Tue Finds Start til slut blog.

Medlemmernes egne blogs om musik, teknik og hverdag.
Forumregler
Kun 1 blog pr. bruger.
Nyt svar
Medlemsavatar
T.Find
Medlem
Indlæg: 1787
Sted: Rødovre

Re: Tue Finds Start til slut blog.

Indlæg af T.Find »

køb billetten, så gir jeg noget i baren ;) Forresten, jeg har uploadet et mindre loop på min soundcloud, giv det et lyt Christoffer. ;)
- If Chuck Norris has 5 dollars and you have 5 dollars, Chuck Norris has more money than you -

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Lyder lækkert
Du har 2 eller 3 synths kørende eller hvordan? Den der er bass'en eller ligger oven i bass'en og har en lidt hul lyd, hvad er den lavet med?

Medlemsavatar
T.Find
Medlem
Indlæg: 1787
Sted: Rødovre

Indlæg af T.Find »

det er egentlig kun samples (enkelte hits), som så er reversed og klippet lidt nogen stedet. Jeg har altid svært ved at finde en bass der passer mht vsts og jeg er ikke super skarp til at programmere. Så sad jeg og ledte efter nogle percussive ting og tjekkede basserne ud samt synth delen og der var de så :) Den hule lyd ER bassen, hvis jeg har forstået dig rigtigt. Jeg kan poste dem enkeltvis så du kan høre dem? Jeg glæder mig til at få det mixet en smule og komme videre
- If Chuck Norris has 5 dollars and you have 5 dollars, Chuck Norris has more money than you -

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Behøves ikke hvis det er samples. Det var mere selve lyden jeg var interesseret i at vide mere om, men det er jo lidt sværere når det er en sample istedet for en synth patch. :)

Medlemsavatar
T.Find
Medlem
Indlæg: 1787
Sted: Rødovre

Indlæg af T.Find »

ja, det har du ret i. Jeg plejer egentlig at små-tweeke presets på vst's men orkede ikke at gå igang og så var de lige ved hånden. :)
- If Chuck Norris has 5 dollars and you have 5 dollars, Chuck Norris has more money than you -

Medlemsavatar
T.Find
Medlem
Indlæg: 1787
Sted: Rødovre

Indlæg af T.Find »

Så er der lidt nyt på soundclouden :) lavet på jobbet men jeg tror jeg arbejder videre på det derhjemme.

http://snd.sc/JU8UHN
- If Chuck Norris has 5 dollars and you have 5 dollars, Chuck Norris has more money than you -

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Spacy og på samme tid lidt "industrielt" i lyden. Kræver nok et eller andet form for skift eller overgang på et tidspunkt hvis det skal være længere. Den nedbygning du laver til sidst fungerer fint som overgang. Gogogo mere! :)

Medlemsavatar
T.Find
Medlem
Indlæg: 1787
Sted: Rødovre

Indlæg af T.Find »

Jeg tænkte nok du ville lytte ;) Ja, grunden til det er så langt er at jeg bare copy/pastede så det blev lidt længere (så jeg lige kunne lytte i bøfferne) men fedt du kan li det, jeg arbejder videre. Det kunne være jeg skulle tage mig sammen snart til at poste under "min musik" jeg syntes bare det er som at blive smidt ud på det dybe og høre "SVØM" :) hvis du forstår? Måske bunder det i usikkerhed, i dont know. Hvad med dit projekt? arhh, jeg spørg på din blog istedet. Jeg kunne læse du snart er færdig :wink:
- If Chuck Norris has 5 dollars and you have 5 dollars, Chuck Norris has more money than you -

Medlemsavatar
T.Find
Medlem
Indlæg: 1787
Sted: Rødovre

Indlæg af T.Find »

konen er på job, børnene sover, køkkenet er revet ned og jeg kan intet lave fordi det larmer. Fint, jeg lejer da lige en film fra TDC......."Battle of los angeles". HAHA, jeg var da ikke klar over at der var 2 med det navn. Den ene score 2.1 på IMDB, den anden 5.8. Gæt selv hvad jeg fik. Jeg har spildt 40kr på det l... og stoppede efter 5min. Eller var det mindre? Anyway, tjeck lige en gang til hvis i selv overvejer at se den. f*ck!
Nå, men ellers har jeg brugt mine 14dage fri (rådighedsvagt) på at lave køkken. Det er jo næsten en byggetråd værdi så tror jeg poster lidt billeder på bloggen :) Får intet lavet pga det så ja, glæder mig til det er overstået.

