Andreas' blog med nørderi, erfaringer, reviews og andet gøjl

Medlemmernes egne blogs om musik, teknik og hverdag.
Forumregler
Kun 1 blog pr. bruger.
Nyt svar
Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Re: Andreas' blog med nørderi, erfaringer, reviews og andet gøjl

Indlæg af AvS »

Fik tilføjet denne fætter til mit setup for ikke så lang tid siden:

Billede

DJ TechTools Midi Fighter Twister.
Ganske lækker sag med et meget lækkert rubbery feel, på både knapper og kasse. Er pt. ved at finde ud af hvordan den smartest kan integreres i Ableton. Modsat min AKAI APC40mkII så er der ikke et default script til Live med mappings til den, så man sejler lidt i sin egen sø. Jeg er så begyndt at kigge lidt på de python scripts som Ableton bruger til control surfaces. Pt. har jeg ønsket mere kontrol med Instrument- og Effect Rack og her er den oplagt med sit 4x4 grid med knapper. Desværre kan Ableton ikke låse samme control surface til flere Effect/Instrument rack, men jeg har lavet et lille hack så man godt kan. :) Hacket er blot at lave to python scripts sådan at Ableton tror at de øverste to rækker af knapper er én kontroller mens de nederste to rækker knapper er en anden. Man kan så ændre farven på hver knap, så jeg har lavet det sådan at de 8 øverste er blå, men de 8 nederste er grønne, og inde i Ableton har jeg så farvet de to kanaler som jeg styrer med tilsvarende farve, så jeg lynhurtigt, når jeg åbner et projekt, kan se hvad jeg styrer. Den har så fire banker, man skifter imellem med knapperne på siden, eller via. midi cc, så jeg skal finde ud af hvad jeg skal bruge de sidste tre banker til; hvis jeg overhovedet skal bruge dem til noget.

Min APC40mkII kører egentligt meget godt nu efter jeg har lavet mit custom script, hvor jeg styrer levels med dens 8 encoders, istedet for faderne, som jeg så har mappet til et Effect Rack på min master, som har typiske master effeter, som HP/LP, Delay, Reverb, RateReducer, Phaser whatever. Jeg savner dog stadig nogle flere rækker launch knapper, samt især level meters, da det er møg svært at hurtigt se hvilke tracks som er hvad.

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Jaaaaa, fedt! Custom scripts er altid sjovt at arbejde med, generelt custom alting, så man kan få det som man vil.

Har selv ofte kigget på midi fighter, den ser ret lækker ud. Er dog meget overrasket over at der ikke er nogen scripts til Ableton :shock:
Er der heller ikke noget Max for Live halløj til den?

Og jeg har stadig lige tilgode at få hørt de par numre du har smidt op, men det ene har jeg jo hørt lidt af på et tidspunkt tror jeg. Venter lige på en stille stund hvor jeg kan lægge øre til :)

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

De har nogle scripts til Ableton på deres website, men det er lavet af deres brugere og ikke dem selv, hvilket jeg finder lidt underligt. Men det lader til at de generelt er mere fokuseret på DJ segmentet og derfor har mere fokus på NI Traktor.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Tillykke med dagen Andreas! :denmark:

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Takker! Er lige kommet hjem fra ferie på Gran Canaria. Ganske lækkert at fejre fødselsdag på stranden, med god spansk mad og gigantiske gin & tonics. 8-)

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

R.I.P. George A. Romero. Regner med at han dukker op som zombie inden længe.

Lidt skud fra produktionen af Night Of The Living Dead:
Billede
Billede
Billede

Selvom filmen er fra 1969 holder den 100% i dag.

