. :shock:

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Endnu et oldinge track, er gravet frem:

[soundcloud][/soundcloud]

House/trance tror jeg vi er ovre i. Desværre findes alle disse gamle tracks, kun som enten wav eller mp3, og oftest mastereret så jeg har ret få muligheder for at rette og forbedre ting. Ville gerne have at dette nummer var en smule længere, så jeg måtte lave noget kreativ klipning og crossfading på stereofilen. Tror ikke man kan høre det, hvis ikke man ved hvor jeg har leget. :)

Savner lidt mine gamle synths når jeg hører dette nummer. SH101, MS-20 og Nordlead spiller alle ret prominente roller.

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Nice. Klassisk AvS. Masser af gode detaljer. Har egentlig ikke så meget andet at sige end at jeg nød det.

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Fik ved et tilfælde lavet en ok overbevisende helikopterlyd med min Dreadbox NYX.



Det var alt for idag. :)
Vedhæftede filer
nyx_chopper.mp3
(948.98 KiB) Downloadet 318 gange

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Screen Shot 2018-06-05 at 17.28.15.png
Screen Shot 2018-06-05 at 17.28.15.png (23.21 KiB) Vist 3963 gange
8-)

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Fik du endelig bestilt det midi styrede fodbad du har snakket så meget om?

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

*shhhhhh*

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Screen Shot 2018-06-06 at 15.44.24.png
Screen Shot 2018-06-06 at 15.44.24.png (39.11 KiB) Vist 3936 gange
Billede

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Den er tæt på. :gasp:
Screen Shot 2018-06-11 at 10.34.07.png
Screen Shot 2018-06-11 at 10.34.07.png (19.05 KiB) Vist 3900 gange

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

f*ck! Jeg ville være bekymret over at min pakke var havnet på vestegnen :evil:

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Den er kommet forbi Brøndby Pakkecenter, så jeg tror godt den kan klare vestegnen. 8-)

EDIT: Hvis man søger på Brøndby Pakkecenter kommer dette billede frem. Ser ud som jeg forventede....
Screen Shot 2018-06-11 at 12.21.03.png
Screen Shot 2018-06-11 at 12.21.03.png (772.85 KiB) Vist 3884 gange

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

:dollargrin:

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Jeg bor på vestegnen. Det billede er SÅ photoshoppet!

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Nu er det vidst på tide at jeg afslører hvad der var i pakken fra Thomann:
12705652_800.jpg
12705652_800.jpg (70.74 KiB) Vist 3799 gange
Vild maskine indtil videre. Tror jeg har mange mange timer igen før jeg når hele vejen igennem dens features. Indtil videre har den være rimeligt intuitiv, men man kommer dog ikke uden om at slå en masse op i manualen. Flere gange har jeg fattet hat hvad hvad den lavede, men det har som regel været pga. den er ret kompleks, men jeg har dog støt på en bug eller to. En af dem blev fikset ved at opdatere firmware. Jeg har endnu ikke helt fatte hvordan jeg gemmer en enkelt lyd. :|

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Woah, velkommen i klubben :-D

Ja, det tager lang tid at komme helt ind under huden på den, men det er heldigvis en spændende rejse.

Jeg bruger overhovedet ikke det at gemme lyde, det virker unødvendigt besværligt. Der er en del ting på den som er lidt rodet, men alle de vilde features opvejer det 100%.

Medlemsavatar
Peter
Medlem
Indlæg: 517
Sted: Kbh

Indlæg af Peter »

Fedt! God fornøjelse med den.

Jeg lærte rigtig meget af den her video. Det er godt til mk1, men tænker at der en god del der går igen.


Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Jeg har lige opdateret min Rytm med det nye OS. Det er så vildt at de har proppet en monosynth med i det nye OS! Den lyder rigtig fedt, og de har løst det ret godt i forhold til, at man kun har 8 parametre at gøre godt med. Ydermere har jeg, inspireret af momec, også lige købt en Focusrite Scarlet Octpre. Løb tør for inputs, efter jeg købte rytm så jeg har ikke kunne bruge min NYX og Kawai K1 samtidigt med rytm. Det spiller indtilvidere super med Octopre tilsuttet mit Audient ID14 via adat. Glæder mig til at bruge K1 lidt mere end jeg har. Jeg er nemlig gået totalt i 80'er synthwave mode og har lavet 4 tracks. Kommer nok til at lægge det ud som et projekt for sig, med et nyt navn, og ikke på min nuværende soundcloud. Måske det bare bliver bandcamp i først omgang.

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Det er sikkert noget alle ved, men har du connected Octopre med wordclock også? Det vidste jeg nemlig ikke var nødvendigt, troede det bare kunne synce over ADAT.

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Jeg ved godt du skrev det før, men jeg tog chancen. Jeg oplevede ikke nogle fejl da jeg brugte det første gang igår i nogle timer. Synes det virker underligt, for jeg har aldrig hørt at word clock er et krav, og jeg har før kørt adat kovertere uden wordclock og der var ingen problemer. Måske det har noget at gøre med lydkortet. Er du stadig på audient eller havde du købt et andet?

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Har også kørt uden wordclock før, måske er det afhængigt af antal kanaler, eller afhængigt af lydkortet. Synes ikke jeg har kunnet finde helt klar information på området.

Ja, måtte desværre skille mig af med audient kortet, da jeg skulle bruge flere kanaler end 10. Købte et Focusrite 18i20 som jeg er fuldt ud tilfreds med.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Morten B skrev:Har også kørt uden wordclock før, måske er det afhængigt af antal kanaler, eller afhængigt af lydkortet. Synes ikke jeg har kunnet finde helt klar information på området.

Ja, måtte desværre skille mig af med audient kortet, da jeg skulle bruge flere kanaler end 10. Købte et Focusrite 18i20 som jeg er fuldt ud tilfreds med.
Bruger du 2 ADAT par, eller kører du SMUX/højere samplerate end 48k?

Jeg har heller ikke brug for wordclock fra RayDAT til ADI-8 AE og TC BMC-2.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Presonus anbefaler word clock til "tighter clocking", når man stacker deres Thunderbolt interfaces på Mac. Og at man skal bruge word clock ved samme operation på Windows.

Så dels er det måske et spørgsmål om, hvor meget jitter osv. man kan leve med - og så et OS-spørgsmål.

Nyt svar