Tak fordi i læser med :dollargrin:
- If Chuck Norris has 5 dollars and you have 5 dollars, Chuck Norris has more money than you -

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Går ud fra du ville ha' set World Invasion: Battle LA. Ganske udemærket imo.

Medlemsavatar
T.Find
Medlem
Indlæg: 1787
Sted: Rødovre

Indlæg af T.Find »

liige præcis Christoffer. SUPER nedtur! Overvejer om jeg skal se Sucker punch istedet......tror sgu jeg gør det nu :) set den?
- If Chuck Norris has 5 dollars and you have 5 dollars, Chuck Norris has more money than you -

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Nej men har vist hørt godt om den. Håber du fandt noget godt at hygge med.. :)

Medlemsavatar
T.Find
Medlem
Indlæg: 1787
Sted: Rødovre

Indlæg af T.Find »

sidste post i Maj. Puhaa, ikke meget nyt.......andet end vores køkken :dollargrin: Det meste af sommeren er brugt på at rive vægge/køkken og div ned og så bygge op igen. Det har taget lidt på en meen nu bærer det frugt. Jeg poster nogle billeder, det er helt vildt at kigge tilbage og så nu. Så fedt! Mangler at skifte 4 vinduer, hænge radiatorer på plads, fuge skorsten og ordne karme (efter nye vinduer) og SÅ er der her til vinter liiiidt mere tid i studios! Det bliver fedt. Jeg har så meget blod på tanden og lyst til netop at få noget for hånden. Jeg har 1 -2 timer engangimellem om aftenen men for det meste sidder jeg og nikker foran skærmen og så må jeg sande at det bare ikke bliver til andet end leg :)

Dog har jeg en lille snippet som jeg helt sikkert vil arbejde videre med. Indtil videre er det en sketch og jeg satser på forskellige elementer/lyde skal skiftes (det har jeg ihvertfald fundet ud af efter nogle lyt) men men det blir godt tror jeg! Melodi er nok det jeg skal arbejde mest med men det går nok :) Tag en lytter, dem af jeg der læser med.

Cheers (Skal pudse vindueskarme op nu :puke: )

- If Chuck Norris has 5 dollars and you have 5 dollars, Chuck Norris has more money than you -

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Har du det første ticon album? Fra 1:23 og frem kunne du måske blive inspireret af We Are The Mammoth Hunters og så bare smække endnu mere rytme på. Det var hvad jeg lige fik af idé til at bygge videre på. Lyder fint. :)

Medlemsavatar
T.Find
Medlem
Indlæg: 1787
Sted: Rødovre

Indlæg af T.Find »

Ja, det er et super svedigt nummer! Men tak :) Jerg giver det et skud!
- If Chuck Norris has 5 dollars and you have 5 dollars, Chuck Norris has more money than you -

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

:denmark: Tillykke med dagen Tue! :-D

Medlemsavatar
T.Find
Medlem
Indlæg: 1787
Sted: Rødovre

Indlæg af T.Find »

tak CHriastoffer!! Jeg havde helt glemt at svare :oops: mange tak ;) Ja, der sker desværre ikke meget med musikken, familien fylder ad h.....e til :? :wink:
- If Chuck Norris has 5 dollars and you have 5 dollars, Chuck Norris has more money than you -

Medlemsavatar
T.Find
Medlem
Indlæg: 1787
Sted: Rødovre

Indlæg af T.Find »

Såå, ldit nyt til whoever reads this :) Om ikke andet så til mig selv.

Jeg fik en hjerneblødning for en måneds tid siden fordi jeg blev enig med min kære kone om at der skulle være legeværelse i kælderen! Dette fordi vi venter en lille dreng (idag faktisk, Onsdag 17 april) og så måtte jeg ofre studiet jo, øv øv. Så, jeg solgte (og er stadig igang så småt) min stationær, monitors, alt faktisk! Jeg havde planer om at køre med et labtop setup og pengene fra salget skulle så gå til labtop og små 5" monitors der kunne stå i et andet rum i kælderen.
Der skete så det at jeg fik fingrene i en MV8000 og tænkte "nu går jeg sgu hardware!" den var ikke lige så intuitiv som jeg havde håbet og det med at sidde og "tromme" beats virkede bare ikke. Jeg fik byttede mig til en MPC med JJOS, det var liidt bedre med stadig ikke lige migo g det er nok smag og behag for jeg har da hørt folk lave de vildeste ting på en MPC, bare ikke mig :D Nå, jeg fik et godt tilbagud på en Elektron machinedrum SPS-1UW MKII........jeg skal stadig lige lære den at kende 100% MEN MEN, jeg er forelsket! Nu har jeg siddet og rodet med den her i nat på jobbet, sat den til computeren og prøvet at optage mit lille "live set" ind og så brugt StudioOne til selve bassen og jeg kan bare mærke at jeg kommer til at få lavet så meget mere færdigt med den her bandit. Nøj den er fed, jeg har fået så meget ny energi efter jeg har skiftet ud og overvejer allerede hvilken hardware synth jeg skal investere i så snart jeg kan! :) Der er noget om ordsproget : Less is more. :banan:

Anyway, her er en lille demo fra i nat. Meget kan ændres og mix er der ikke noget af. Jeg har lyttet på skod pchøjtalere så det er måske et helvede men giv et lyt :-D



Nå ja, fik jeg nævnt at jeg skal være far for 3 gang imorgen eller Torsdag? :dollargrin:
- If Chuck Norris has 5 dollars and you have 5 dollars, Chuck Norris has more money than you -

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Tillykke med den kommende fødsel :denmark: :)
Jeg har også tænkt på noget hardware, det er nok nærmere noget controller-værk med eksempelvis pads eller faders på, men jeg ved ærligt talt ikke hvor meget jeg ville få det brugt. Jeg har det sådan at hvis min Virus TI udelukkende var inde i computeren ville det være fedt, hvis mine hardware effekter (preamps/eqs og compressor) var et plugin og lød ligeså godt, så ville det også være fedt.
Det blev lidt monotont det klip der :-D Men fedt at du har fundet noget der virker for dig. :)

Medlemsavatar
T.Find
Medlem
Indlæg: 1787
Sted: Rødovre

Indlæg af T.Find »

Tak tak :-D

Jeg skal være ærlig og sige at jeg ikke fik brugt andet end knobs og sliders på min akai mpd24. Skulle jeg ha noget så kunne det ligeså godt være en iPad og så en app til at styre diverse funktioner. Det tror jeg ville være mere brugbart. Men ellers funker mus og tastatur jo fint :) ellers skulle det da være noget synth men du har jo din virus.

Ja, det blev nemlig monotont. Også derfor jeg kun har postet her:) men ja, den gør det i den grad for mig. Den er så fed og jeg har ikke engang brugt sampler delen endnu.
- If Chuck Norris has 5 dollars and you have 5 dollars, Chuck Norris has more money than you -

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

FEDT tip det med http://twistedtools.com/ i den anden tråd. Tænker på at købe: Rolodecks, MSMAX, S-Layer og måske Scapes. De laver umiddelbart rigtig mange fede ting.

Medlemsavatar
T.Find
Medlem
Indlæg: 1787
Sted: Rødovre

Indlæg af T.Find »

shit, sorry Christoffer! Jeg har ikke tjekket lææænge herinde men ja, det er super fede de ting de laver. Desværre, for mit vedkommende, er det rigtig surt men skal eje den fulde reaktor ellers var jeg også røget på. Rolodeks og S-layer og suuper fede syntes jeg :) Giv lige feedback når/hvis du køber ;)
- If Chuck Norris has 5 dollars and you have 5 dollars, Chuck Norris has more money than you -

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Det vil jeg gøre, jeg mener de havde sommertilbud indtil august eller noget i den stil, der er lige nogle andre ting jeg skal ha' tjekket ud først, men det ser som sagt lækkert ud. :)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Hey Tue, jeg lovede jo at vende tilbage hvis jeg købte noget fra Twisted Tools. Jeg købte MSMAX, Scapes, S-Layer og Rolodecks Pro. Nårh ja og så lige et par af deres minipack samplepakker for at få lidt ekstra rabat og så lød de fine. Det er ikke det hele jeg har testet endnu, og generelt er jeg ikke gået så meget i dybden med det. Lige for tiden går jeg amok i parallel processering af spor, og der er MSMAX virkelig fed til at lave en smadret parallel version af hvad man nu kunne finde på at gøre den slags med. Ligesom man ville gøre med en compressor eller limiter, det her er bare super-size agtigt. Og så er det bare op med faderen indtil man har den ønskede effekt. Den kan virkeligt smadre lyden på en vild måde :-D

Nyt svar