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Beyerdynamic DT-770 250 ohm

Efter at have brugt ovenstående hovedtelefoner på mit kontor, i mange måneder nu, er tiden kommet til en dom.
Dommen er at jeg virkeligt ikke kan lide dem. Jeg laver hovedsageligt musik i mit hjemmestudie med nogle Neuman KH120 monitors og Sennheiser HD-650, til nærlytning og sub check, men jeg starter ofte nye tracks på min kontor, og købte i den forbindelse et sæt DT-770pro. Jeg laver ikke seriøs mixing på dem, men jeg vil gerne have balancen nogenlunde i skabet når jeg starter og det er her den er helt gal. Alt hvad jeg laver på DT-770 bliver afsindigt mørk, når jeg lytter i studiet eller andre steder. Vi snakker at hihats, og andre diskante instrumenter ligger 6db eller mere for lavt! Det lød ok balanceret på DT-770, men de præsenterer altså alting meget lyst og ret tyndt er min konklusion. Kører med min Imacs headphone out men har også prøvet at skifte til Steinberg SR22, som giver samme resultat. Tror under alle omstændigheder ikke at hovedtelefon forstærkeren kan have SÅ meget at sige mht. balance. De er dog enormt behageligt og lækre at have på, men lyder er ikke mig. Tænker at bytte dem til nogle andre bøffer.

Medlemsavatar
Madelaire
Forum Donator
Indlæg: 728
Sted: Sydfyn

Indlæg af Madelaire »

Hej Andreas
Jeg kan godt nikke lidt genkendende til din dom, omend jeg ikke synes det er helt så grelt som det du beskriver. Har du prøvet beyers dt990? Synes de gør det noget bedre. Til gengæld er de ikke lige så isolerende som 770. Ved ikke hvor kritisk det er på dit kontor :)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Jeg synes heller ikke at jeg oplever mine DT 990 Pro ligeså hypede som du beskriver, Andreas.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8661
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Hvis problemet kun er frekvens-karakteristikken hvorfor så ikke bare en fast EQ der kan insertes på master når de bruges ?
/Dub

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Det føles lidt som symptom behandling bare at smide en eq på. Tror også jeg vil rende ind i problemer når jeg skal lytte på reference materiale, da jeg så lytter uden korrektions eq.

Ang. DT 990 Pro så valgte jeg ikke dem pga. at jeg godt ville lukke støjen ude fra min kontor, som er et åbent kontor, plus jeg heller ikke vil have at andre hører hvad jeg laver - synes mange åbne bøffer spytter ret meget lyd ud fra ydersiden.

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2968
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

AvS skrev:... Alt hvad jeg laver på DT-770 bliver afsindigt mørk, når jeg lytter i studiet eller andre steder. Vi snakker at hihats, og andre diskante instrumenter ligger 6db eller mere for lavt! Det lød ok balanceret på DT-770, men de præsenterer altså alting meget lyst og ret tyndt er min konklusion.
Den beskrivelse svarer ca. til hvordan jeg oplever mine Beyerdynamic DT 990 Pro. Af samme grund bruger jeg dem ikke meget. Men det er dog til dato den ting der føles mest behagelig at have siddende på mit hoved - den ros skal de altså have.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Delte den lige med dig på fb, men den kommer lige herind også, så andre kan se omtalen :)



http://www.synthtopia.com/content/2017/ ... s-on-demo/

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Ja det er super nice at Andreas AKA Cuckoo har lavet en video med FM4. Elsker hans chillede stil og gennemarbejde tutorials/reviews.

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Måske interessant til dit glemt projekt:


Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Absolut. Har faktisk ikke en desideret drone synth.

Kort opfølgning på Beyer Dynamic DT-770 problematiken nævnt tidligere i tråden. Jeg har skriftet til et par Audio-Technica ATH-M50X.
DT-770 og ATH-M50X lyder som nat og dag. Ikke at den ene er bedre end den anden, de har blot vidt forskellig lyd. AT'erne er mere mørke og har en meget mere punchy lyd, hvor DT-770 lyder meget scooped nede omkring 100hz. Tror dog umiddelbart at jeg vil sige at DT-770 virker mere neutrale, men ATH-M50X lyden er bare mere mig. Nu mangler jeg bare at lave nogle mix på dem og se om de bliver mere balanceret. DT-770 er dog en væsentlige mere behagelig bøf at have på. AT'erne er ok, men man bliver lidt svedig om ørene med det der læderagtige kunst materiale.

EDIT: Hov glemte helt at nævne noget af det vigtigste. Det er at det er godt nok træls at ATH-M50X er 32 ohm da outputtet er enormt højt. På min mac er jeg konstant nede på den første "volume blok" - Blok to er ofte for højt!

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Fik lavet en binaural optagelse af det ret heftige tordenvejr som lige kom over Kbh:

https://soundcloud.com/glemt/thunder-binaural/s-tCs3r

Er helt vild med det lille brag ved 1:14 - som om der er flanger på.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Lyder da super!
Jeg fik optaget et enkelt torden-rummel/brag uden regn for et par uger siden, skal nok få lagt det og mine regnfyldte optagelser fra tidligere op. :)

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

G.A.S.!!

Jeg vidste jo at det ville ske, at jeg igen ville få lyst til at bruge hardware igen. Jeg solgte alt mit studiegrej for et par år siden da jeg skiftede fra Logic til Ableton. Havde brug for en stor ændring. Det har også være sjovt kun at bruge software, men nu savner jeg nogle knapper at rive i. Leder efter en simpel synth, men som godt må være lidt speciel/underlig da jeg efterhånden er så bekendt med synthesizere at "normale" synthesizere er lidt uinteressante. Savner dengang hvor jeg ikke helt vidste hvad jeg lavede. Det var enormt spændende og inspirerende at udforske en ny synthesizer. Har kigget på Dreadbox NYX og Make Noise 0-Coast. Kan godt lide formatet af dem, og de virker begge ret specielle i deres design. 0-Coast er klar mere wierd end NYX, men tror måske at den bliver for mærkelig for mig. Den lyder fedt men synes mest der er nogle ret rå FM agtige lyde der kommer ud af den. Er ret vild med at NYX's har et mono rumklang.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

AvS skrev:... Savner dengang hvor jeg ikke helt vidste hvad jeg lavede. Det var enormt spændende og inspirerende at udforske en ny synthesizer. ....
Så fed en følelse. :)

Medlemsavatar
AnotherDan
Forum Donator
Indlæg: 2687
Sted: Søborg

Indlæg af AnotherDan »

Andreas jeg har ikke helt fulgt med i et godt stykke tid, hvordan ser fremtiden ud for jeres synths som plugin?
A fancy tagline goes here...

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Vi er i pause mode, så der kommer desværre ikke noget nyt i den nærmeste fremtid. Primal Audio eksisterer dog stadig og vores produkter sælges stadig.

Medlemsavatar
AnotherDan
Forum Donator
Indlæg: 2687
Sted: Søborg

Indlæg af AnotherDan »

OK, jeg krydser fingre for I går igang igen en dag ved lejlighed.
A fancy tagline goes here...

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Jeg har købt mig en synth. 8-)

Billede

Den lyder super fedt og er ret underligt designet på godt og ondt. Det mest irriterende er at den har en del bleed, så der er ofte en svag højfrekvent buzz lyd fra osc 2 selvom filteret er lukket. Håbede på at den var defekt, men har snakket med Dreadbox og de siger, efter at have hørt en test, at den mængde bleed er normalt. Men jeg har besluttet at beholde den og leve med lidt buzz, som faktisk godt kan være meget charmerende nogle gange. Det er også mega sejt med duofoni, især når det er paraphonisk pga. den overstyrring som kommer er fra samme filter/vca, Lyder markant anderledes, og mere beskidt, end ægte polyfoni. Og så er dens indbyggede reverb (mono!) rigtigt lækkert og bunden på baslyde er kæmpe!

En lille demo, uden processering på Nyx sporet:

https://www.jottacloud.com/p/steinholtz ... c33f2b96c4

Gad ikke komprimere filen, så den fylder lidt (46mb). Tester også lige Jottaclouds fildeling samtidigt.
Det er kun hovedlyden som er Nyx. Square leaden er Tal Audio's sh101 emulering (såååå fed også).

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

Det er en fed maskine ja... men jeg undrer mig over det bleed, for jeg synes ikke at huske det på min da jeg havde den... alle Dreadbox maskiner er støjende som ind i helvede, støvede i lyden, mangler top end.... altså, de lyder "gammel-analogt" på den fede måde... En ting jeg godt kan lide ved NYX er at dens resonans på ingen måder degraderer basfrekvenserne i den... det "dårlige" ved den er at den er noget kompliceret at sætte op med de tre forskellige routing-knobs... man skal lige tænke sig om når man indstiller dem og have manualen ved hånden ind til man har lært den at kende...
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Nyt svar